Asertywność w pracy zawodowej w środowisku medycznym.
Asertywność w pracy zawodowej w środowisku medycznym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia są wszyscy pracownicy związani z sektorem medycznym, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności asertywnej komunikacji. Obejmuje to zarówno personel medyczny, taki jak lekarze, pielęgniarki, ratownicy medyczni, farmaceuci i fizjoterapeuci, jak również personel administracyjny w placówkach medycznych, w tym recepcjoniści, koordynatorzy pacjentów oraz pracownicy działów administracyjnych. Szkolenie jest również skierowane do personelu zarządzającego i kierowniczego, w tym dyrektorów i menedżerów placówek medycznych oraz kierowników oddziałów, którzy chcą skuteczniej zarządzać zespołami i poprawić komunikację w miejscu pracy.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji27-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
- Podniesienie kompetencji w zakresie asertywnego budowania zdrowychrelacji.
-Zwiększenie świadomości własnych praw i potrzeb oraz umiejętności ich
konstruktywnego wyrażania.
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi ludźmi i sytuacjami
konfliktowymi.
- Wzmocnienie poczucia pewności siebie i samooceny.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie zasad asertywności w kontekście zawodowym. Uczestnik posiada wiedzę w zakresie programu szkolenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wyjaśnić, czym jest asertywność i jakie są jej kluczowe zasady. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
1. Wprowadzenie do szkolenia
- Powitanie uczestników
- Przedstawienie celu i programu szkolenia
- Omówienie oczekiwań uczestników
2. Teoria asertywności
- Definicja asertywności
- Różnice między asertywnością, agresją, uległością i manipulacją
- Kluczowe zasady asertywności
3. Asertywność w praktyce
- Ćwiczenia w grupach: Wyrażanie własnych potrzeb i opinii
- Dyskusja i feedback
4. Komunikacja asertywna
- Techniki komunikacji asertywnej: "JA" komunikat, aktywne słuchanie
- Ćwiczenia praktyczne: Tworzenie "JA" komunikatów
5. Rozpoznawanie zachowań nieasertywnych
- Identyfikacja zachowań agresywnych, uległych i manipulacyjnych
- Analiza studiów przypadków
6. Symulacje i role-playing
- Praktyczne scenariusze zawodowe: Asertywna komunikacja z pacjentami i współpracownikami
- Analiza i omówienie wyników
Dzień 2
1. Techniki radzenia sobie z konfliktem
- Strategie rozwiązywania konfliktów w sposób asertywny
- Symulacje sytuacji konfliktowych w środowisku medycznym
2. Wzmacnianie pewności siebie
- Ćwiczenia na zwiększenie pewności siebie w interakcjach zawodowych
- Techniki relaksacyjne i radzenia sobie ze stresem
3. Asertywność w zespole medycznym
- Budowanie zdrowych relacji w zespole
- Asertywne zarządzanie zespołem
4. Praktyczne zastosowanie asertywności
- Case studies: Codzienne wyzwania w pracy medycznej
- Ćwiczenia praktyczne w grupach: Rozwiązywanie problemów
5. Podsumowanie i feedback
- Podsumowanie zdobytej wiedzy i umiejętności
- Feedback od uczestników i trenerów
- Tworzenie indywidualnych planów rozwoju
6. Zakończenie szkolenia
- Wręczenie certyfikatów uczestnictwa
- Pożegnanie uczestników
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Rejestracja i integracyjne ćwiczenie otwierające. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Wykład: Czym jest asertywność? Kluczowe zasady i mity. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Warsztat: Techniki asertywnej komunikacji – scenariusze z praktyki zawodowej. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa kawowa. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Dyskusja: Jak asertywność wpływa na relacje z pacjentami i zespołem? | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Ćwiczenia praktyczne: Asertywne odmawianie i wyrażanie opinii. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Obiad. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Ocena własnej asertywności – analiza stylów komunikacji. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Panel dyskusyjny: Asertywność jako narzędzie budowania zaufania. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Przerwa. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Podsumowanie dnia i omówienie wniosków. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Powtórka z poprzedniego dnia, krótkie ćwiczenie na rozgrzewkę. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Wykład: Konflikty w zespole – źródła i etapy ich rozwoju. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Warsztat: Rozpoznawanie wzorców konfliktu. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Przerwa kawowa. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Omówienie: Techniki łagodzenia napięć w trudnych rozmowach. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Ćwiczenia grupowe: Mediacja jako metoda rozwiązywania konfliktów. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Obiad. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Dyskusja: Jak wdrażać techniki współpracy w zespole? | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Analiza przypadków konfliktowych w pracy pielęgniarki. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Przerwa. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja. Test. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 450,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 450,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto175,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto175,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adam Chyb
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje:
- skrypt
- notatnik
- długopis
- prezentację multimedialną
- testy
- materiały do ćwiczeń
Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach i doradztwie, które dofinansowane są z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych. Następnie zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który dysponuje funduszami. Złożenie dokumentów o dofinansowanie do usługi rozwojowej u Operatora Usługi, zgodnie z wymogami jakie określił.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Parking