Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do zespołów HR, pracowników przedsiębiorstw odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzania zasobami ludzkimi oraz menedżerów lub kandydatów na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników23
- Data zakończenia rekrutacji01-06-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym jest przygotowanie uczestników szkolenia do skutecznego zrozumienia, wykorzystania i wdrażania nowych trendów w obszarze HR, zarządzania kapitałem ludzkim, zdobycie umiejętności potrzebnych do identyfikacji i adaptacji dobrych praktyk HR w kluczowych obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy oraz do wdrażania tych zmian przy współpracy z różnymi grupami interesariuszy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zmian społecznych igospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia istotę terminów związanychze zmianami społecznymi i gospodarczymi, takich jak globalizacja, demografia czy technologiczne innowacje, oraz pojęć z obszaru zarządzania kapitałem ludzkim. Łączy zdobytą wiedzę na temat zmian społecznych i gospodarczych z praktyką zarządzania kapitałem ludzkim, prezentując konkretne strategie i działania, jakie organizacje mogą podjąć, aby skutecznie dostosować się do zmieniającego się otoczenia biznesowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i opisuje nowe trendy wobszarze HR / zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Analizuje czynniki rynkowe, któregenerują trendy w zakresie zasobów ludzkich oraz omawia ich wpływ na działalność przedsiębiorstw. Analizuje czynniki rynkowe, które generują trendy w zakresie zasobów ludzkich oraz omawia ich wpływ na działalność przedsiębiorstw. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje działania, programy HR,które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami | Kryteria weryfikacji Prezentuje najpowszechniejszeinicjatywy i strategie z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, które są praktykowane w danej branży, opierając się na aktualnych badaniach rynkowych, raportach branżowych oraz studiach przypadków. Omawia pozytywne i negatywne skutki implementacji programów i strategii z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w strukturze organizacyjnej. Dokonuje adaptacji i udoskonala stosowane w organizacji programy i strategie, mając na celu zwiększenie ich efektywności i skuteczności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sporządza wnioski z analizy dobrychpraktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach | Kryteria weryfikacji Prezentuje kluczowe elementy orazstrategie dobrych praktyk w zarządzaniu zasobami ludzkimi, które są stosowane w różnych organizacjach. Wykazuje zrozumienie istoty i znaczenia dobrych praktyk z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi poprzez ich analizę w kontekście funkcjonowania różnych organizacji oraz wpływu na efektywność zarządzania kapitałem ludzkim | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje innowacyjne rozwiązania wobszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą | Kryteria weryfikacji Analizuje, jak nowe propozycje wobszarze polityki personalnej mogą przyczynić się do wprowadzenia efektywnych praktyk lub procesów w organizacji, oceniając ich stopień innowacyjności. Weryfikuje, czy te propozycje są zgodne z celami strategicznymi firmy oraz czy mogą przyczynić się do ich realizacji. Aktywnie angażuje różne grupy pracowników w proces planowania i wdrażania nowych rozwiązań, dążąc do skutecznego zaangażowania w proces zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników budowanienowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy | Kryteria weryfikacji Analizuje, w jaki sposób wprowadzoneinicjatywy wpływają na zmianę postaw i zachowań pracowników. Wspiera pracowników w procesie adaptacji do zmian organizacyjnych, zapewniając im odpowiednie wsparcie i narzędzia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia gotowość przedsiębiorstwa ipracowników do przeprowadzenia zmian | Kryteria weryfikacji Przeprowadza badania ankietowe lubwywiady z pracownikami w celu zrozumienia ich postaw i gotowości do adaptacji do zmian, a także oceny kultury organizacyjnej pod kątem otwartości na zmiany. Ocenia kompetencje pracowników związane z adaptacją do zmian oraz identyfikuje obszary, w których mogą wystąpić braki kompetencyjne. Analizuje wyniki ankiet i wywiadów w celu oceny poziomu zaufania, komunikacji i współpracy w organizacji oraz identyfikuje obszary do poprawy w kontekście adaptacji do zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wdraża w organizacji zmianyzwiązane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR | Kryteria weryfikacji Analizuje stopień innowacyjnościproponowanych zmian w obszarze HR, oceniając ich zdolność do wprowadzenia nowych, efektywnych praktyk lub procesów w organizacji. Ocenia efektywność potencjalnych zmian poprzez analizę ich wpływu na kluczowe wskaźniki biznesowe, takie jak efektywność operacyjna, retencja pracowników czy zaangażowanie i dokonuje systematycznego monitoringu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Diagnozuje potrzeby różnychinteresariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji | Kryteria weryfikacji Analizuje potrzeby różnych grupinteresariuszy w organizacji w celu zrozumienia ich zróżnicowanych oczekiwań i potrzeb. Tworzy programy HR, które są dostosowane do zróżnicowanych potrzeb i oczekiwań pracowników, uwzględniając ich różnorodność kulturową, społeczną i osobistą. Wspiera integrację pracowników w organizacji, promując wzajemną współpracę i szacunek, co sprzyja budowaniu pozytywnych relacji w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła (np. obawypracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Kryteria weryfikacji Analizuje różne źródła oporu przedzmianami w organizacji, aby zidentyfikować główne przyczyny negatywnych reakcji pracowników. Badając opór, uwzględnia zarówno przyczyny oczywiste, jak i ukryte, w tym emocjonalne i psychologiczne czynniki wpływające na adaptację do zmian. Tworzy spersonalizowane strategie i plany działania, które skutecznie przeciwdziałają oporowi przed zmianami, dostosowując się do indywidualnych potrzeb pracowników i specyfiki sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby, obawy ioczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje grupę interesariuszydotkniętych planowanymi zmianami w obszarze HR, aby precyzyjnie określić osoby, które mogą być najbardziej zaangażowane lub dotknięte nowymi inicjatywami. Uczestniczy w otwartym dialogu z różnymi grupami interesariuszy, aktywnie angażując ich w dyskusję na temat zmian HR, jednocześnie wyjaśniając cele i procedury związane z wprowadzanymi zmianami. Analizuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy w kontekście zmian HR, korzystając z opinii, wypowiedzi oraz danych zwrotnych, aby lepiej zrozumieć perspektywę każdej z tych grup. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Odpowiednio do potrzeb różnych grupinteresariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Kryteria weryfikacji Dostosowuje sposób komunikacji orazprzekazuje informacje o nowych rozwiązaniach HR do specyficznych potrzeb i oczekiwań różnych grup interesariuszy. Skutecznie odpowiada na wątpliwości i pytania zgłaszane przez różne grupy interesariuszy w kontekście nowych rozwiązań HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród współpracownikówpozytywne nastawienie do zmian | Kryteria weryfikacji Ocenia postawę pracowników wobeczmian, analizując ich pozytywne nastawienie, otwartość oraz gotowość do akceptacji nowych inicjatyw i współpracy w ich realizacji, a także zaangażowanie w procesy zmian, uwzględniając chęć udziału w dyskusjach, szkoleniach i innych formach wsparcia w adaptacji do zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Liczba godzin szkolenia - 21
Liczba godzin szkolenia wynosi 21, przy czym godzina szkoleniowa została dostosowana do 60-minutowej godziny zegarowej.
W trakcie każdego dnia szkoleniowego zaplanowano dwie 15-minutowe przerwy, które odbywają się po każdych skończonych dwóch jednostkach lekcyjnych. Czas przerw nie jest wliczany do ogólnej liczby godzin dydaktycznych.
Walidacja efektów uczenia się uczestników odbędzie się ostatniego dnia szkolenia (15.01.2025r.) w formie testu jednokrotnego wyboru, zawierającego 15 pytań zamkniętych.
Po zakończeniu każdego modułu będą przeprowadzane grupowe podsumowania, podczas których omawiane będą trudności, wyzwania oraz osiągnięcia. Regularna refleksja pozwoli na bieżąco monitorować postępy uczestników i w razie potrzeby wprowadzać korekty, aby zagwarantować osiągnięcie zakładanych efektów szkoleniowych.
W trakcie szkolenia stosowane są interaktywne i aktywizujące metody nauczania, które pozwalają uczestnikom na naukę przez doświadczenie i praktyczne ćwiczenie umiejętności.
MODUŁ I (7 GODZIN)
Wstęp do tematyki szkolenia oraz omówienie celów (2 godziny):
Omówienie wpływu zmian społecznych i gospodarczych na zarządzanie kapitałem ludzkim, wyjaśnienie kluczowych terminów związanych ze zmianami społecznymi, gospodarczymi oraz zarządzaniem kapitałem ludzkim
Nowe trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi (2 godziny):
Identyfikacja aktualnych trendów w obszarze HR na podstawie danych rynkowych i raportów branżowych, analiza wpływu tych trendów na politykę personalną organizacji, propozycje działań i strategii dostosowawczych dla organizacji w odpowiedzi na nowe trendy.
Monitorowanie programów HR w branży (3 godziny):
Przegląd najczęstszych programów i działań HR stosowanych przez firmy w branży, omówienie korzyści i zagrożeń związanych z wdrożeniem tych rozwiązań, dyskusja nad modyfikacją i ulepszaniem stosowanych programów w organizacji.
MODUŁ II (7 GODZIN)
Analiza dobrych praktyk HR i ich wdrożenie (2 godziny):
Przegląd istoty i znaczenia dobrych praktyk HR na podstawie analizy funkcjonowania innych organizacji, wskazanie kluczowych elementów i strategii dobrych praktyk HR, ocena skuteczności stosowanych praktyk w innych organizacjach oraz propozycje wdrożenia ich w organizacji.
Opracowywanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze polityki personalnej (2 godziny):
Ocena stopnia innowacyjności proponowanych rozwiązań w obszarze polityki personalnej, analiza zgodności proponowanych rozwiązań z celami strategicznymi organizacji, praca grupowa nad opracowywaniem innowacyjnych rozwiązań i strategii ich wdrożenia.
Wspieranie pracowników w procesie zmian (3 godziny):
Ocena zmian postaw i zachowań pracowników w związku z wprowadzanymi inicjatywami, analiza wpływu tych zmian na kluczowe wskaźniki biznesowe, praktyczne narzędzia i techniki wspierania pracowników w procesie zmian organizacyjnych.
MODUŁ III (7 GODZIN)
Diagnozowanie potrzeb i eliminowanie oporu przed zmianami (2 godziny):
Diagnozowanie potrzeb różnych grup interesariuszy z uwzględnieniem płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów, identyfikacja źródeł oporu przed zmianami, opracowywanie strategii i planów działania mających na celu skuteczne eliminowanie oporu przed zmianami.
Budowanie pozytywnego nastawienia do zmian (3,5 godziny):
Ocena postaw pracowników wobec zmian oraz ich zaangażowania w procesy zmian, analiza skutecznych strategii budowania pozytywnego nastawienia do zmian w organizacji, ćwiczenia praktyczne i studia przypadków dotyczące budowania zaangażowania i akceptacji zmian w organizacji.
Podsumowanie szkolenia (1 godzina):
Podsumowanie przebiegu szkolenia i omówienie najważniejszych wniosków, refleksja uczestników nad zdobytą wiedzą i umiejętnościami w połączeniu z wyznaczeniem indywidualnych celów i planów działania na przyszłość.
Walidacja efektów uczenia się (0,5 godziny)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 360,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 360,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto160,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto160,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Pelczar
Umiejętności menedżerskie - m.in. kierowanie zespołem, przywództwo, prowadzenie rozmów okresowych, zarządzanie coachingowe, delegowanie i rozliczanie zadań, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów i negocjacje, wspieranie komunikacji w zespole; zarządzanie pokoleniami X, Y, Z, zarządzanie zmianą. Efektywność osobista - m.in. skuteczna komunikacja, sprzedaż i profesjonalna obsługa klienta, zarządzanie czasem i zmianą, twórcze i kreatywne rozwiązywanie problemów, prezentacja i wystąpienia publiczne, przeciwdziałanie stresowi i asertywność, innowacyjne umiejętności dydaktyczne: learning by doing. Szkolenia integracyjne (team building). Szkolenia Design Thinking Szkolenia Insights Discovery
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają niezbędne materiały szkoleniowe, które będą obejmowały swoim zakresem poruszane w trakcie szkolenia zagadnienia (prezentacje szkoleniowe).
Informacje dodatkowe
Prowadzone w trakcie szkolenia zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, dzięki czemu Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie oraz mają możliwość ćwiczenia swoich umiejętności. Warunkiem ukończenia szkolenia jest frekwencja uczestnika na poziomie nie mniejszym niż 80%. Potwierdzeniem nabycia kompetencji przez uczestnika jest końcowy test weryfikujący nabyte w trakcie szkolenia efekty uczenia się. Warunkiem pozytywnego zdania testu jest uzyskanie min. 70% punktów. Uczestnicy, którzy pozytywnie zdadzą egzamin, a ich frekwencja wyniesie m.in. 80% otrzymają certyfikat potwierdzający nabyte kompetencje, wystawiony przez organizatora szkolenia.
Potwierdzeniem udziału w szkoleniu jest imienna lista obecności, podpisywana przez uczestników każdego dnia szkolenia.
W przypadku udziału osób z niepełnosprawnością w usłudze, zostaną podjęte odpowiednie działania w celu dostosowania usługi do ich indywidualnych potrzeb i zapewnienia pełnego dostępu oraz komfortu uczestnictwa
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi