"Zrównoważony Standard i Jakość – Efektywność Procesów i procedur w perspektywie Zielonych Kompetencji"
"Zrównoważony Standard i Jakość – Efektywność Procesów i procedur w perspektywie Zielonych Kompetencji"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
"Zrównoważony Standard i Jakość – Efektywność Procesów i procedur w perspektywie Zielonych Kompetencji" to warsztatowe szkolenie skierowane do osób chcących rozwijać swoje umiejętności w zakresie odpowiedzialnego zarządzania zasobami w organizacjach. Uczestnicy zdobędą wiedzę, jak wdrożyć i utrzymać standardy oraz jakość w procesach oraz rozwinąć kompetencje związane ze zrównoważonym rozwojem.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji25-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
"Zrównoważony Standard i Jakość – Efektywność Procesów i procedur w perspektywie Zielonych Kompetencji" Kształtowanie umiejętności zarządzania jakością z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju oraz rozwój postawy świadomego wpływu na środowisko – zarówno w organizacji, jak i na co dzień.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik po zakończonym szkoleniudefiniuje, co to jest standard, czemu ma służyć, gdzie i kiedy się go wprowadza. | Kryteria weryfikacji Znajomość tego czym jest standard,czemu ma służyć, gdzie i kiedy się go wprowadza. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik po zakończonym szkoleniuprojektuje miejsca w swoich procesach, gdzie widzi potrzebę wprowadzenia standardu i dlaczego. | Kryteria weryfikacji Umiejętność wyznaczania miejsca wswoich procesach, gdzie stwierdzono potrzebę wprowadzenia standardu i dlaczego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik po zakończonym szkoleniuocenia rolę kontroli jakości, wylicza zadania, które zajmują dużo czasu celem utrzymania jakości i diagnozuje czynniki, które na to wpływają. | Kryteria weryfikacji Znajomość roli kontroli jakości,umiejętność wyliczania zadań, które zajmują dużo czasu celem utrzymania jakości i diagnozowanie czynników, które na to wpływają. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik po zakończonym szkoleniuplanuje jak zapewnić i utrzymać jakość w ich codziennych zadaniach | Kryteria weryfikacji Zdolność zapewniania i utrzymaniajakości w ich codziennych zadaniach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie ma formę warsztatów, dyskusji moderowanych, pracy indywidualnej, pogadanki, demonstracji. Program usługi szkoleniowej obejmuje część teoretyczną oraz część warsztatową (połączone ze sobą bloki tematyczne).
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych. Przewidziane są przerwy dla uczestników szkolenia i trenera wg potrzeb grupy. Czas przerw wliczony jest w czas szkolenia.
Ramowy program usługi
Moduł 1: Zrozumienie Standardu w Procesach Biznesowych z Względem Zielonych Kompetencji
- Czym jest standard i jak wpływa na efektywność procesów – wprowadzenie do koncepcji standardów, ich roli w zarządzaniu jakością oraz wpływie na zrównoważony rozwój organizacji. Ćwiczenie praktyczne.
- Brak standardów – potencjalne zagrożenia dla organizacji i środowiska – jak brak standardów wpływa na marnotrawstwo zasobów, zwiększenie kosztów i obciążenie środowiska – wykład z przykładami.
- Identyfikowanie obszarów, w których obowiązujące standardy są efektywne i tych, gdzie można je wprowadzić – jak wyznaczyć miejsce, gdzie wprowadzenie nowych standardów pomoże zaoszczędzić zasoby i zmniejszyć marnotrawstwo – ćwiczenie.
- Czy standard nas ogranicza, czy wspomaga innowacyjność? – analiza, czy obowiązujące standardy pozwalają na elastyczność i innowacyjność, czy też hamują rozwój i efektywność działań z perspektywy ekologicznej i biznesowej – dyskusja w grupach.
Moduł 2: Jakość w Kontekście Zielonych Standardów i Zrównoważonego Rozwoju
- Jakość – czy dotyczy tylko wybranych obszarów organizacji? – omówienie, jak jakość nie tylko wpływa na produkty i usługi, ale także na zużycie zasobów, efektywność energetyczną i zmniejszenie odpadów – ćwiczenie.
- Jakość vs. szybkość – jak balansować pomiędzy tymi dwoma aspektami w kontekście zrównoważonego rozwoju? – przykłady z różnych branż pokazujące, jak zapewnienie wysokiej jakości jednocześnie sprzyja oszczędnościom i minimalizuje wpływ na środowisko – analiza przypadków.
- Czy w naszych procesach straciliśmy na jakości, próbując zaoszczędzić czas lub zasoby? – identyfikacja momentów, w których organizacja mogła oszczędzać na jakości, co prowadziło do większych strat lub negatywnego wpływu na ekosystem – ćwiczenie.
- Analiza punktów, w których wprowadzenie kontroli jakości może obniżyć marnotrawstwo i poprawić wydajność – wykrywanie krytycznych miejsc w procesach, które mogą przynieść oszczędności zasobów, poprawić wyniki i obniżyć emisję odpadów – ćwiczenie praktyczne.
Moduł 3: Standard i Jakość na Punktach Styku z Klientem – Ekologiczne i Biznesowe Korzyści
- Identyfikowanie punktów styku z klientem, dostawcami i podwykonawcami – wyznaczanie momentów, w których organizacja ma szansę na wpływ na procesy zewnętrzne, poprawiając jakość i zmniejszając marnotrawstwo zasobów – ćwiczenie grupowe.
- Lista sytuacji, w których nowi pracownicy nie spełniają standardów jakości – identyfikowanie problemów, które mogą występować u nowych pracowników i ich wpływ na efektywność oraz marnotrawstwo w organizacji – warsztat.
- Tworzenie standardu działań, który zapewni korzyści w codziennej pracy – jak ustalić standardy, które nie tylko poprawią jakość pracy, ale również przyczynią się do oszczędności zasobów i zmniejszenia emisji – ćwiczenie.
- Szukanie rozwiązań w sytuacjach, w których: * chcemy szybko wykonać zadanie, tracąc na jakości * musimy wydłużyć czas, aby utrzymać jakość – jak wdrożyć procesy, które pozwalają balansować jakość, czas i zrównoważony rozwój – dyskusja i ćwiczenie.
- Podsumowanie: analiza wniosków i planowanie działań do podjęcia – wspólne opracowanie działań, które poprawią standardy, jakość i jednocześnie zmniejszą wpływ na środowisko – warsztat.
Moduł 4: Walidacja Efektów Uczenia się – Zrównoważony Rozwój w Praktyce
- Prezentacja efektów uczenia się – uczestnicy prezentują swoje propozycje zmian i działań na podstawie zdobytej wiedzy, pokazując, jak ich rozwiązania mogą przyczynić się do zrównoważonego rozwoju w organizacji.
- Ocena wpływu zaproponowanych rozwiązań na jakość i środowisko – omówienie wdrożonych propozycji oraz ich długofalowego wpływu na organizację, procesy oraz ekosystem – feedback od trenera i grupy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Wprowadzenie, integracja, zapoznanie uczestników | Prowadzący Małgorzata Wierzbicka | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Moduł I | Prowadzący Małgorzata Wierzbicka | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moduł II | Prowadzący Małgorzata Wierzbicka | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Przerwa Lunchowa | Prowadzący Małgorzata Wierzbicka | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Moduł III | Prowadzący Małgorzata Wierzbicka | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Moduł IV | Prowadzący Małgorzata Wierzbicka | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Podsumowanie - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto200,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Wierzbicka
Jest pedagogiem z kilkuletnim doświadczeniem, jako szkoleniowiec różnych grup zawodowych – (od 2022 roku min.1000 godzin szkoleniowych : MNODN Kangur – szkolenia dla nauczycieli, wykładowca ASBIRO – zajęcia ze studentami MBA, Adam Grzesik Biznes MBA – szkolenia dla przedsiębiorców, mBON – szkolenia wewnątrz firm).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik po szkoleniu otrzymuje Prezentację ze szkolenia, materiały szkoleniowe – karty pracy, materiały wypracowane podczas szkolenia, wsparcie szkoleniowca podczas omawiania przykładów w trakcie ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Na szkolenie będą kwalifikowane tylko osoby, które spełniają warunki zwolnienia z VAT - tj. osoby, które otrzymały dofinansowanie w ramach naboru i projektu Nabór nr FESL.10.17-IP.02-070/23 (dot. zielonych kompetencji dla województwa Śląskiego).
Informacje dodatkowe
W cenę szkolenia wliczona jest cena walidacji
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi