Zachowanie agresywne podopiecznych: skuteczne techniki samooobrony – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Zachowanie agresywne podopiecznych: skuteczne techniki samooobrony – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry specjalistów, kierowników,pracowników, opiekunów, fizjoterapeutów, jak również do osób wchodzących na rynek pracy, poszukujących pracy lub uczących się. Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest osobom odpowiedzialnym lub planującym wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji11-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez wdrażanie praktyk i technologii oszczędzających zasoby oraz poprawiających efektywność energetyczną, szkolenie przygotowuje uczestników do pracy z osobami z zachowaniami agresywnymi w firmach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje technologie oszczędzania energii i analizuje zużycie zasobów za pomocą cyfrowych narzędzi monitorowania. | Kryteria weryfikacji Omawia zasady efektywnego gospodarowania energią w kontekście zrównoważonego rozwoju. Wskazuje korzyści wynikające z monitorowania zużycia zasobów, np. redukcja kosztów, zmniejszenie śladu węglowego, optymalizacja procesów w firmie. Analizuje dane dotyczące zużycia energii i na ich podstawie proponuje działania optymalizacyjne (np. zmiana ustawień oświetlenia, harmonogram pracy urządzeń, zastosowanie magazynowania energii). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Omawia znaczenie zielonych technologii w edukacji i ich wpływ na środowisko (redukcja CO₂, segregacja odpadów, zarządzanie energią). | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady zielonych technologii (np. panele fotowoltaiczne, energooszczędne oświetlenie). Wyjaśnia, w jaki sposób zielone technologie przyczyniają się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla.Omawia znaczenie segregacji odpadów i jej wpływ na ochronę środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przeprowadza analizę śladu węglowego w miejscu pracy i wdraża strategie zmniejszające emisję CO₂. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie śladu węglowego oraz rozumie, jakie działania i procesy w miejscu pracy przyczyniają się do jego powstawania. Wskazuje obszary działalności firmy, które mają największy wpływ na emisję CO₂, takie jak zużycie energii elektrycznej, ogrzewanie, transport pracowników czy procesy produkcyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Promuje działania proekologiczne oraz ekoświadomość i GreenComp. | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe zachowania proekologiczne promujące ekoświadomość oraz GreenComp. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Współpracuje z rodziną i otoczeniem w zakresie edukacji ekologicznej. | Kryteria weryfikacji Buduje świadomość ekologiczną wśród rodzin i społeczności lokalnej. Tworzyć plany działań proekologicznych dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Omawia pojęcie zielonych kompetencji (GreenComp) i ich znaczenie w kontekście samoobrony i deeskalacji agresji. | Kryteria weryfikacji Definiuje zielone kompetencje oraz wyjaśnić, jak odnoszą się one do pracy z podopiecznymi i sytuacji zagrożenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje techniki samoobrony w odpowiedzi na agresję fizyczną. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje techniki samoobrony w odpowiedzi na agresję fizyczną, prawidłowo przyjmuje pozycję obronną i dostosowuje odległość do agresora. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje zasady odpowiedzialności społecznej w zakresie ochrony środowiska. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje możliwości redukcji negatywnego wpływu na środowisko w swoim miejscu pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji GreenComp w obszarze 2.1 "Myślenie Systemowe" w zawodzie: Trener wsparcia osób z zaburzeniami zachowania
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 2. Akceptowanie złożonego charakteru zrównoważonego rozwoju.
Zakres kompetencji 2. Myślenie systemowe w ramach GreenComp obejmuje podejście do problemu związanego ze zrównoważonym rozwojem ze wszystkich stron uwzględnienie czasu, przestrzeni i kontekstu w celu zrozumienia, jak elementy oddziałują na siebie w ramach systemów i pomiędzy nimi.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie pracy z osobami agresywnymi w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp. Program obejmuje m.in. zrozumienie złożoności systemów zrównoważonego rozwoju, myślenie systemowe i krytyczne oraz działania na rzecz ochrony środowiska.
Warunki organizacyjne:
- przerwy wliczone w czas trwania usługi,
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje biznesowe, burze mózgów.
Dzień 1:
- GreenComp – Europejskie ramy zielonych kompetencji
- Wprowadzenie do GreenComp – Europejskich Zielonych Kompetencji
- Czym są zielone kompetencje i dlaczego są ważne?
- Definicja i znaczenie zielonych kompetencji
- Myślenie systemowe i jego rola w promowaniu zrównoważonego rozwoju
- Wprowadzenie technik oszczędzania energii (np. aplikacje do monitorowania zużycia prądu i wody).
- Praktyczne aspekty redukcji zużycia wody, instalacja oszczędnych kranów, stosowanie zamkniętych systemów wodnych.
- Rola odnawialnych źródeł energii, takich jak panele solarne, które mogą zasilać placówkę.
- Obliczenie śladu węglowego: kalkulatory śladu węglowego (np. Carbon Trust, MyClimate).
- Wdrażanie elementów edukacji ekologicznej w pracy z osobami z niepełnosprawnością
- Metody aktywizacji osób z niepełnosprawnością w kontekście ekologii (np. hortiterapia, recykling, samowystarczalność)
- Przykłady dobrych praktyk – case study
- Agresja – przyczyny i mechanizmy powstawania
- Omówienie celów szkolenia
- Przedstawienie kompetencji GreenComp i ich roli w szkoleniu
- Znaczenie zrównoważonego podejścia do bezpieczeństwa
- Rodzaje agresji: werbalna, fizyczna, impulsywna i intencjonalna
- Czynniki wyzwalające zachowania agresywne
- Rola stresu i emocji w eskalacji agresji
- Strategie deeskalacji i komunikacji bez przemocy
- Granice obrony koniecznej w kontekście pracy z podopiecznymi
- Odpowiedzialność prawna pracownika w sytuacji agresji
- Procedury postępowania w przypadku napaści
- Podstawowe techniki samoobrony w sytuacjach agresji
- Pozycja obronna i zachowanie dystansu
- Techniki unikania uchwytów i rzutów
- Kontrola ciała i praca nad stabilnością
- Sposoby unikania ataku
- Blokowanie uderzeń i obezwładnianie napastnika
- Bezpieczne uwalnianie się z uchwytów i chwytów za ręce/szyję
- Wykorzystanie otoczenia do obrony
- Narzędzia i techniki wspierające rozwój zielonych kompetencji
- Praca z pomocami dydaktycznymi: gry edukacyjne, aplikacje cyfrowe, materiały sensoryczne
- Rola cyfrowych technologii w edukacji ekologicznej osób z niepełnosprawnością
- Współpraca z rodziną i otoczeniem – jak budować świadomość ekologiczną w środowisku podopiecznych
- Zrównoważony rozwój a praca z osobami z trudnymi zachowaniami.
- Tworzenie planów działania opartych na ekologicznych zasadach (np. praca nad poprawą umiejętności społecznych poprzez działania proekologiczne).
- Rozwój umiejętności związanych z ekologiczną odpowiedzialnością (np. oszczędzanie energii, recykling, odpowiedzialność społeczna).
- Proekologiczne podejście do pracy z osobami w spektrum autyzmu.
- Wprowadzenie technik oszczędzania energii (np. aplikacje do monitorowania zużycia prądu i wody).
Dzień 2:
- Scenariusze sytuacyjne: agresja werbalna, próba szarpania, atak
- Ćwiczenia w parach i grupach
- Sposoby radzenia sobie z paniką i stresem
- Sposoby unikania ataku
- Blokowanie uderzeń i obezwładnianie napastnika
- Bezpieczne uwalnianie się z uchwytów i chwytów za ręce/szyję
- Wykorzystanie otoczenia do obrony
- Nowoczesne technologie ekologiczne w różnych sektorach
- Transport, energetyka, budownictwo, produkcja
- Inteligentne systemy monitorowania zasobów w miejscu pracy
- Gospodarka obiegu zamkniętego: recykling, ponowne wykorzystanie zasobów
- Rola odnawialnych źródeł energii, takich jak panele solarne, które mogą zasilać placówkę.
- Ocena skutków działań organizacyjnych na środowisko- strategie minimalizacji negatywnego wpływu na ekosystem.
- Zarządzanie zasobami w kontekście zielonej energii
- Praktyczne aspekty redukcji zużycia wody, instalacja oszczędnych kranów, stosowanie zamkniętych systemów wodnych.
- Rola odnawialnych źródeł energii, takich jak panele solarne, które mogą zasilać placówkę.
- Obliczenie śladu węglowego: kalkulatory śladu węglowego (np. Carbon Trust, MyClimate).
- Aspekty prawne samoobrony i interwencji w miejscu pracy
- Prawne granice obrony koniecznej i zasady proporcjonalności działań.
- Odpowiedzialność prawna pracownika w przypadku agresji.
- Standardy postępowania w sytuacjach zagrożenia.
- Omówienie realnych przypadków prawnych związanych z obroną przed agresywnymi podopiecznymi.
- Zielone kompetencje w kontekście samoobrony i stresu
- Świadomość emocji i ich wpływu na decyzje w sytuacjach stresowych.
- Techniki kontroli stresu w kontekście GreenComp (mindfulness, techniki oddechowe).
- Równowaga psychiczna i jej znaczenie dla bezpieczeństwa w miejscu pracy.
- Praktyczne ćwiczenia relaksacyjne redukujące napięcie po agresywnych incydentach.
- Egzamin końcowy.
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
potwierdzający:
1. Nabycie kwalifikacji zawodowej: Trener wsparcia osób z zaburzeniami zachowania
2. Nabycie zielonej kompetencji: 2.1 Myślenie systemowe w ramach Europejskiej Ramy Kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS® jest częścią EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Szkolenie jest zgodne z celami Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, koncentrując się na rozwoju zielonych kompetencji i dostosowywaniu umiejętności do zmian na rynku pracy związanych z transformacją ekologiczną regionu.
Zakres szkolenia jest również powiązany z priorytetami zawartymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, ze szczególnym uwzględnieniem zielonej i cyfrowej gospodarki. Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez promowanie technologii oszczędzających energię i zasoby. Wprowadzone rozwiązania i wiedza zdobyta przez uczestników umożliwiają efektywniejsze zarządzanie zasobami, redukcję emisji CO₂ oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych, co przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju regionu. Uczestnicy poznają podczas szkolenia systemy monitorowania zużycia energii i instalacje odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z priorytetowymi technologiami wspierającymi zrównoważony rozwój w regionie, zgodnie z RIS.
Zielone umiejętności zdobyte podczas szkolenia, takie jak zarządzanie zasobami energetycznymi i wprowadzanie ekologicznych rozwiązań, przyczyniają się do realizacji celów Europejskiej Ramy Kompetencji GreenComp, co wspiera transformację w kierunku bardziej zrównoważonej gospodarki. Kompetencje te umożliwiają uczestnikom nie tylko stosowanie ekologicznych praktyk, ale także promowanie ich wśród współpracowników i społeczności lokalnej.
- Szkolenie wspiera wdrażanie priorytetowych technologii i strategii z zakresu zrównoważonego rozwoju wskazanych w Regionalnej Strategii Innowacji województwa śląskiego, poprzez nauczanie praktycznych umiejętności obsługi technologii oszczędzających zasoby, promowanie zielonych polityk oraz rozwijanie kompetencji związanych z efektywnym zarządzaniem zasobami i odpadami. Uczestnicy zdobywają umiejętności związane z inteligentnymi systemami monitorowania zużycia energii i instalacją odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z technologiami priorytetowymi RIS. Ponadto kurs umożliwia im wdrażanie polityk proekologicznych, co wspiera transformację regionu w kierunku zrównoważonego rozwoju.
- Program szkolenia wspiera cele RIS, rozwijając kompetencje techniczne i organizacyjne niezbędne do wdrażania technologii zgodnych z priorytetami zrównoważonego rozwoju regionu, jak również zachęca uczestników do tworzenia kultury proekologicznej w miejscu pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 GreenComp – Europejskie ramy zielonych kompetencji | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 przerwa | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Agresja – przyczyny i mechanizmy powstawania | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 przerwa | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Podstawowe techniki samoobrony w sytuacjach agresji | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 przerwa | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Podstawowe techniki samoobrony w sytuacjach agresji cz.II | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Narzędzia i techniki wspierające rozwój zielonych kompetencji | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Scenariusze sytuacyjne: agresja werbalna, próba szarpania, atak | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 przerwa | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Nowoczesne technologie ekologiczne w różnych sektorach | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 przerwa | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Aspekty prawne samoobrony i interwencji w miejscu pracy | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 przerwa | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Zielone kompetencje w kontekście samoobrony i stresu | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 egzamin końcowy | Prowadzący Rafał Dudek | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 263,16 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 263,16 PLN
- Koszt osobogodziny brutto328,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto328,95 PLN
- W tym koszt walidacji brutto307,50 PLN
- W tym koszt walidacji netto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto307,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Dudek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu po zakończonym szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 16 godzin zegarowych, wymagana jest frekwencja na poziomie 80 % podczas szkolenia zostanie udostępniona lista obecności do podpisu podczas każdego dnia. Cena usługi zawiera koszt walidacji i certyfikacji.
Zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy Mikołaja Reja 20, 33300 Nowy Sącz. W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 601 482 179.Usługa zwolniona z VAT-u (art.113 ust. 1 i 2 ustawy o VAT).
W przypadku uczestnictwa w usłudze osób z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do ich potrzeb.
Każdy etap realizacji projektu będzie prowadzony z poszanowaniem zasady równości dla wszystkich Uczestniczek i Uczestników projektu, w sposób niedyskryminujący ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, poglądy polityczne,itp.