Agenci AI w Pracy i Codziennym Życiu - podstawy promptowania
Agenci AI w Pracy i Codziennym Życiu - podstawy promptowania
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem praktycznych umiejętności wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji zarówno w życiu zawodowym oraz w życiu codziennym, niezależnie od wcześniejszego doświadczenia technicznego. Szczególnie polecane dla pracowników, specjalistów oraz przedsiębiorców pragnących zwiększyć swoją efektywność i komfort działania dzięki zastosowaniu agentów AI.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji26-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności korzystania z agentów AI w pracy i życiu codziennym, zwiększające efektywność zawodową oraz ułatwiające zadania osobiste. Program rozwija kompetencje w projektowaniu agentów AI, automatyzacji procesów i stosowaniu technologii, z naciskiem na tworzenie promptów zgodnie z zasadami etyki i bezpieczeństwa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie, czym jest sztuczna inteligencja i agenci AI oraz potrafi podać przykłady ich zastosowań w pracy i życiu codziennym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje poprawne definicje i przykłady zastosowań AI (np. chatboty, asystenci głosowi) spośród podanych opcji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik zna popularne narzędzia AI (np. ChatGPT, Claude) oraz potrafi wskazać ich podstawowe możliwości i ograniczenia w porównaniu z wyszukiwarkami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera spośród wielu popularne narzędzia AI (np. ChatGPT, Claude) i ich kluczowe cechy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady tworzenia skutecznych promptów i potrafi sformułować prosty prompt w języku naturalnym do uzyskania informacji lub tekstu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje podstawowe techniki formułowania skutecznych promptów spośród podanych przykładów | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zadać pytanie uzupełniające lub poprosić o zmianę stylu odpowiedzi agenta AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera spośród wielu prawidłowe pytania uzupełniające do podanej odpowiedzi AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie, jak oceniać wiarygodność odpowiedzi AI i zna podstawowe zasady ochrony prywatności przy pracy z AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje poprawne metody oceny wiarygodności i ochrony prywatności spośród podanych opcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie, jak wykorzystać AI do organizacji kalendarza i zadań. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje właściwe sposoby planowania dnia z AI spośród podanych opcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi opisać, jak AI może zaplanować podróż, i zna metody weryfikacji sugestii AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera odpowiednie elementy planowania podróży z użyciem AI z listy przykładów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie, jak AI generuje jadłospis, oraz zna ograniczenia AI w kwestiach zdrowotnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje potencjalne ograniczenia AI w doradztwie dietetycznym spośród podanych opcji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik wie, jak AI może uprościć język prawny, i rozumie, że nie zastępuje prawnika | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje prawidłowe zastosowania AI w upraszczaniu języka prawnego z dostępnych przykładów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi opisać, jak AI wyjaśnia objawy, oraz zna ryzyka związane z medycznymi odpowiedziami AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa ryzyka związane z medycznymi odpowiedziami AI spośród podanych opcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie, jak AI streszcza dokumenty i wykorzystuje OCR do ich organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przypisuje odpowiednie techniki porządkowania dokumentów z AI do przykładów z listy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik zna kluczowe umiejętności z modułów 1–3 i potrafi je wymienić. | Kryteria weryfikacji Uczestnik selekcjonuje kluczowe umiejętności z modułów 1–3 spośród podanych opcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie zasady etycznego korzystania z AI i potrafi je zastosować. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje prawidłowe zasady etycznego korzystania z AI z dostępnych przykładów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik zna sposoby radzenia sobie z problemami w pracy z AI (np. błędne odpowiedzi). | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera skuteczne metody rozwiązywania problemów z AI spośród podanych opcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie kierunki rozwoju AI i potrafi podać przykłady nowych narzędzi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje popularne nowe narzędzia AI (np. specjalistyczne AI dla branż) z listy przykładów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi wskazać obszar zastosowania AI w swoim życiu lub pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa odpowiedni obszar wdrożenia AI spośród podanych opcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych.
W celu skutecznego uczestnictwa w szkoleniu wymagana jest podstawowa umiejętność obsługi komputera.
- Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę dydaktyczną tj. lekcyjną (45 minut).
- Ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Zaznacza się jednak, że łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie tj. 30 minut przerwy na jeden dzień szkoleniowy. Przerwy nie wliczają się w czas trwania szkolenia.
- Szkolenie przeprowadzone będzie w formie zdalnej w czasie rzeczywistym w liczbie 20 godzin dydaktycznych. Każdy uczestnik musi posiadać dostęp do komputera z Internetem. Uczestnikom zostanie przesłany link do wideokonferencji na platformie google meet.
Moduł 1: Wprowadzenie do agentów AI i podstawy pracy z narzędziami AI
1. Wprowadzenie do AI i agentów: Omówienie, czym jest sztuczna inteligencja i agenci AI (np. asystenci głosowi, chatboty) oraz jak zmieniają pracę i codzienność. Przykłady zastosowań AI w biurze i w domu.
2. Przegląd narzędzi AI: Prezentacja popularnych narzędzi opartych o AI (ChatGPT, Claude itp.) – ich możliwości i ograniczenia. Porównanie chatbotów AI z tradycyjnymi wyszukiwarkami.
3, Podstawy pracy z AI (promptowanie): Zasady formułowania skutecznych poleceń (promptów) dla agentów AI. Ćwiczenia: uczestnicy tworzą pierwsze prompty w języku naturalnym, aby uzyskać proste informacje lub generować krótkie teksty (np. e-mail, notatka).
4. Interakcja z agentem AI: Nauka zadawania pytań uzupełniających, proszenia o doprecyzowanie lub zmianę stylu odpowiedzi.
5. Bezpieczeństwo i etyka podstaw: Jak oceniać wiarygodność odpowiedzi AI, unikać potencjalnych błędów i dbać o prywatność (nieudostępnianie wrażliwych danych).
Moduł 2: Projektowanie prostych agentów i automatyzacja zadań w pracy z AI
1. dentyfikacja zadań do automatyzacji: Przegląd typowych rutynowych zadań w pracy (np. wysyłanie podobnych e-maili, tworzenie raportów, aktualizacja dokumentów). Dyskusja: które z nich można usprawnić za pomocą AI?
2. Projektowanie agenta AI (koncepcyjnie): Omówienie, jak “zaprojektować” agenta AI do konkretnego celu – określenie roli (np. „asystent ds. raportów”), instrukcji i oczekiwanego wyniku. Tworzenie skutecznych promptów wieloczęściowych (np. najpierw poproszenie o dane, potem wygenerowanie podsumowania).
3. Narzędzia automatyzujące pracę: Prezentacja narzędzi umożliwiających automatyzację zadań: np. AgentGPT (autonomiczny agent realizujący ciąg zadań), integracje AI w narzędziach biurowych (Microsoft 365 Copilot ), oraz wykorzystanie Notion AI do automatycznego tworzenia notatek czy podsumowań spotkań.
4. Analiza danych i raportowanie z AI: Wykorzystanie AI do analizy prostego zestawu danych – np. wczytanie tabeli (CSV/arkusz kalkulacyjny) do narzędzia AI i uzyskanie podsumowania w języku naturalnym. Generowanie automatycznego raportu (tekst + prosty wykres) z dostarczonych danych. Omówienie, jak ChatGPT lub Claude mogą pomóc w tworzeniu raportów biznesowych (np. wygenerowanie podsumowania sprzedaży na podstawie danych).
5. Optymalizacja i poprawa wyników: Techniki doprecyzowania poleceń gdy wynik nie jest zadowalający – iteracyjne ulepszanie promptu, dodawanie kontekstu lub przykładów. Wskazówki jak zapewnić poprawność (np. proszenie AI o wyjaśnienie toku rozumowania lub podanie źródeł).
Moduł 3: Zastosowanie AI w życiu codziennym – osobisty asystent dnia codziennego
1. Planowanie dnia z AI: Wykorzystanie asystenta AI do organizacji kalendarza i zadań. Omówienie integracji AI z aplikacjami do zarządzania czasem (np. propozycje w kalendarzach online).
2. Planowanie podróży i wyjazdów: Jak AI może pełnić rolę wirtualnego biura podróży. Przykład: uczestnicy proszą AI o ułożenie planu weekendowego wyjazdu (transport, atrakcje, restauracje) na podstawie podanych preferencji i budżetu. Dyskusja o tym, jak weryfikować otrzymane informacje (np. godzin otwarcia miejsc).
3. Personalizowane doradztwo dietetyczne: Tworzenie jadłospisu z pomocą AI. Ustalamy swoje preferencje żywieniowe lub cel (np. dieta wegetariańska 2000 kcal), a narzędzie AI generuje propozycję menu na tydzień wraz z listą zakupów. Omówienie potencjału i ograniczeń AI w kwestiach zdrowotnych (brak specjalistycznej wiedzy medycznej, konieczność konsultacji z dietetykiem przy poważnych zmianach).
4. „Osobisty prawnik” AI – pomoc w sprawach prawnych: Pokaz, jak AI może pomóc zrozumieć język urzędowy lub prawny. Tłumaczenie umowy lub pismma urzedowego na prosty język i tworzenie listy kluczowych punktów, formułowanie prostego pisma (reklamacji, odwołania) na podstawie opisu sytuacji – AI generuje wstępną wersję dokumentu. Uwaga: podkreślenie, że AI nie zastępuje profesjonalnej porady prawnej, ale może pomóc w przygotowaniu przed wizytą u prawnika.
5. Wyszukiwanie informacji medycznych: Użycie AI (np. chatbot z dostępem do bazy wiedzy) do wyjaśnienia objawów czy zaleceń lekarza w zrozumiały sposób. Przykład: uczestnik pyta AI o możliwe przyczyny łagodnego objawu lub prosi o wyjaśnienie zaleceń z ulotki leku. Uwaga: omówienie ryzyka – AI może podać niepełne lub niezweryfikowane informacje, zawsze należy konsultować się z lekarzem w poważnych sprawach. Wskazanie narzędzi dających odpovědi ze źródłami (np. Perplexity AI pokazujący źródła medyczne).
6. Cyfrowe porządkowanie dokumentów: Zastosowanie AI do organizacji i streszczania dokumentów osobistych. Ćwiczenie: uczestnicy wczytują dłuższy tekst (np. artykuł, instrukcję obsługi, umowę) do narzędzia AI, które generuje streszczenie lub wypisuje najważniejsze informacje. Omówienie narzędzi do skanowania dokumentów i rozpoznawania tekstu (OCR) z AI oraz automatycznego generowania odpowiedzi (np. obsługa korespondencji).
Moduł 4: Integracja AI, dobre praktyki i dalszy rozwój kompetencji
1. Przegląd i utrwalenie kluczowych wniosków: Omówienie najważniejszych nauczonych umiejętności z bloków 1–3. Lista kontrolna: o czym pamiętać przy korzystaniu z AI (np. formułowanie jasnych poleceń, weryfikacja odpowiedzi, ochrona danych).
2. Dobre praktyki i etyka AI: Zestaw zasad etycznego i odpowiedzialnego korzystania z AI w pracy i w domu. M.in. poszanowanie prywatności (swojej i innych, np. nie wprowadzanie danych osobowych cudzych osób do AI), unikanie uprzedzeń i stereotypów (świadomość, że modele mogą mieć bias), korzystanie z wiarygodnych źródeł przy weryfikacji informacji od AI. Dyskusja: jak rozpoznać, kiedy zaufać podpowiedzi AI, a kiedy potrzebna jest ludzka decyzja/specjalista.
3. Radzenie sobie z wyzwaniami: Co zrobić, gdy AI “nie działa” zgodnie z oczekiwaniami? – np. jak zadawać pytania naprowadzające, dzielić problem na mniejsze części, lub kiedy skorzystać z innego narzędzia. Omówienie typowych problemów (błędne odpowiedzi, niezrozumienie polecenia, ograniczenia wersji darmowych narzędzi). Wskazówki dotyczące rozwiązywania tych problemów.
4. Trendy i nowe narzędzia AI: Krótkie spojrzenie w przyszłość – jak rozwija się technologia agentów AI. Wspomnienie o pojawiających się narzędziach (np. specjalistyczne AI dla konkretnych branż, integracje AI z urządzeniami IoT w domu, aplikacje na smartfony wykorzystujące AI do asysty osobistej). Podkreślenie, że kompetencje zdobyte na szkoleniu pozwolą łatwiej adaptować się do nowych rozwiązań.
5. Plan wdrożenia indywidualnego: podsumowanie – każdy uczestnik wybiera jeden konkretny obszar w swojej pracy lub życiu, gdzie po szkoleniu będzie chciał wdrożyć narzędzie AI (np. “zarządzanie skrzynką mailową przy użyciu AI” albo “planowanie posiłków na tydzień”).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Moduł 1 | Prowadzący Rafał Pelc | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Moduł 2 | Prowadzący Rafał Pelc | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Moduł 3 | Prowadzący Rafał Pelc | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Moduł 4 | Prowadzący Rafał Pelc | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja efektów uczenia się - test teoretyczny online z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Rafał Pelc | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 960,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 960,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 248,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 248,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Pelc
Doświadczenie zawodowe: Ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem w grafice 3D, animacji i efektach wizualnych. Specjalizuje się w projektowaniu treści wizualnych i interaktywnych, wykorzystując nowe technologie w szczególności AI. Brał udział w projektach badawczo-rozwojowych (B+R) związanych z innowacyjnymi systemami VR i fotorealistycznymi środowiskami 3D. Laureat prestiżowych nagród za osiągnięcia w modelowaniu i wizualizacji realizując projekty z zakresu grafiki, nowych technologii, gamingu i multimediów.
Doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń - przeprowadził co najmniej 100 godzin szkoleń z niniejszego zakresu w ciągu ostatnich 3 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają dostęp do materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
Informacje dodatkowe
W przypadku dofinansowania w wysokości 70 % i więcej szkolenie będzie zwolnione z VAT. Wówczas uczestnik otrzyma fakturę na koszt netto szkolenia.
Po zapisie prosimy o informację - od jakiego operatora regionalnego oraz w jakiej wysokości % otrzymaliście Państwo dofinansowanie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagane:
- komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu (min 10Mbit/s download i 1Mbit/s upload);
- przeglądarka internetowa Chrome lub Firefox;
- dobrej jakości mikrofon lub słuchawki;
- ciche miejsce, wolne od zakłóceń i hałasu zewnętrznego
- Szkolenie odbędzie się na platformie audio-video
- Uczestnik otrzyma link do zajęć na trzy dni przed planowanym rozpoczęciem usługi; link będzie ważny przez cały okres trwania szkolenia .