Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Zarządzanie przez cele (MBO)
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Zarządzanie przez cele (MBO)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Odbiorcami usługi są właściciele i pracownicy MŚP, którzy potrzebują wsparcia w rozwijaniu kompetencji związanych z zarządzaniem przez cele, wiedzy i umiejętności na temat tworzenia efektywnego zespołu, który będzie współuczestniczył w realizacji celów strategicznych firmy. Uczestnicy pragną rozwinąć umiejętność wyznaczania celów, ich doboru do posiadanych kompetencji pracowników, komunikowanie celów, wzbudzanie motywacji i zaangażowania pracowników, oraz oceny stopnia realizacji celów.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji08-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji menedżerskich w zakresie skutecznego zarządzania zespołem poprzez identyfikację własnego stylu kierowania, budowanie autorytetu lidera, wdrażanie zasad empowermentu, zarządzanie przez cele (MBO) oraz skuteczne motywowanie pracowników. Uczestnicy nauczą się wyznaczać, kaskadować i komunikować cele, delegować zadania oraz prowadzić rozmowy oceniające, co przełoży się na wzrost efektywności zespołu i organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje role kierownika w zarządzaniu zespołem i identyfikuje własny styl kierowania. | Kryteria weryfikacji Definiuje role lidera w zarządzaniu zespołem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje zasady tworzenia efektywnego zespołu i analizuje role grupowe w organizacji. | Kryteria weryfikacji Planuje tworzenie efektywnego zespołu i organizuje role grupowe w przedsiębiorstwie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje metody wyznaczania i kaskadowania celów oraz ich wpływ na efektywność organizacji | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje metody wyznaczania i kaskadowania celów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) w kontekście realizacji celów | Kryteria weryfikacji Monitoruje KPI w kontekście realizacji celów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia motywatory finansowe i pozafinansowe oraz ich wpływ na zaangażowanie pracowników | Kryteria weryfikacji Definiuje motywatory pozafinansowe i finansowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje działania związane z zarządzaniem zespołem, uwzględniając własny styl kierowania | Kryteria weryfikacji Monitoruje działania w zarządzaniu zespołem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje system zarządzania przez cele (MBO) i powiązuje go z systemem ocen pracowniczych | Kryteria weryfikacji Organizuje system zarządzania przez cele (MBO) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje i ocenia realizację celów przy wykorzystaniu KPI oraz metody 5xWhy | Kryteria weryfikacji Planuje realizację celów przy wykorzystaniu KPI | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Motywuje pracowników poprzez dobór odpowiednich narzędzi finansowych i pozafinansowych | Kryteria weryfikacji Projektuje system motywacyjny z dobraniem narzędzi finansowych i pozafinansowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Deleguje zadania i odpowiedzialności, monitorując zaangażowanie pracowników | Kryteria weryfikacji Organizuje podział zadań i odpowiedzialności w zespole, bada zaangażowanie pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wspiera kulturę organizacyjną opartą na współodpowiedzialności i empowermentcie | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady empowermentu i współodpowiedzialności w organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje autorytet lidera poprzez odpowiednie style przywództwa i podejście skoncentrowane na rozwoju pracowników. | Kryteria weryfikacji Planuje działania wspierające rozwój pracowników w oparciu o ich potrzeby i potencjał | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje poziom zaangażowania zespołu i podejmuje działania korygujące w przypadku spadku motywacji | Kryteria weryfikacji Identyfikuje czynniki wpływające na spadek motywacji pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program ramowy usługi
DZIEŃ 1.
09.05.2025
1. Role kierownika
- Role kierownika w tworzeniu i zarządzaniu zespołem.
- Identyfikacja własnego stylu kierowania zespołem.
- Pomiędzy „robić” a „zarządzać” – jak odnaleźć się pomiędzy rolą menedżera i pracownika.
2. Tworzenie efektywnego zespołu pracowniczego
- Tworzenie zespołu. Prawa i reguły rządzące zespołami pracowniczymi
- Role grupowe: kto jest kim w zespole i jakie ma to znaczenie dla jego funkcjonowania.
- Zespoły efektywne i nieefektywne – skąd się biorą różnice i jak je rozpoznać.
3. Budowanie silnej postawy lidera zespołu. Znaczenie autorytetu lidera
- Przywództwo skoncentrowane na pracownikach i ich rozwoju. Style przywództwa wg, Blancharda.
- Przywództwo sytuacyjne – pracownik w roli lidera.
- Firma i pracownik – wspólna linia działania: misja, cele, strategia działania, zadania, wartości, standardy zachowań.
4.Empowerment – upełnomocnienie pracowników
- Budowanie zaangażowania pracowników (empowerment): współodpowiedzialność
pracowników za wykonywanie zadań, określanie obszaru decyzji i odpowiedzialności pracowników.
- Emperowment z perspektywy pracownika i pracodawcy.
- Delegowanie zadań, kompetencji, odpowiedzialności.
- Zasady delegowania uprawnień pracownikom.
DZIEŃ 2.
05.06.2025
1. Zarządzanie przez cele – MBO
- Na czym polega Zarządzanie przez Cele – zasady, szanse i zagrożenia.
- Powiązanie MBO z Systemem Ocen Pracowniczych i innymi procesami w firmie.
- Od systemu Zarządzania przez Cele do Zarządzania Wynikami.
- Cykl Deminga w pracy z celami.
- Metoda „5 x Why” – dochodzenie do celów organizacji.
2. Wyznaczanie celów
- Zadania osoby zarządzającej przez cele.
- Kluczowe elementy zarządzania przez cele.
- Ustalenie celów oraz zadań zespołowych i indywidualnych – SMART.
- Podział celów ze względu na czas ich realizacji na cele krótkoterminowe, cele średnioterminowe, cele długoterminowe.
3. Kaskadowanie celów
- Etapy kaskadowanie celów.
- Dobór i ustalenie wskaźników.
- Kluczowe Wskaźniki Efektywności (Key Performance Indicators).
- Przekładanie celów menedżerskich na cele pracownicze – formułowanie celów.
4. Zarządzanie realizacją zadań w zespole
- Komu wyznaczać cele, a komu delegować zadania.
- Określenie mocnych i słabych stron pracowników, które umożliwią osiągnięcie zaplanowanych celów.
- Zasady delegowania zadań.
- Przekazywanie celów współpracownikom i podwładnym, określanie kryteriów wykonania powierzonego zadania.
- Monitorowanie stopnia realizacji celów.
DZIEŃ 3.
06.06.2025
1. Motywacyjne znaczenie celu
- Wartość celu.
- Instrumentalność.
- Oczekiwania osiągnięcia celu.
- Cel a motywacja pracownika.
2. Motywowanie pracownika
- Motywatory a czynniki higieny.
- Waga motywacji finansowej i pozafinansowej w pracy.
- Narzędzia motywacji wewnętrznej i zewnętrznej
- Praktyczne sposoby motywacji pracowników np. kudosy.
- Kaizen, jako narzędzie budujące zaangażowanie i doskonalące procesy.
3. Motywacyjne komunikowanie celów i planów
- Wydawanie poleceń i zlecanie zadań.
- Radzenie sobie z oporem pracowników.
- Komunikowanie się z pracownikami: przekazywanie informacji, dopytywanie, wyjaśnianie, udzielanie pochwały, przekazywanie konstruktywnej krytyki.
- Zasady przeprowadzania rozmów monitorujących i oceniających.
4. Ocena celów – praktyka.
- Trening prowadzenia rozmowy oceniającej.
5. WALIDACJA
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Role kierownika | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Tworzenie efektywnego zespołu pracowniczego | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Budowanie silnej postawy lidera zespołu. Znaczenie autorytetu lidera | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Empowerment – upełnomocnienie pracowników | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Zarządzanie przez cele – MBO | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Wyznaczanie celów | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Kaskadowanie celów | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Zarządzanie realizacją zadań w zespole | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Motywacyjne znaczenie celu | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Motywowanie pracownika | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Motywacyjne komunikowanie celów i planów | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Ocena celów – praktyka | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Przeprowadzenie walidacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 655,04 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 655,04 PLN
- Koszt osobogodziny brutto193,96 PLN
- Koszt osobogodziny netto193,96 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Rafałowska-Hilczer
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna osoba odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kontakt telefoniczny)
Sala szkoleniowa powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki realizacji szkolenia
- regulaminy i instrukcje BHP, zasady ewakuacji, instrukcje bezpieczeństwa pożarowego
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi