Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do zespołów HR, pracowników przedsiębiorstw odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzania zasobami ludzkimi oraz menedżerów lub kandydatów na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników23
- Data zakończenia rekrutacji01-06-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym usługi jest przygotowanie uczestnika do wdrażania rozwiązań wspierających efektywną pracę w modelach zdalnym, hybrydowym oraz w elastycznych formach czasu pracy. Uczestnik będzie potrafił dobierać odpowiednie narzędzia, zarządzać wyzwaniami związanymi z przynależnością do zespołu oraz budować zaangażowaniepracowników. Rozwinie także umiejętności zapewnienia sprawnej komunikacji i efektywnego podziału zadań w pracy zdalnej i hybrydowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje odpowiednie zapisyKodeksu Pracy regulujące zasady organizacji pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy | Kryteria weryfikacji Przedstawia odpowiednie przepisyKodeksu Pracy dotyczące pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy. Proponuje praktyczne podejścia i strategie zgodne z Kodeksem Pracy, które mogą być wdrożone w firmie w kontekście pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy. Omawia istotę i skutki przepisów Kodeksu Pracy dotyczących pracy zdalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe /ogólnodostępne oraz dedykowane rozwiązania technologiczne, umożliwiające pracę zdalną i hybrydową | Kryteria weryfikacji Określa potrzeby związane z pracązdalną lub hybrydową w kontekście konkretnego projektu lub zadania. Dobiera optymalne narzędzia technologiczne, biorąc pod uwagę różne czynniki, takie jak koszty, łatwość użytkowania, funkcjonalność i zgodność z istniejącą infrastrukturą. Wymienia podstawowe narzędzia technologiczne stosowane do pracy zdalnej. Opisuje główne funkcje każdego narzędzia, a także jego ograniczenia i zalety w kontekście pracy zdalnej lub hybrydowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe potrzeby orazkorzyści dla pracowników wynikające z pracy zdalnej, jak również z wdrożenia elastycznego czasu pracy | Kryteria weryfikacji Identyfikuje główne potrzebypracowników związane z pracą zdalną i elastycznym czasem pracy, takie jak równowaga między życiem prywatnym a zawodowym, większa autonomia w organizacji czasu pracy oraz ograniczenie dojazdów. Wymienia korzyści dla pracowników wynikające z pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy, takie jak większa elastyczność w planowaniu pracy, oszczędność czasu i kosztów związanych z dojazdami oraz lepsza równowaga między życiem zawodowym a prywatnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje typowe trudności (w tym:problemy z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem, wypalenie zawodowe etc.), które mogą towarzyszyć różnych formom pracy zdalnej i wdraża działania, które je eliminują | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje różne typowe trudnościwystępujące podczas pracy zdalnej, takie jak problemy z komunikacją, poczucie izolacji, brak motywacji czy wypalenie zawodowe. Identyfikuje źródła typowych trudności związanych z pracą zdalną, takie jak brak regularnej interakcji z kolegami, trudności w zarządzaniu czasem czy nadmierna izolacja społeczna. Proponuje skuteczne działania i strategie eliminujące typowe trudności związane z pracą zdalną oraz wskazuje czynniki, które należy uwzględnić w celu kształtowania zaangażowania pracowników korzystających z tych form pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje działania zespołówwykorzystując pracę zdalną / hybrydową oraz elastyczny czas pracy | Kryteria weryfikacji Buduje zaangażowanie i motywacjęzespołów pracujących zdalnie/hybrydowo poprzez spotkania integracyjne i wsparcie w rozwoju zawodowym. Monitoruje postępy pracy zespołu dla osiągnięcia celów projektu lub zadania. Przedstawia skuteczne działania organizacyjne dla zespołów pracujących zdalnie/hybrydowo. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wdraża rozwiązaniazapewniające sprawną komunikację i podział / delegowanie zadań w przypadku pracy zdalnej / hybrydowej, jak również w przypadku elastycznego czasu pracy poszczególnych osób | Kryteria weryfikacji Korzysta z różnych narzędzikomunikacyjnych, takich jak platformy do wideokonferencji czy komunikatory, aby ułatwić kontakt między członkami zespołu. Sprawnie zarządza czasem pracy zespołu, w tym elastycznym czasem pracy poszczególnych osób, by zapewnić realizację celów projektu lub zadania. Skutecznie wykorzystuje zasoby zespołów w celu osiągnięcia założonych celów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża do organizacji odpowiednierozwiązania technologiczne umożliwiające efektywną pracę zdalną i hybrydową | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje potrzeby organizacjizwiązane z pracą zdalną i hybrydową oraz proponuje odpowiednie rozwiązania technologiczne. Selekcjonuje narzędzia technologiczne, które najlepiej odpowiadają wymaganiom organizacji i charakterowi pracy zdalnej oraz hybrydowej. Ocenia funkcjonalność różnych rozwiązań technologicznych pod kątem ich przydatności dla organizacji i efektywności pracy zdalnej i hybrydowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje i wdraża akceptowane iwspierane przez wszystkich zainteresowanych rozwiązania, pozwalające na skuteczny monitoring efektywności pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje potrzeby i oczekiwaniawszystkich zainteresowanych stron (np. pracowników, menedżerów, kadry zarządzającej) dotyczące monitorowania efektywności pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy. Dobiera odpowiednie narzędzia i metryki do monitorowania, w tym zapewniając odpowiednie wsparcie techniczne i szkolenia personelu. Analizuje zebrane dane w celu wprowadzenia ulepszeń w procesach pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy, mających na celu zwiększenie efektywności i poprawę warunków pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pomaga kadrze menedżerskiej wunikaniu mikro managementu i ograniczaniu swobody działania pracowników | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne zachowaniamikrozarządzające oraz wskazuje alternatywne podejścia. Pomaga kadrze menedżerskiej w rozwijaniu umiejętności potrzebnych do unikania mikrozarządzania, takich jak delegowanie zadań, dawanie autonomii i zaufanie pracownikom. Omawia koncepcję mikrozarządzania, wskazując jej najważniejsze cechy i konsekwencje dla pracowników i organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje i wdraża systemowerozwiązania zapobiegające wystąpieniu takich zjawisk jak wypalenie zawodowe, czy też pogorszenie jakości życia (wellbeing) pracowników korzystających z pracy zdalnej lub hybrydowej | Kryteria weryfikacji Dobiera działania prewencyjne mającena celu zapobieganie wypaleniu zawodowemu i poprawę well-beingu pracowników, takie jak programy wsparcia psychologicznego, szkolenia z zarządzania stresem oraz promowanie zdrowego stylu życia. Przeprowadza analizę potrzeb pracowników korzystających z pracy zdalnej lub hybrydowej, koncentrując się na ich dobrostanie psychicznym, poziomie stresu oraz równowadze między życiem prywatnym a zawodowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wspiera kadrę menedżerskąw radzeniu sobie z typowymi trudnościami (w tym problemami z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem) oraz w budowaniu zaangażowania pracowników korzystających z tych form pracy | Kryteria weryfikacji Udziela wsparcia kadry menedżerskiejw rozpoznawaniu i rozwiązywaniu typowych problemów i trudności związanych z pracą zdalną lub hybrydową. Rozpoznaje różnice w wyzwaniach, z jakimi mogą się spotkać zarówno kadra menedżerska, jak i pracownicy pracujący zdalnie lub hybrydowo, w tym trudności związane z identyfikacją z firmą lub zespołem. Prowadzi monitoring satysfakcji i dobrego samopoczucia pracowników korzystających z pracy zdalnej lub hybrydowej, w tym gromadzi opinie i informacje zwrotne oraz reaguje na sygnały o ewentualnych problemach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia z pracownikami i kadrąmenedżerską indywidualne przypadki związane z wykorzystaniem pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy itp. Wypracowuje z nimi optymalne rozwiązania w tym zakresie | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje osobiste potrzeby ioczekiwania pracowników oraz kadry zarządzającej dotyczące pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy i innych modeli organizacji pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje czynniki, o jakie należyzadbać, aby kształtować zaangażowanie pracowników korzystających z tych form pracy. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe czynniki, którewpływają na kształtowanie zaangażowania pracowników w modelach pracy zdalnej i hybrydowej. Wyjaśnia, w jaki sposób każdy z wymienionych czynników przyczynia się do zwiększenia lub utrzymania zaangażowania zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Liczba godzin szkolenia - 21
Liczba godzin szkolenia wynosi 21,przy czym godzina szkoleniowa została dostosowana do 60-minutowej godziny zegarowej.
W trakcie każdego dnia szkoleniowego zaplanowano dwie 15-minutowe przerwy, które odbywają się po każdych skończonych dwóch jednostkach lekcyjnych. Czas przerw nie jest wliczany do ogólnej liczby godzin dydaktycznych.
Walidacja efektów uczenia się uczestników odbędzie się ostatniego dnia szkolenia (26.02.2025r.) w formie testu jednokrotnego wyboru, zawierającego 15 pytań zamkniętych.
Po zakończeniu każdego modułu będą przeprowadzane grupowe podsumowania, podczas których omawiane będą trudności, wyzwania oraz osiągnięcia. Regularna refleksja pozwoli na bieżąco monitorować postępy uczestników i w razie potrzeby wprowadzać korekty, aby zagwarantować osiągnięcie zakładanych efektów szkoleniowych.
W trakcie szkolenia stosowane są interaktywne i aktywizujące metody nauczania, które pozwalają uczestnikom na naukę przez doświadczenie i praktyczne ćwiczenie umiejętności.
Ramowy program szkolenia:
MODUŁ I - 7 GODZIN
Wstęp do tematyki szkolenia oraz omówienie celów (2 godziny):
Omówienie celów szkolenia; Interpretacja zapisów Kodeksu Pracy dotyczących pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy; Przegląd najnowszych trendów i badań dotyczących pracy zdalnej; Korzyści i wyzwania związane z pracą zdalną
Omówienie podstawowych i innowacyjnych narzędzi technologicznych wykorzystywanych w pracy zdalnej (2 godziny):
Przegląd narzędzi komunikacyjnych (np. Slack, Microsoft Teams); Narzędzia do zarządzania projektami (np. Trello, Asana); Zabezpieczenia i prywatność w pracy zdalnej (VPN, szyfrowanie danych); Zalety, ograniczenia i praktyczne zastosowania narzędzi; Najnowsze narzędzia i technologie wspierające pracę zdalną; Wpływ innowacji na efektywność pracy; Przyszłość pracy zdalnej i technologii; Case studies firm wykorzystujących innowacje.
Identyfikacja potrzeb pracowników i korzyści wynikających z pracy zdalnej oraz typowych trudności w pracy zdalnej (2 godziny):
Analiza potrzeb pracowników w kontekście pracy zdalnej; Strategie poprawy dobrostanu pracowników.; Praktyki wspierające równowagę między życiem zawodowym a prywatnym; Case studies firm z udaną implementacją pracy zdalnej; Identyfikacja i analiza problemów napotykanych w pracy zdalnej; Proponowanie skutecznych strategii rozwiązania problemów; Rola lidera w rozwiązywaniu konfliktów w zespole zdalnym; Warsztaty praktyczne: symulacja problemów i szukanie rozwiązań.
Organizacja pracy zespołowej w środowisku zdalnym/hybrydowym (1 godzina):
Budowanie zaangażowania w zespole zdalnym; Monitorowanie postępów i efektywności pracy zespołu; Prezentacja skutecznych działań zespołowych; Integracja i motywacja zespołu w pracy zdalnej.
MODUŁ II - 7 GODZIN
Efektywna komunikacja i delegowanie zadań w pracy zdalnej (2 godziny):
Techniki komunikacji zdalnej; Delegowanie zadań i odpowiedzialności; Wykorzystanie narzędzi komunikacyjnych; Zarządzanie czasem pracy.
Wdrażanie rozwiązań technologicznych wspierających pracę zdalną (2 godziny):
Identyfikacja technologicznych potrzeb zespołu; Ocena i wybór odpowiednich narzędzi; Ewaluacja efektywności wdrożonych narzędzi; Przykłady wdrożeń w różnych firmach.
Monitorowanie efektywności pracy zdalnej i wsparcie kadry zarządzającej (2 godziny):
Narzędzia i metody monitorowania pracy zdalnej; Analiza potrzeb zespołu; Wdrażanie systemowych rozwiązań; Wsparcie kadry zarządzającej w zarządzaniu pracą zdalną.
Zarządzanie mikrozarządzaniem i prewencja wypalenia zawodowego (1 godzina):
Definicja i skutki mikrozarządzania; Rozwijanie umiejętności menedżerskich; Działania prewencyjne przeciw wypaleniu zawodowemu.
MODUŁ III - 7 GODZIN
Zaawansowane strategie zarządzania zespołem zdalnym wraz z elementami integracji zespołowej (2 godziny):
Techniki zaawansowanego zarządzania zespołem; Rola lidera w zespole zdalnym; Praktyczne wskazówki i narzędzia; Warsztaty praktyczne: symulacje zarządzania zespołem; Metody i narzędzia integracji zespołu zdalnego; Wirtualne eventy integracyjne; Budowanie relacji w zespole zdalnym; Case studies i najlepsze praktyki.
Psychologia pracy zdalnej. Budowanie kultury organizacyjnej w zespole zdalnym (2 godziny):
Psychologiczne aspekty pracy zdalnej; Motywacja i zaangażowanie pracowników; Zarządzanie stresem i zdrowiem psychicznym; Znaczenie kultury organizacyjnej.; Metody budowania i utrzymywania kultury w pracy zdalnej; Inicjatywy integracyjne.
Prawne aspekty pracy zdalnej (1,5 godziny):
Przegląd regulacji prawnych dotyczących pracy zdalnej; Prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy; Aspekty podatkowe i ubezpieczeniowe.
Podsumowanie (1 godzina):
Obejmujące dyskusję, wypracowanie wniosków i planowanie działań wdrożeniowych, w tym formułowanie konkretnych działań i monitorowanie postępów.
Walidacja efektów uczenia się (0,5 godziny)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 360,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 360,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto160,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto160,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Pelczar
Umiejętności menedżerskie - m.in. kierowanie zespołem, przywództwo, prowadzenie rozmów okresowych, zarządzanie coachingowe, delegowanie i rozliczanie zadań, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów i negocjacje, wspieranie komunikacji w zespole; zarządzanie pokoleniami X, Y, Z, zarządzanie zmianą. Efektywność osobista - m.in. skuteczna komunikacja, sprzedaż i profesjonalna obsługa klienta, zarządzanie czasem i zmianą, twórcze i kreatywne rozwiązywanie problemów, prezentacja i wystąpienia publiczne, przeciwdziałanie stresowi i asertywność, innowacyjne umiejętności dydaktyczne: learning by doing. Szkolenia integracyjne (team building). Szkolenia Design Thinking Szkolenia Insights Discovery
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają niezbędne materiały szkoleniowe, które będą obejmowały swoim zakresem poruszane w trakcie szkolenia zagadnienia (prezentacje szkoleniowe).
Informacje dodatkowe
Prowadzone w trakcie szkolenia zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, dzięki czemu Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie oraz mają możliwość ćwiczenia swoich umiejętności. Warunkiem ukończenia szkolenia jest frekwencja uczestnika na poziomie nie mniejszym niż 80%. Potwierdzeniem nabycia kompetencji przez uczestnika jest końcowy test weryfikujący nabyte w trakcie szkolenia efekty uczenia się. Warunkiem pozytywnego zdania testu jest uzyskanie min. 70% punktów. Uczestnicy, którzy pozytywnie zdadzą egzamin, a ich frekwencja wyniesie m.in. 80% otrzymają certyfikat potwierdzający nabyte kompetencje, wystawiony przez organizatora szkolenia.
Potwierdzeniem udziału w szkoleniu jest imienna lista obecności, podpisywana przez uczestników każdego dnia szkolenia.
W przypadku udziału osób z niepełnosprawnością w usłudze, zostaną podjęte odpowiednie działania w celu dostosowania usługi do ich indywidualnych potrzeb i zapewnienia pełnego dostępu oraz komfortu uczestnictwa
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi