Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy - Akademia HR
Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy - Akademia HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do menadżerów/kandydatów na menadżerów oraz pracowników zespołów HR i innych pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną lub zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji11-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji niezbędnych do wprowadzania i zarządzania zmianami w przedsiębiorstwie związanymi ze zmianami na rynku pracy oraz warunkami społeczno-gospodarczymi.Wykorzystanie dobrych praktyk HR w kluczowych obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy i szeroko rozumianym otoczeniem społecznym. Nabycie przez uczestników kompetencji z obszaru zarządzania potencjałem pracowników zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potraf tworzyć i wdrażać prorodzinną kulturę pracy, uwzględniając narzędzia wspierające work-life balance oraz korzyści dla pracowników i organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia korzyści wynikające z wdrażania polityki prorodzinnej w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje narzędzia wspierające work-life balance oraz prawidłowo ocenia wpływ well-being na efektywność organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża elastyczne formy zatrudnienia dopasowane do potrzeb pracowników oraz trafnie analizuje i adaptuje dobre praktyki prorodzinne w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik promuje prorodzinne wartości w organizacji jako lider oraz trafnie ocenia wpływ polityki prorodzinnej na zaangażowanie i retencję pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi efektywnie zarządzać wiekiem i współpracą międzypokoleniową, uwzględniając różnorodność pokoleniową, transfer wiedzy oraz techniki komunikacji i budowania zespołów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wspiera współpracę między pracownikami różnych pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje pokolenia Baby Boomers, X, Y, Z i Alfa oraz buduje efektywne zespoły wielopokoleniowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje skuteczne techniki komunikacji międzypokoleniowej oraz zarządza transferem wiedzy między pokoleniami. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i rozwiązuje konflikty międzypokoleniowe, wdraża mentoring i reverse mentoring w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dostosowuje ścieżki kariery do potrzeb pracowników w różnym wieku. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje technologie do ułatwiania współpracy międzypokoleniowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi wdrażać strategie zarządzania personelem oraz rozwijać talenty, dostosowując politykę HR do trendów rynkowych, zmian demograficznych i technologicznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dostosowuje politykę HR do dynamicznych zmian na rynku pracy, integruje strategię zarządzania personelem z celami organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje trendy rynkowe i ich wpływ na organizację | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozwija talenty i kompetencje przyszłości w organizacji oraz projektuje elastyczne ścieżki kariery i mobilność wewnętrzną | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża programy reskillingu i upskillingu oraz tworzy środowisko pracy sprzyjające długoterminowemu zaangażowaniu, potrafi zarządzać efektywnością i produktywnością zespołów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik buduje motywujące środowisko pracy poprzez przywództwo, równoważy oczekiwania organizacji i potrzeby pracowników, dostosowuje kompetencje pracowników do procesów automatyzacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik adaptuje modele biznesowe do zmieniających się realiów rynkowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I Budowa prorodzinnej kultury pracy.
- Prorodzinne wartości w organizacji – korzyści dla pracowników i pracodawców
- Narzędzia wspierające work-life balance.
- Znaczenie well-being w miejscu pracy
- Wdrażanie elastycznych form zatrudnienia
- Dobre praktyki firm w zakresie polityki prorodzinnej
- Rola liderów w promowaniu prorodzinnej kultury pracy
- Wpływ prorodzinnej polityki na zaangażowanie i retencję pracowników
II Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową.
- Charakterystyka różnych pokoleń na rynku pracy (Baby Boomers, X, Y, Z, Alfa)
- Budowanie efektywnych zespołów wielopokoleniowych
- Techniki komunikacji międzypokoleniowej
- Zarządzanie różnorodnością wiekową i transfer wiedzy między pokoleniami
- Wyzwania i konflikty międzypokoleniowe – jak im zapobiegać i jak je rozwiązywać
- Mentoring i reverse mentoring – budowanie wzajemnej wymiany wiedzy
- Indywidualne podejście do rozwoju zawodowego w różnych grupach wiekowych
- Strategie angażowania starszych pracowników i wspierania ich aktywności zawodowej
- Rola technologii w ułatwianiu współpracy międzypokoleniowej
III Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy.
- Strategia zarządzania personelem a strategia przedsiębiorstwa – wprowadzenie
- Analiza trendów rynkowych i ich wpływ na strategie organizacyjne
- Nowe wyzwania rynku pracy w kontekście zmian demograficznych i technologicznych
- Strategie rozwoju talentów i kompetencji przyszłości
- Budowanie elastycznych ścieżek kariery i mobilności wewnętrznej
- Programy rozwoju kompetencji i reskillingu
- Tworzenie środowiska pracy sprzyjającego długoterminowemu zaangażowaniu
- Zarządzanie efektywnością i produktywnością zespołów
- Znaczenie przywództwa w zrównoważonym zarządzaniu pracownikami
- Równowaga między oczekiwaniami organizacji a potrzebami pracowników
- Automatyzacja procesów a kompetencje pracowników
- Adaptacja modeli biznesowych do nowych wyzwań rynku pracy
IV Zajęcia praktyczne.
- Tworzenie indywidualnych oraz zespołowych planów działania
- Wymiana doświadczeń i studia przypadków
- Sesja pytań i odpowiedzi.
Metody szkoleniowe:
- Warsztaty interaktywne – angażowanie uczestników poprzez praktyczne ćwiczenia i symulacje
- Studia przypadków – analiza rzeczywistych scenariuszy biznesowych
- Symulacje i gry decyzyjne – realistyczne scenariusze pozwalające uczestnikom doświadczyć konsekwencji decyzji w kontrolowanych warunkach
- Dyskusje moderowane – wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami pod okiem eksperta
- Coaching grupowy– wsparcie w implementacji zdobytej wiedzy
- Microlearning – krótkie, intensywne moduły szkoleniowe dostosowane do dynamicznego trybu pracy
- Gamifikacja – zastosowanie elementów grywalizacji do zwiększenia motywacji uczestników
- Action learning – rozwiązywanie rzeczywistych problemów biznesowych przez uczestników
- Metoda World Café – moderowane rozmowy w grupach sprzyjające wymianie wiedzy i doświadczeń
- Design thinking – kreatywne rozwiązywanie problemów w zespołach
- Peer learning – nauka poprzez wymianę doświadczeń między uczestnikami
- Metoda storytellingu – wykorzystanie narracji do przekazywania wiedzy i budowania zaangażowania
1 godzina szkolenia = 45 minut
Usługa zakończy się walidacją wyników nauki poprzez test teoretyczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 760,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 760,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maria Zawadzka-Samoszuk
Akredytowany konsultant Extended DISC, Reiss Motivation Profile, MTQ 48 oraz Insightful Profiler. Doświadczony trener biznesu, wykładowca akademicki, coach, mentor, partner biznesowy w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim oraz certyfikowany konsultant analiz potencjału i osobowości. Jako trener specjalizuje się w szkoleniach i warsztatach z zakresu: kompetencji menedżerskich, zarządzania zasobami ludzkimi, efektywności osobistej, komunikacji interpersonalnej oraz budowania wewnętrznej siły. Zrealizowała ponad 4000 godzin warsztatów i szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia firma szkoleniowa udostępnia uczestnikom:
- Prezentacje multimedialne.
Warunki uczestnictwa
Ukończony 18 rok życia
Informacje dodatkowe
Cena nie zawiera kosztów wyżywienia, noclegu i transportu.
Dla podmiotów/osób uczestniczących w usłudze, które otrzymają dofinansowanie min. 70%, koszt szkolenia jest zwolniony z podatku VAT (podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień: § 3 ust. 1 pkt 14).
1 godzina szkolenia = 45 minut
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe