Prawo Zamówień Publicznych
Prawo Zamówień Publicznych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo Unii Europejskiej
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób, które:
- Chcą uzupełnić, podnieść lub zaktualizować swoje kwalifikacje zawodowe.
- Pracują w działach zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji samorządowej.
- Są wykonawcami zamówień publicznych i odpowiadają za ochronę dokumentacji firmowej oraz danych osobowych.
- Reprezentują jednostki samorządu terytorialnego.
- Reprezentują administrację rządową
- Pragną zdobyć wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.
- Planują zdobywać kontrakty w ramach zamówień publicznych.
- Chcą uzyskać pełną wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji28-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego prowadzenia postępowań przetargowych oraz opracowywania ofert przetargowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia typy przetargów i procedur | Kryteria weryfikacji - Definiuje typy przetargów;-Opisuje procedury przetargowe -Analizuje różnice między typami przetargów; - Rozpoznaje wpływ typów przetargów na proces zakupowy; Identyfikuje korzyści i wyzwania związane z różnymi typami przetargów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuję postępowania z wolnej ręki | Kryteria weryfikacji - Definiuje postępowania z wolnej ręki; -Opisuje procedury związane z postępowaniami z wolnej ręki; - Analizuje różnice między postępowaniami z wolnej ręki a innymi typami przetargów; - Rozpoznaje wpływ postępowania z wolnej ręki na proces zakupowy; Identyfikuje korzyści i wyzwania związane z postępowaniami z wolnej ręki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje specyfikacje istotnych warunków zamówienia (zorganizowane są przetargi oraz zarządzane są procedury postępowań) | Kryteria weryfikacji -Definiuje istotne warunki zamówienia;- Opisuje proces planowania specyfikacji; - Analizuje wymagania formalne i prawne; -Rozpoznaje kluczowe elementy specyfikacji; - Identyfikuje korzyści i wyzwania związane z planowaniem specyfikacji; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Wprowadzenie (06.05.2025r.)
Blok 1: (7:30-9:00)
- Omówienie roli zamówień publicznych w gospodarce, wpływ na rozwój lokalny i krajowy.
- Zapewnienie przejrzystości, uczciwej konkurencji, efektywności wydatkowania środków publicznych.
Przerwa kawowa: (9:00-9:15)
Blok 2: (9:15 -11:30)
- Zasady finansowania zamówień publicznych, budżetowanie, kontrola wydatków.
- Relacje między przepisami prawa cywilnego a regulacjami zamówień publicznych.
Przerwa obiadowa: (11:30-12:00)
Blok 3: (12:00-14:00)
- Omówienie kluczowych ustaw, takich jak ustawa o finansach publicznych, ustawa o rachunkowości.
- Przepisy unijne, dyrektywy, ich implementacja w polskim prawodawstwie.
Przerwa kawowa: (14:00 -14:15)
Blok 4: (14:15-15:30)
- Systematyka ustawy Prawo zamówień publicznych: Struktura ustawy, podział na działy, rozdziały i artykuły.
Podstawowe pojęcia i zakres obowiązywania ustawy:
Definicja zamówienia publicznego: Co to jest zamówienie publiczne, różne rodzaje zamówień (klasyczne, sektorowe, w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, na usługi społeczne).
Progi kwotowe i związane z nimi procedury udzielania zamówień: Omówienie progów krajowych, unijnych i zaostrzonych oraz procedur z nimi związanych.
Zamówienia wyłączone spod rządów ustawy: Rodzaje zamówień, które nie podlegają ustawie, np. , zamówienia między jednostkami sektora finansów publicznych.
Zamówienia o charakterze mieszanym: Jak postępować w przypadku zamówień obejmujących różne rodzaje zamówień publicznych.
Dzień 2: Planowanie, Szacowanie i Komunikacja (07.05.2025r.)
Blok 1: (7:30-9:00)
- Miejsca publikacji planów, obowiązek aktualizacji, wzory dokumentów.
- Metody szacowania, przykłady wadliwego podziału zamówienia, zamówienia nieplanowane a podział zamówienia.
- Role i odpowiedzialności, zasady współpracy.
Przerwa kawowa: (9:00 -9:15)
Blok 2: (9:15 -11:30)
- Definicja konfliktu interesów, procedury zapobiegania i rozwiązywania konfliktów.
- Kto może być wykonawcą? Wymagania i kwalifikacje.
- Konsorcja, wspólne oferty, zasady współpracy między wykonawcami.
Przerwa obiadowa: (11:30 -12:00)
Blok 3: (12:00 -14:00)
- Rozszerzenie elektronizacji na zamówienia klasyczne poniżej progów unijnych: Nowe wymagania dotyczące elektronizacji, narzędzia i platformy.
- Wymagania formalne, dokumenty, załączniki.
- Zasady prowadzenia rozmów, protokołowanie
Przerwa kawowa: (14:00 do 14:15)
Blok 4: (14:15 -15:30)
- Jak prowadzić dokumentację, jakie załączniki są wymagane.
- Zasady jawności, dostęp do dokumentów dla wykonawców
- Obowiązki sprawozdawcze, terminy, wzory dokumentów
Dzień 3: Procedury, Umowy i Środki Ochrony Prawnej Procedura krajowa (poniżej progów unijnych) dla zamówienia klasycznego (08.05.2025r.)
Blok 1: (7:30-9:00)
- Stosowanie przepisów dotyczących procedury unijnej do zamówień o wartości poniżej progów unijnych: Kiedy i jak stosować przepisy unijne.
- Rodzaje ogłoszeń, terminy publikacji, miejsca publikacji.
- Zasady podziału, korzyści i ryzyka.
Przerwa kawowa: (9:30-9:15)
Blok 2: (9:15-11:30)
- Wymagania dotyczące zatrudnienia, warunki pracy, inne aspekty społeczne.
- Zasady wnoszenia wadium, formy wadium, zwrot wadium.
- Jak prawidłowo opisać przedmiot zamówienia, jakie środki dowodowe są wymagane.
- Przyczyny wykluczenia, dokumentowanie wykluczenia, procedura self-cleaning.
- Jakie warunki muszą spełniać wykonawcy, jakie dokumenty są wymagane
Przerwa obiadowa: (11:30-12:00)
Blok 3: (12:00-14:00)
- Przykłady wadliwych warunków z wyników kontroli: Najczęstsze błędy i jak ich unikać.
- Zasady korzystania z zasobów innych podmiotów, dokumentowanie.
- Jakie środki dowodowe można żądać, jak je uzupełniać.
- Specyfikacja warunków zamówienia (SWZ), różnice między wariantami.
- Procedury składania ofert, terminy, zasady otwarcia ofert.
- Kryteria oceny, poprawianie omyłek, przesłanki odrzucania ofert, przykłady z orzecznictwa.
- Kryteria oceny ofert, procedura wyboru.
- Przesłanki unieważnienia postępowania, procedury zakończenia.
- Specyfika zamówień na usługi społeczne, procedury, wymagania.
- Wymagania formalne, treść umowy.
Przerwa kawowa: (14:00-14:15)
Blok 4: (14:15-15:15)
- Jakie klauzule są niedozwolone, konsekwencje ich stosowania.
- Limity czasowe, zasady przedłużania umów.
- Waloryzacja wynagrodzenia wykonawcy, zaliczki, płatności częściowe: Zasady waloryzacji, warunki płatności.
- Obowiązki sprawozdawcze, terminy, wzory dokumentów.
- Formy zabezpieczenia, zasady zwrotu.
Walidacja: (15:15 -15:30)
Grupa docelowa:
- Chcą uzupełnić, podnieść lub zaktualizować swoje kwalifikacje zawodowe.
- Pracują w działach zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji samorządowej.
- Są wykonawcami zamówień publicznych i odpowiadają za ochronę dokumentacji firmowej oraz danych osobowych.
- Reprezentują jednostki samorządu terytorialnego.
- Reprezentują administrację rządową
- Pragną zdobyć wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.
- Planują zdobywać kontrakty w ramach zamówień publicznych.
- Chcą uzyskać pełną wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.
Szkolenie jest prowadzone w formie wykładu oraz ćwiczeń w grupach 2-5 osobowych.
Podczas każdego dnia szkolenia dostępne są przerwy kawowe oraz obiadowa.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Blok 1 | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Blok 2 | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Blok 3 | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Blok 4 | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Blok 1 | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Blok 2 | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Blok 3 | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Blok 4 | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Blok 1 | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Blok 2 | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Blok 3 | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Blok 4 | Prowadzący Andrzej Głogowski | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 890,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 350,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,44 PLN
- Koszt osobogodziny netto97,92 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Głogowski
Pełnił funkcje zarządcze w samorządzie terytorialnym jako wiceburmistrz gminy (nadzorujący pracę wszystkich jednostek organizacyjnych gminy), a także dyrektor komunalnego zakładu budżetowego (nadzór nad wodociągami, zasobami mieszkaniowymi) – łącznie prawie 8 lat. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, na stanowiskach zarządczych/menadżerskich, zarówno w samorządzie terytorialnym jak i dużych spółkach prawa handlowego.
Aplikację radcowską w OIRP Kielce ukończył w roku 2012, od 2014 roku wykonuje zawód radcy prawnego. Od 2017 roku do chwili obecnej prowadzi Kancelarię Radcy Prawnego.
W latach 2017-2018 był prawnikiem procesowym dużego podmiotu.
W zakresie doradztwa prawnego specjalizuje się w prawie spółek handlowych, umowach gospodarczych i zamówieniach publicznych (w roku 2009 dopuszczony do postępowania kwalifikacyjnego na członka KIO przy UZP). W roku 2017 aktywnie uczestniczył w debacie nt. zmiany systemu zamówień publicznych.
W latach 2020-2024 pełnił funkcję Dziekana Rady OIRP Kielce. W latach 2016-2024 pełnił funkcję Członka Krajowej Rady Radców Prawnych.
Od początku pracy zawodowej włącza się w różne inicjatywy organizacji pozarządowych,
w szczególności w zakresie tematyki mediacji i z zakresu usług komunalnych.
Jest jednym z pomysłodawców i założycieli Stowarzyszenia „Forum Komunalne” – Wiceprezes Zarządu od 2016 - obecnie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja, materiały szkoleniowe
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi