Kultura organizacyjna i employer branding
Kultura organizacyjna i employer branding
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa doradcza skierowana jest do osób pełniących kluczowe role w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Obejmuje szerokie grono odbiorców, którzy odpowiadają za kształtowanie strategii firmy i tworzą wizerunek zewnętrzny pracodawcy:
- Właściciele lub współwłaściciele przedsiębiorstw;
- Kadra zarządzająca;
- Kierownicy i pracownicy działów HR;
- Osoby zajmujące się wizerunkiem zewnętrznym pracodawcy;
- Osoby odpowiadające za procesy marketingowe.
- Data zakończenia rekrutacji30-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług doradczych
Cel
Cel
Cel biznesowy
Celem biznesowym usługi doradczej jest wsparcie przedsiębiorstwa w zakresie stworzenia kultury organizacyjnej i założeń employer brandingu.Posiadanie kultury organizacyjnej będzie równoznaczne wypracowaniem misji, wizji i wartości firmy. W istocie kreowana strategia zyska unikatowość, a wyszczególnione normy i wyobrażenia dotyczące współpracowników, będą podstawami w procesach integracyjnych firmy, a także umożliwią dobór kandydatów dopasowanych do zespołu.
Zrozumienie założeń employer brandingu i wdrożenie zmian w oparciu o nowo wypracowaną kulturę organizacyjną, wpłynie na zwiększenie atrakcyjności wizerunku zewnętrznego pracodawcy oraz zbuduje autentyczność i transparentność w oczach potencjalnych kandydatów w procesach rekrutacyjnych.
Szkolenie jest skierowane do właścicieli lub współwłaścicieli firm bądź kluczowych pracowników odpowiedzialnych za budowanie strategii i wizerunku zewnętrznego pracodawcy, w tym kadry zarządzającej oraz specjalistów marketingu i HR.
Jego efektem ma być wypracowanie kultury organizacyjnej i jasnych standardów employer brandingu. Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom zarówno narzędzi, jak i metodologii, które pozwolą im na szybkie zidentyfikowanie kluczowych potrzeb strategicznych i wizerunkowych.
Efektywność i poprawność wdrożonych rozwiązań będą mierzone dwoma wskaźnikami: wypracowaniem misji, wizji i wartości firmy, a także wdrożeniem zmian w zakresie wizerunku zewnętrznego pracodawcy na jego stronie internetowej i social mediach w oparciu o potrzeby rynku pracy.
Szczegóły celu zgodnie z zasadą SMART:
S: Szkolenie ma wyposażyć uczestników w konkretne umiejętności umożliwiające budowanie strategii firmy i wizerunku zewnętrznego pracodawcy oraz zwiększenie trafności dopasowania nowych pracowników do zespołu. Jasno określonym rezultatem końcowym jest stworzenie kultury organizacyjnej oraz wdrożenie rozwiązań mających na celu poprawę wizerunku zewnętrznego pracodawcy.
M: Efekty szkolenia będą mierzone poprzez: wypracowanie misji, wizji i wartości firmy oraz wdrożeniem zmian w zakresie wizerunku zewnętrznego pracodawcy na jego stronie internetowej i social mediach w oparciu o potrzeby rynku pracy.
A: Cel jest uzgodniony pomiędzy dostawcą usługi, uczestnikami oraz zamawiającym usługę. Uczestnicy, wspólnie z trenerem, w formie warsztatowej stworzą kulturę organizacyjną firmy oraz wypracują nowe standardy strategiczno-wizerunkowe, a następnie przejdą przez etapy wdrożenia employer brandingu. Dzięki zgodzie na monitorowanie wyników po zakończeniu szkolenia, wszyscy interesariusze będą mieli klarowny obraz postępu i efektów.
R: Cel jest osiągalny, biorąc pod uwagę intensywne wsparcie trenera, przekazanie konkretnych narzędzi i metod oraz skoncentrowanie szkolenia na małej grupie kluczowych osób. Standaryzacja i optymalizacja procesu są realnymi rozwiązaniami, które pozwolą na stworzenie kultury organizacyjnej i poprawę wizerunku zewnętrznego pracodawcy.
T: Proces wdrażania systemu i monitorowania efektów przewidziany jest na maksymalnie 12 miesięcy od zakończenia szkolenia. Na przestrzeni tego okresu będą zbierane informacje o dopasowaniu nowych pracowników do zespołu, a także opinie kandydatów z etapów rozmów rekrutacyjnych na temat wizerunku zewnętrznego firmy. Wskaźniki te posłużą do oceny postępu i realizacji założonych celów. Szkolenie zapewnia uczestnikom umiejętności, które umożliwią firmie skuteczną dbałość o wizerunek zewnętrzny pracodawcy. W długofalowej perspektywie przyczyni się do poprawy autentyczności i transparentności firmy na rynku pracy oraz zwiększy efektywność dopasowania kandydatów do zespołu.
Efekt usługi
Efekt usługi:
Usługa ma na celu stworzenie kultury organizacyjnej i kompleksowe przygotowanie uczestników do samodzielnego i efektywnego dbania o wizerunek zewnętrzny pracodawcy. Dzięki przekazanej wiedzy oraz praktycznym doświadczeniom organizatorów, uczestnicy będą w stanie skutecznie zbudować podstawy strategii firmy, zwiększyć efektywność wewnętrznych procesów integracyjnych oraz kreować wizerunek zewnętrzny pracodawcy w oparciu o potrzeby rynku pracy.
Efektem usługi będzie:
Wiedza:
Uczestnicy będą potrafili: Samodzielnie i efektywnie kreować wizerunek zewnętrznych pracodawcy w oparciu o potrzeby strategiczne firmy i rynek pracy oraz wypracować misję, wizję i wartości, a także dokonywać aktualizacji kultury organizacyjnej.Umiejętności:
Uczestnicy będą zdolni do: Kreowania wizerunku zewnętrznego pracodawcy i tworzenia misji, wizji i wartości firmy, stanowiących podstawę strategii i kultury organizacyjnej, co przekłada się na wewnętrzne procesy integracyjne zespołu oraz zwiększanie autentyczności i transparentności na rynku pracy. Prognozowania potrzeb strategiczno-wizerunkowych i dokonywania ich aktualizacji.Szkolenie zapewni uczestnikom nie tylko teoretyczną wiedzę, ale również praktyczne umiejętności, które pozwolą na efektywne kreowanie wizerunku zewnętrznego pracodawcy i wypracowanie strategii firmy.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Sposób weryfikacji efektów wdrożenia usługi:
- Weryfikacja efektów wdrożenia usługi zostanie zrealizowana poprzez wywiad końcowy przeprowadzony przez doradcę z uczestnikiem usługi oraz ankietę ewaluacyjną przeprowadzoną przed i po zakończeniu usługi.
Program
Program
DZIEŃ 1 [2,5 godziny]
- Prezentacja: Czym jest kultura organizacyjna – wprowadzenie [1godz]
- Jakich pracowników chcemy do siebie “przyciągać”? [0,5godz]
- Omówienie ankiety wypełnionej wśród pracowników [0,5godz]
- Podsumowanie etapu tworzenia kultury organizacyjnej [0,5godz]
DZIEŃ 2 [4 godzin]
- Warsztat: misja [2 godz]
- Warsztat: wartości [2 godz]
DZIEŃ 3 [4,5 godziny]
- Prezentacja: Czym jest employer branding – wprowadzenie [1godz]
- Warsztat: Jak chcę by postrzegano moją firmę? [1godz]
- Omówienie audytu wizerunku zewnętrznego firmy [0,5godz]
- Wspólne ustalenie strategii wizerunkowej [1 godz]
- Wytyczne do wdrożenia nowej startegii employer brandingu [0,5godz]
- Podsumowanie etapu tworzenia employer brandingu [0,5godz]
PRACA WŁASNA SZKOLENIOWCA [4 godziny]
- Ankieta wśród uczestników/pracowników firmy: normy, rytuały i zespół [0,5godz]
- Praca własna na podstawie danych: przygotowanie pliku z kulturą organizacyjną [2godz]
- Praca własna: audyt wizerunku zewnętrznego pracodawcy i spisanie wstępnych wytycznych [0,5godz]
- Poprawki i zmiany po uzgodnieniu z uczestnikami usługi [1godz]
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 praca własna szkoleniowca | Prowadzący Julia Dudzińska | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Czym jest kultura organizacyjna? [wprowadzenie] | Prowadzący Julia Dudzińska | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Jakich pracowników chcemy do siebie przyciągać? | Prowadzący Julia Dudzińska | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Omówienie ankiety wypełnionej przez pracowników | Prowadzący Julia Dudzińska | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Podsumowanie etapu tworzenia kultury organizacyjnej | Prowadzący Julia Dudzińska | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Warsztat: misja | Prowadzący Julia Dudzińska | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Warsztat: wartości | Prowadzący Julia Dudzińska | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Czym jest Employer Branding? | Prowadzący Julia Dudzińska | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Warsztat: jak chcę by postrzegano moją firmę? | Prowadzący Julia Dudzińska | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Omówienie audytu wizerunku zewnętrznego | Prowadzący Julia Dudzińska | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Omówienie strategii wizerunkowej | Prowadzący Julia Dudzińska | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Wytyczne do wdrożenia nowej strategii Employer Brandingu | Prowadzący Julia Dudzińska | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Podsumowanie etapu tworzenia Employer Brandingu | Prowadzący Julia Dudzińska | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 535,00 PLN
- Koszt usługi netto4 500,00 PLN
- Koszt godziny brutto369,00 PLN
- Koszt godziny netto300,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Julia Dudzińska
W 2024 roku ukończyła studia magisterskie na kierunku bezpieczeństwo narodowe na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Interdyscyplinarny charakter tego kierunku pozwolił jej na zdobycie solidnej wiedzy z zakresu socjologii i psychologii, co doskonale wspiera jej działania w obszarze rekrutacji i zarządzania zasobami ludzkimi.
Bazując na doświadczeniach z licznych zakończonych procesów rekrutacyjnych, Julia Dudzińska ustandaryzowała wewnętrzny system rekrutacyjny firmy, co znacząco usprawniło zarządzanie procesami HR. Świadoma dynamicznych zmian na rynku pracy oraz nowych technologii, regularnie uczestniczy w branżowych webinariach, szkoleniach, a także pogłębia wiedzę, korzystając z literatury i najnowszych danych.
To ciągłe doskonalenie pozwala jej elastycznie reagować na wyzwania w HR i skutecznie wspierać firmę w pozyskiwaniu talentów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- szablony i narzędzia w formatach doc., xlsx., pdf.,
- prezentacja do wykorzystywania w czasie przeprowadzania szkolenia w formacie pptx.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa świadczona będzie zdalnie za pośrednictwem platformy do spotkań online - MS Teams.
Do udziału w usłudze doradczej online niezbędne jest stabilne połączenie z Internetem oraz jedno z poniższych urządzeń: komputer stacjonarny laptop tablet Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2 GHz; 2 GB pamięci RAM; system operacyjny Windows 8 lub nowszy, MAC OS wersja 10.13; przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps; kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki (wskazana platforma dedykowana do spotkań online współpracuje ze wszystkimi kamerami wbudowanymi w laptopy).
Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć do usługi. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika przed spotkaniem online. Ważność linku - do zakończenia usługi wg harmonogramu usługi doradczej. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link