Kurs języka polskiego - poziom A2
Kurs języka polskiego - poziom A2
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Języki europejskie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs jest przeznaczony dla osób doros
łych
, które posiadają podstawową znajomość języka polskiego. Uczestnicy powinni rozumieć i używać podstawowych zwrotów oraz formułować proste pytania i odpowiedzi dotyczące codziennych sytuacji. Kurs jest skierowany do osób, które chcą pogłębić swoją znajomość języka, poszerzyć słownictwo oraz usystematyzować i utrwalić dotychczasowe umiejętności w celu osiągnięcia poziomu A2. - Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji08-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi68
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest rozwinięcie kompetencji językowych słuchaczy na poziomie A2 poprzez pogłębienie znajomości fonetyki, ortografii i gramatyki oraz poszerzenie zasobu słownictwa. Kurs umożliwia powtórzenie i utrwalenie wiadomości zdobytych na poziomie A1 oraz wprowadzenie nowych struktur gramatycznych i leksykalnych, niezbędnych do skutecznej komunikacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Mówienie: Uczestnik skutecznie komunikuje się w codziennych sytuacjach, używając słownictwa dotyczącego:życia codziennego (jedzenie, zakupy, rodzina, hobby), i prostych czynności dnia codziennego. | Kryteria weryfikacji 1. Formułuje poprawne wypowiedzi ustne i pisemne z wykorzystaniem przyswojonego słownictwa, np.:opowiada o swojej rodzinie, przedstawia plany na przyszłość, omawia codzienne problemy, opisuje polskie miasta, osoby, przedmioty porównuje systemy edukacji w Polsce i innych krajach, bierze udział w rozmowie kwalifikacyjnej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Pisanie: Uczestnik potrafi tworzyć krótkie ispójne teksty na znane sobie tematy oraz formułować wypowiedzi pisemne | Kryteria weryfikacji 5. Pisze pozdrowienia, ogłoszenia, życzenia, opinie, gratulacje, przeprosiny, zawiadomienia, podziękowania i zaproszenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Słuchanie: Uczestnik rozumie prostesłowa i zwroty. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozumie i bardzo często używapodstawowych zwrotów, jak również podstawowych sformułowań dotyczących życia codziennego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
walidacji
Program
Program
1) Wstęp: Omówienie programu nauczania, prezentacja podręcznika, materiałów dydaktycznych i wymagań egzaminacyjnych na poziomie A2. |
2) Leksyka: Przedstawianie siebie, opisywanie charakteru, cechy pozytywne i negatywne. Nauka pisania krótkich wiadomości o innych, budowanie rozmowy o celebrytach. Gramatyka: Liczba mnoga przymiotników męskoosobowych, struktura porównawcza „tak samo... jak…”. |
3) Leksyka: Rodzina, relacje międzyludzkie, członkowie rodziny, przyjaciele, koledzy z pracy/szkoły, opisywanie relacji, pisanie charakterystyki. Dyskusja na temat różnic między rodzinami w Polsce a krajach uczniów. Gramatyka: Test sprawdzający znajomość liczby mnogiej przymiotników męskoosobowych. |
4) Leksyka: Praca, działalność zawodowa, opisywanie obowiązków zawodowych i miejsca pracy. Dyskusja o śmiesznych sytuacjach w pracy i rozmowach kwalifikacyjnych. Gramatyka: Liczba mnoga rzeczowników i zaimków męskoosobowych, użycie spójników (a, i, ani, lecz, ale, jednak), zaimki „każdy” i „wszyscy”. |
5) Leksyka: Poszukiwanie pracy, rozmowa kwalifikacyjna, negocjowanie warunków pracy, pisanie CV i listu motywacyjnego. Gramatyka: Test sprawdzający znajomość liczby mnogiej rzeczowników męskoosobowych. |
6) Leksyka: Szkoła, edukacja, wykształcenie, kursy. Pisanie listów motywacyjnych na studia, maile o chęci podjęcia kursu, rezygnowanie z kursów. Dyskusja o szkolnictwie i uczeniu się dorosłych. Gramatyka: Czas przyszły (aspekt dokonany), zdania warunkowe z „jeśli/jeżeli”. Powtórzenie czasu przyszłego (aspekt niedokonany) i czasowników modalnych. |
7) Leksyka: Nauka języków obcych, metody zapamiętywania, różnice kulturowe. Dyskusja na temat nauki języków. Gramatyka: Czas teraźniejszy, czas przyszły. |
8) Leksyka: Życie w mieście – opisywanie miasta, dzielnic, miejsc publicznych, architektury, infrastruktury. Dyskusja na temat wad i zalet życia w mieście. Pisanie listów do zarządcy nieruchomości, prowadzenie dialogów z służbami komunalnymi. Gramatyka: Stopniowanie przymiotników. |
9) Leksyka: Opis punktów usługowych, rozrywki. Rozmowa o ważnych elementach świadczenia usług. Pisanie maili i rozmowy z fachowcami, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych. Gramatyka: Test sprawdzający znajomość stopniowania przymiotników. |
10) Leksyka: Życie na wsi – miejsca wiejskie, przyroda, zwierzęta, rośliny. Porównanie życia w mieście i na wsi. Gramatyka: Stopniowanie przysłówków, powtórzenie tworzenia i zastosowania przysłówków w zdaniu. |
11) Leksyka: Rodzina, małżeństwo, rozwód, para. Gramatyka: Tworzenie i użycie zdań warunkowych, odmiana rzeczownika „przyjaciel”. |
12) Leksyka: Świat uczuć – miłość i zazdrość, miłość w Internecie, wpływ sieci społecznościowych na nawiązywanie relacji. Refleksja nad własnym doświadczeniem. Gramatyka: Odmiana zaimka „się”, powtórzenie celownika liczby pojedynczej i mnogiej. |
13) Leksyka: Artykuły i sprzęty gospodarstwa domowego. Pisanie reklamacji, rozmowy na temat zwrotów, wymiany lub zakupu towarów. Gramatyka: Tworzenie rzeczowników odczasownikowych, formy bezosobowe czasownika w czasie teraźniejszym i przeszłym. Powtórzenie aspektu czasownika. |
14) Leksyka: Wynalazki i odkrycia, ich wykorzystanie w życiu codziennym. Gramatyka: Tworzenie i użycie imiesłowu przymiotnikowego biernego, strona bierna (wstęp). |
15) Leksyka: Zdrowie, zdrowy styl życia. Pisanie korespondencji z przychodnią, lekarzami. Rozmowy o problemach zdrowotnych, pilnych sytuacjach. Gramatyka: Tryb rozkazujący w formie twierdzącej i przeczącej, aspekt w trybie rozkazującym. |
16) Leksyka: Samopoczucie. Gramatyka: Powtórzenie zaimków osobowych w bierniku i celowniku. |
17) Leksyka: Podróże, turystyka – klimat i jego wpływ na rozwój turystyki, zachęcanie i zniechęcanie do podróży. Pisanie korespondencji mailowej z hotelami, rozmowy o problemach podczas podróży. Gramatyka: Czasowniki modalne: trzeba, można, warto, należy, powinno się. Przyimki w okolicznikach miejsca. |
18) Leksyka: Poszukiwanie towarów i usług, pisanie reklamacji. Prowadzenie dialogów na temat wadliwych towarów. Gramatyka: Powtórzenie odmiany rzeczowników i przymiotników przez przypadki. |
19) Leksyka: Słownictwo związane z mediami, recenzja audycji, formułowanie zaproszeń i propozycji. Gramatyka: Przyimki z formami przypadków. |
20) Leksyka: Polskie święta, tradycje świąteczne. Gramatyka: Formy bezosobowe czasowników, zdania współrzędnie i podrzędnie złożone okolicznikowe czasu i miejsca. |
21) Leksyka: Kino, telewizja, czas wolny. Pisanie recenzji. Gramatyka: Tworzenie zdań podrzędnie złożonych okolicznikowych przyczyny, mowa zależna i niezależna. |
22) Test końcowy - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 J. polski poziom A2 | Prowadzący Wiktoria Michalak | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 J. polski poziom A2 | Prowadzący Wiktoria Michalak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 J. polski poziom A2 | Prowadzący Wiktoria Michalak | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 J polski poziom A2 | Prowadzący Wiktoria Michalak | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 J. polski poziom A2 | Prowadzący Wiktoria Michalak | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 J polski poziom A2 | Prowadzący Wiktoria Michalak | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 J. polski | Prowadzący Wiktoria Michalak | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 J. polski poziom A2 | Prowadzący Wiktoria Michalak | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 J. polski poziom A2 | Prowadzący Wiktoria Michalak | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wiktoria Michalak
Lektor języka polskiego jako obcego AbyPoPolsku Wrocław
08.2023 – 12.2023 (5 mies.)
Wykładowca do realizacji szkoleń w języku polskim i rosyjskim QS Zurich Sp. z o.o.ul. Piotrkowska 173
8.2022 – 08.2023 (1 rok 1 mies.)
Lektor języka polskiego jako obcego Akademia Polskiego Łódź
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podstawowy podręcznik, który będzie używany podczas zajęć oraz w trakcie samodzielnej pracy słuchaczy:
- Małolepsza M., Szymkiewicz A. Hurra !!! Po polsku 2. Propozycja programowa na poziom A2.Podręcznik studenta. – Kraków: PROLOG Szkoła Języków Obcych, 2020, Wydanie I
- Małolepsza M., Szymkiewicz A. Hurra !!! Po polsku 2: Propozycja programowa na poziom A2. Zeszyt ćwiczeń. – Kraków: PROLOG Szkoła Języków Obcych, 2020, Wydanie I
Warunki uczestnictwa
Warunkiem ukończenia kursu jest obecność na 80% zajęć.
Informacje dodatkowe
Przed rozpoczęciem kursu uczestnik rozwiązuje test poziomujący.
Po zakończeniu kursu uczestnik podchodzi do egzaminu wewnętrznego.
Harmonogram w porozumieniu z uczestnikiem może ulec zmianie w trakcie kursu.
Ujęte godziny są godzinami dydaktycznymi - 1h = 45 min
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Platforma, na której zostanie przeprowadzone szkolenie w części zdalnej, w czasie rzeczywistym to Click Meeting.
2. Minimalne wymagania do obsługi szkolenia w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym na platformie Click Meeting:
- uczestnik powinien dysponować komputerem stacjonarnym bądź laptopem. Niezbędne również będą: mikrofon, słuchawki, głośniki i
opcjonalnie kamera.
3. Minimalne wymagania sprzętowe: procesor dwurdzeniowy, minimum 2GB pamięci RAM, wolna przestrzeń na dysku twardym (około
10GB)
4. System operacyjny: minimum Windows XP/MacOS High Sierra
5. Oprogramowanie: przeglądarka internetowa (Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari, Microsoft Edge)
6. Sieć: łącze internetowe minimum 2 Mbps
7. Okres ważności linku: 1h przed rozpoczęciem szkolenia w pierwszym dniu do ostatniej godziny w dniu zakończenia.
8. Link do szkolenia oraz hasło dostępowe zostanie wysłany do uczestnika mailowo najpóźniej na 1 dzień przed realizacją usług