Nabycie umiejętności do uzyskania uprawnienia do wykonywania lotów w klasie samolotów wielosilnikowych MEP(L) w ramach szkolenia do licencji CPL(A)
Nabycie umiejętności do uzyskania uprawnienia do wykonywania lotów w klasie samolotów wielosilnikowych MEP(L) w ramach szkolenia do licencji CPL(A)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pilot z licencją PPL(A) , chcący zdobyć dodatkowe uprawnienie . Posiadający:
- orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 1 lub 2,
- licencja PPL(A), w tym nalot na samolotach w ilości minimum 70 godzin (PIC) – pilota dowódcy.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji01-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi54
- Podstawa uzyskania wpisu do BURRozporządzenie KE nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym (Dz. U. UE. L. z 2011 r. Nr 311 z późn. zm.) oraz art. 21 ust 2 pkt 5a, art. 160 i 161 i 95 a ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńMEP(L)- uprawnienie na samoloty wilosilnikowe , tłokowe, lądowe( szkolenie teoretyczne stacjonarnie i praktyczne modułowo)
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzone jest przez certyfikowany Ośrodek szkolenia Lotniczego Adriana Aviation. Każde szkolenie rozpoczynamy zajęciami teoretycznymi, które są realizowane pod nadzorem instruktora-wykładowcy. Nad przebiegiem procesu szkolenia czuwa Kierownik Szkolenia HT.
Zgodnie z wymaganiami Part-FCL, kandydat musi ukończyć szkolenie teoretyczne w ilości minimum 48 godzin oraz wylatać minimum 6 godzin na samolocie klasy MEP w zatwierdzonej organizacji szkolenia.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się w trakcie kursu instruktor na bieżącobędzie oceniał efekt | Kryteria weryfikacji loty kontrolne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Program szkolenia do uzyskania uprawnień MEP(L) podzielony jest na dwie części – teoretyczną i praktyczną. Zgodnie z obowiązującymi przepisami JAR-CFL przed rozpoczęciem części praktycznej programu wymagane jest ukończenie części teoretycznej.
Część teoretyczna programu MEP(L) w naszej szkole prowadzona jest w języku polskim i odbywa się na podstawie programu zatwierdzonego przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Szkolenie składa się z 48 godzin wykładów teoretycznych prowadzonych indywidualnie w siedzibie naszej szkoły.
Część praktyczna programu obejmuje 6 godzin lotu z instruktorem na samolocie typu Tecnam P2006T W trakcie szkolenia pod nadzorem doświadczonego instruktora ćwiczone są sytuacje awaryjne, elementy asymetrii ciągu, zachowanie samolotu przy minimalnych prędkościach na jednym pracującym silniki, symulowane awarie poszczególnych systemów samolotu, lądowania z jednym pracującym silnikiem itd.
Szkolenie teoretyczne realizowane jest w naszym Ośrodoku . Termin realizacji szkolenia praktycznego w powietrzu jest zależny od warunków pogodowych .
Całośc usługi realizowana jest w godzinach zegarowych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Szkolenie teoretyczne przeciągnięcia statyczne oraz dynamiczne | Prowadzący Jarosław Jastrzębski | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Szkolenie teoretyczne przeciągnięcia statyczne oraz dynamiczne | Prowadzący Jarosław Jastrzębski | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Szkolenie teoretyczne loty do strefy, | Prowadzący Jarosław Jastrzębski | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 szkolenie teoretyczne loty z ciągiem niesymetrycznym | Prowadzący Jarosław Jastrzębski | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 szkolenie teoretyczne loty do strefy | Prowadzący Jarosław Jastrzębski | Data realizacji zajęć 18-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 szkolenie lotnicze loty po kręgu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 szkolenie praktyczne loty po kręgu | Prowadzący Jarosław Jastrzębski | Data realizacji zajęć 19-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 szkolenie praktycze wypuszczanie oraz chowanie podwozia, loty o kręgu, sytuacje awaryjne | Prowadzący Jarosław Jastrzębski | Data realizacji zajęć 20-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Weryfikacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto10 850,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto10 850,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto200,93 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,93 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jarosław Jastrzębski
– ważne uprawnienie SEP(L) oraz MEP(L)
– ważne uprawnienie FI(A)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Ośrodek zapewnia wszystkie niezbędne materiały konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu usługi min:
mapy lotnicze, budowy kręgów, notesy do wykonywania notatek.
Szkolenia praktyczne odbywa się na samolocie Tecnam 2006T będącym własnością OSL wyposażonym w :Tecnam P2006T jest dwusilnikowym, w całości metalowym górnopłatem turystycznym zbudowanym przez Costruzioni Aeronautiche TECNAM w Włoszech. P2006T otrzymał certyfikację Federalnego Zarządu Lotnictwa Cywilnego Part FAR 23 w 2010 roku. Od tego samego roku wprowadzony do użytku ogólnego.
To czteromiejscowy samolot z całkowicie chowanym podwoziem i z chłodzonymi cieczą silnikami ROTAX. Samolot może latać z użyciem 92 oktanowej benzyny bezołowiowej oraz motoryzacyjnego 100LL .
P2006T jest konwencjonalnym górnopłatem. Kadłub jest nieco zaokrąglonym prostokątem. Drzwi po każdej stronie kadłuba zapewniają łatwy dostęp do siedzeń.
Sprzęt, oprogramowanie i wyposażenie niezbędne do prowadzenia procesu dydaktycznego:
– materiały szkoleniowe (udostępnia Ośrodek ATO)
– komputer z aktywnym połączeniem internetowym w celu zalogowania się do platformy Distance Learning;
– wyposażenie do prowadzenia prezentacji multimedialnych (min. rzutnik, flipchart);
– sprawny i certyfikowany przez ośrodek ATO statek powietrzny;
– pomieszczenie do prowadzenia zajęć (tj. omawiania czynności przedlotowych i czynności polotowych, a także kontroli wiedzy przez instruktora prowadzącego);
– dostęp do instrukcji i dokumentów operacyjnych oraz prawa lotniczego, dokumentów ICAO i rozporządzeń EASA;
– dostęp do lotniska
Warunki uczestnictwa
- orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 1 lub 2,
- licencja PPL(A), w tym nalot na samolotach w ilości minimum 70 godzin (PIC) – pilota dowódcy.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe