Specjalista ds. kadr i płac 2025. Kompendium prawa pracy i naliczania wynagrodzeń w praktyce.
Możliwość dofinansowania
Specjalista ds. kadr i płac 2025. Kompendium prawa pracy i naliczania wynagrodzeń w praktyce.
Numer usługi 2025/03/21/8282/2641240
2 693,70 PLN
brutto
2 190,00 PLNnetto
112,24 PLNbrutto/h
91,25 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do:
- specjalistów ds. kadr i płac, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w kontekście najnowszych przepisów prawa pracy,
- osób przygotowujących się do pracy w działach kadr i HR,
- pracowników działów kadr w sektorze publicznym, prywatnym oraz organizacjach non-profit,
- właścicieli firm i przedsiębiorców zarządzających kadrami,
- asystentów i sekretarzy odpowiedzialnych za sprawy kadrowe,
- wszystkich zainteresowanych praktycznymi aspektami prawa pracy i naliczania wynagrodzeń.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji08-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem 3-dniowych warsztatów jest dostarczenie uczestnikom aktualnej wiedzy oraz praktycznych umiejętności potrzebnych do efektywnego i zgodnego z przepisami wykonywania zadań w obszarze kadr i płac.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Otrzymane zaświadczenie po ukończonym szkoleniu zawiera szczegółowe informacje dotyczące osiągniętych efektów edukacyjnych przez uczestnika.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Nabyta wiedza poddawana jest ocenie poprzez zakończoną zajęcia dyskusję trenera z uczestnikami, bazującą na ściśle określonych kryteriach weryfikacji.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Świadectwo potwierdza, że proces walidacji jest niezależny od etapu szkolenia, a obiektywność trenerów przeprowadzających walidację jest zagwarantowana.
Program
Program
Dzień I
Stosunek pracy – od nawiązania do rozwiązania
- Rekrutacja i dokumentacja kandydatów do pracy
- Wymagania dotyczące danych osobowych kandydatów.
- Tworzenie zgodnych z przepisami ogłoszeń o pracę.
- Przechowywanie dokumentacji rekrutacyjnej i dostęp do niej.
- Postępowanie z dokumentacją rekrutacyjną po zatrudnieniu lub odrzuceniu kandydatów.
- Zasady przetwarzania dokumentów kandydatów niezwiązanych z aktualną rekrutacją.
- Zatrudnienie pracownika – umowa i akta osobowe
- Tworzenie umowy zgodnej z wymogami RODO.
- Organizacja akt osobowych i ich zgodność z przepisami.
- Nowe regulacje dotyczące przechowywania akt osobowych.
- Rozwiązanie umowy o pracę
- Analiza różnych trybów rozwiązania umowy.
- Najnowsze orzecznictwo Sądu Najwyższego.
- Nowe obowiązki pracodawców dotyczące sygnalistów
- Zakres regulacji Dyrektywy 2019/1937.
- Wymogi dla urzędów i firm zatrudniających powyżej 250 pracowników.
- Mobbing i dyskryminacja
- Rozpoznawanie i przeciwdziałanie mobbingowi w zakładzie pracy.
- Charakterystyka działań mobbera i wsparcie dla ofiar.
- Regulacje wewnątrzzakładowe w kontekście mobbingu.
- Rodzaje dyskryminacji, w tym molestowanie seksualne.
- Inne zjawiska w miejscu pracy
- Stres, konflikty, przemoc psychiczna i fizyczna – analiza przypadków.
Dzień II
Planowanie i rozliczanie czasu pracy
- Definicja czasu pracy
- Co stanowi czas pracy i jak jest on rozliczany?
- Zastosowanie rejestratorów czasu pracy i ich ograniczenia.
- Systemy i okresy rozliczeniowe czasu pracy
- Wybór optymalnych systemów czasu pracy w zależności od potrzeb firmy.
- Wpływ długości okresu rozliczeniowego na planowanie pracy.
- Szkolenia a czas pracy
- Szkolenia podnoszące kwalifikacje zawodowe – czy są czasem pracy?
- Rozliczanie szkoleń BHP i wewnętrznych.
- Planowanie harmonogramów czasu pracy
- Tworzenie grafików w różnych systemach czasu pracy.
- Zasady planowania dni wolnych i odpoczynków dobowych.
- Godziny nadliczbowe
- Rozliczanie nadgodzin w różnych systemach czasu pracy.
- Rekompensowanie pracy nadliczbowej i najczęstsze błędy w tym zakresie.
Dzień III
Wynagrodzenia, świadczenia i potrącenia
- Urlopy i uprawnienia rodzicielskie
- Zasady obliczania wynagrodzenia za urlop i ekwiwalent pieniężny.
- Wynagrodzenia w świetle zmian podatkowych (Nowy Ład)
- Zasady oskładkowania i opodatkowania wynagrodzeń.
- Świadczenia zwolnione ze składek i podatków.
- Rozliczanie czasu pracy i wynagrodzeń
- Zasady ustalania wynagrodzeń za niepełne miesiące.
- Praktyczne ćwiczenia z naliczania wynagrodzeń.
- Potrącenia z wynagrodzeń
- Rodzaje potrąceń i ich ograniczenia.
- Zbieg potrąceń i ich rozwiązywanie.
- Świadczenia pieniężne i nieodpłatne
- Aktualne orzecznictwo dotyczące przychodów ze stosunku pracy.
- Podstawa wymiaru zasiłków chorobowych
- Analiza przypadków dotyczących zmian wynagrodzenia i wymiaru etatu.
- Odszkodowania i odprawy
- Zasady ustalania wysokości odpraw i odszkodowań.
- Rozliczanie odpraw emerytalnych i związanych z rozwiązaniem stosunku pracy.
- Szkolenie zakończy się sesją pytań i odpowiedzi oraz możliwością konsultacji indywidualnych przypadków z praktyki uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 3
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Specjalista ds. kadr i płac 2025. Kompendium prawa pracy i naliczania wynagrodzeń w praktyce. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Specjalista ds. kadr i płac 2025. Kompendium prawa pracy i naliczania wynagrodzeń w praktyce. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Specjalista ds. kadr i płac 2025. Kompendium prawa pracy i naliczania wynagrodzeń w praktyce. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 693,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 190,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,24 PLN
- Koszt osobogodziny netto91,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Trener SEMPER
Trener Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat oraz zaświadczenie potwierdzające nabytą wiedzę, wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, tj. e-podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń przygotowany przez eksperta SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Materiały dydaktyczne:
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
- autorski podręcznik Uczestnika szkolenia przygotowany przez Eksperta Semper,
- materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
- materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
- certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia
Adres
Adres
ul. Szymaszkowa 20
34-500 Zakopane
woj. małopolskie
Szkolenia w Zakopanem najczęściej realizujemy w Hotel Mercure Kasprowy***.
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia na obiekt o tym samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia na obiekt o tym samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Angelika Poznańska
E-mail
info@szkolenia-semper.pl
Telefon
(+48) 570 590 060