KURS NA PILOTA CIĘŻKIEGO DRONA (STS-01 + NSTS-06 do 25 kg) + 12h LOTÓW 1na1 z INSTRUKTOREM + PAŃSTWOWY EGZ. na PILOTA DRONA w kat. STS-01 (nowe europejskie uprawnienia) i NSTS-06 + moduł spec.: WYKORZYSTANIE DRONÓW W USŁUGACH (wprowadzenie do 18 modułów specjalistycznych) | LATANIE DRONEM ZA GRANICĄ
KURS NA PILOTA CIĘŻKIEGO DRONA (STS-01 + NSTS-06 do 25 kg) + 12h LOTÓW 1na1 z INSTRUKTOREM + PAŃSTWOWY EGZ. na PILOTA DRONA w kat. STS-01 (nowe europejskie uprawnienia) i NSTS-06 + moduł spec.: WYKORZYSTANIE DRONÓW W USŁUGACH (wprowadzenie do 18 modułów specjalistycznych) | LATANIE DRONEM ZA GRANICĄ
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Obsługa maszyn i urządzeń
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- KAŻDA OSOBA, chcąca poszerzyć zakres swojej wiedzy i umiejętności poprzez udział w DODATKOWYCH godzinach zajęć specjalistycznych oraz większej ilości godzin "w powietrzu" - 12H ZAJĘĆ PRAKTYCZNYCH (loty) w układzie 1 na 1 (Uczestnik - Instruktor).
- WSZYSTKIE OSOBY chcące zdobyć wiedzę i umiejętności z obszaru dronów w ujęciu cyfrowej i zielonej gospodarki oraz ZDAĆ EGZAMIN PAŃSTWOWY i UZYSKAĆ UPRAWNIENIA NSTS-06 (loty BSP w zasięgu wzroku i poza zasięgiem wzroku, do 25 kg) oraz STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS, do 25 kg).
KAŻDA OSOBA, która pragnie nie tylko uzyskać uprawnienia na PILOTA DRONA, ale także zdobyć wiedzę w zakresie lotów za granicą i wykorzystania dronów w usługach, w obszarze cyfrowych i zielonych kompetencji. Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji24-04-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi41
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje przyszłych pilotów bezzałogowych statków powietrznych do samodzielnego wykonywania lotów według scenariusza NSTS-06 i STS-01 (po zdaniu egzaminu i uzyskaniu uprawnień ULC) oraz potwierdza zdobycie przez uczestników wiedzy w zakresie lotów dronami za granicą i wykorzystania dronów w usługach, w obszarze zielonej gospodarki.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant definiuje aspekty związane z przepisami lotniczymi i procedurami operacyjnymi zgodnymi ze standardem STS-01 i NSTS-06 | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje przepisy lotnicze dla bezzałogowych statków powietrznych na terenie UE, a także rozróżnia wykonywanie operacji w ramach kategorii otwartej i szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje różnice pomiędzy wykonywaniem operacji VLOS i BVLOS, a także charakteryzuje strukturę przestrzeni powietrznej oraz ograniczenia z nią związane w przypadku wykonywania operacji VLOS/BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje organy prawne odpowiedzialne za ustalanie przepisów prawa lotniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant posiada ogólną wiedzę w zakresie Bezzałogowych Statków Powietrznych (BSP) | Kryteria weryfikacji rozróżnia typy i zasady działania BSP oraz definiuje różne tryby lotów, a także rozróżnia komponenty z których zbudowany jest BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji definiuje obsługę przeglądu przedstartowego bezzałogowego statku powietrznego i ogólny stan systemu BSP i kryteria zdatność do lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym oraz dobiera odpowiednie parametry lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant definiuje osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie | Kryteria weryfikacji charakteryzuje czynniki zewnętrzne wpływające na system BSP oraz opisuje osiągi systemu BSP w locie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje czynniki ograniczające możliwości człowieka jako pilota drona | Kryteria weryfikacji charakteryzuje czynniki ograniczające możliwości człowieka/pilota w trakcie wykonywania lotów BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje zagrożenia wynikających z lotów pod wpływem substancji psychoaktywnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi i powietrzu | Kryteria weryfikacji definiuje, charakteryzuje i określa ryzyko na ziemi, dokonuje analizy przestrzeni powietrznej oraz analizuje i ocenia ryzyko operacyjne a także nadzoruje bezpieczne wykonywanie czynności lotniczych oraz wykonuje bezpieczny start, lot i lądowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji posiada umiejętność planowania lotu i odpowiedniego przygotowania do niego a także rozróżnia ryzyko związane z wykonywaniem operacji systemem BSP w różnych warunkach podczas wykonywania lotów VLOS oraz BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje czynniki pogodowe mogące mieć wpływ na wykonywanie misji BSP | Kryteria weryfikacji definiuje czynniki związane z meteorologią oraz rozróżnia i charakteryzuje pogodowe zjawiska niebezpieczne a także ocenia warunki meteorologiczne na podstawie dostępnych informacji meteorologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant posiada ogólną wiedzę w zakresie wykorzystania DRONÓW W USŁUGACH, w ramach wprowadzenia do 18 modułów specjalistycznych realizowanych, w ujęciu o "zielone umiejętności" | Kryteria weryfikacji definiuje, charakteryzuje i określa sposoby wykorzystania DRONÓW W USŁUGACH, w oparciu o wprowadzenie do 18 specjalistycznych modułów, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant definiuje aspekty związane z przepisami lotniczymi i procedurami operacyjnymi w zakresie wykonywania lotów za granicą | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje przepisy lotnicze oraz wytyczne dla bezzałogowych statków powietrznych za granicą | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant opisuje działania wykonywane w trakcie lotu bezzałogowym statkiem powietrznym w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji | Kryteria weryfikacji definiuje i charakteryzuje działania wykonywane w trakcie misji powietrznej z wykorzystaniem bezzałogowego statku powietrznego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji (m.in. zdjęcia/filmy terenów zielonych i/lub chronionych) oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów, czy samochodów spalinowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wskazany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego (ULC).
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
W ramach niniejszego szkolenia, chcemy Kursantowi, czyli Tobie - przyszłemu PILOTOWI DRONA, zaproponować trochę inne podejście, dające Tobie więcej możliwości świadomego decydowania o swoim dalszym rozwoju w obszarze dronów.
Prawdopodobnie dopiero rozpoczynasz swoją bardziej profesjonalną przygodę z dronami. I tak naprawdę oprócz tego, że chcesz nauczyć się dobrze i bezpiecznie latać dronem, zastanawiasz się w jaki sposób możesz wykorzystać drona, aby dodatkowo móc zarabiać w ramach świadczenia usług dronowych (teraz albo w przyszłości).
Jeśli tak, to dobrze trafiłeś. To szkolenie jest właśnie dla Ciebie. Oprócz tego, że uzyskasz uprawnienia NSTS-06 i STS-01 oraz faktycznie nauczysz się latać dronem, to pokażemy Tobie, gdzie można wykorzystać drony.
Dlatego też przygotowaliśmy dla Ciebie w ramach tego szkolenia - moduł zawodowy: DRONY W USŁUGACH, a w ramach niego zrobiliśmy wprowadzenie do 18 modułów specjalistycznych, tak abyś później mógł sam zdecydować w jakich obszarach/specjalizacjach chcesz się rozwijać:
- TERMOWIZJA | TERMOWIZJA BUDYNKÓW
- DRONOWE INSPEKCJE OZE
- INSPEKCJE PANELI SŁONECZNYCH
- INSPEKCJE TURBIN WIATROWYCH
- FOTO-VIDEO Z DRONA ORAZ OBRÓBKA ZDJĘĆ I FILMÓW
- TELEDETEKCJA
- ROLNICTWO PRECYZYJNE
- POSZUKIWANIA OSÓB I NIELEGALNYCH SKŁADOWISK
- WYKORZYSTANIE OPROGRAMOWANIA KOMPUTEROWEGO DO DRONÓW (RDT G2, Loc8, FIRETRAK)
- QGIS | ORTOFOTOMAPY | TWORZENIE MAP | ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH
- POMIAR SMOGU Z WYKORZYSTANIEM DRONA
- NOCNE LOTY
- LOTY FPV
- SORA (ANALIZA RYZYKA)
- MISJE SAR
Powyższy moduł zawodowy: DRONY W USŁUGACH, w ramach wprowadzenia do 18 modułów specjalistycznych realizowany będzie, w ujęciu o "zielone umiejętności", o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywane w obszarze "cyfrowej i zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY.
Na podstawie modułu zawodowego: DRONY W USŁUGACH, w którym uczestniczyłeś, po zakończeniu niniejszego szkolenia, poza zakresem niniejszej karty usługi, będziesz mógł dokształcić się w ramach rozwoju kompetencji społecznych z poniższych obszarów specjalistycznych, które najbardziej Ciebie zainteresowały i chciałbyś się w tych obszarach specjalizować.
Dedykowane moduły specjalistyczne (każdy moduł 3h dydaktyczne):
MS01 – Termowizja
MS02 – Termowizja budynków
MS03 – Dronowe Inspekcje OZE
MS04 – Dronowe Inspekcje Turbin Wiatrowych – cz. 1
MS05 – Dronowe Inspekcje Turbin Wiatrowych – cz.2
MS06 – Dronowe Inspekcje Paneli Słonecznych - cz. 1
MS07 – Dronowe Inspekcje Paneli Słonecznych - cz. 2
MS08 – Foto-video z drona + obróbka zdjęć i filmów – cz. 1
MS09 – Foto-video z drona + obróbka zdjęć i filmów – cz. 2
MS10 – Foto-video z drona + obróbka zdjęć i filmów – cz. 3
MS11 – Podstawy QGIS (geoinformacja)
MS12 – Ortofotomapy + analiza danych 2D/3D – cz.1
MS13 – Ortofotomapy + analiza danych 2D/3D – cz.2
MS14 – Ortofotomapy + analiza danych 2D/3D – cz.3
MS15 – Misje SAR (Search and Rescue)
MS16 – Poszukiwanie osób i nielegalnych składowisk – cz.1
MS17 – Poszukiwanie osób i nielegalnych składowisk – cz.2
MS18 – Nocne loty dronem
MS19 – Loty FPV
MS20 – SORA – analiza ryzyka
MS21 – Teledetekcja
MS22 – Rolnictwo precyzyjne
MS23 – Pomiar smogu – cz.1
MS24 – Pomiar smogu – cz. 2
MS25 – Aplikacje dronowe: RDT G2 – polskojęzyczne oprog. automatyzujące proces analizy dużej ilości zdjęć termowizyjnych pozyskanych z drona + Loc8 – polskojęzyczne oprog. umożliwiające wykrywanie obiektów z obrazów drona na podstawie pasma kolorów + FIRETRAK – polskojęzyczne oprog. do zarządzania pożarami lasów z drona.
Podkreślamy, że powyższa propozycja jest poza zakresem niniejszej karty usługi.
-----
Uzyskując uprawnienia STS-01 (loty BSP w zasięgu wzroku - VLOS do 25 kg) i NSTS-06 (loty BSP poza zasięgiem wzroku - BVLOS do 25 kg) uzyskujesz również uprawnienia: NSTS-01, NSTS-02 oraz NSTS-05.
Tak więc do końca 2025 r. spokojnie sobie latasz w ramach NSTS-06, a w 2026 r. "przesiadasz się" na STS-01. Ale pamiętaj, że musisz mieć drona w klasie C5, aby móc latać w STS-01.
U nas w EuroDRON zajęcia praktyczne to 12 h zegarowych (STS-01 i NSTS-06) w układzie 1 na 1 (Instruktor-Ty). Tak więc nie tylko uzyskasz STS-01 i NSTS-06, ale także nauczysz się latać bezpiecznie i poczytalnie dronem.
Pamiętaj! Uzyskujesz podczas szkolenia uprawnienia Pilota a nie Operatora.
-----
Niniejsze szkolenie w swoim zakresie obejmuje aspekty wykorzystywania dronów w kontekście GOSPODARKI EKOLOGICZNEJ oraz ZIELONEJ TRANSFORMACJI i ZIELONYCH KOMPETENCJI a także TRANSFORMACJI CYFROWEJ.
Program szkolenia został opracowany m.in. z wykorzystaniem wykazu "zielonych umiejętności", opracowanych przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Wykaz zielonych umiejętności wraz z potwierdzeniem ich nabycia:
- promowanie zrównoważonego rozwoju, poprzez wykorzystanie dronów jako ekologicznego narzędzia pracy,
- dokonywanie pomiaru poziomu zanieczyszczeń i identyfikacji nielegalnych składowisk śmieci, poprzez wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania komputerowego,
- wzbudzanie pasji do przyrody i działań na rzecz ekologii poprzez obserwację środowiska naturalnego z wykorzystaniem drona.
--------
SZKOLENIE NA PILOTA Bezzałogowego Statku Powietrznego (BSP) składa się z DWÓCH CZĘŚCI:
CZĘŚCI TEORETYCZNEJ oraz CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ.
PAMIĘTAJ! WARUNKIEM UZYSKANIA UPRAWNIEŃ PILOTA BSP (drona) jest POZYTYWNY wynik z końcowego Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej (zewnętrzna walidacja) oraz UKOŃCZENIE Szkolenia Praktycznego i POZYTYWNA Ocena Umiejętności Praktycznych wystawiana przez Instruktora EuroDRON w trakcie Szkolenia Praktycznego.
CZĘŚĆ TEORETYCZNA SZKOLENIA - 27h zegarowych [szkolenie grupowe, przeprowadzana w formie wykładów zdalnych w czasie rzeczywistym (on-line), obejmuje zagadnienia]:
- PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25 kg) i NSTS-06 (VLOS + BVLOS do 25 kg)
- OBSŁUGA, BUDOWA I ZASADY DZIAŁANIA BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO (BSP)
- PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO
- OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP
- TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU
- PROCEDURY OPERACYJNE
- OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BSP
- METEOROLOGIA
- OSIĄGI SYSTEMU BSP W LOCIE
- LATANIE DRONEM ZA GRANICĄ - PRZEPISY i WYTYCZNE
- DRONY W USŁUGACH - przykłady wykorzystanie dronów w obszarze cyfrowej i/lub zielonej gospodarki, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność
- EGZAMIN PRÓBNY oraz OMÓWIENIE PYTAŃ I ODPOWIEDZI
----
Drugi etap szkolenia to CZĘŚĆ PRAKTYCZNA, która jest prowadzona na dronach należących do naszego Ośrodka - EuroDRON. NIE MUSISZ posiadać własnego sprzętu (drona), ale jeśli chcesz TO MOŻESZ zabrać na szkolenie swój sprzęt.
Nasi INSTRUKTORZY dołożą wszelkich starań, aby ćwiczenia były dla Ciebie, jak najbardziej przydatne, a także dopasowane do Twoich nowych planów zawodowych. Na szkolenie praktyczne DOBRZE zaopatrzyć się w KARTĘ PAMIĘCI microSD aby móc zrobić WŁASNE ZDJĘCIA i FILMIKI z DRONA.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA SZKOLENIA [12h zegarowych] w tym przez cały okres szkolenia praktycznego odbywa się OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH, która nie stanowi procesu walidacji [przeprowadzana w formie stacjonarnej we współpracy z Instruktorem na zasadzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor)].
SZKOLENIE PRAKTYCZNE odbywa się zarówno na dronie lekkim (do 4 kg) oraz na dronie ciężkim (do 25 kg) w trybie VLOS (Visual Line Of Sight - loty w zasięgu wzroku) oraz BVLOS (Beyond Visual Line Of Sight - loty poza zasięgiem wzroku). Zajęcia obejmują łącznie 12 godzin pod nadzorem Instruktora w układzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor). Szkolenie praktyczne uwzględnia minimum 1 godzinę zegarową na szkolenie naziemne z obsługi i funkcji systemu BSP.
Część praktyczna szkolenia USTALANA JEST INDYWIDUALNIE Z KURSANTEM, ale przeprowadzona będzie w czasie trwania niniejszej Usługi. Szczegółowe DNI i GODZINY części praktycznej dostępne będą u osoby nadzorującej Usługę po stronie Podmiotu Świadczącego Usługę Rozwojową, czyli nas - Wszechnica Edukacyjna/EuroDRON.
PRAKTYKA będzie realizowana w dowolne dni tygodnia (także w sobotę i niedzielę) w zależności od oczekiwań/dostępności Kursanta.
----
EGZAMIN [2h zegarowe] - niezależny, zewnętrzny podmiot prowadzący proces walidacji [egzamin zdalny w czasie rzeczywistym].
Po zakończeniu części teoretycznej i praktycznej wraz z pozytywną oceną umiejętności praktycznych, Kursant jest dopuszczony do EGZAMINU. Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Kursanta.
Minimalnym progiem do zdania egzaminu jest uzyskanie minimum 75% poprawnych odpowiedzi.
Egzamin przeprowadza wyznaczony podmiot, który otrzymał od Prezesa ULC właściwą decyzję wskazującą możliwość wykonywania takich egzaminów. Wyznaczony podmiot jest jednostką niezależną od podmiotu szkolącego.
Egzamin odbędzie się w czasie trwania niniejszej karty.
Szczegółowy dzień i godzina egzaminu dla Kursantów dostępny będzie u Dostawcy usług po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym walidację.
---
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Usługa stacjonarna trwa 12h zegarowych, a usługa zdalna w czasie rzeczywistym trwa 27h zegarowych + zewnętrzna walidacja (egzamin) 2 zegarowe.
Przerwy nie są wliczone w ilość godzin niniejszej usługi.
Zgodnie z wytycznymi PARP zawartymi w Załączniku nr 2 do Regulaminu BUR, indywidualna część praktyczna (loty) nie są uwzględniane w polu "Harmonogram". W polu "Harmonogram" wskazana została część teoretyczna oraz egzamin. Termin egzaminu zawarty w harmonogramie jest wskazany jedynie poglądowo - data i godzina. Ze względu na fakt, że egzamin (walidacja) odbywa się w podmiocie niezależnym od dostawcy usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH (SBSP) - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH (SBSP) - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO ORAZ PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE STS-01 - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO ORAZ PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE STS-01 - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 PROCEDURY OPERACYJNE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 OSIĄGI BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO (BSP) W LOCIE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 METEOROLOGIA - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO FOTO-VIDEO Z DRONA ORAZ OBRÓBKA ZDJĘĆ I FILMÓW - cześć teoretyczna | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO TERMOWIZJI i TERMOWIZJI BUDYNKÓW- cześć teoretyczna | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO INSPEKCJI PANELI SŁONECZNYCH I TURBIN WIATROWYCH | OZE - cześć teoretyczna | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO TELEDETEKCJI I ROLNICTWA PRECYZYJNEGO - cześć teoretyczna | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO POSZUKIWAŃ OSÓB I NIELEGALNYCH SKŁADOWISK ORAZ WYKORZYSTANIE OPROG. KOMP. - cześć teoretyczna | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO ORTOFOTOMAP I PODSTWY QGIS | TWORZENIE MAP - cześć teoretyczna | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO POMIARU SMOGU Z WYKORZYSTANIEM DRONA ORAZ NOCNE LOTY - cześć teoretyczna | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO SORA (ANALIZA RYZYKA) ORAZ MISJE SAR | FPV- cześć teoretyczna | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:45 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 LATANIE DRONEM ZA GRANICĄ - PRZEPISY I WYTYCZNE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 EGZAMIN PRÓBNY ORAZ OMÓWIENIE PYTAŃ I ODPOWIEDZI - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 EGZAMIN - egzamin zdalny w czasie rzeczywistym ustalany jest indywidualnie z Uczestnikiem i odbędzie się w czasie trwania niniejszej karty usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,73 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,73 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Janusz KACZOR
Szymon SOKOŁOWSKI
Patryk JAWORSKI
Paweł ZAWISZA
Piotr STRUSKI
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- DOSTĘP na czas szkolenia do naszej platformy elektronicznej z materiałami szkoleniowymi, dzięki któremu w dowolnym, dogodnym momencie będziesz mógł powtórzyć, bądź przypomnieć wszystkie kwestie związane ze szkoleniem.
- Kursant będzie miał do dyspozycji udostępnioną przez Wszechnicę Edukacyjną, KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ wymaganą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
- Uzyskanie potwierdzenia zdania egzaminu z wynikiem pozytywnym oraz uzyskanie potwierdzenia ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego w tym pozytywna ocena umiejętności praktycznych stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi ULC. Zatwierdzenie przez Prezesa ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie następuje w terminie do 30 dni. ULC nie wydaje certyfikatów w wersji papierowej a jedynie w wersji elektronicznej.
-----------
UWAGA! Zajęcia praktyczne są zależne od warunków pogodowych (nie latamy, kiedy prędkość wiatru 🌬 przekracza 8 m/s, występują opady atmosferyczne 🌧🌨 lub mgła a także, gdy temperatura powietrza jest ujemna 🥶). Czynnikiem uniemożliwiającym realizację lotu w danym dniu/godzinach może być czasowe "wyłączenie" dostępności przestrzeni powietrznej 🚁✈️🛸. W takich wypadkach zastrzegamy sobie możliwość odwołania spotkania i przeniesienia go na ustalony wspólnie z Kursantem inny termin.
-------------
Pamiętaj! Uzyskujesz podczas szkolenia uprawnienia Pilota a nie Operatora.
WARTO WIEDZIEĆ! "RÓŻNICA MIĘDZY PILOTEM DRONA, A OPERATOREM DRONA"
(...) PILOT DRONA to osoba (fizyczna), która wykonuje lot dronem. Musi posiadać odpowiednie kompetencje i znajdować się w odpowiednim stanie psychofizycznym. (...)
(...) OPERATOR DRONA to najprościej wyjaśniając właściciel drona albo osoba lub instytucja, która nim rozporządza, ale niekoniecznie lata, a zatem NIE MUSI POSIADAĆ ŻADNYCH UPRAWNIEŃ LOTNICZYCH. Operatorem może być osoba fizyczna (w rozumieniu kodeksu cywilnego, czyli każda osoba) lub osoba prawna. Osobami prawnymi są określone w przepisach jednostki organizacyjne takie jak Skarb Państwa, jednostki samorządowe, szkoły państwowe, przedsiębiorstwa państwowe, spółdzielnie, stowarzyszenia, fundacje czy spółki kapitałowe. Tu dobrze zaznaczyć, że firmy działające w branży droniarskiej, a będące spółkami cywilnymi, nie są osobami prawnymi i przy rejestracji operatora są traktowane jak osoby fizyczne. (...)
(źródło: Czerwiński J., "Pilot czy operator" artykuł z dnia 14.01.2022 r. - https://www.dronemwprawo.pl/pilot-czy-operator/)
ZACHĘCAMY DO PRZECZYTANIA CAŁEGO ARTYKUŁU
Warunki uczestnictwa
Aby przystąpić do szkolenia Uczestnik powinien:
- mieć ukończone 18 lat,
- ukończyć BEZPŁATNE szkolenie oraz zdać BEZPŁATNY egzamin on-line w podkategorii A1/A3. Na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia rekomendujemy przesłanie do nas POTWIERDZENIA ZALICZENIA SZKOLENIA I ZDANIA EGZAMINU ONLINE A1/A3.
Przystępując do szkolenia zdalnego w czasie rzeczywistym Kursant musi mieć stały dostęp do urządzenia elektronicznego wyposażonego w kamerę, głośnik i mikrofon.
Kursant jest świadomy i wyraża zgodę, aby na potrzeby usługodawcy, jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów kształcenia usługa mogła być rejestrowana (nagrywana). Uczestnikowi nie udostępniamy w żadnej formie nagrania ze szkolenia.
Ze względu na specyfikę szkoleń dronowych, Wszechnica Edukacyjna ma prawo odmówić Uczestnikowi udziału w szkoleniu lub zakończyć jego udział w szkoleniu w każdej chwili, bez podania przyczyny takiej decyzji.
Informacje dodatkowe
- UWAGA! W przypadku dofinansowania usługi poniżej 70% ze środków publicznych, usługa nie jest zwolniona z podatku VAT. Należy wówczas doliczyć do usługi szkoleniowej należny VAT w wysokości 23%.
- Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem i odbędzie się w okresie trwania karty usługi. Ustalone dni i godz. szkolenia praktycznego dostępne są u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usługi (czyli nas).
- Egzamin jest ustalany indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie trwania niniejszej karty usługi.
- Kwalifikacja związana z zieloną/cyfrową transformacją.
- Instruktorzy będą prowadzić usługę rotacyjnie w zależności od dostępności danego instruktora w dniu szkolenia oraz faktycznego uruchomienia danej usługi. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera. Każda osoba wyznaczona posiada stosowne uprawnienia oraz odpowiednią wiedzę i umiejętności do poprowadzenia szkolenia.
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu "Kierunek-Rozwój".
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W trybie zdalnym szkolenia teoretyczne realizujemy w formie wykładów on-line w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem platformy Teams/ZOOM.
Wymagania systemowe:
• połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)
• głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth
• kamera internetowa lub kamera internetowa HD - wbudowana lub wtyczka USB
• lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo
Obsługiwane systemy operacyjne:
• macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym
• Windows 10
Uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Windows 8 lub 8.1
• System Windows 7
• Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym
• Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym
• Ubuntu 12.04 lub nowszy
• Mennica 17.1 lub nowsza
• Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy
• Oracle Linux 6.4 lub nowszy
• CentOS 6.4 lub nowszy
• Fedora 21 lub nowsza
• OpenSUSE 13.2 lub wyższy
• ArchLinux (tylko 64-bit)
Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne:
• Surface Pro 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym
Uwaga: W przypadku tabletów z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Urządzenia z systemem IOS lub Android
• Urządzenia Blackberry
Obsługiwane przeglądarki:
• Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM:
Minimum - Procesor jednordzeniowy 1 GHz lub wyższy, nie dotyczy
Zalecane - Procesor dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD), 4GB
Link umożliwiający uczestnictwo w szkoleniu zdalnym w czasie rzeczywistym (on-line) jest ważny w okresie trwania niniejszej usługi.
Adres
Adres
Część praktyczna z Instruktorem, realizowana jest stacjonarnie w miejscu przygotowanym do lotów. Dokładne terminy zajęć ustalane są indywidualnie pomiędzy Kursantem a Dostawcą Usługi (czyli nami). Prosimy, aby Kursant przesłał informację o miejscu i terminie szkolenia praktycznego do swojego Opiekuna po stronie Operatora. Tak aby Operator miał możliwość przeprowadzić wizytację podczas zajęć praktycznych.
Ze względu na zmienne warunki atmosferyczne i/lub dostępność przestrzeni powietrznej, zastrzega się możliwość zmiany miejsca realizacji szkolenia. O zaistniałej sytuacji Kursant zostanie poinformowany tel./mailowo. Kursant zobowiązany jest niezwłocznie przekazać informację o zmianie terminu i/lub miejsca szkolenia praktycznego do swojego Opiekuna.