Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole - zarządzanie stresem i kontrola emocji. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych wewnątrz organizacji (szkolenie integrujące i budujące zespół). gr I
Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole - zarządzanie stresem i kontrola emocji. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych wewnątrz organizacji (szkolenie integrujące i budujące zespół). gr I
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla pracowników różnych zespołów z każdej branży, stale lub okresowo ze sobą współpracujących.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji22-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzi do nabycia umiejętności społecznych, niezbędnych do wydajnej i efektywnej pracy zespołu. Kursanci dowiedzą się jak zaangażować zespół do wydajniejszej pracy, jak zbudować odpowiednią atmosferę w grupie oraz przede wszystkim jak wydobyć wspólny potencjał zespołu. Przygotowuje do radzenia sobie z nadmiernymi emocjami w oparciu o znajomość własnego sposobu reagowania na stres, technik asertywności, sposoby rozwiązywania konfliktów i napięć oraz przez kontrolę własnego wizerunku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie mechanizmów funkcjonowania zespołu | Kryteria weryfikacji Opisuje różne typy osobowości w zespole i ich wpływ na dynamikę grupy. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje czynniki budujące zaufanie i motywację w zespole. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ komunikacji niewerbalnej na efektywność pracy zespołowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje różne style przywództwa i ich wpływ na osiąganie celów zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozwój umiejętności komunikacji interpersonalnej | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki aktywnego słuchania w sytuacjach komunikacyjnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Formułuje klarowne i zwięzłe komunikaty, dostosowując je do odbiorcy. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i zarządza własnymi emocjami podczas trudnych rozmów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Prowadzi asertywne negocjacje, dążąc do rozwiązania konfliktu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Rozwój umiejętności zarządzania stresem | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki relaksacyjne w celu redukcji napięcia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje źródła swojego stresu i opracowuje indywidualne strategie radzenia sobie z nim. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ stresu na swoje zdrowie fizyczne i psychiczne. Buduje odporność psychiczną na stres. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Zwiększenie umiejętności rozwiązywania konfliktów | Kryteria weryfikacji Stosuje różne strategie rozwiązywania konfliktów, w zależności od sytuacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Mediuje w konfliktach między członkami zespołu. Buduje kompromisy, które są satysfakcjonujące dla wszystkich stron konfliktu. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Zapobiega eskalacji konfliktów poprzez wczesną interwencję. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Rozwój umiejętności pracy w zespole | Kryteria weryfikacji Współpracuje efektywnie w zespole, dzieląc się zadaniami i odpowiedzialnością. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Buduje pozytywne relacje z członkami zespołu. Przyczynia się do osiągnięcia wspólnych celów zespołu | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Rozwiązuje problemy zespołowe w sposób konstruktywny. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Zwiększenie świadomości wpływu wypalenia zawodowego | Kryteria weryfikacji Opisuje objawy wypalenia zawodowego. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje czynniki ryzyka związane z wypaleniem. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Proponuje działania profilaktyczne w celu zapobiegania wypaleniu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Buduje zdrowe granice między życiem zawodowym a prywatnym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Rozwój umiejętności zarządzania czasem | Kryteria weryfikacji Planuje swoje zadania i priorytetyzuje je | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Efektywnie zarządza swoim czasem, minimalizując czynniki rozpraszające | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia do zarządzania czasem (np. kalendarz, listy zadań). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Zwiększenie umiejętności budowania relacji opartych na zaufaniu | Kryteria weryfikacji Buduje atmosferę zaufania w zespole poprzez szczere i otwarte komunikowanie się. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wykazuje empatię wobec innych. Wykazuje empatię wobec innych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Buduje długoterminowe relacje zawodowe. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Rozwój umiejętności adaptacji do zmian | Kryteria weryfikacji Elastycznie dostosowuje się do zmieniających się warunków pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w procesach zmian. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykazuje pozytywne nastawienie do zmian. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie trwa 36 godzin dydaktyczne, tj. 27 godzin zegarowych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Przerwy są wliczone w cenę usługi.
Przerwa każdego dnia szkolenia koło godziny 12.00 i trwają 30 minut
Dzień I
Wprowadzenie do tematu szkolenia, omówienie celu szkolenia oraz oczekiwań uczestników zajęć
"Czynniki budujące zaangażowany zespół?"
1. Poznanie trzech elementów budujących zaangażowany zespół
2. Określenie silnych stron zespołu
3. Określenie słabych stron zespołu
"Czynniki budujące efektywny zespół ?"
1.Poznanie głównego kryterium mierzącego efektywność zespołu
2.Nauczenie sposobu komunikacji z ludźmi o innej osobowości
3.Określenie sposobów świętowania przez zespół
Sposoby na zwiększenie efektywności zespołu
1. Jak lepiej zarządzać sobą w czasie?
2. Jak zwiększyć produktywność?
3. Jak radzić sobie z emocjami?
Gry integracyjne; olimpiada śmiechu, niezwykłe regaty, puzzle zaufania, kalambury, kierowane rysowanie itd.
Dodatkowo: elementy wpływu społecznego i obrony przed manipulacją w grupie/zespole Każda gra jest skrupulatnie omawiana, wyciągane są z niej treści merytoryczne, które zgodnie z cyklem Kolba przekładane są na praktykę pracy zespołowej.
Dzień II
1. Czym jest stres, źródła stresu
- Uwarunkowanie odczuwania stresu typem osobowości – wewnętrzne czynniki stresowe, osobowość typu A (agresywna) i D (depresyjna)
- Czym jest stres; rodzaje stresu (eustres, dystres);
- Czy każdy stres jest zły? Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania – Prawo Yarkesa i Dodsona
2. Czynniki wywierające wpływ na stres w miejscu pracy
- Stadia reakcji na sytuację stresową
- Najczęstsze czynniki stresujące w miejscu pracy
- Działania służące eliminacji czyników strresujacych
3. Skutki stresu w miejscu pracy
- Utrzymywanie się sytuacji stresowej a ogólna kondycja fizyczna pracownika
- Wpływ stresu na sferę emocjonalną
- Stres w pracy a zagrożenie wypaleniem zawodowym
4. Emocje w stresie
- Diagnoza własnej podatności na stres
- Jak kontrolować emocje prowadzące do stresu? – metoda Epsteina
- Radzenie sobie z objawami stresu – ćwiczenia oddechowe, relaksacja progresywna Jacobsona, trening autogenny Schulza
- Uświadomienie stresowych sytuacji i własnych wypracowanych sposobów reagowania
5. Trening czyni mistrza
- Elementy treningu antystresowego
- Strategie radzenia sobie ze stresem
- Techniki szybkiego relaksowania się i usuwania napięć
6. Stres pod kontrolą
- Działania profilaktyczne
- Kształtowanie umiejętności, które chronią nas przed narażaniem się na stres
Dzień III
1. Czym jest wypalenie zawodowe i jak je odczuwamy:
- Emocjonalne, psychiczne i fizyczne wyczerpanie, depersonalizacja w relacjach i erozja zaangażowania jako przejawy wypalenia zawodowego.
- Teoria i badania dotyczące wypalenia zawodowego jako skutków nadmiernego i długotrwałego stresu.
- Jak stres wpływa na nasze ciało, postrzeganie społeczne i koncentrację na zadaniach.
- Indywidualne, interpersonalne oraz organizacyjne źródła wypalenia.
- Zawody i funkcje szczególnie narażone na wypalenie.
Mechanizmy wypalenia zawodowego– najczęściej obserwowane w organizacjach i ich wpływ na jakość pracy oraz spadek wskaźników mierzenia efektywności pracowników/zespołów
2. Czynniki psychologiczne mające wpływ na poczucie wypalenia zawodowego
- Niechęć przed zmianą, dążenie do kontrolowania sytuacji i wpływ przekonań na odczuwany stres.
- Tendencja do ulegania wpływom i autorytetom zewnętrznym.
- Zewnętrzne poczucie kontroli nad zdarzeniami.
- Wartości osobiste, ich poziom realizacji oraz zabezpieczanie swoich potrzeb.
3. Główne przyczyny wypalenia zawodowego pracowników – przegląd wyników badań
- Stres w pracy jako podstawowe źródło wypalenia zawodowego
- Determinanty stresu zawodowego
- Fizyczne warunki pracy jako źródło stresu
- Zagrożenia psychospołeczne dotyczące treści pracy i kontekstu zadaniowego
4. Czynniki przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu:
- Dopasowanie stanowiska do pasji i talentów.
- Praca w zespołach projektowych vs. samotność „z siecią”.
- Podejmowanie nowych wyzwań, czyli strefa rutynowego komfortu vs. zmiana.
- Inspirujące otoczenie pracy i inspirujące zadania.
- Asertywna komunikacja i interakcja w zespole.
- Rozwój i wielostanowiskowość / wszechstronność.
- Innowacyjność / kreatywność, czyli „czy w pracy można się bawić”?
- Przewartościowanie celów i priorytetów – planowanie i organizacja działań
- Poczucie sensu pracy – nadawanie wartości
- Strategia postawy optymistycznej - zmiana sposobu myślenia jako narzędzie bezpośredniego wpływu na poziom odczuwanego stresu i przeciążenia.
5. Dystans emocjonalny, czyli czym jest twardość psychiczna i jak ją wzmacniać?
- Techniki obniżania napięcia i wyciszania.
Nowoczesne techniki radzenia sobie ze stresem - style radzenia sobie ze stresem przez pracowników w środowisku zawodowymi ich wpływ na przebieg procesu stresowego u pracowników oraz kierunki wykorzystania potencjału pracowników
- Typy osobowości jako modyfikator procesu stresowego
- Temperament i jego wpływ na proces stresowy
- Wewnątrz zespołowa diagnoza organizująca kierunkująca możliwości realizowanych ścieżek neutralizujących stres i rekomendacje działań profilaktycznych/interwencyjnych.
METODY STOSOWANE PODCZAS SZKOLENIA
- Prezentacja w formie wykładu
- Dyskusja grupowa
- Wspólne dochodzenie do wniosków
- Ćwiczenia w grupach
- Ćwiczenia w parach
- Ćwiczenia indywidualne
- Case study
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Dzień I | Prowadzący Małgorzata Zaremba | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Dzień II | Prowadzący Małgorzata Zaremba | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Dzień III | Prowadzący Małgorzata Zaremba | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto138,89 PLN
- Koszt osobogodziny netto138,89 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Zaremba
Doświadczenie: Prowadzenie sesji coachingowych 1:1 w nurcie coachingu kognitywnego. Praca z klientem nad procesem transformacji po zdradzie autorską metodą 5P Prowadzenie sesji grupowych dla zespołów sprzedażowych .Przygotowywanie i prowadzenie szkoleń z zakresu swojej specjalizacji.
2024 | Kurs Certyfikowanego Coacha Kognitywnego
2020-2021| Studium Menedżer Contact Center Coaching kognitywny Coaching biznesowy
OBECNE STANOWISKO: MENEDŻER ZESPOŁU SPRZEDAŻY I OBSŁUGI POPRZEDNIE STANOWISKA: KOORDYNATOR, KIEROWNIK, TRENER, EKSPERT SPRZEDAŻY Zarządzanie zespołem kierowników Prowadzenie projektów Przygotowanie i realizowanie szkoleń Coching sprzedażowy ,Coaching menedżerski, Przygotowywanie systemów motywacyjnych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Uczestnicy szkolenia otrzymają bogato ilustrowany skrypt wraz z prezentacją multimedialną.