Edukacja i świadomość ekologiczna - szkolenie realizowane w ramach projektu „Przepis na Rozwój - kompetencje i kwalifikacje dla sprawiedliwej transformacji Subregionu Centralnego”
Edukacja i świadomość ekologiczna - szkolenie realizowane w ramach projektu „Przepis na Rozwój - kompetencje i kwalifikacje dla sprawiedliwej transformacji Subregionu Centralnego”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
W ramach Projektu wsparciem mogą zostać objęte osoby dorosłe, które z własnej inicjatywy chcą podnosić swoje umiejętności lub kompetencje w zakresie zielonych kompetencji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji09-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa "Edukacja i świadomość ekologiczna" przygotowuje uczestnika do skutecznego promowania zrównoważonych działań poprzez zwiększanie świadomości ekologicznej w firmach i społecznościach. Uczestnik zdobędzie wiedzę na temat roli edukacji w zielonej transformacji, nauczy się organizować kampanie proekologiczne oraz inspirować zmiany nawyków konsumenckich na bardziej przyjazne środowisku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Wyjaśnia znaczenie edukacji w kontekście zielonej transformacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje zieloną transformację i wskazuje jej zależność od edukacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wiedza:Charakteryzuje globalne cele zrównoważonego rozwoju (SDG) związane z edukacją ekologiczną. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia co najmniej 3 cele SDG związane z ochroną środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności:Analizuje przykłady skutecznych kampanii edukacyjnych na rzecz środowiska | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia studium przypadku z wykorzystaniem wskazanych narzędzi edukacyjny | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności:Opracowuje plan edukacji ekologicznej dla wybranej grupy docelowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia zarys kampanii edukacyjnej zawierający cele, grupę docelową i środki realizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Wykazuje zaangażowanie w promowanie idei edukacji ekologicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje działania, które mogą podnieść świadomość ekologiczną w lokalnym środowisku. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Buduje relacje z innymi uczestnikami na rzecz wspólnej realizacji proekologicznych inicjatyw. | Kryteria weryfikacji Uczestnik aktywnie uczestniczy w dyskusjach grupowych i proponuje wspólne działania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wiedza:Opisuje etapy organizacji kampanii proekologicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia i wyjaśnia co najmniej 4 etapy planowania kampanii. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wiedza:Wyjaśnia rolę różnych kanałów komunikacji w kampaniach ekologicznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje co najmniej 3 kanały komunikacji i ich zastosowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności:Projektuje podstawowy plan kampanii proekologicznej | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje plan zawierający cele, narzędzia i harmonogram działań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Umiejętności:Tworzy atrakcyjne treści promujące działania ekologiczne | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje przykład postu, infografiki lub hasła kampanii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Współpracuje w zespole przy projektowaniu kampanii ekologicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik aktywnie uczestniczy w warsztatach grupowych, wnosząc swoje pomysły. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wiedza:Charakteryzuje czynniki wpływające na zmianę nawyków konsumenckich. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia co najmniej 3 czynniki psychologiczne i społeczno-kulturowe wpływające na zachowania konsumenckie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wiedza:Opisuje wpływ codziennych wyborów konsumenckich na środowisko | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje konkretne przykłady zachowań proekologicznych i ich efektów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności:Tworzy strategie zmiany nawyków dla wybranej grupy docelowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje plan zmiany nawyków dla grupy, uwzględniając motywatory. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętności:Analizuje skuteczność wybranych działań proekologicznych | Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia efekty działań na podstawie zaprezentowanych danych lub case study. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Angażuje innych w zmiany proekologiczne | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia skuteczne sposoby motywowania osób do zmiany nawyków. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wiedza:Wyjaśnia zasady angażowania społeczności w działania ekologiczne | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje co najmniej 3 strategie budowania zaangażowania w społeczności lokalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wiedza: Opisuje korzyści płynące ze współpracy międzysektorowej w realizacji działań ekologicznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia przykłady partnerstw publiczno-prywatnych w zielonej transformacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności:Planuje działania wspierające budowanie społeczności proekologicznej | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje plan działania uwzględniający zaangażowanie różnych interesariuszy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:trzymuje długofalowe relacje z interesariuszami w działaniach ekologicznych | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje sposoby monitorowania i rozwijania współpracy ze społecznością. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Walidacja w oparciu ocena efektów uczenia się prowadzona jest za pośrednictwem
testu dostępnego online a wynik jest generowany automatycznie, bez udziału człowieka
Program
Program
I. Rola edukacji w zielonej transformacji
- Wprowadzenie do zielonej transformacji
- Czym jest zielona transformacja i dlaczego edukacja ma kluczowe znaczenie.
- Omówienie globalnych celów zrównoważonego rozwoju (SDG) w kontekście edukacji ekologicznej.
- Mechanizmy edukacji ekologicznej
- Przegląd metod i narzędzi edukacyjnych wspierających świadomość ekologiczną.
- Rola szkół, firm i organizacji pozarządowych w podnoszeniu świadomości ekologicznej.
- Case studies: Sukcesy w edukacji ekologicznej
- Przykłady kampanii edukacyjnych, które przyczyniły się do zmian środowiskowych.
- Dyskusja nad wyciągniętymi wnioskami.
II. Organizowanie kampanii proekologicznych
- Planowanie kampanii proekologicznych
- Jak zidentyfikować kluczowe cele i grupy docelowe.
- Elementy skutecznej kampanii: komunikaty, kanały, harmonogramy.
- Praktyczne narzędzia do prowadzenia kampanii
- Wykorzystanie mediów społecznościowych i technologii cyfrowych.
- Tworzenie atrakcyjnych materiałów edukacyjnych (infografiki, filmy, prezentacje).
- Warsztat: Projektowanie kampanii
- Ćwiczenie grupowe: uczestnicy projektują kampanię proekologiczną dla wybranej społeczności lub firmy.
III. Zmiana nawyków konsumenckich na bardziej zrównoważone
- Psychologia zmiany nawyków
- Jak przekonywać ludzi do zmiany ich postaw i nawyków.
- Motywatory zewnętrzne i wewnętrzne w ekologii.
- Nawyki proekologiczne w praktyce
- Jakie codzienne wybory mają największy wpływ na środowisko (m.in. zmniejszanie zużycia plastiku, oszczędzanie energii, zero waste).
- Rola firm w kształtowaniu ekologicznych postaw konsumenckich.
- Warsztat: Tworzenie strategii zmiany nawyków
- Tworzenie strategii wspierającej zmianę nawyków w wybranej grupie docelowej.
IV. Budowanie społeczności proekologicznej
- Współpraca na rzecz zrównoważonego rozwoju
- Jak angażować różne grupy interesariuszy: pracowników, klientów, społeczności lokalne.
- Partnerstwa publiczno-prywatne na rzecz działań ekologicznych.
- Komunikacja i motywowanie społeczności
- Jak skutecznie komunikować cele ekologiczne.
- Metody utrzymywania zaangażowania w dłuższej perspektywie.
- Planowanie długoterminowych działań
- Tworzenie strategii proekologicznej dla organizacji.
- Warsztat: przygotowanie indywidualnego planu działań uczestników na następne 12 miesięcy.
Metody szkoleniowe:
- Prezentacje i wykłady – wprowadzenie do każdego modułu tematycznego.
- Warsztaty i ćwiczenia
- Analiza przypadków (case studies)
- Dyskusje i sesje Q&A
- Feedback – po każdym module oraz po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje informację zwrotną na temat swojej pracy.
Walidacja - ocena efektów uczenia się prowadzona jest za pośrednictwem testu dostępnego online a wynik jest generowany automatycznie, bez udziału człowieka
1 godzina dydaktyczna = 45 min. (przerwy nie są wliczane w koszt realizacji usługi)
Warunki organizacyjne dla przeprowadzanej usługi:
- praca indywidualna
- praca przy użyciu materiałów biurowych (kartki, mazaki, długopisy, flipczart)
- praca przy użyciu narzędzi elektronicznych (komputer)
Usługa realizowana zgodnie z wykazem obszarów i grup technologii pod względem spełniania kryterium powiązania usług rozwojowych z RIS i PRT - obszar 3.6 Technologia zarządzania środowiskiem
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Przywitanie uczestnika - pre test | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Rola edukacji w zielonej transformacji (wykład) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Przerwa | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Sukcesy w edukacji ekologicznej - (case study, prezentacja, dyskusja) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Organizowanie kampanii proekologicznych (wykład, dyskysja, analiza) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Zmiana nawyków konsumenckich na bardziej zrównoważone (wykład, prezentacja) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Budowanie społeczności proekologicznej (prezentacja, ćwiczenia, case-study) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Test zaliczeniowy online | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Podsumowanie szkolenia, omówienie testu zaliczeniowego, post testy | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 065,04 PLN
- Koszt osobogodziny brutto416,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto338,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
ANNA PAŁKA
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dot. oferowanej usługi. Zrealizowanych ponad 120h szkoleniowych w ramach zielonej transformacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Ankiety
2. Pre i Post testy
3. Prezentacja
Warunki uczestnictwa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat. Warunkiem uzyskania zaświadczenia/certyfikatu jest: uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenie testu końcowego (uzyskanie wyniku pozytywnego)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi