„Zrównoważone Winiarstwo i Kompetencje Jutra – Zielono-Cyfrowa Edukacja Sensorów”
„Zrównoważone Winiarstwo i Kompetencje Jutra – Zielono-Cyfrowa Edukacja Sensorów”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie „Zrównoważone Winiarstwo i Kompetencje Jutra – Zielono-Cyfrowa Edukacja Sensorów” skierowane jest do szerokiego grona odbiorców – zarówno miłośników wina, jak i osób pragnących rozwijać swoje kompetencje sensoryczne w celach hobbystycznych lub zawodowych. Program dedykowany jest w szczególności mieszkańcom województwa śląskiego uczestniczącym w projektach w ramach działań 6.06 oraz 10.17, wspierających rozwój zawodowy i edukację dorosłych.
Udział w szkoleniu nie wymaga wcześniejszego doświadczenia – zapraszamy zarówno początkujących, jak i osoby z innych branż, które chcą nauczyć się świadomej degustacji, poznać fizjologię smaku i zapachu, a także zdobyć praktyczne umiejętności w tworzeniu własnego „kompasu wina”. To idealna okazja do rozwijania pasji i zmysłów w inspirującej atmosferze.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji04-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu usługi będzie potrafił analizować wpływ produkcji i konsumpcji wina na środowisko, zdrowie i rozwój regionalny, wykorzystywać cyfrowe narzędzia (GIS, LCA, CRM, aplikacje sensoryczne) w ocenie, promocji i edukacji o winie, identyfikować ekologiczne certyfikaty i ślad środowiskowy, tworzyć narracje marketingowe oparte na wartościach zrównoważonych oraz projektować działania wspierające zieloną transformację branży winiarskiej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje przemiany produkcji wina w kontekście zmian społeczno-środowiskowych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje etapy rozwoju winiarstwa na tle zmian klimatycznych i społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia główne style wina i przypisane im szczepy winorośli. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo klasyfikuje style wina i odpowiadające im szczepy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady rolnictwa ekologicznego w produkcji wina. | Kryteria weryfikacji Wymienia praktyki rolnictwa ekologicznego i ich wpływ na środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje proces ekologicznej produkcji wina zgodny z zasadami gospodarki cyrkularne. | Kryteria weryfikacji Opisuje etapy procesu ograniczające zużycie surowców i powstawanie odpadów. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia cyfrowe do analizy terroir i jakości wina. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady użycia aplikacji cyfrowych do oceny jakości wina. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Buduje narracje cyfrowe promujące świadomą konsumpcję wina. | Kryteria weryfikacji Tworzy przekaz edukacyjny z wykorzystaniem mediów cyfrowych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1: Historia i kultura wina w kontekście zrównoważonego rozwoju
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Przedstawia ewolucję produkcji i konsumpcji wina na tle przemian społecznych, gospodarczych i środowiskowych. Ilustruje wpływ tradycji winiarskich na rozwój regionów oraz ich potencjał jako nośników zielonej tożsamości kulturowej. Wykorzystuje multimedia i archiwalne źródła cyfrowe do eksploracji dziedzictwa winiarskiego.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 60 – „Cyfryzacja dziedzictwa kulturowego w kontekście rozwoju regionalnego”.
MODUŁ 2: Wino a środowisko – podstawy ekologii w produkcji żywności
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Wyjaśnia zasady ekologicznej produkcji rolnej i jej wpływ na klimat, bioróżnorodność i jakość gleby. Pokazuje miejsce wina w systemie zrównoważonej żywności. Analizuje przykłady dobrej praktyki z wykorzystaniem cyfrowych raportów środowiskowych i interaktywnych map.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 74 – „Zielona transformacja systemów żywnościowych”.
MODUŁ 3: Wprowadzenie do winiarstwa – podstawowe pojęcia i procesy
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Wprowadza w kluczowe etapy produkcji wina – od winorośli po butelkę – z uwzględnieniem wpływu każdego z nich na środowisko. Definiuje podstawowe pojęcia, szczepy, regiony i style win. Wspiera naukę za pomocą e-learningu, quizów interaktywnych i map multimedialnych.
Odniesienie do strategii: PRT 2010–2020, s. 41 – „Rozszerzenie edukacji zawodowej przez formy cyfrowe i ekologiczne”.
MODUŁ 4: Wprowadzenie do świata wina sensorycznego
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Analizuje znaczenie świadomej konsumpcji wina w kontekście zrównoważonego rozwoju. Kształtuje postawy proekologiczne poprzez refleksję nad pochodzeniem surowców, metodami produkcji i wpływem wyborów konsumenckich na środowisko. Wdraża aplikacje edukacyjne oraz platformy wspierające naukę sensoryki w formatach online.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 49 – "Rozwój kompetencji sprzyjających zmianom społecznym i środowiskowym".
MODUŁ 5: Fizjologia smaku i zapachu
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Bada wpływ środowiska naturalnego, jakości powietrza, diety oraz stylu życia na percepcję zmysłową. Wzmacnia wiedzę o biodynamice organizmu w relacji z naturalnymi produktami, wspierając świadome wybory żywieniowe. Wykorzystuje wizualizacje i aplikacje interaktywne modelujące mechanizmy sensoryczne człowieka.
Odniesienie do strategii: PRT 2010–2020, s. 45 – "Edukacja zdrowotna i sensoryczna jako element rozwoju społecznego".
MODUŁ 6: Techniki degustacji profesjonalnej (z elementami cyfrowymi)
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych:
Doskonali umiejętność krytycznej oceny sensorycznej przy użyciu zarówno tradycyjnych narzędzi, jak i cyfrowych formularzy oceny, aplikacji do analizy profilu smakowego oraz wirtualnych sommelierów. Minimalizuje użycie fizycznych materiałów poprzez cyfrową dokumentację i automatyzację procesów.
Odniesienie do strategii: PRT 2010–2020, s. 5 – "Cyfryzacja procesów i kompetencji".
MODUŁ 7: Kompas smaków i aromatów
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Wykorzystuje interaktywne narzędzia cyfrowe (aplikacje AR, koła aromatów), umożliwiając rozpoznawanie i opisywanie profili smakowych w sposób znormalizowany i ekologiczny. Promuje wina lokalne i organiczne, wspierając ideę niskoemisyjnej konsumpcji i edukacji ekologicznej.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 62 – "Personalizacja usług i cyfrowe narzędzia analizy".
MODUŁ 8: Klasyfikacja win i ich wpływ środowiskowy
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Weryfikuje certyfikaty ekologiczne, oznaczenia pochodzenia oraz aspekty zrównoważonej produkcji wina. Oblicza ślad węglowy i wodny produktu z wykorzystaniem kalkulatorów środowiskowych. Integruje dane z baz cyfrowych do oceny wpływu produktów na środowisko.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 44 – "Zrównoważony branding regionalny produktów".
MODUŁ 9: Terroir i zrównoważone winiarstwo
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Interpretuj lokalne warunki geograficzne, klimatyczne i glebowe w kontekście jakości oraz ekologicznego charakteru wina. Stosuj wiedzę z zakresu adaptacji winiarstwa do zmian klimatycznych. Zastosuj narzędzia GIS, aplikacje pogodowe i modele predykcyjne do analizy terroir.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 81 – "Zielona gospodarka i lokalna produkcja".
MODUŁ 10: Winogrona i szczepy – różnorodność biologiczna i adaptacja do zmian klimatycznych
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Identyfikuje odmiany winorośli w kontekście ich wpływu na środowisko i dostosowania do lokalnych warunków klimatycznych. Monitoruje potencjał adaptacyjny odmian przy wykorzystaniu cyfrowych baz danych botanicznych i analiz DNA.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 52 – "Bioróżnorodność jako element innowacyjnej produkcji rolno-spożywczej".
MODUŁ 11: Wpływ upraw winorośli na środowisko i klimat
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Ocenia wpływ technik uprawy na glebę, wodę i emisję CO₂. Wdraża dobre praktyki rolnicze oparte na permakulturze oraz integrowanej ochronie roślin. Korzysta z dronów, czujników i aplikacji do monitoringu środowiskowego.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 78 – "Zielone rolnictwo precyzyjne".
MODUŁ 12: Produkcja wina w duchu gospodarki cyrkularnej
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Projektuje proces produkcji wina zgodnie z zasadami minimalizacji odpadów, ponownego wykorzystania surowców i efektywności energetycznej. Symuluje cykl życia produktu za pomocą cyfrowych narzędzi do LCA (Life Cycle Assessment).
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 83 – "Modele cyrkularne w przemyśle regionalnym".
MODUŁ 13: Zielone miejsca pracy w branży winiarskiej
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Mapuje możliwości zatrudnienia w sektorze zielonego winiarstwa i enoturystyki. Tworzy profile zawodowe odpowiadające wymaganiom zielonej transformacji. Wykorzystuje platformy cyfrowe do analizy rynku pracy i prognozowania trendów zatrudnienia.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 88 – "Zielone zawody przyszłości".
MODUŁ 14: Wino a zdrowie – podejście holistyczne
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Analizuje wpływ umiarkowanej konsumpcji wina na organizm człowieka w kontekście zdrowia publicznego. Wdraża modele holistyczne oparte na badaniach naukowych i narzędziach cyfrowych do edukacji zdrowotnej. Promuje styl życia zgodny z zasadami wellbeing i zrównoważonego rozwoju.
Odniesienie do strategii: PRT 2010–2020, s. 67 – "Promowanie zdrowia i profilaktyki w edukacji dorosłych".
MODUŁ 15: Digital storytelling w promocji zielonego wina
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Tworzy narracje promujące wina ekologiczne przy użyciu narzędzi storytellingowych, mediów społecznościowych oraz interaktywnych form cyfrowych. Buduje świadomość marki opartej na wartościach środowiskowych. Posługuje się platformami do publikacji treści wizualnych i multimedialnych.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 42 – "Cyfrowa komunikacja i narracja wartości regionalnych".
MODUŁ 16: Technologie smart w winiarstwie
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Stosuje rozwiązania IoT, automatyzację procesów fermentacji, inteligentne systemy nawadniania i monitorowania upraw. Optymalizuje zużycie energii i zasobów przy pomocy zintegrowanych systemów cyfrowych.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 74 – "Rolnictwo 4.0 i transformacja cyfrowa przemysłu".
MODUŁ 17: Wino w gospodarce lokalnej i regionalnej
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Analizuje wpływ branży winiarskiej na rozwój lokalny, tworzenie miejsc pracy i promocję regionu. Korzysta z danych statystycznych oraz narzędzi GIS do mapowania potencjału gospodarczego. Wspiera lokalne inicjatywy zielonego biznesu.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 59 – "Smart villages i lokalna przedsiębiorczość".
MODUŁ 18: Edukacja ekologiczna i sensoryczna w szkołach i instytucjach kultury
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Projektuje programy edukacyjne promujące ekologiczną uprawę winorośli oraz kulturę picia wina z umiarem. Integruje działania z narzędziami e-learningowymi i platformami MOOC. Inspirowe działania w szkołach, bibliotekach i centrach kultury.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 65 – "Upowszechnianie edukacji środowiskowej i cyfrowej".
MODUŁ 19: Cyfrowa analiza rynku wina i trendów konsumenckich
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Analizuje dane rynkowe z wykorzystaniem narzędzi Business Intelligence, algorytmów predykcyjnych oraz systemów CRM. Rozpoznaje wzorce zakupowe klientów zainteresowanych produktami zrównoważonymi. Wykorzystuje dane do planowania ekologicznej oferty handlowej.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 70 – "Analiza danych i cyfrowe modele prognozowania".
MODUŁ 20: Zielony branding i strategie marketingowe
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Buduje strategie marketingowe oparte na wartościach środowiskowych, społecznych i kulturowych. Wykorzystuje kanały cyfrowe do komunikowania etycznych wartości marki. Zarządza reputacją marki poprzez systemy monitorowania mediów i feedbacku klientów.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 43 – "Zrównoważone modele komunikacji marketingowej".
MODUŁ 21: Przeciwdziałanie marnotrawstwu w branży winiarskiej
Opis kompetencji zielonych i cyfrowych: Identyfikuje obszary strat surowców i energii w cyklu życia wina. Projektuje rozwiązania ograniczające marnotrawstwo z wykorzystaniem narzędzi lean management i technologii cyfrowych. Promuje strategie upcyklingu i odzysku materiałów.
Odniesienie do strategii: RSI 2030, s. 80 – "Zarządzanie zasobami w duchu zero waste".
MODUŁ 22: Podsumowanie warsztatów
MODUŁ 23: Walidacja test teoretyczny i analiza dowodów i deklaracji
Każdy dzień szkoleniowy obejmuje 1 przerwę 15-minutową, która nie wlicza się w czas trwania zajęć. Czas trwania każdego dnia szkoleniowego rozdzielony jest na jednostki dydaktyczne, z których każda wynosi 45 minut, zgodnie ze standardami edukacyjnymi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 25 MODUŁ 1: Historia i kultura wina w kontekście zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 25 MODUŁ 2: Wino a środowisko – podstawy ekologii w produkcji żywności | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 25 MODUŁ 3: Wprowadzenie do winiarstwa – podstawowe pojęcia i procesy | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 25 MODUŁ 4: Wprowadzenie do świata wina sensorycznego | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 25 PRZERWA | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 25 MODUŁ 5: Fizjologia smaku i zapachu | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 25 MODUŁ 6: Techniki degustacji profesjonalnej (z elementami cyfrowymi) | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 25 MODUŁ 7: Kompas smaków i aromatów | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 25 MODUŁ 8: Klasyfikacja win i ich wpływ środowiskowy | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 25 MODUŁ 9: Terroir i zrównoważone winiarstwo | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 25 MODUŁ 10: Winogrona i szczepy – różnorodność biologiczna i adaptacja do zmian klimatycznych | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 25 MODUŁ 11: Wpływ upraw winorośli na środowisko i klimat | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 25 PRZERWA | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 25 MODUŁ 12: Produkcja wina w duchu gospodarki cyrkularnej | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 25 MODUŁ 13: Zielone miejsca pracy w branży winiarskiej | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 25 MODUŁ 14: Wino a zdrowie – podejście holistyczne | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 25 MODUŁ 15: Digital storytelling w promocji zielonego wina | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 25 MODUŁ 16: Technologie smart w winiarstwie | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 25 MODUŁ 17: Wino w gospodarce lokalnej i regionalnej | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 25 MODUŁ 18: Edukacja ekologiczna i sensoryczna w szkołach i instytucjach kultury | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 25 MODUŁ 19: Cyfrowa analiza rynku wina i trendów konsumenckich | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 25 MODUŁ 20: Zielony branding i strategie marketingowe | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 25 MODUŁ 21: Przeciwdziałanie marnotrawstwu w branży winiarskiej | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 25 MODUŁ 22: Podsumowanie warsztatów | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 25 MODUŁ 23: Walidacja test teoretyczny i analiza dowodów i deklaracji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 092,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 140,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto221,40 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marzena Czarnota
Współpracuje z sommelierami, szefami kuchni i specjalistami sensoryki, łącząc wiedzę techniczną z pasją do opowiadania o winie. W jego podejściu kluczowe są: trening sensoryczny, tworzenie indywidualnych profili smakowych oraz nauka degustacji angażującej wszystkie zmysły. W swojej pracy odwołuje się do aktualnych trendów zrównoważonego rozwoju, zielonej gospodarki i świadomej konsumpcji (RSI 2030), jak również wykorzystuje nowoczesne technologie wspierające cyfryzację usług edukacyjnych.
Jego szkolenia rozwijają umiejętności analizy sensorycznej, poszerzają wiedzę o winach świata oraz wspierają kompetencje komunikacyjne poprzez storytelling i praktykę degustacji w kontekście kulturowym. Dbałość o jakość doświadczenia uczestnika, personalizację ścieżki rozwoju i holistyczne podejście do nauki sprawiają, że jego warsztaty są cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i pasjonatów wina.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma niezbędne materiały w postaci skryptu szkoleniowego, notatnika oraz długopisu.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie dla osób pełnoletnich.
Informacje dodatkowe
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania 80% punktów z testu wiedzy.
Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Trener przygotowuje walidację: zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom . Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi