Poprawa efektywności firmy usługowej wg. metody Lean Management
Poprawa efektywności firmy usługowej wg. metody Lean Management
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane do pracowników mikro- małych i średnich przedsiębiorstw, które planują usprawnić procesy i zwiększych efektywność w przedsiębiorstwie poprzez zapoznanie się z metodą Lean Management
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji27-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zdobycie umiejętności efektywnego zarządzania w firmie, co przełoży się na zmniejszenie marnotrawstwa czasu i materiałów i paliwa. Szkolenie pozwala każdemu z uczestników zdobyć podczas zajęć wiedzę na temat koncepcji i głównych zasad metody lean management. Celem jest poznanie metod i technik analizy problemów oraz sposobów na ich rozwiązanie.Wdrożone praktyki poprawią kulturę pracy przy stanowiskach dzięki znajomości 5S Accounting.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumie i zna metodę Lean Thinking oraz filozofię Kaizen stosowaną w pracy codziennej | Kryteria weryfikacji - rozumie metodykę zarządzania usługami, stawiając na najwyższą jakość (Lean Thinking)- rozumie filozofię Kaizen i potrafi wdrożyć je do swojej codziennej rutyny pracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozumie podstawowe zasady Lean Managementu | Kryteria weryfikacji - rozumie metodę Lean Managment- rozpoznaje korzyści zastosowania Lean Management w swojej pracy - rozpoznaje trudności we wdrożeniu przedstawionej metodyki oraz potrafi je pokonać | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Zna zasady szczupłego zarządzania | Kryteria weryfikacji - wie jak zastosować zasady szczupłego zarządzania- potrafi maksymalizować wartość dla klienta przy minimalizacji marnotrawstwa zasobów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje typy marnotrawstwa czasu w usługach | Kryteria weryfikacji - zna 7 rodzajów marnotrawstwa- wie jak identyfikować i minimalizować marnotrawstwo w swojej firmie | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Zna zasady zarządzania projektami według metodologii Lean | Kryteria weryfikacji - wie jak korzystać w swojej pracy z narzędzi Lean: 5S, checklist, 5X Why, Diagram Spaghetti, Lean And Green | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie zostało przygotowane na indywidualne zamówienie Klienta. W oparciu o szczegółowe Rozpoznanie Analizę Potrzeb Szkoleniowych aby projekt szkoleniowy przyniósł większą efektywność i widoczną poprawę przygotowane zostało dedykowane szkolenie tylko dla tego konkretnego klienta.
Lean to nie tylko skrzynka narzędziowa – zadbaj o ludzi, a oni zadbają o Twoje procesy.
Dzień 1
1. Lean w sektorze usług
geneza, zasady oraz obszary zastosowania koncepcji szczupłego zarządzania
Lean Thinking, czyli szczupłe myślenie – bo wszystko jest kwestią nastawienia
Kaizen – jak małe kroki prowadzą do dużych efektów i pomagają pokonać opór przed zmianą
2. Wprowadzenie do metody lean management
charakterystyka metody lean korzyści z wdrożenia metody lean bariery we wdrożeniu Lean
Dzień 2:
3. Zasady szczupłego zarządzania
4. Efektywność i typy marnotrawstwa czasu w usługach
eliminacja czynności nie dodających wartości
siedem rodzajów marnotrawstwa
potencjał pracowników a skuteczność wdrożenia metody Lean marnotrawstwo w procesach
jak identyfikować i minimalizować marnotrawstwo
Dzień 3:
5. Zarządzanie projektami Lean i stworzenie kodeksu honorowego funkcjonowania zespołu Lean. 6. Lean Toolbox – jak korzystać z instrumentów Lean
5S – zarządzanie bezpiecznym stanowiskiem pracy
Lista zadań – Checklist
Dlaczego warto pytać – 5 x Dlaczego?
Praca standaryzowana – jak projektować efektywną dokumentację sterującą Raport A3 – czyli jak rozwiązywać problemy
Diagram Spaghetti – prosto do celu Diagram Ishikawy
Lean and Green
6.Zarządzanie projektami Lean i stworzenie kodeksu honorowego funkcjonowania zespołu Lean.
Godziny szkolenia są godzinami dydaktycznymi tj. 1 godzina lekcyjna = 45 minut.
W trakcie szkolenia przewidziane są krótkie przerwy, jednak są one zależne od przebiegu szkolenia oraz potrzeb uczestników, dlatego nie są uwzględnione w harmonogramie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Lean w sektorze usług | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Przerwa | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Wprowadzenie do metody lean management | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Zasady szczupłego zarządzania | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Przerwa | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Efektywność i typy marnotrawstwa czasu w usługach | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Zarządzanie projektami Lean i stworzenie kodeksu honorowego funkcjonowania zespołu Lean. 6. Lean Toolbox – jak korzystać z instrumentów Lean | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Zarządzanie projektami Lean i stworzenie kodeksu honorowego funkcjonowania zespołu Lean. | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 380,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto205,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto166,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Kasperski
Posiada doświadczenie z zakresu sprzedaży oraz prowadzenia szkoleń. Od 10 lat aktywnie zajmuje się sprzedażą. Pracował zarówno w korporacji jak również prowadzi własną działalność gospodarczą, co pozwala na złapanie odpowiedniej perspektyw w jego pracy. Od początku związany z branżą finansową oraz marketingową. Odpowiada również za rozwój oraz zarządzanie Fundacją Panheri, łączącą środowisko biznesowe z środowiskiem akademickim, działającą na terenie całego kraju. Współtworzy autorski projekt rozwojowy „Team Spirit”, uczący współpracy zespołów międzypokoleniowych. Jest właścicielem dwóch marek szkoleniowych: Waves Group oraz Akademi Beauty.
Absolwent Uniwersytetu SWPS Poznań : jednolite magisterskie - Prawo oraz podyplomowe Psychologia Społeczna. Certyfikowany Trener Sprzedaży.
Od 6 lat prowadzi szkolenia, pracował już z 10 000 osób, przepracował ponad 1000h szkoleniowych, przez pierwsze 3 lata pracował jako trener wewnętrzny dla Uniwersytetu SWPS, od 3 lat pracuje jako trener Fundacji Panheri. Od roku prowadzi szkolenia pod marką Waves Group oraz Akademia Beauty. Zajmuje się szkoleniami z zakresu sprzedaży, komunikacji, team buildingu oraz Lean Managementu. Ma wiedzę niezbędną do prowadzenia z szkolenia z przedmiotu karty usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w postaci notesu, długopisów zostaną uczestnikom zapewnione na czas szkolenia.
Informacje dodatkowe
W szkoleniu podane są pełne godziny zegarowe.
Całe szkolenie liczone jest względem godzin lekcyjnych 1h = 45 minut.
Szkolenie zostało zaprojektowane w oparciu o analizę potrzeb klienta.
Metody i tematyka są dopasowane do indywidualnych potrzeb uczestników oraz potrzeb i celów strategicznych firmy.
Na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. usługa dofinansowana w min. 70 % będzie zwolniona z VAT.