Kurs Opiekun dziecięcy z egzaminem zewnętrznym
Kurs Opiekun dziecięcy z egzaminem zewnętrznym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do osób chcących nabyć wiedzę, umiejętności oraz uprawnienia w zawodzie opiekun dziecięcy
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji10-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi80
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Teoretyczne i praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu opiekun dziecięcyEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą ilościowych i jakościowych przemian poszczególnych funkcji i właściwości psychicznych w różnych okresach życia dziecka (wiek niemowlęcy, poniemowlęcy, przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny | Kryteria weryfikacji Osiągnięcia rozwojowe w poszczególnych etapach życia jednostki. Uwarunkowania procesu rozwoju jednostki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą oceny iobserwacji rozwoju motoryki u dzieci. | Kryteria weryfikacji Kształtowanie aktywności dziecka, rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb dziecka. Pojęcie motoryki. Sprawność motoryczna u dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąrozwoju mowy: sytuacyjnej, konkretno-wyobrażeniowej, abstrakcyjnej. | Kryteria weryfikacji Mowa i myślenie sytuacyjne (zmysłowo-ruchowe, sensoryczno-motoryczne). Mowa i myślenie konkretno-wyobrażeniowe, oderwane od konkretnej sytuacji, posługujące się jednak śladami spostrzeżeń oraz konkretnymi wyobrażeniami przechowywanymi w pamięci. Mowa i myślenie abstrakcyjne – stadium operacji formalnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąrozwoju moralno-społecznego w życiu dziecka. | Kryteria weryfikacji Świadomość (czyli wiedza o tym, co odczuwamy). Samoregulacja (czyli panowanie nad emocjami). Motywacja (czyli wyznaczanie sobie celów i dążenie do nich). Empatia (czyli wyczuwanie uczuć innych osób). Umiejętności społeczne (czyli umiejętność panowania nad emocjami oraz współżycie iwspółdziałanie z innymi ludźmi). Umiejętności radzenia sobie ze stresem i rozwiązywania problemów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą rolizabawy w rozwoju dziecka, umiejętność doboru właściwych zabaw do wieku dziecka. | Kryteria weryfikacji Metody aktywizujące, zasady wychowania. Zabawa jako podstawowa forma działalności dziecka, kreatywne gry i zabawy, zabawki stymulujące rozwój dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Lista sprawdzająca do weryfikacji dostępna jest pod adresem: https://icvc.eu/kwalifikacje-icvc/
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Ramowy program kursu:
- Podstawowa wiedza na temat rozwoju psychicznego i somatycznego dziecka w różnych okresach jego życia
- Znajomość aspektów rozwojowych wieku dziecięcego
- Wiedza z zakresu rozwoju: mowy, myślenia, wyobraźni i pamięci u dzieci
- Szczegółowa wiedza z zakresu ilościowych i jakościowych przemian poszczególnych funkcji i właściwości psychicznych w różnych okresach życia dziecka (wiek niemowlęcy, poniemowlęcy, przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny)
- Umiejętność oceny i obserwacji rozwoju motoryki u dzieci
- Wiedza z zakresu rozwoju mowy: sytuacyjnej, konkretno-wyobrażeniowej, abstrakcyjnej
- Znajomość zagadnień związanych z analizą i syntezą myślową oraz procesami porównania
- Rola rozwoju moralno-społecznego w życiu dziecka
- Rola zabawy w rozwoju dziecka, umiejętność doboru właściwych zabaw do wieku dziecka
- Znajomość metod wszechstronnego rozwoju dziecka
- Wiedza z zakresu rozwoju aktywności ruchowej u dzieci
- Wiedza z zakresu sprawności i koordynacji ruchów rąk
- Umiejętność właściwej organizacji czasu i zabawy dobranej do wieku dziecka
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
Liczba osób w grupie:
– na zajęciach teoretycznych do 11 osób, można zwiększyć zapewniając odpowiednio dużą salę spełniającą właściwe warunki dla uczestników,
– na zajęciach praktycznych do 4 osób na daną jednostkę lekcyjną na jednego instruktora.
Szkolenie przeprowadzone zostanie w wymiarze 80 godzin dydaktycznych, gdzie 1 godzina dydaktyczna wynosi 45 minut. Szkolenie będzie prowadzone w formie zajęć teoretycznych i zajęć praktycznych.
W czas szkolenia nie są wliczone przerwy. W czasie kursu wliczone są: po dwóch godzinach dydaktycznych przerwa 15 minut, po 4 godzinach dydaktycznych przerwa 15 minut, po 6 godzinach dydaktycznych przerwa 45 minut, po 8 godzinach dydaktycznych przerwa 15 minut
Po zakończonych ćwiczeniach będzie sprawdzana wiedza uczestnika kursu na podstawie testu wiedzy jednokrotnego wyboru oraz opisywane będą w raportach instruktorów po ćwiczeniach okresowe podsumowania postępów uczestników kursu.
Egzamin jest egzaminem pisemnym, przygotowanym w formie testu. Arkusz egzaminacyjny zawiera 16 pytań. Są to pytania zamknięte, jednorazowego wyboru.
Warunkiem zaliczenia testu i uzyskania kwalifikacji jest uzyskanie wyniku co najmniej 75% (12 poprawnych odpowiedzi).
Czas trwania Egzaminu: 30 minut zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto65,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto65,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto250,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto250,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto250,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bernardeta Babieczko
- ukończone studia podyplomowe w zakresie nauczania zintegrowanego i wychowania przedszkolnego
- podsiada zaświadczenie o ukończeniu warsztatów: Metody integracyjne w pracy z grupą, wprowadzenie do pedagogiki zabawy
- podsiada zaświadczenie o ukończeniu warsztatów: Dzień Mamy i Taty - tance , zabawy muzyczne
- podsiada zaświadczenie o ukończeniu warsztatów: Integracja grupy poprzez zabawę, muzykę i ruch
- podsiada zaświadczenie o ukończeniu warsztatów: Elementy muzykoterapii i relaksacji w pracy z dziećmi nadpobudliwymi
- posiada 20 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia szkoleń z zakresu opiekunki dziecięcej
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały edukacyjne dla Uczestników:
- materiały w formie wydruków prezentacji,
- notatnik, długopis,
- przykładowe pytania egzaminacyjne w formie wydruków oraz on-line.
Warunki uczestnictwa
- wykształcenie co najmniej średnie
- aktualne zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia nauki w zawodzie
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Sala wykładowa o powierzchni 50 m2 kompletnie wyposażone w: Rzutnik multimedialny, laptop, tablica