Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy w ramach projektu Akademia HR - szkolenie
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy w ramach projektu Akademia HR - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zespoły HR, pracownicy/pracowniczki odpowiedzialni/ne za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerowie/menadżerki lub kandydaci/kandydatki na menadżerów.
Realizator usługi nie stawia dodatkowych wymagań od uczestników w zakresie opisu funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji06-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową" przygotowuje do wykorzystywania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji, poprzez budowanie rozwiązań opartych o przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym czy wdrażanie regulacji i rozwiązań prawnych sprzyjających zatrudnianiu osób starszych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Wskaźnik zatrudnienia i rotacji pracowników w różnych grupach wiekowych:Monitoruje wskaźnik zatrudnienia i rotacji pracowników w różnych grupach wiekowych pozwala ocenić, jak firma radzi sobie z zarządzaniem różnorodnością wiekową oraz adaptacją do zmieniających się demograficznych warunków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Adaptacja i wdrożenie nowych technologii: Ocenia stopnień adaptacji nowych technologii przez firmę oraz jej pracowników, zwłaszcza w kontekście młodszych pokoleń, które mają wyższe oczekiwania wobec technologii w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Ocena satysfakcji i zaangażowania pracowników w różnym wieku: Regularnie przeprowadza ankiety i badania satysfakcji oraz zaangażowania pracowników w różnych grupach wiekowych. Takie działania pozwalają zidentyfikować obszary wymagające poprawy oraz dostosować strategie zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb i oczekiwań pracowników w różnym wieku. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Elastyczne formy zatrudnienia i pracy: Wprowadza elastyczne formy zatrudnienia i organizacji pracy, takich jak praca zdalna, elastyczne godziny pracy, praca na część etatu oraz programy work-life balance. Takie rozwiązania pozwalają pracownikom w różnym wieku lepiej godzić życie zawodowe z prywatnym. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Wiedza:Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Analiza komunikacji i współpracy między pracownikami z różnych grup wiekowych: Regularnie monitoruje i ocenia jakość komunikacji oraz współpracy między pracownikami z różnych grup wiekowych. Może to obejmować przeprowadzanie ankiet, wywiadów oraz obserwacji interakcji w zespole. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Ocena efektywności programów szkoleniowych i integracyjnych: Sprawdza efektywność programów szkoleniowych i integracyjnych, które mają na celu zrozumienie i zarządzanie różnicami pokoleniowymi. To może obejmować analizę wyników szkoleń, feedback od uczestników oraz mierzenie wpływu tych programów na redukcję nieporozumień i poprawę współpracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji Analiza retencji i satysfakcji pracowników starszych: Monitoruje wskaźniki retencji oraz satysfakcji zawodowej pracowników starszych. Może to obejmować badania satysfakcji, wywiady oraz analizę wskaźników rotacji w tej grupie wiekowej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Ocena poziomu zatrudnienia osób starszych przed i po wdrożeniu regulacji prawnych: Porównuje wskaźniki zatrudnienia osób starszych przed i po wprowadzeniu regulacji prawnych i rozwiązań sprzyjających ich zatrudnianiu. Analiza powinna obejmować dane dotyczące liczby zatrudnionych pracowników w wieku powyżej 50 lat oraz ich udziału w ogólnej strukturze zatrudnienia w firmie. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Ocena zasięgu i skuteczności kampanii społecznych: Mierzy zasięg kampanii społecznych poprzez analizę liczby odbiorców, zaangażowania w mediach społecznościowych, liczby wyświetleń materiałów promocyjnych oraz udziału w wydarzeniach. Skuteczność kampanii można ocenić na podstawie badań świadomości społecznej przed i po kampanii, ankiet oceniających zmianę postaw wobec zatrudniania osób „50+” oraz analizy wskaźników zatrudnienia tej grupy po zakończeniu kampanii. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Monitorowanie wsparcia i zaangażowania pracodawców: Ocenia poziom wsparcia i zaangażowania pracodawców w kampanie społeczne poprzez analizę liczby firm uczestniczących w kampanii, liczby partnerstw i koalicji na rzecz zatrudniania osób „50+”, oraz wdrożonych przez pracodawców programów i inicjatyw promujących zatrudnienie starszych pracowników. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Analiza długoterminowego wpływu kampanii na rynek pracy: Śledzi długoterminowy wpływ kampanii na rynek pracy poprzez monitorowanie zmian w politykach zatrudnienia, liczby programów wsparcia dla osób „50+” oraz ogólnej sytuacji zawodowej starszych pracowników. Może to obejmować badania i raporty dotyczące efektywności kampanii w dłuższej perspektywie czasowej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Analiza potrzeb szkoleniowych i rozwojowych różnych grup wiekowych: Regularnie przeprowadza ocenę potrzeb szkoleniowych wśród pracowników z różnych grup wiekowych, aby zidentyfikować różnice w wymaganiach dotyczących kształcenia i rozwoju. Może to obejmować ankiety, wywiady oraz analizę danych dotyczących uczestnictwa w programach szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocena potrzeb zdrowotnych i zabezpieczenia zdrowotnego: Przeprowadza regularne oceny zdrowotne oraz ankiety dotyczące potrzeb zdrowotnych pracowników w różnych grupach wiekowych. Analiza powinna obejmować dostępność i adekwatność świadczeń zdrowotnych, takich jak ubezpieczenie zdrowotne, programy profilaktyczne oraz wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Badanie oczekiwań dotyczących warunków pracy i równowagi między życiem zawodowym a prywatnym: Przeprowadza badania ankietowe i wywiady z pracownikami w różnych grupach wiekowych w celu zrozumienia ich oczekiwań dotyczących warunków pracy, elastyczności godzin pracy oraz możliwości pracy zdalnej. Analiza powinna uwzględniać również potrzeby związane z opieką nad dziećmi czy starszymi członkami rodziny. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności:Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Dokładność i kompletność danych: Efektywnie identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe, można je mierzyć poprzez dokładność i pełność zgromadzonych danych na temat różnych grup wiekowych. Obejmuje to analizę, czy informacje są reprezentatywne dla wszystkich grup wiekowych w firmie oraz czy uwzględniają różnorodność ich oczekiwań i aspiracji. Efektywność można ocenić na podstawie jakościowych i ilościowych analiz zebranych danych, które powinny odzwierciedlać rzeczywiste potrzeby i pragnienia pracowników w różnych fazach kariery. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Zgodność z wdrożonymi inicjatywami rozwojowymi: zidentyfikowanie oczekiwań i aspiracji pracowników, kiedy są uwzględniane w programach rozwojowych i strategiach personalnych firmy. Efektywność ocenia na podstawie wdrożonych inicjatyw, które odpowiadają na te oczekiwania, oraz na podstawie wyników takich inicjatyw, takich jak zwiększenie zaangażowania pracowników, poprawa satysfakcji z pracy czy wzrost efektywności zespołów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Satysfakcja i zaangażowanie pracowników: Efektywność oceniania i wykorzystywania potencjału pracowników - ocenia przez mierzenie poziomu satysfakcji i zaangażowania wśród różnych grup wiekowych. Regularne ankiety, feedback oraz wskaźniki takie jak retencja czy poziom zaangażowania będą wskazywały, czy pracownicy będą czuli się doceniani i odpowiednio wspierani w swoim rozwoju. Wysoka satysfakcja i zaangażowanie będą sugerowały, że potencjał pracowników będzie dobrze oceniany i pozytywnie wykorzystywany. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Przykłady sukcesów i osiągnięć zawodowych: Efektywność ocenia na podstawie konkretnych sukcesów i osiągnięć zawodowych pracowników z różnych grup wiekowych. Monitorowanie i analiza przypadków, w których pracownicy będą odnosili sukcesy lub będą wyróżniani za swoje osiągnięcia, będą świadczyły o tym, jak skutecznie wykorzystano ich potencjał. Wskaźniki takie jak awanse, projekty liderów czy innowacyjne rozwiązania wdrożone przez pracowników będą dowodem efektywności działań w zakresie oceny i wykorzystania potencjału. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Skuteczność w integracji i współpracy: Efektywność inicjowania i wspierania efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów mierzy przez ocenę, jak skutecznie będą integrowane różne grupy wiekowe oraz jak dobrze będą współpracować w zespole. Kryterium to będzie obejmować analizę jakości współpracy, komunikacji i wzajemnego zrozumienia między pracownikami z różnych grup wiekowych. Zostaną wdrożone praktyki, które będą wspierały integrację i efektywną współpracę, co będzie monitorowane poprzez regularne oceny i feedback od członków zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Satysfakcja i rozwój zawodowy członków zespołu: Efektywność inicjowania i wspierania pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów ocenia również poprzez mierzenie poziomu satysfakcji i rozwoju zawodowego członków zespołu. Kryterium to będzie obejmować badania satysfakcji, analizy możliwości rozwoju zawodowego oraz feedback od pracowników. Wysoki poziom satysfakcji i widoczne postępy w rozwoju zawodowym będą wskazywały na efektywne wsparcie i inicjowanie pracy w zróżnicowanych wiekowo zespołach. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Rozwój i wdrożenie programów wymiany wiedzy: Efektywność budowania rozwiązań pozwalających na wymianę kompetencji i doświadczeń mierzy przez stworzenie i wdrożenie skutecznych programów wymiany wiedzy między pracownikami z różnych pokoleń. Kryterium to będzie obejmować analizę liczby i jakości takich programów, ich zasięgu oraz skuteczności w promowaniu współpracy między pokoleniami. Programy te będą oceniane na podstawie uczestnictwa, zaangażowania oraz feedbacku uczestników. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Zwiększenie umiejętności i satysfakcji pracowników: Efektywność budowanych rozwiązań ocenia poprzez mierzenie wzrostu umiejętności oraz satysfakcji pracowników, którzy uczestniczą w wymianie kompetencji i doświadczeń. Kryterium to będzie obejmować regularne oceny umiejętności oraz badania satysfakcji, które będą pokazywały, czy pracownicy z różnych pokoleń zyskali nowe umiejętności i czy czują się bardziej usatysfakcjonowani z pracy i wzajemnej współpracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Wzrost retencji kluczowej wiedzy i doświadczeń: Efektywność wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym ocenia na podstawie wzrostu retencji kluczowej wiedzy i doświadczeń. W przyszłości, wdrażane rozwiązania będą oceniane przez analizę liczby i jakości dokumentacji, szkoleń oraz programów, które umożliwią przechowanie i przekazanie cennych informacji oraz umiejętności przedemerytalnych pracowników. Wzrost retencji wiedzy i doświadczeń będzie wskazywał na skuteczność wdrażanych rozwiązań. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Poziom zaangażowania i satysfakcji pracowników przedemerytalnych: efektywność wdrażania rozwiązań ocenia także przez mierzenie poziomu zaangażowania i satysfakcji pracowników w wieku przedemerytalnym. W przyszłości, wdrażane rozwiązania będą oceniane na podstawie wyników regularnych badań satysfakcji oraz monitorowania poziomu zaangażowania tych pracowników w procesy transferu wiedzy i udział w programach rozwoju. Wysoki poziom zaangażowania i satysfakcji będzie świadczył o skuteczności wdrażanych rozwiązań w zachowaniu kompetencji i doświadczeń w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętność:Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Efektywność zespołowa i innowacyjność: Efektywność wprowadzanych rozwiązań ocenia przez poprawę efektywności zespołowej i wzrost innowacyjności w projektach realizowanych przez zespoły złożone z pracowników różnych pokoleń. Oceniane są wyniki pracy zespołów, w tym realizacja celów, terminowość oraz wprowadzanie nowych pomysłów i rozwiązań, co wskazuje na pełne wykorzystanie potencjału pracowników z różnych pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Poziom integracji i satysfakcji w zespołach: Efektywność rozwiązań oceniana jest również przez poziom integracji i satysfakcji w zespołach wielopokoleniowych. Mierzy poprzez regularne badania satysfakcji pracowników oraz analizę feedbacku dotyczącego współpracy między pokoleniami. Wysoki poziom integracji i satysfakcji wskazuje na skuteczność włączania pracowników z różnych pokoleń do zespołów i efektywne wykorzystanie ich potencjału. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji Redukcja objawów wypalenia zawodowego: Efektywność działań zapobiegających wypaleniu zawodowemu ocenia przez monitorowanie i redukcję objawów wypalenia wśród starszych pracowników oraz mierzy poprzez regularne badania i ankiety dotyczące poziomu stresu, zmęczenia oraz zaangażowania pracowników. Obserwowany spadek objawów wypalenia zawodowego wskazuje na skuteczność wdrażanych działań prewencyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność: Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji Poziom integracji i współpracy w zespole: Efektywność budowania zróżnicowanych wiekowo/pokoleniowo zespołów ocenia przez poziom integracji i współpracy między członkami zespołu. Ocenia się to poprzez regularne badania satysfakcji, ankiety dotyczące współpracy oraz analizę wyników interakcji w zespole. Wysoki poziom integracji i efektywnej współpracy między członkami różnych pokoleń wskazuje na skuteczność w tworzeniu i zarządzaniu zróżnicowanymi zespołami. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Poziom zadowolenia i wzajemnego szacunku w zespole: Efektywność budowania kultury pracy opartej na wzajemnym szacunku ocenia przez poziom zadowolenia i wzajemnego szacunku wśród pracowników różnych pokoleń oraz mierzy poprzez regularne badania satysfakcji i ankiety dotyczące poziomu szacunku oraz interakcji między pokoleniami. Wysoki poziom zadowolenia i pozytywnego feedbacku od pracowników wskazuje na skuteczność w tworzeniu kultury pracy opartej na wzajemnym szacunku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Redukcja konfliktów międzypokoleniowych: Efektywność budowania kultury pracy ocenia przez analizę liczby i intensywności konfliktów międzypokoleniowych. Regularne monitorowanie i raportowanie przypadków konfliktów oraz wdrażanie rozwiązań w celu ich rozwiązywania pomagają ocenić, jak skutecznie firma buduje kulturę opartą na wzajemnym szacunku. Redukcja liczby konfliktów i poprawa jakości relacji między pracownikami różnych pokoleń wskazuje na skuteczność działań w budowaniu wspólnej kultury pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Efektywność objaśniania i wyjaśniania konfliktów oraz nieporozumień ocenia przez szybkość i jakość ich rozwiązywania oraz mierzy poprzez monitorowanie czasu potrzebnego na rozwiązanie zgłoszonych problemów i analizę skuteczności w eliminowaniu źródeł konfliktów. Regularne raportowanie oraz analiza przypadków rozwiązanych w sposób zadowalający wskazują na efektywność działań w wyjaśnianiu i zarządzaniu konfliktami międzypokoleniowymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji Satysfakcja z atmosfery pracy i relacji zespołowych: Efektywność tworzenia atmosfery pracy ocenia także przez poziom satysfakcji z atmosfery pracy i relacji zespołowych. Ocenia się to poprzez regularne badania satysfakcji i ankiety dotyczące atmosfery w pracy, współpracy oraz relacji między pracownikami. Wysoka satysfakcja i pozytywne oceny od pracowników wskazują na skuteczność w tworzeniu integrującej i angażującej atmosfery w miejscu pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
a. Nazwa kompetencji: Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
b. Grupa kompetencji: Kompetencje profesjonalne
Program
Program
Ogólny cel szkolenia: Wykorzystanie potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym.
Procesy demograficzne i ich wpływ na funkcjonowanie firmy
- Rejestracja i powitanie uczestników (dyskusja grupowa)
- Przedstawienie celu i programu szkolenia.
- Zapoznanie z prowadzącymi i uczestnikami.
- Wprowadzenie do procesów demograficznych (case study, analiza, metoda walidacji: test końcowy)
- Opis znaczenia procesów demograficznych w Polsce i Europie.
- Analiza zjawisk takich jak starzenie się społeczeństwa i zamiana pokoleń.
- Omówienie wpływu tych procesów na funkcjonowanie i rozwój firm.
- Analiza wpływu demografii na organizacje (case study, dyskusja w grupie, metoda walidacji: test końcowy)
- Case study dotyczące wpływu demografii na funkcjonowanie firm.
- Dyskusja na temat dostosowywania strategii firm do zmian demograficznych.
- Racjonalne wykorzystanie zasobów ludzkich (case study, praca w grupach, metoda walidacji: test końcowy)
- Identyfikacja działań pozwalających na efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich.
- Omówienie sposobów uwzględniania potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku.
- Przygotowanie charakterystyki pracowników różnych grup wiekowych (case study, ćwiczenia praktyczne - praca w grupach, metoda walidacji: test końcowy)
- Opis różnic między pokoleniami: wartości, styl pracy, potencjalne nieporozumienia.
- Ćwiczenia praktyczne dotyczące opracowywania charakterystyki pracowników.
Regulacje prawne i adaptacja kampanii społecznych
- Regulacje prawne dotyczące zatrudniania osób starszych (case study, analiza, metoda walidacji: test końcowy)
- Omówienie regulacji i rozwiązań prawnych sprzyjających zatrudnianiu osób starszych
- Analiza praktycznych przykładów wdrożenia regulacji w firmach.
- Adaptacja kampanii społecznych dla osób „50+” (case study, warsztaty - praca w grupach, metoda walidacji: test końcowy)
- Przegląd kampanii społecznych dotyczących wyrównywania szans dla osób „50+”.
- Warsztaty na temat adaptacji kampanii społecznych do potrzeb firmy.
- Identyfikacja potrzeb różnych grup wiekowych ( case study, metoda walidacji: test końcowy)
- Rozpoznawanie potrzeb zdrowotnych i zawodowych pracowników w różnych grupach wiekowych.
- Ćwiczenia praktyczne dotyczące analizowania potrzeb i planowania wsparcia.
- Oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych (analiza, warsztaty- praca w grupach, metoda walidacji: test końcowy)
- Analiza oczekiwań i aspiracji rozwojowych pracowników z różnych grup wiekowych.
- Opracowanie strategii rozwoju dostosowanej do potrzeb różnych pokoleń.
Wykorzystanie potencjału i efektywna współpraca. (wykład, metoda walidacji: test końcowy)
- Ocenianie i wykorzystanie potencjału różnych wiekowo grup pracowników (warsztaty- praca w grupach, metoda walidacji: test końcowy)
- Metody oceny i pozytywnego wykorzystania potencjału pracowników z różnych grup wiekowych.
- Inicjowanie i wspieranie pracy w zróżnicowanych wiekowo zespołach (case study, metoda walidacji: test końcowy)
- Techniki budowania efektywnych, zróżnicowanych wiekowo zespołów.
- Rozwiązywanie problemów związanych z różnorodnością wiekową w zespole.
- Budowanie rozwiązań wymiany kompetencji (case study, metoda walidacji: test końcowy)
- Opracowanie rozwiązań umożliwiających wymianę kompetencji i doświadczeń między pokoleniami.
- Przykłady i warsztaty dotyczące implementacji takich rozwiązań.
- Wdrażanie strategii zatrzymywania wiedzy przedemerytalnej. (case study, warsztaty- praca w grupach, metoda walidacji: test końcowy)
- Metody ukierunkowane na zachowanie wiedzy i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym.
- Planowanie działań i tworzenie planów przejrzystości i kontynuacji wiedzy.
Integracja, zapobieganie wypaleniu i budowanie kultury pracy.
- Integracja pracowników z różnych pokoleń (case study, warsztat - praca w grupach, metoda walidacji: test końcowy)
- Rozwiązania do włączania pracowników z różnych pokoleń w zespoły.
- Warsztaty dotyczące wykorzystania potencjału różnych pokoleń.
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu (case study, warsztat - praca w grupach)
- Techniki zapobiegania wypaleniu zawodowemu, szczególnie wśród starszych pracowników.
- Ćwiczenia i strategie wsparcia mentalnego i motywacyjnego.
- Budowanie kultury pracy opartych na wzajemnym szacunku. (case study, warsztat- praca w grupach, metoda walidacji: test końcowy)
- Tworzenie atmosfery wzajemnego szacunku i integracji w zespole.
- Ćwiczenia i dyskusje na temat budowania kultury pracy.
- Walidacja:
a. test wiedzy i umiejętności z zakresu tematycznego szkolenia (test wyboru)
- czas przeznaczony na wykonanie testu: 45 minut
- próg zaliczenia 50%
- metoda testu: 10 zadań - test wyboru (1pkt)
b. analiza dowodów i faktów
- osoba walidująca: Artur Oleś
Podsumowanie i wdrożenie rozwiązań - ocena efektywności szkolenia i opracowanie dalszych kroków. (dyskusja - praca w grupach, test końcowy)
Format Szkolenia:
- Wykłady i prezentacje ekspertów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi.
- Warsztaty praktyczne i case studies umożliwiające aplikację wiedzy w realnym środowisku pracy.
- Sesje coachingowe i dyskusje grupowe służące refleksji i wymianie doświadczeń
- Analiza
- Test wiedzy.
1 godzina dydaktyczna = 60 min. (przerwy nie są wliczane w koszt realizacji usługi)
Warunki organizacyjne dla przeprowadzanej usługi:
- praca indywidualna
- praca w grupach (grupy 4 lub 5 osobowe w zależności od ilości uczestników)
- praca przy użyciu materiałów biurowych (kartki, mazaki, długopisy, flipczart)
- praca przy użyciu narzędzi elektronicznych (komputer)
Przed rozpoczęciem szkolenia, uczestnik może skorzystać z różnych form, metod i narzędzi, aby uzupełnić i uporządkować dotychczasową wiedzę. Oto kilka sugestii:
1. Wstępne Materiały Edukacyjne
Podręczniki i publikacje: Uczestnik może zapoznać się z rekomendowanymi książkami, artykułami naukowymi lub publikacjami branżowymi, które wprowadzą go w tematykę szkolenia.
2. Kursy Online
Platformy edukacyjne: Skorzystanie z kursów online dostępnych na platformach takich jak Akademia PARP (https://www.parp.gov.pl/component/site/site/kursy-online), które pozwalają na uporządkowanie podstawowej wiedzy z zakresu tematu szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Przedstawienie celu i programu szkolenia (prezentacja) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Zapoznanie z prowadzącymi i uczestnikami (dyskusja w grupie) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Wprowadzenie do procesów demograficznych (case study, analiza) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Analiza wpływu demografii na organizacje (case study, dyskusja w grupie) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Racjonalne wykorzystanie zasobów ludzkich (case study, praca w grupach) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Przygotowanie charakterystyki pracowników różnych grup wiekowych (case study, ćwiczenia praktyczne - praca w grupach) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Przerwa | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Regulacje prawne dotyczące zatrudniania osób starszych (case study, analiza) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Adaptacja kampanii społecznych dla osób „50+” (case study, warsztaty - praca w grupach) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Identyfikacja potrzeb różnych grup wiekowych (case study) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych (analiza, warsztaty- praca w grupach) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Walidacja - analiza dowodów i faktów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Inicjowanie i wspieranie pracy w zróżnicowanych wiekowo zespołach (case study, metoda walidacji: test końcowy) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Budowanie rozwiązań wymiany kompetencji (case study, metoda walidacji: test końcowy) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Wdrażanie strategii zatrzymywania wiedzy przedemerytalnej. (case study, warsztaty- praca w grupach, metoda walidacji: test końcowy) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Integracja pracowników z różnych pokoleń (case study, warsztat - praca w grupach, metoda walidacji: test końcowy) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Przerwa | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Zapobieganie wypaleniu zawodowemu (prezentacja, case study, warsztat - praca w grupach) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Budowanie kultury pracy opartych na wzajemnym szacunku. (case study, warsztat- praca w grupach, metoda walidacji: test końcowy) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Walidacja test końcowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Podsumowanie i wdrożenie rozwiązań - ocena efektywności szkolenia i opracowanie dalszych kroków. (dyskusja - praca w grupach, metoda walidacji, test końcowy) | Prowadzący ANNA PAŁKA | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 357,72 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto147,36 PLN
Prowadzący
Prowadzący
ANNA PAŁKA
Trener/szkoleniowiec w zakresie: zarządzanie przedsiębiorstwem (m. in. HR, komunikacja, sprzedaż, marketing), prawo, strategia i rozwój MŚP, Zielona Transformacja (GOZ), cyfryzacja przedsiębiorstw, szkolenia sektorowe.
Trener posiada co najmniej 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia. Doświadczenie i kwalifikacje zostały zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dot. oferowanej usługi
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Prezentacje w formie papierowej
2. Prezentacje w postaci projekcji na projektorze
3. Program szkolenia
4. Flipchart
Warunki uczestnictwa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat Warunkiem uzyskania zaświadczenia/certyfikatu jest: uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenie testu końcowego.
Informacje dodatkowe
- koszt przeprowadzenia walidacji jest wliczony w koszt szkolenia - nie stanowi dodatkowego kosztu
- podczas szkolenia prowadzona będzie lista obecności
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi