Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do zespołów HR, pracowników przedsiębiorstw odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzania zasobami ludzkimi oraz menedżerów lub kandydatów na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników23
- Data zakończenia rekrutacji01-06-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie w okresie 02.06.2025r. - 30.06.2025 r. kompetencji 100% uczestników szkolenia z zakresu tworzenia strategii procesów HR ukierunkowanych na zrównoważony rozwój, uwzględniający kwestie „zielonej gospodarki”, wdrażania rozwiązań gwarantujących rozwój organizacji oparty o analizę potrzeb różnych grup interesariuszy i aktywne włączenie w procesy rozwojowe wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opracowuje założenia zrównoważonegorozwoju i potrafi je przełożyć na grunt własnej firmy oraz założenia polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji - Opracowuje najważniejsze założeniazrównoważonego rozwoju, uwzględniając konkretne działania oraz cele, które można zastosować w firmie. - Przygotowuje dokumentację polityki personalnej uwzględniającej aspekty zrównoważonego rozwoju, w tym np. programy szkoleniowe, zachęty do działań proekologicznych, czy zrównoważone praktyki zatrudnienia. - Ocenia efektywność wprowadzonych działań związanych ze zrównoważonym rozwojem oraz polityką personalną poprzez monitorowanie wskaźników i opinie pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby rozwojoweorganizacji i przekłada je na strategię HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój. | Kryteria weryfikacji - Analizuje potrzeby rozwojoweorganizacji, uwzględniając różnorodność obszarów wymagających poprawy lub rozwoju. - Opracowuje strategię HR, która w sposób jasny i spójny określa działania ukierunkowane na różnorodny rozwój pracowników oraz cele z nimi związane. - Przygotowuje plany rozwoju personalnego, które uwzględniają zróżnicowane potrzeby pracowników, takie jak szkolenia, mentoring, czy programy rozwoju kariery. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Formułuje wyzwania politykipersonalnej w odniesieniu do założeń „zielonej gospodarki”. | Kryteria weryfikacji - Identyfikuje główne wyzwania politykipersonalnej związane z założeniami "zielonej gospodarki", takich jak redukcja emisji, efektywne wykorzystanie zasobów czy ochrona środowiska naturalnego. - Opracowuje strategii polityki personalnej, która uwzględnia te wyzwania oraz określa konkretne działania mające na celu ich adresowanie. - Wprowadza do polityki personalnej zasady zrównoważonego rozwoju i ekologicznego podejścia, tj. promowanie mobilności zrównoważonej, redukcja zużycia energii w miejscu pracy czy wspieranie pracowników w podejmowaniu działań proekologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje, jak wykorzystać aktualnąsytuację na rynku pracy i występujące na nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji - Analizuje aktualną sytuację na rynkupracy i identyfikuje kluczowe trendy, tj. takich jak zmiany demograficzne, technologiczne innowacje, czy wzrost znaczenia zdalnej pracy. - Wdraża nowoczesne narzędzia rekrutacyjne, tj. sztuczna inteligencja czy analiza big data, które pomagają w szybkim i trafnym pozyskiwaniu najlepszych kandydatów. - Opracowuje elastyczne modele zatrudnienia, które odpowiadają na potrzeby zmieniającego się rynku pracy, np. poprzez oferowanie pracy zdalnej, umów o pracę na czas określony, czy elastyczne godziny pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykonuje pełną diagnozę potrzebróżnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca, kadra menedżerska i pracownicy, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w zakresie wykorzystania procesów HR. Włącza te grupy oraz partnerów społecznych w proces kreowania polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji - Zbiera dane dotyczące potrzebróżnych grup interesariuszy w zakresie wykorzystania procesów HR, obejmujących zarządzanie kadrami, menedżerów, pracowników oraz przedstawicieli różnych grup społecznych, kulturowych i wiekowych. - Analizuje pozyskane dane w celu identyfikacji głównych potrzeb i oczekiwań różnych grup interesariuszy dotyczących procesów HR. - Opracowuje propozycje rozwiązań polityki personalnej, które odpowiadają na zidentyfikowane potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy oraz uwzględniają zróżnicowane perspektywy i wartości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje poziom satysfakcjipracowników z programów i procesów HR ze szczególnym podkreśleniem kwestii zrównoważonego rozwoju. Wdraża wnioski z tych badań kształtując nowe rozwiązania. | Kryteria weryfikacji - Analizuje dane z badań satysfakcji wcelu zidentyfikowania obszarów, w których pracownicy wykazują najwyższy i najniższy poziom satysfakcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań związanych z zrównoważonym rozwojem. - Opracowuje wnioski i rekomendacje wynikające z analizy badań satysfakcji oraz wdraża nowe rozwiązania, które mają na celu poprawę satysfakcji pracowników z programów i procesów HR, szczególnie pod kątem zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Liczba godzin kursu – 21
Godzina szkolenia odpowiada 60 minutowej godzinie lekcyjnej. W trakcie trwania jednego dnia szkoleniowego, uwzględnione zostały dwie
15-sto minutowe przerwy, każda po skończonych dwóch jednostkach lekcyjnych. Czas przerwy nie wlicza się do realizowanych w danym
dniu godzin dydaktycznych. Czas przeznaczony na walidację efektów uczenia się nie wlicza się w czas realizacji szkolenia.
Moduł I (7 godzin)
1. Wprowadzenie do tematyki szkolenia, omówienie głównych celów szkolenia (2 godziny):
- Przedstawienie głównych zmian społecznych i gospodarczych.
- Analiza powiązań między zmianami społecznymi, gospodarczymi a zarządzaniem kapitałem ludzkim.
2. Wpływ zmian w otoczeniu firmy na procesy zarządzania kapitałem ludzkim (2 godziny):
- Analiza i interpretacja danych dotyczących zmian społecznych i gospodarczych.
- Ocena wpływu na zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji.
3. Nowe trendy w HR i ich wpływ na organizację (3 godziny):
- Charakterystyka nowych trendów.
- Identyfikacja najczęstszych działań i programów HR w branży.
- Analiza potencjalnych skutków obserwowanych zmian dla organizacji.
- Ocena korzyści, ograniczeń i zagrożeń związanych z wdrożeniem nowych działań i programów.
Moduł II (7 godzin)
1. Wykorzystanie dobrych praktyk HR (2 godziny):
- Diagnoza dobrych praktyk stosowanych w innych organizacjach
- Identyfikacja głównych czynników sukcesu
- Planowanie wdrożeń opartych na dobrych praktykach HR
- Określenie celów i oczekiwań
- Strategie wdrożenia oparte na analizie dobrych praktyk
2. Innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej (2 godziny):
- Ocena stopnia innowacyjności
- Identyfikacja potrzeb różnych grup pracowników i analiza wpływu zaproponowanych rozwiązań na organizację
- Wsparcie w budowaniu nowych postaw i zachowań (komunikacja z pracownikami, wsparcie rozwoju umiejętności i kompetencji)
3. Gotowość organizacji i pracowników do zmian (3 godziny):
- Diagnozowanie potrzeb i gotowości do zmian
- Analiza kultury organizacyjnej
- Ocena zaangażowania pracowników i gotowości do zmian
- Eliminacja oporu przed zmianami
- Identyfikacja źródeł oporu
- Komunikacja i edukacja pracowników
Moduł III (7 godzin)
1. Dostosowanie działań do potrzeb różnych grup interesariuszy (2 godziny):
- Identyfikacja potrzeb, obaw i oczekiwań różnych grup osób powiązanych ze zmianą
- Dialog z interesariuszami – metody i techniki
- Analiza wpływu zmian na pracowników
- Objaśnianie działań związanych z nowymi rozwiązaniami HR
- Dostosowanie rodzaju i drogi przekazu do różnych grup interesariuszy
2. Kreowanie pozytywnego nastawienia do zmian (2 godziny):
- Angażowanie w zmiany
- Aktywny udział w procesach zmian
- Promowanie pozytywnego nastawienia
- Wsparcie i mentoring w procesie budowania postaw zmianowych
- Komunikacja i motywacja pracowników
- Dostarczanie wsparcia i narzędzi do adaptacji zmian w przedsiębiorstwie
3. Inicjowanie i wdrażanie zmian z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań HR (2 godziny):
- Identyfikacja innowacyjnych rozwiązań HR
- Wybór odpowiednich rozwiązań dla organizacji
- Angażowanie pracowników w proces wdrożenia
- Zarządzanie zmianami (identifikacja potencjalnego ryzyka, zarządzanie procesami zmian)
4. Podsumowanie szkolenia (1 godzina)
- Podsumowanie przebiegu szkolenia i omówienie najważniejszych wniosków
- Refleksja uczestników nad zdobytą wiedzą i umiejętnościami w połączeniu z wyznaczeniem indywidualnych celów i planów działania na przyszłość
5. Walidacja efektów uczenia się (0,5 godziny)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 360,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 360,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto160,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto160,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Pelczar
Umiejętności menedżerskie - m.in. kierowanie zespołem, przywództwo, prowadzenie rozmów okresowych, zarządzanie coachingowe, delegowanie i rozliczanie zadań, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów i negocjacje, wspieranie komunikacji w zespole; zarządzanie pokoleniami X, Y, Z, zarządzanie zmianą. Efektywność osobista - m.in. skuteczna komunikacja, sprzedaż i profesjonalna obsługa klienta, zarządzanie czasem i zmianą, twórcze i kreatywne rozwiązywanie problemów, prezentacja i wystąpienia publiczne, przeciwdziałanie stresowi i asertywność, innowacyjne umiejętności dydaktyczne: learning by doing. Szkolenia integracyjne (team building). Szkolenia Design Thinking Szkolenia Insights Discovery
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają niezbędne materiały szkoleniowe, które będą obejmowały swoim zakresem poruszane w trakcie szkolenia zagadnienia (prezentacje szkoleniowe).
Informacje dodatkowe
Prowadzone w trakcie szkolenia zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, dzięki czemu Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie oraz mają możliwość ćwiczenia swoich umiejętności. Warunkiem ukończenia szkolenia jest frekwencja uczestnika na poziomie nie mniejszym niż 80%. Potwierdzeniem nabycia kompetencji przez uczestnika jest końcowy test weryfikujący nabyte w trakcie szkolenia efekty uczenia się. Warunkiem pozytywnego zdania testu jest uzyskanie min. 70% punktów. Uczestnicy, którzy pozytywnie zdadzą egzamin, a ich frekwencja wyniesie m.in. 80% otrzymają certyfikat potwierdzający nabyte kompetencje, wystawiony przez organizatora szkolenia.
Potwierdzeniem udziału w szkoleniu jest imienna lista obecności, podpisywana przez uczestników każdego dnia szkolenia.
W przypadku udziału osób z niepełnosprawnością w usłudze, zostaną podjęte odpowiednie działania w celu dostosowania usługi do ich indywidualnych potrzeb i zapewnienia pełnego dostępu oraz komfortu uczestnictwa
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi