Szkolenie - Podatki 2025 – kluczowe zmiany i praktyczne wytyczne w CIT i VAT.
Szkolenie - Podatki 2025 – kluczowe zmiany i praktyczne wytyczne w CIT i VAT.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Księgowość, Rachunkowość
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji25-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z kluczowymi zmianami w przepisach dotyczących podatku VAT i CIT na 2025 rok oraz ich praktycznego zastosowania.Uczestnicy szkolenia zdobędą wszechstronną wiedzę na temat zmian w przepisach CIT i VAT na 2025 rok, co umożliwi im skuteczne i zgodne z prawem wdrożenie nowych regulacji w codziennej działalności.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Efektem kształcenia podczas szkolenia będzie nabycie umiejętności polegających na:Dogłębne omówienie najnowszych zmian w CIT i VAT obowiązujących od 2025 roku. Praktyczne porady dotyczące rozliczeń podatkowych w oparciu o nowe regulacje. Możliwość zadania pytań i uzyskania odpowiedzi od ekspertów podczas sesji Q&A. Zrozumienie zasad dokumentowania kosztów i przychodów oraz sposobów unikania najczęściej popełnianych błędów. | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
27.05.2025 - Podatek VAT 2025 – zmiany i praktyczne aspekty rozliczeń:
I. Nowe regulacje VAT od 1 stycznia 2025 r.:
- System kaucyjny – nowe zasady opodatkowania sprzedaży towarów w opakowaniach zwrotnych.
- Integracja kas rejestrujących online z terminalami płatniczymi – obowiązki podatników i sankcje za brak wdrożenia.
II. Rozliczanie VAT – praktyczne wyzwania:
- Odliczanie VAT z faktur z błędami mniejszej wagi – kiedy korekta nie jest wymagana?
- Rozliczanie faktur wystawionych przez podmioty niezarejestrowane jako podatnicy VAT.
- Faktury korygujące – procedury rozliczania korekt „in plus” i „in minus”.
- Wydatki na reprezentację, gastronomię i noclegi – najnowsze interpretacje organów podatkowych.
III. Międzynarodowe aspekty VAT:
- Wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów – dokumentacja i warunki stosowania stawki 0%.
- Transakcje łańcuchowe – kluczowe zasady i najnowsze orzecznictwo TSUE.
- Import i eksport usług – moment powstania obowiązku podatkowego, kursy walut i zasady dokumentowania.
IV. Aktualne zagadnienia praktyczne:
- Refakturowanie usług – terminy i zasady rozliczeń.
- Anulowanie faktur – procedury i możliwości.
- Rozliczanie świadczeń na rzecz pracowników i kontrahentów w VAT.
V. Sesja Q&A – indywidualne pytania uczestników i odpowiedzi eksperta.
28.05.2025 - Podatek CIT 2025 – zmiany i praktyczne wytyczne dla podatników:
I. Nowe obowiązki podatników CIT od 2025 roku:
- JPK_CIT (JPK_KR_PD i JPK_ST_KR) – kto i kiedy musi przesyłać?
- Minimalny podatek dochodowy – nowe regulacje obowiązujące od 2024 roku.
II. Rozliczanie kosztów uzyskania przychodów w CIT:
- Koszty bezpośrednie i pośrednie – kiedy ujmować w kosztach?
- Dokumentowanie kosztów – wymagania i praktyczne porady.
- Leasing, najem i eksploatacja samochodów osobowych – zasady rozliczeń.
- Reprezentacja, reklama, sponsoring i sprzedaż premiowa – co zaliczyć do kosztów?
- Finansowanie dłużne – limity i ograniczenia.
III. Szczegółowe zagadnienia w CIT:
- Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych – zmiany i zasady.
- Rozliczanie świadczeń na rzecz pracowników, wyjazdów integracyjnych i szkoleń.
- Straty w majątku trwałym i obrotowym – jak dokumentować?
- Ulgi podatkowe – działalność sportowa, kulturalna i naukowa.
IV. Kluczowe zmiany w CIT:
Zniesienie amortyzacji budynków mieszkalnych od 2023 roku.
Nowe regulacje dotyczące dotacji, subwencji i dopłat od 2024 roku.
Korekty przychodów i kosztów na przełomie lat podatkowych – praktyczne rozwiązania.
V. Sesja Q&A – odpowiedzi ekspertów na pytania uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 27.05.2025 - Podatek VAT 2025 – zmiany i praktyczne aspekty rozliczeń | Prowadzący Marcin Szymocha | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 28.05.2025 - Podatek CIT 2025 – zmiany i praktyczne wytyczne dla podatników | Prowadzący Marcin Szymocha | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 677,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 990,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto306,48 PLN
- Koszt osobogodziny netto249,17 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Szymocha
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały
Warunki uczestnictwa
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (konieczne jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem szkolenia wysyłamy oficjalne potwierdzenie z informacjami organizacyjnymi.
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
Informacje dodatkowe
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępnego na stronie szkolenia-bdo.pl
Adres
Adres
Hotel Mikołajki Leisure and SPA
Aleja Spacerowa 11
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi