Logopedia z alternatywną i wspomagającą komunikacją
Logopedia z alternatywną i wspomagającą komunikacją
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych II stopnia (magisterskich) z pedagogiki, psychologii, filologii polskiej oraz kierunków medycznych lub innych humanistycznych. Absolwenci mogą wykorzystać zdobyte kwalifikacje do pracy w placówkach szkolnych, wychowawczych i terapeutycznych.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi600
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przygotowanie słuchacza do prowadzenia zajęć z zakresu logopedii i wszechstronnego usprawniania porozumiewania się – komunikacji wśród dzieci i młodzieży. Program studiów obejmuje wykłady i ćwiczenia ujęte w 8 blokach tematycznych oraz praktykę logopedyczną.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy absolwent studiów zna i rozumie:Zna miejsce logopedii w obszarach nauk humanistycznych medycznych społecznych, mam świadomość interdyscyplinarności logopedii posiada wiedzę na temat medycznych i językoznawczych podstaw logopedii posiada wiedzę z psychologiczno - pedagogicznych podstaw logopedii i działań profilaktycznych wspomagających posiada wiedzę na temat rozwoju mowy człowieka zna objawy i przyczyny wybranych zaburzeń mowy zna zasady, metody diagnostyki logopedycznej, w różnych zaburzeniach komunikacji językowej u dzieci i dorosłych Zna zasady i metody terapii zaburzeń mowy i głosu oraz techniki mówienia zna metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej oraz możliwości wsparcia osób nie mówiących środkami technologii zna specyfikę trudności w zakresie czytania i pisania u uczniów z zaburzeniami komunikacji językowej oraz metody diagnozy i terapii Zna teoretyczne podstawy działań interwencyjnych wobec osób z zaburzeniami komunikacji językowej oraz metodykę pracy logopedycznej | Kryteria weryfikacji Udział w zajęciach, spełnienie warunków / wykonanie zadań ustalonych przez prowadzącego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności absolwent studiów potrafi:potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu logopedii, psychologii pedagogiki do analizowania i interpretowania sytuacji i zdarzeń których uczestnikami są dzieci i osoby dorosłe z zaburzeniami komunikacji językowej potrafi analizować medyczne i językoznawcze podstawy logopedii potrafi analizować psychologiczne i pedagogiczne podstawy logopedii i działań profilaktycznych wspomagających potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu logopedii, pedagogiki, psychologii i metodyki zajęć terapeutycznych w celu diagnozowania analizowania i prognozowania sytuacji wymagających interwencji logopedycznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji osób ze specjalnymi potrzebami w zakresie terapii mowy opracowuje wyniki obserwacji i formułuje wnioski które potrafi przekazać osobie poddanej terapii lub jej opiekunowi potrafi oceniać przydatność typowych metod procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań logopedycznych w stosunku do osób o specyficznych potrzebach w zakresie terapii mowy potrafi opracować program efektywnej terapii i skutecznie ją prowadzić posiada praktyczne umiejętności pracy z pacjentem z zaburzeniami mowy potrafi analizować wyniki badań specjalistycznych i określać sposób współpracy z innymi specjalistami zajmującymi się pacjentem z zaburzeniami mowy | Kryteria weryfikacji Udział w zajęciach, spełnienie warunków / wykonanie zadań ustalonych przez prowadzącego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji absolwent studiów:Jest gotowy do odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do pacjenta działania Jest gotowy do respektowania zasad etyki zawodowej logopedy Jest gotowy do określenia swojego stanu wiedzy i umiejętności wskazując obszary konieczne do dalszego doskonalenia Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań terapeutycznych wobec osoby z zaburzeniami komunikacji językowej i jego najbliższego otoczenia Prezentuje postawę otwartości na różnorodne modele pracy z osobami z zaburzeniami komunikacji językowej, a także motywację do samodzielnego poszukiwania optymalnych rozwiązań w procesie diagnostycznym i terapeutycznym Rozumie potrzebę stałego doskonalenia się i permanentnego zdobywania profesjonalizmu w postępowaniu metodyczno-terapeutycznym | Kryteria weryfikacji Udział w zajęciach, spełnienie warunków / wykonanie zadań ustalonych przez prowadzącego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. MEDYCZNE PODSTAWY LOGOPEDII
- Anatomia, fizjologia i patologia narządu głosu, mowy i słuchu
- Podstawy ortodoncji
- Podstawy audiologii i foniatrii
- Psychiatria dziecięca
- Podstawy neurologii dziecięcej
- Rola neonatologii i fizjoterapii w logopedii
II. LINGWISTYCZNE PODSTAWY LOGOPEDII
- Fonetyka i fonologia
- Semantyka, składnia i morfologia języka polskiego
- Audiofonologia
III. PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE PODSTAWY LOGOPEDII
- Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży
- Psychologia kliniczna dziecka
- Neuropsychologia
- Psychoterapia
- Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej
IV. PODSTAWY ROZWOJU MOWY DZIECKA
- Kształtowanie się języka dziecka w normie i patologii
- Rozwój psychoruchowy dziecka – parcjalne zaburzenia
- Rola integracji sensorycznej w zaburzeniach rozwoju mowy i komunikacji
- Wczesna interwencja logopedyczna
V. TECHNIKA MÓWIENIA
- Zaburzenia głosu
- Emisja i higiena głosu
- Logopedia artystyczna
VI. ZABURZENIA MOWY I JĘZYKA: DIAGNOZA – TERAPIA – METODYKA
- Teoria i typologia zaburzeń mowy
- Diagnoza, profilaktyka i terapia logopedyczna (dyslalia)
- Neurologopedia
- Balbutologopedia
- Zaburzenia mowy w chorobach otępiennych i psychicznych
- Logorytmika
- Metodyka terapii logopedycznej
- Komputer jako narzędzie wspierające pracę logopedy
VII. LOGOPEDIA W PEDAGOGICE SPECJALNEJ
- Surdologopedia
- Oligofrenologopedia i tyflologopedia
- Zaburzenia mowy u osób z ASD
VIII. DIAGNOZA I TERAPIA PEDAGOGICZNA
- Diagnoza i terapia specyficznych trudności w uczenie się
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
- Glottodydaktyka
IX. METODYKA AAC
- Behawioralne strategie uczenia mowy i komunikacji
- Systemy stosowane w ramach alternatywnej i wspomagającej komunikacji
- Pomoce dydaktyczne w AAC
X. Praktyka logopedyczna
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto10,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto10,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Połączenie zajęć synchronicznych z zajęciami w bezpośrednim kontakcie w siedzibie Uczelni. Wybrane zajęcia będą realizowane na platformie online z elementami czatu lub wideokonferencji, z dostępem do materiałów i ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Ukończone studia I lub II stopnia.
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń i poprawność złożonych dokumentów.
Uprzejmie informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów grupa może nie zostać uruchomiona.
WYMAGANE DOKUMENTY
- dyplom/odpis ukończenia studiów wyższych
- wypełniony kwestionariusz zgłoszeniowy
- wypełnione podanie o przyjęcie na studia
- wypełniona umowa w 2 egzemplarzach
- 1 zdjęcie
- dowód uiszczenia opłaty rekrutacyjnej
Link do pobrania dokumentów: https://podyplomowe.wsei.eu/dokumenty-dla-sluchacza/
Informacje dodatkowe
Aktualna oferta z pełnym opisem oraz niezbędną dokumentacją: https://podyplomowe.wsei.eu/nasza-oferta/
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie na platformie Moodle poprzez usługę ClickMeeting.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer użytkownika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu,
- sprawny mikrofon i kamera internetowa.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować użytkownik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms. Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe