Revenue Management w hotelu – forma zdalna w czasie rzeczywistym
Revenue Management w hotelu – forma zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Turystyka i hotelarstwo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do pracowników działów sprzedaży i dystrybucji w obiektach hotelarskich oraz do osób starających się o zatrudnienie w powyższych działach. Przekrojowość kursu poszerza grono jego adresatów także o właścicieli niezależnych obiektów hotelarskich oraz o kadrę zarządzającą tego typu obiektami.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji06-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńInne formy kształcenia, w tym kursy dokształcające i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia "Revenue Management w hotelu" jest przygotowanie do planowania i wdrażaniu Revenue Management w obiekcie hotelarskim.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie maksymalizacji obrotów obiektu hotelarskiego w oparciu o metodykę Revenue Management. | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje narzędzia i metody służące maksymalizacji obrotów obiektu hotelarskiego w oparciu o metodykę Revenue Management. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie maksymalizacji obrotów obiektu hotelarskiego w oparciu o metodykę Revenue Management. Podczas szkolenia omówione zostaną m.in. wskaźniki stosowane w Revenue Management z uwzględnieniem różnych centrów zysku. Szkolenie kompleksowo przygotowuje członków zespołów odpowiadających za zarządzanie sprzedażą i dystrybucją do efektywnego wdrożenia narzędzi oraz strategii maksymalizujących wykorzystanie potencjału rynkowego obiektu.Efekt usługi
Usługa przygotowuje uczestników do realizacji procesów służących zwiększeniu przychodów w hotelu. Uczestnicy przygotowują strategię cenową dla swojego hotelu w oparciu o analizę kosztów stałych i zmiennych swojego obiektu na przykładzie najlepszych praktyk branżowych.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Uczestnicy przygotowują strategię cenową dla swojego hotelu w oparciu o analizę kosztów stałych i zmiennych swojego obiektu na przykładzie najlepszych praktyk branżowych.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych.
Program obejmuje zajęcia teoretyczne i ćwiczenia praktyczne realizowane w formie warsztatowej, gdzie uczestnicy indywidualnie lub w grupach 2-3 osobowych będą wykonywać zadania.
Wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu hotelarstwa.
Ramowy program usługi
- Specyfika RM a biznes-mix hotelu.
- Czym jest Revenue Management?
- postCovid biznes-mix
- Obszary zastosowania RM w hotelu.
- 5 zasad revenue management.
- 6 kroków efektywnego Revenue Management.
- Jak RM wpływa na efektywność hotelu?
- Definiowanie strategii RM dla hotelu.
- Revenue Management w okresach kryzysu.
- Podstawowe definicje RM.
- OCC, ADR, RevPAR, TRevPAR – jak je wyliczać?
- Stay controls – techniki Revenue Management.
- Plan stawek.
- Pricing.
- Źródła i analiza danych.
- Jakie dane brać pod uwagę?
- Skąd pozyskiwać dane? – źródła wewnętrzne i zewnętrzne.
- Agregowanie i analiza danych z PMS/CRM.
- Analiza otoczenia konkurencyjnego.
- Rate shopper na przykładzie OTAInsight – studium przypadku.
- STR – studium przypadku.
- Wykorzystanie danych – prognozowanie i optymalizacja.
- Pricing.
- Czym jest pricing?
- Polityka cenowa w odniesieniu do biznes-mixu.
- Strategie i taktyki pricing.
- Metody ustalania cen; pozycjonowanie poziomu rack rate.
- Tworzenie skutecznych promocji.
- Narzędzia kontroli warunków sprzedaży.
- Kontrola warunków sprzedaży w praktyce – studium przypadków.
- Booking window – okno rezerwacji w odniesieniu do biznes mixu.
- Praca z overbookingiem.
- Zasada działania Channel Manager.
- Dobór narzędzi kontroli w zależności od typu obiektu.
- Strategie dystrybucyjne.
- Czym jest strategia dystrybucji w hotelu?
- eCommerce.
- Procesy dystrybucji.
- Kanały dystrybucji produktu hotelarskiego.
- Direct bookings – jak je zwiększyć?
- Strategie utrzymywania balansu pomiędzy pośrednikami, a własnymi kanałami sprzedaży.
- Szerokość kanału dystrybucji i dobór strategii.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto125,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto125,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Ziobro
Wykładowca WSTiE, od niemal 20 lat związany z branżą turystyczną i hotelarstwem (grupa Orbis/Accor, Novotel Kraków City West – kierownik ds. sprzedaży korporacyjnej; dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Vienna International Hotels & Resorts: Andel's Hotel Cracow i Chopin Hotel Cracow, regionalny dyrektor ds. sprzedaży). W latach 2015-2017 dyrektor sprzedaży i marketingu oraz dyrektor generalny w Hilton Garden Inn Kraków Airport, autor programu działań CSR. W latach 2017-2019 dyrektor butikowego Pałacu Bonerowskiego***** w Krakowie. Od września 2019 Dyrektor Generalny dwóch dużych hoteli i centrum konferencyjnego w Krakowie – Best Western Premier i Best Western Express.
Absolwent kierunku Turystyka i Rekreacja na krakowskiej Akademii Wychowania Fizycznego
Niezależny trener biznesu, autor szkoleń w zakresie sprzedaży, obsługi klienta i zrównoważonego rozwoju w hotelach. Posiada szerokie doświadczenie w realizacji procesów dydaktycznych jako wykładowca m.in. na studiach podyplomowych Menedżer Hotelu realizowanych przez Wyższą Szkołę Turystyki i Ekologii. Zrealizował ok. 1000 godzin szkoleniowych, przeszkolił ok. 2500 osób.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej - materiały multimedialne ze szkolenia, kwestionariusze, materiały ćwiczeniowe (prezentacje, konspekty, zestawy zadań).
Warunki uczestnictwa
Minimalna liczba uczestników: 10 osób.
Szkolenie zdalne prowadzone jest w czasie rzeczywistymi i transmitowane za pomocą kanału internetowego z wykorzystaniem systemu WEBEX CISCO, który umożliwia komunikację głosową oraz wideo z uczestnikami przebywającymi w dowolnym miejscu ze sprawnie działającym stałym łączem internetowym.
Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje przed szkoleniem link dostarczony w wiadomości mailowej z informacjami dotyczącymi szkolenia zdalnego. Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu jest ważny do momentu zakończenia szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
komputer / laptop ze stałym dostępem do Internetu (Szybkość pobierania/przesyłania: minimalna
2 Mb/s / 128 kb/s; zalecana 4 Mb/s / 512 kb/s )
przeglądarka internetowa – zalecane: Google Chrome, Mozilla Firefox
słuchawki lub dobrej jakości głośniki
mikrofon
zalecane: kamera (w przypadku komputerów stacjonarnych)
spokojne miejsce, odizolowane od zewnętrznych czynników rozpraszających