Warsztaty - Import i porządkowanie danych, automatyczne ładowanie danych do Excela, analiza oraz dynamiczna prezentacja. Wykorzystanie dodatków Excela - POWER QUERY - POWER PIVOT. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym
Warsztaty - Import i porządkowanie danych, automatyczne ładowanie danych do Excela, analiza oraz dynamiczna prezentacja. Wykorzystanie dodatków Excela - POWER QUERY - POWER PIVOT. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
- do głównych księgowych, dyrektorów finansowych,
- specjalistów podatkowych oraz pracowników działów księgowych, podatkowych i finansowych,
- pracowników i właścicieli biur rachunkowych.
- Osoby zainteresowane tematem
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji21-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą w stanie zastosować nabyte wiadomości do optymalnego pobierania i przekształcania danych, kreatywnej analizy danych oraz do budowy modeli, dzięki którym szybkie podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane. Poznanie zaawansowanych technik korzystania z programu Microsoft Excel oraz jego dodatków jakimi są POWER PIVOT i POWER QUERY uczyni codzienną pracę łatwiejszą i bardziej efektywną.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik potrafi:Automatycznie importować, analizować w Excelu informacje z własnego systemu informatycznego Budować zaawansowane raporty w oparciu o dane pobrane w Power Pivot czy Power Query Zautomatyzować wiele powtarzających się czynności w procesach analiz Skutecznie wykorzystać tabele, wykresy przestawne i inne narzędzia Skutecznie prezentować informacje biznesową narzędziami oraz dodatkami Excela | Kryteria weryfikacji Obecność oraz aktywne uczestnictwo uczestnika w szkoleniu, weryfikowane przez osobę prowadzącą walidację. Osoba prowadząca walidację obecna jest w formie online w czasie rzeczywistym podczas całego szkolenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program warsztatu obejmuje między innymi następującą tematykę:
1. Optymalna „personalizacja” programu do pracy, zaawansowane opcje ustawień Excela, instalacja dodatków
2. Zarządzanie nazwami, deklarowanie nazw dynamicznych, szerokie wykorzystanie nazw zakresów
3. Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych:
- Klasyczne narzędzia pobierania danych – MS Query - źródła danych Excela, kwerendy baz danych, pobieranie danych z różnych źródeł, pliki tekstowe, wykorzystanie Internetu
- Dodatek Power Query:
1. Instalacja dodatku jego konfiguracja oraz Interfejs użytkownika.
2. Tworzenie źródeł danych oraz importowanie danych:
ꟷ z pliku (m.in. Excel, .csv, .xml, .pdf, .txt)
ꟷ z wielu plików jednocześnie, z danego folderu
ꟷ z zasobów sieciowych - strony internetowe
3. Przygotowanie danych:
ꟷ Filtrowanie danych i Sortowanie danych
ꟷ Usuwanie oraz zachowywanie wierszy oraz kolumn
ꟷ Przekształcanie kolumn i wierszy
ꟷ Transpozycja danych
ꟷ Przekształcanie informacji tekstowych ( przycinanie, zamiana wielkości liter, dodawanie prefiksów i sufiksów, wyodrębnianie tekstu, itp.)
ꟷ Przekształcanie dat (dzień tygodnia, miesiąc, rok, tydzień roku, itp.)
ꟷ Praca na liczbach (klasyczne operacje, zaokrąglanie itp.)
ꟷ Grupowanie i agregowanie danych
ꟷ Dzielenie kolumn oraz scalanie kolumn
ꟷ Tworzenie własnych kolumn niestandardowych, kolumny warunkowe, kolumny z przykładów, tworzenie kolumn opartych o daty, liczby lub tekst
4. Działania na zapytaniach:
ꟷ Łączenie oraz scalanie zapytań
ꟷ Rodzaje sprzężeń między zapytaniami
ꟷ Ustawienia ładowania danych
ꟷ Duplikowanie i odwołania do zapytań
ꟷ Odświeżanie oraz automatyzacja importu danych z Power Query do Excela
ꟷ Powrót z Excela do danych w Power Query – dalsza edycja zapytań
- Dodatek Power Pivot:
1. Instalacja dodatku jego konfiguracja oraz Interfejs użytkownika.
2. Importowanie danych zewnętrznych do Power Pivot:
ꟷ Import z pliku (Excel, .csv, .xml, tekstowe),
klasycznie Ctrl+C - Ctrl+V, z bazy danych
ꟷ Dane importowane przy użyciu dodatku Power Query
ꟷ Filtrowanie danych przy imporcie
ꟷ Wybieranie kolumn przy imporcie
3. Zarządzanie danymi w Power Pivot:
ꟷ Widoki danych – widok diagramu
ꟷ Tworzenie modelu danych i hierarchii – budowanie i edycja relacji
ꟷ Typy i formaty danych, sortowanie, filtrowanie danych w modelu
ꟷ Tworzenie kolumn i miar obliczeniowych
ꟷ Inicjacja tabeli przestawnej w Power Pivot
- Tabela przestawna:
4. Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych:
ꟷ zasady tworzenia tabel przestawnych
ꟷ Proces tworzenia i organizacji tabeli przestawnej - Excel
ꟷ Tabela przestawna - różnice między dodatkiem Power Pivot a arkuszem Excel
ꟷ Łączenie pól z różnych źródeł w tabeli przestawnej, spłaszczona tabela przestawna
ꟷ Powrót i edycja do aktywnego modelu w Power Pivot
ꟷ Własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych
ꟷ formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
ꟷ Wykorzystanie fragmentatorów do zaawansowanej prezentacji danych biznesowych, prezentacja danych w czasie – dynamiczna oś czasu
ꟷ Tworzenie, formatowanie, filtrowanie wykresów przestawnych
- Inne narzędzia analizy danych:
5. Sumy częściowe.
6. Funkcje bazodanowe, przykłady zastosowań praktycznych:
ꟷ dobór kryteriów, alternatywa i koniunkcja kryteriów
7. Automatyzacja obliczeń za pomocą funkcji budowanych przez użytkownika, korzystanie z nich w innych arkuszach.
8. tworzenie własnych dodatków.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Warsztaty - Import i porządkowanie danych, automatyczne ładowanie danych do Excela, analiza oraz dynamiczna prezentacja. Wykorzystanie dodatków Excela - POWER QUERY - POWER PIVOT. | Prowadzący Janusz Gach | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 05:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Warsztaty - Import i porządkowanie danych, automatyczne ładowanie danych do Excela, analiza oraz dynamiczna prezentacja. Wykorzystanie dodatków Excela - POWER QUERY - POWER PIVOT. | Prowadzący Janusz Gach | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 05:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 451,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 180,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto131,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto107,27 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Janusz Gach
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
- Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym, online.
- W celu dokonania zgłoszenia należy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (warunkiem koniecznym jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Na około 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
Informacje dodatkowe
Szkolenie będzie rejestrowane w celu umożliwienia monitoringu i weryfikacji przez instytucję nadzorującą realizację usługi z dofinansowaniem.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępnego na stronie szkolenia-bdo.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest jedynie komputer lub inne urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
- Zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zdalnym) za pomocą platformy ZOOM , lub Clickmeeting
- minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci internet
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 mb/s.
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom - nie potrzebujecie Państwo żadnych dodatkowych programów,
- okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - w czasie rzeczywistym.
- sposób walidacji usługi - (test / quiz końcowy poprzez platformę Clickmeeting)