Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych / 120 godzin (w tym 40 godzin praktyk) / on-line w czasie rzeczywistym / szkolenie z Zaświadczeniem MEN
Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych / 120 godzin (w tym 40 godzin praktyk) / on-line w czasie rzeczywistym / szkolenie z Zaświadczeniem MEN
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych dedykowane jest dla osób chcących podjąć się opieki nad osobami starszymi oraz niepełnosprawnymi w domach prywatnych czy placówkach opiekuńczych.
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy na temat należytego sprawowania opieki nad osobami starszymi i niepełnosprawnymi i przygotowanie do pracy z podopiecznymi.
PROGRAM SZKOLENIA obejmuje 120 godzin: 80 godzin zajęć teoretycznych i 40 godzin praktyk.
Jeśli posiadasz wykształcenie średnie (matura nie jest wymagana) i chcesz pracować jako Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych, nie wahaj się i zapisz się na nasze szkolenie.
Usługa adresowana jest również do uczestników projektu "Kierunek - Rozwój" oraz "Małopolski Pociąg do kariery".
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi120
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy na temat należytego sprawowania opieki nad osobami starszymi i niepełnosprawnymi i przygotowanie do pracy z podopiecznymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie zmiany fizjologiczne i psychiczne zachodzące wraz z wiekiem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wymienić i opisać główne procesy starzenia się. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik zna najczęstsze choroby dotykające seniorów oraz ich objawy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zidentyfikować objawy i omówić sposoby postępowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi prawidłowo monitorować stan zdrowia podopiecznego i reagować na zmiany. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie wykonuje codzienne czynności pielęgnacyjne. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi pomóc podopiecznym w codziennych czynnościach higienicznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykonuje toalety całkowitą i częściową, zmienia pościel i ubranie pacjenta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna i stosuje metody zapobiegania odleżynom. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje znajomość technik zmiany pozycji chorego, stosuje środki ochronne. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi udzielić pierwszej pomocy w nagłych przypadkach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie wykonuje resuscytację, układa poszkodowanego w pozycji bezpiecznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie potrzeby emocjonalne seniorów i potrafi się z nimi komunikować. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi rozmowę wspierającą, stosuje techniki aktywnego słuchania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi organizować proste zajęcia terapeutyczne dostosowane do możliwości podopiecznego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje odpowiednie ćwiczenia i zajęcia aktywizujące. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady zatrudnienia w sektorze opieki. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje źródła ofert pracy, omawia wymagania rynku. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Procesy związane ze starzeniem się organizmu
- Choroby wieku podeszłego
- Pielęgnacja i obserwacja osób starszych i niepełnosprawnych
- Obsługa higieniczna osób leżących, otyłych, niepełnosprawnych
- Profilaktyka przeciwodleżynowa
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Psychologiczne aspekty pracy z osobą starszą
- Terapia zajęciowa, rehabilitacja
- Rynek pracy usług opiekuńczych w Polsce i za granicą
- Praktyki
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 499,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 499,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto20,83 PLN
- Koszt osobogodziny netto20,83 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Wasiak
- 2015-2018 Wyższa Szkoła Menedżerska, kierunek Zarządzanie (licencjat)
- 2018-2020 Wyższa Szkoła Menedżerska, kierunek Pedagogika, specjalizacja Pedagogika Szkolna i Wczesnoszkolna (magister)
- 2021-2022 Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, kierunek Zarządzanie Oświatą (studia podyplomowe)
Doświadczenie zawodowe:
- 2016- obecnie Opiekun, wychowawca, nauczyciel w przedszkolu
- 2018- obecnie Wykładowca w JPB Centrum Kształcenia Ustawicznego
- 2020-2021 Dyrektor żłobka/ wicedyrektor przedszkola
Joanna Biała
- 1993-1997 Akademia Medyczna w Lublinie, kierunek Pielęgniarstwo (magister)
- 2015 Warszawska Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych, Prawo do wykonywania zawodu Pielęgniarki
- 2016 Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych w Poznaniu, kierunek Edukacja dla Bezpieczeństwa (studia podyplomowe)
- 2018 Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Poznaniu, kurs kwalifikacyjny Pielęgniarstwo środowiska nauczania i wychowania
Anna Sekuła
- 1998-2003 Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego, kierunek Technologia chemiczna (magister inżynier)
- 2001-2003 Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego, Uprawnienia pedagogiczne (fakultatywne studium pedagogiczne)
- 2005-2007 Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Uprawnienia doradcy zawodowego (studia podyplomowe)
- 2021 Wyższa Szkoła Biznesu NLU w Nowym Sączu, kierunek Psychologia, specjalność Psychologia Kliniczna i Osobowości (magister)
Doświadczenie zawodowe:
- 2006-2021 praca na stanowiskach Doradca zawodowy, pośrednik pracy, trener, tutor, trener ekonomii społecznej, szkoleniowiec
- 2021- obecnie Nauczyciel psycholog
Szkolenia i kursy:
- Kwalifikacje w obrębie zawodu Wykładowca na kursach (edukator, trener)
- Szkolenia dla psychologów szkolnych
Dorota Bączkowska
- 1988-1993 Uniwersytet Warszawski, kierunek Politologia i Nauki Społeczne (magister)
- 2009 kurs Trening dla Trenerów
- 2009 kwalifikacje zawodowe w obrębie zawodu Wykładowca na kursach (edukator, trener)
Doświadczenie zawodowe:
- 2000- obecnie właściciel i dyrektor firmy JPB Centrum Kształcenia Ustawicznego: realizacja projektów unijnych, trener-wykładowca, współtworzenie szkoleń
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe dostępne będą do pobrania z dysku (link dla uczestników).
Warunki uczestnictwa
- osoby pełnoletnie
- wykształcenie co najmniej średnie (matura nie jest wymagana)
- badania sanepidowskie
Informacje dodatkowe
Praktyki w ramach szkolenia uczestnicy odbywają we wcześniej ustalonych lokalizacjach, samodzielnie przez siebie wybranych.
Zawarto umowę z:
- WUP w Toruniu w ramach projektu "Kierunek- Rozwój"
- WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski Pociąg do kariery"
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie odbywać się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym na platformie Google Workspace (link dostępu dla użytkownika). Uczestnik musi posiadać działającą kamerę i mikrofon.