Kurs BARMAN/KELNER- szkolenie kończące się egzaminem
Kurs BARMAN/KELNER- szkolenie kończące się egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do osób pracujących lub chcących pracować w kawiarniach, barach, pubach, restauracjach, jak również w innych punktach gastronomicznych a także dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.
Szkolenie odpowiednie jest dla osób na każdym poziomie zaawansowania. Skierowane jest zarówno do osób posiadających podstawowe doświadczenie w pracy w punktach gastronomicznych jak i osób bez doświadczenia zawodowego w przedmiocie szkolenia zainteresowanych tematyką szkolenia i chcących uzyskać kwalifikacje w tym zakresie.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji15-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi38
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Kurs BARMAN/KELNER- szkolenie kończące się egzaminem” przygotowuje do pracy w kawiarniach, barach, pubach, restauracjach, jak również w innych punktach gastronomicznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się obsługuje klienta w punkcie gastronomicznym z zachowaniem wysokiej kultury osobistej, komunikatywności i otwartości oraz wg zasad savoir vivre z zakresu branży gastronomicznej | Kryteria weryfikacji - określa predyspozycje psychofizyczne, wymagania i umiejętności niezbędne do wykonywania zadań zawodowych barmana/kelnera;- opisuje sylwetkę zawodową barmana/kelnera; - omawia zasady etyki w pracy barmana/kelnera, np. dyskrecja, cierpliwość, uczciwość, uprzejmość; - stosuje zasady komunikacji interpersonalnej; - przytacza przykłady niedopuszczalnych oraz właściwych zachowań barmana/kelnera podczas kontaktu z klientem; - tworzy komunikaty skierowane do klienta dostosowane do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się nawiązuje kontakt z klientami | Kryteria weryfikacji - wymienia zasady nawiązywania kontaktu z klientem i ilustruje je przykładami;- nawiązuje relacje z klientem, wykorzystując techniki komunikacji; - omawia wpływ wizerunku barmana/ kelnera na budowanie relacji z klientem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wskazuje zasady autoprezentacji i wywierania pierwszego dobrego wrażenia | Kryteria weryfikacji - respektuje reguły kultury osobistej;- stosuje zasady etykiety i formy grzecznościowe; - postępuje zgodnie z zasadami etyki; - omawia zagadnienia związane z ubiorem i postawą; - dba o czytelność wypowiedzi i profesjonalizm | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wskazuje zasady komunikacji werbalnej i pozawerbalnej | Kryteria weryfikacji - definiuje i rozróżnia pojęcie komunikacji werbalnej i niewerbalnej;- stosuje narzędzia skutecznej komunikacji; - wskazuje bariery w komunikacji interpersonalnej; - przestrzegania zasad prawidłowej komunikacji w otoczeniu zawodowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wymienia zasady savoir vivre z zakresu branży gastronomicznej | Kryteria weryfikacji - wyjaśnia pojęcie „savoir-vivre”- wskazuje podstawowe zasady savoir vivre np. etyczne, wzajemności, uszanowania prywatności, starszeństwa, tolerancji, dyskrecji, punktualności itd.; - omawia zasady dress code’u; - stosuje zasady savoir-vivre’u do wykonywania zawodu barmana/ kelnera; - opisuje zasady hierarchii organizacyjnej w lokalu/ przedsiębiorstwie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się profesjonalnie przyjmuje zamówienia i udziela wyczerpujących informacji | Kryteria weryfikacji - wyróżnia typy klientów;- używa zwrotów grzecznościowych w konwersacji z gośćmi różnych typów charakterologicznych - rozróżnia etapy obsługi gości; - wykonuje czynności związane z przyjęciem zamówienia (udziela wyczerpujących informacji, doradza, przyjmuje zamówienie) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia zasady nakrywania do stołu | Kryteria weryfikacji - rozróżnia rodzaje bielizny stołowej;- rozróżnia elementy zastawy stołowej; - zna zastosowanie zastawy stołowej oraz sztućców; - dobiera zastawę stołową oraz sztućce do określonych potraw i napojów; - nakrywa stół stosując zasady | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia jakość podawanych potraw | Kryteria weryfikacji - objaśnia pojęcie karty menu;- rozróżnia potrawy i napoje zawarte w karcie menu; - wymienia cechy potrawy wpływające na jej jakość; - omawia znaczenie i korzyści znajomości oferty lokalu gastronomicznego i jakości podawanych potraw | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje różnego rodzaju napoje | Kryteria weryfikacji - wskazuje podział i omawia charakterystykę napojów mieszanych, dokonuje podziału napojów alkoholowych i bezalkoholowych;- omawia zagadnienia dotyczące historii alkoholi i procesów produkcji; - omawia i dobiera szkło do typu napoju; - omawia i dobiera sprzęt i narzędzia do przygotowania danego typu napoju; - podaje receptury mieszanych napojów alkoholowych, - przygotowuje mieszany napój alkoholowy - omawia trendy w przygotowaniu mieszanych napojów bezalkoholowych (bezalkoholowe wersje klasycznych drinków, smoothie itp.), - przygotowuje napój bezalkoholowy według podanych preferencji gościa (np. smoothie) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wymienia składniki przygotowanych napojów | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje i rozróżnia typy mocnych alkoholi (wódki czyste, wódki gatunkowe aromatyzowane, wódki gatunkowe naturalne),- charakteryzuje i rozróżnia typy win, - charakteryzuje i rozróżnia inne rodzaje alkoholi fermentowanych, - omawia i charakteryzuje składniki napojów mieszanych (składniki główne, modyfikatory, bonifikatory, składniki dodatkowe, składnikiprzyprawowe, składniki szprycujące, dodatki dekoracyjne, dodatki komplementarne); - charakteryzuje typy dodatków używanych w przygotowaniu napojów mieszanych (owoce, syropy, napoje, przyprawy, sosy), - podaje receptury wskazanych mieszanych napojów bezalkoholowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje techniki przygotowywania napojów | Kryteria weryfikacji - wymienia i charakteryzuje techniki przygotowywania mieszanych i niemieszanych napojów alkoholowych (np. shakerowania);- omawia techniki przygotowania mieszanych napojów bezalkoholowych (np. blenderowanie) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje metody śledzenia zapasów i składania zamówienia | Kryteria weryfikacji - składa zapotrzebowania (zamówienia), mając na uwadze rachunek ekonomiczny przedsiębiorstwa (ograniczając gromadzenie zbyt dużychzapasów magazynowych) i ciągłość zaopatrzenia baru;- pobiera towary spożywcze przeznaczone do sprzedaży; - wymienia zasady odbioru zamówionych towarów i kontrolowania ich pod względem jakości i ilości, sprawdzenia banderoli i prawidłowego ich umieszczenia (w przypadku towarów banderolowanych); - rozlicza pobrane surowce, półprodukty, wyroby gotowe i towary handlowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykonuje pracę z zachowaniem wysokiego poziomu uważności na obsługiwanych gości, podzielności uwagi i szybkiego reagowania | Kryteria weryfikacji - omawia zasady uważności w pracy z ludźmi i definiuje pojęcie empatii;- omawia zasady aktywnego słuchania; - definiuje podzielność uwagi; - wymienia techniki szybkiego liczenia; - wymienia sposoby radzenia sobie ze stresem; - opisuje techniki reagowania w trudnych sytuacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia techniki zapamiętywania | Kryteria weryfikacji - opisuje techniki pamięciowe;- definiuje pamięć wzrokową | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Współpracuje w zespole | Kryteria weryfikacji - organizuje pracę zespołową;- dzieli się pomysłami; - realizuje projekty i zadania z innymi uczestnikami zespołu; - przekazuje informacje współpracownikom, mając na celu utrzymanie płynności funkcjonowania baru/ lokalu gastronomicznego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC CERTYFIKACJA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoICVC CERTYFIKACJA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do osób pracujących lub chcących pracować w kawiarniach, barach, pubach, restauracjach, jak również w innych punktach gastronomicznych a także dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.
Szkolenie odpowiednie jest dla osób na każdym poziomie zaawansowania. Skierowane jest zarówno do osób
posiadających podstawowe doświadczenie w pracy w punktach gastronomicznych jak i osób bez doświadczenia zawodowego w przedmiocie szkolenia zainteresowanych tematyką szkolenia i chcących uzyskać kwalifikacje w tym zakresie.
Zagadnienia poruszane podczas szkolenia:
1. Wprowadzenie do zawodu barmana i kelnera, etyka zawodowa.
- Predyspozycje zawodowe i cechy osobowe dobrego barmana/ kelnera. Wymagania fizyczne i zdrowotne.
- Dobra pamięć – techniki pamięciowe. Podzielność uwagi i umiejętność szybkiego liczenia.
- Savoir vivre z zakresu branży gastronomicznej. Etyka zawodowa.
- Autoprezentacja i umiejętności interpersonalne. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Współpraca w zespole.
2. Obsługa klienta. Profesjonalne przyjmowanie zamówienia.
- Typy klientów. Obsługa klienta. Nawiązywanie kontaktu z klientem.
- Przyjmowanie zamówień. Przyjmowanie należności, rozliczanie dziennego utargu itp. oraz prowadzenie obowiązującej dokumentacji.
- Zasady nakrywania do stołu
- Wiedza dotycząca jakości podawanych potraw
3. Wyposażenie i organizacja profesjonalnego cocktail baru.
- Organizacja i optymalizacja pracy za barem.
- Śledzenie zapasów i składanie zamówienia.
- Prezentacja sprzętu barmańskiego i sposobów posługiwania się nim. Rodzaje szkła.
- Rodzaje miar – omówienie jednostek miar.
4. Przygotowanie różnego rodzaju napojów – dobór składników. Techniki przygotowywania napojów.
- Podział i charakterystyka Napojów Mieszanych. Podział Napojów Alkoholowych i Bezalkoholowych.
- Historia alkoholi i procesy produkcji.
- Receptury napojów mieszanych, teoretyczne i praktyczne zastosowanie receptur, techniki miksowania: przygotowanie klasycznych drinków na bazie alkoholi, drinki bezalkoholowe/ smoothies/ lemoniady. Sztuka dekoracji
5.Walidacja
SZKOLENIE ZAPLANOWANO NA 38 GODZ. SZKOLENIOWYCH/ DYDAKTYCZNYCH - w ten czas nie wliczono przerw (zajęcia prowadzone są w godz. szkoleniowych dydaktycznych, tj. 1 godz szkoleniowa/ dydaktyczna = 45 min.)
W trakcie realizacji usługi rozwojowej, przeprowadzona jest weryfikacja postępów oraz ocena osiągnięcia efektów uczenia się w formie okresowego podsumowania dokonywane grupowo lub indywidualnie z Uczestnikami.
Każda osoba, która ukończy szkolenie (min. 80% obecności na zajęciach) otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Osobom, które zdadzą egzamin zewnętrzy wydany zostanie przez zewnętrzną jednostkę egzaminującą i certyfikującą ICVC CERTYFIKACJA SP. Z O.O., Certyfikat ICVC/BK 20021.05 Barman/Kelner, potwierdzający uzyskane kwalifikacje.
Warunki organizacyjne realizacji szkolenia:
Zalecana minimalna liczba osób na szkoleniu: 8
Zalecana maksymalna liczba osób na szkoleniu: 25
Sala powinna zapewniać odpowiednią ilość miejsc siedzących oraz umożliwiać przeprowadzenie części praktycznej szkolenia (m.in. dostęp do bieżącej wody).
W sali powinny znajdować się stoły lub miejsca zawierające dołączone pulpity na których uczestnicy będą mogli zapisywać notatki.
Układ stołów: dowolny
Zajęcia powinny być prowadzone z wykorzystaniem zróżnicowanych form: indywidualnie i grupowo.
Zajęcia prowadzone są w formie wykładu oraz warsztatów (zajęć praktycznych).
Podczas warsztatów uczestnicy będą przygotowywać napoje samodzielnie lub w grupach, ale pod okiem szkoleniowca, który nadzoruje ich pracę, poprawiając lub pomagając jeśli jest taka potrzeba.
Zaplecze organizacyjno-logistyczne obejmuje wszystkie elementy niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia zajęć praktycznych, w szczególności wyposażenie techniczne i materiały szkoleniowe. W skład wyposażenia wchodzą m.in.: lodówko-zamrażarka zapewniająca odpowiednie warunki przechowywania produktów, kostkarka do lodu lub lód niezbędny do przygotowywania napojów, profesjonalny sprzęt barmański oraz odpowiednie szkło barowe dostosowane do różnych rodzajów napojów. Uczestnicy mają również do dyspozycji szeroki wybór alkoholi, napojów bezalkoholowych oraz dodatków (takich jak owoce, syropy itp.), niezbędnych do odtwarzania receptur i tworzenia własnych kompozycji.
WALIDACJA:
Walidacja prowadzona jest przez zewnętrzny podmiot.
Eksperci Firmy ICVC CERTYFIKACJA SP. Z O.O. opracowują arkusze egzaminacyjne w oparciu o znormalizowany opis efektów uczenia się dla danej kwalifikacji.
Baza pytań egzaminacyjnych dotyczy uzyskanych w procesie szkolenia efektów uczenia się, z zakresu wiedzy zawodowej, umiejętności specjalistycznych oraz kompetencji społecznych, wymaganych dla danej kwalifikacji.
System ICVC wdrożył na etapie walidacji przeprowadzanie egzaminów pisemnych, w formie testów.
Założenia testu egzaminacyjnego ICVC dopuszczają następujące formy zadań, zależnie od specyfiki kwalifikacji lub/i założeń ekspertów:
- pytania zamknięte
- pytania jednorazowego wyboru
- pytania wielokrotnego wyboru
- uzupełnianie i przyporządkowanie informacji
- pytania otwarte
Egzamin ICVC obejmuje 3 obszary:
- wiedza zawodowa
- praktyczne umiejętności zawodowe
- kompetencje społeczne
Przed przystąpieniem do egzaminu, kursanci są zapoznawani z zasadami przeprowadzenia egzaminu ICVC:
- formą egzaminu ICVC,
- czasem trwania egzaminu ICVC
- punktacją ICVC
Wymagany wynik egzaminu pisemnego uprawniający do otrzymania Certyfikatu ICVC potwierdzającego osiągnięcie określonej kwalifikacji wynosi:
minimum 75% prawidłowych odpowiedzi
Testy egzaminacyjne są sprawdzane przez certyfikowanych Egzaminatorów ICVC, którzy gwarantują trafny i rzetelny sposób oceniania.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 147,37 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 147,37 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 270,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 270,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 270,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 270,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Jacek Kotula
Prowadzi m.in. kursy barmańskie i baristyczne
Posiada aktualne doświadczenie zawodowe (nie starsze niż 5 lat) m.in.
- prowadzenie kursów BARMANA w okresie kwiecień 2023 r.-listopad 2024 r. dla 123 osób (na terenie woj. podkarpackiego)
- prowadzenie cyklu kursów: kelnerskiego, baristycznego i savoir-vivre w okresie maj 2020-marzec 2022
Kursy, szkolenia, certyfikaty:
BARMAN-MIXER (150 godz. kurs II stopnia)
TRENER SZTUKI BARISTYCZNEJ (CERTYFIKAT ukończenia 120 godzinnego kursu II-go stopnia)
Kwalifikacje Pedagogiczne (Kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu)
Szkolenie Sommelierskie I Stopnia
Kurs barmanów w zakresie TECHNIK SPRZEDAŻY
Dośw. zawodowe (wybrane):
od 2005 - współożyciel - instruktor, wykładowca w Galicyjskiej Szkole Smaku
08.2008-11.2009 Zarządzanie Kawiarnią ALBO-TAK Mąły Rynek 4 Kraków
1999-2006 Kierownik baru („Da Pietro” Spółka Jawna Kraków Rynek Główny 17)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe, np. skrypty oraz materiały do wykonywania zajęć praktycznych (w tym: urządzenia i narzędzia oraz materiały zużywalne niezbędne do realizacji programu szkolenia).
Zaplecze organizacyjno-logistyczne obejmuje wszystkie elementy niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia zajęć praktycznych, w szczególności wyposażenie techniczne i materiały szkoleniowe. W skład wyposażenia wchodzą m.in.: lodówko-zamrażarka zapewniająca odpowiednie warunki przechowywania produktów, kostkarka do lodu lub lód niezbędny do przygotowywania napojów, profesjonalny sprzęt barmański oraz odpowiednie szkło barowe dostosowane do różnych rodzajów napojów. Uczestnicy mają również do dyspozycji szeroki wybór alkoholi, napojów bezalkoholowych oraz dodatków (takich jak owoce, syropy itp.), niezbędnych do odtwarzania receptur i tworzenia własnych kompozycji.
Informacje dodatkowe
Procedura reklamacji usługi szkoleniowej
Reklamacje można zgłaszać do ALDEO Systemy Zarządzania Sp. z o.o. w formie pisemnej, listem poleconym na adres: ALDEO Systemy Zarządzania Sp. z o.o., ul. Kurpiowska 5/111, 35-620 Rzeszów lub mailem: biuro@aldeo.pl najpóźniej w terminie 14 dni kalendarzowych od daty zakończenia realizacji danej usługi szkoleniowej wg zasad wskazanych w Procedurze reklamacji usługi szkoleniowej dostępnej na stronie internetowej: http://aldeo.pl/oferta/szkolenia/
Reklamacja zostanie uwzględniona w przypadku nienależytego zrealizowania Szkolenia z wyłącznej winy ALDEO Systemy Zarządzania Sp. z o.o.
Informujemy, że usługa może zostać poddana kontroli lub audytowi instytucji zewnętrznych, w tym audytowi w ramach audytów funkcjonowania podmiotów w Bazie Usług Rozwojowych. Zespół audytowy ma możliwość na podstawie upoważnienia wydanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości do przeprowadzenia wizytacji usługi rozwojowej.