Zarządzanie i komunikacja w zróżnicowanym wiekowo zespole, wspieranie integracji w miejscu pracy, radzenie sobie w sytuacjach stresowych i konfliktowych oraz budowanie zdrowej i zróżnicowanej kultury organizacyjnej.
Zarządzanie i komunikacja w zróżnicowanym wiekowo zespole, wspieranie integracji w miejscu pracy, radzenie sobie w sytuacjach stresowych i konfliktowych oraz budowanie zdrowej i zróżnicowanej kultury organizacyjnej.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa obejmuje pracowników zainteresowanych poszerzeniem swoich kompetencji w zakresie zarządzania, komunikacji w zespołach zróżnicowanych wiekowo.
- Przedsiębiorcy i właściciele firm,
- Kadra zarządzająca, menadżerowie oraz specjaliści,
- Pracownicy firm.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji06-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do wykorzystania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienia poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby dostosowania polityki kadrowej do potrzeb pracowników różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje korzyści wynikające z elastycznego podejścia do zarządzania personelem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe potrzeby zdrowotne i socjalne charakterystyczne dla różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje różnice w oczekiwaniach dotyczących warunków pracy między pokoleniami. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Wskazuje czynniki motywacyjne wpływające na rozwój zawodowy w różnych grupach wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje metody wspierania rozwoju zawodowego pracowników w zależności od ich wieku. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje najczęstsze przyczyny konfliktów międzypokoleniowych w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia techniki skutecznej komunikacji pomagające w rozwiązywaniu nieporozumień. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa szkoleniowa realizowana w godzinach zegarowych (1 godzina zegarowa = 60 minut): łącznie 32 godzin zegarowych.
Usługa ma charakter stacjonarny. Część szkoleniowa stanowi 31 godzin i 30 minut a część walidacji 30 minut.
Część praktyczna stanowi 10 godzin a część teoretyczna 21 godzin.
Przerwy ujęte w harmonogramie wliczają się w czas trwania usługi.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające na ćwiczenie umiejętności.
Program realizowany będzie z użyciem takich metod, jak:
- miniwykłady i prezentacje,
- ćwiczenia indywidualne,
- dyskusje,
- case study,
- zadania.
Uczestnicy otrzymają komplet materiałów dydaktycznych w formie eletronicznej podczas trwania szkolenia.
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników:
Wcześniejsze przygotowanie, żeby uczestniczyć w usłudze podnoszącej kompetencje: nie jest wymagane (podstawowy poziom usługi).
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia szkolenia:
- Przygotowanie dokumentów (lista obecności, formularz zgłoszeniowy)
- Wyposażenie sali szkoleniowej w tablicę flipchart
- Wyposażenie sali szkoleniowej w rzutnik
- Wyposażenie sali szkoleniowej w notesy dla uczestników
Program:
Moduł 1: Bariery i wsparcie w budowaniu zróżnicowanych wiekowo zespołów:
- Omówienie czynników, które mogą stanowić bariery oraz tych, które wspierają integrację i efektywną współpracę między pokoleniami.
- Rola komunikacji w pracy.
- Jakie są wąskie gardła w komunikacji, jakie powodują problemy i jak im przeciwdziałać.
Moduł 2: Otwarte kanały komunikacji między pokoleniami:
- Jak zapewnić, aby komunikacja w zespole zróżnicowanym wiekowo była skuteczna?
- Zasady uporządkowanego i efektywnego obiegu informacji.
- Zdefiniowanie kluczowych zasad pracy w zespole.
- Jak usprawnić komunikację i zgodne nastawienie na wspólny cel.
Moduł 3: Role w zespole międzypokoleniowym:
- Jakie role pełnią poszczególne grupy wiekowe w zespole?
- Jak typologia osobowości wpływa na komunikację z innymi współpracownikami.
- Sposoby rozpoznania typu osobowości, dopasowanie komunikacji, zachowań i sposobu pracy
Moduł 4: Zasady udzielania informacji zwrotnej.
- Sposoby przekazywania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej, sposobów prowadzenia rozmowy korygującej.
Moduł 5: Relacje w zespole zróżnicowanym wiekowo:
- Jak budować i utrzymywać pozytywne relacje między pracownikami w różnym wieku.
- Co powoduje konflikty w komunikacji?
- Jakich słów nie należy używać w komunikacji interpersonalnej.
Moduł 6: Cechy efektywnego zespołu międzypokoleniowego:
- Uczestnicy uzgadniają, jakie cechy i czynniki wspierają budowanie efektywnego zespołu złożonego z pracowników w różnym wieku
- Techniki komunikacji asertywnej.
- Skuteczność wykorzystania różnych kanałów komunikacyjnych i form dialogu.
- Określanie najlepszych dopasowanie form komunikacji do sytuacji i problemu.
Moduł 7: Cechy efektywnego zespołu międzypokoleniowego:
- Uczestnicy uzgadniają, jakie cechy i czynniki wspierają budowanie efektywnego zespołu złożonego z pracowników w różnym wieku.
Moduł 8: Planowanie celów z uwzględnieniem różnic wiekowych:
- Jak formułować cele, które uwzględniają potrzeby i aspiracje pracowników z różnych pokoleń?
Moduł 9: Modele skutecznej komunikacji w różnych sytuacjach
- (prośba, polecenie, ocena lub krytyka, wymiana danych, wymiana pomysłów, raportowanie, podsumowanie ustaleń i zaleceń )
- oraz w odniesieniu do różnych form komunikacji: wiadomość mailowa, notatka, pismo służbowe, bezpośrednia rozmowa.
Moduł 10: Rodzaje konfliktów, ich przyczyny i najczęstsze sposoby reagowania.
- Skuteczne strategie rozwiązywania konfliktów wspierające rozwój organizacji i zwiększające efektywność współpracy.
- Jak egzekwować realizację zadań, nie tracąc przy tym szacunku wśród pracowników z różnych grup wiekowych?
Moduł 11: Radzenie sobie ze stresem.
- Rodzaje stresu.
- Sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
Moduł 12: Budowania zdrowej i zróżnicowanej kultury organizacyjnej.
- Określenie sytuacji w zespole, Firmie, oraz możliwe niezbędne działania które może podjąć zespół i poszczególne osoby z zespołów.
- Kwestionariusz klimatu zespołowego.
Walidacja: test teoretyczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Moduł 1: Bariery i wsparcie w budowaniu zróżnicowanych wiekowo zespołów | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 PRZERWA | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Moduł 2: Otwarte kanały komunikacji między pokoleniami | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 PRZERWA | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Moduł 3: Role w zespole międzypokoleniowym | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Moduł 4: Zasady udzielania informacji zwrotnej. | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 PRZERWA | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Moduł 5: Relacje w zespole zróżnicowanym wiekowo | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 PRZERWA | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Moduł 6: Cechy efektywnego zespołu międzypokoleniowego | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Moduł 7: Cechy efektywnego zespołu międzypokoleniowego | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 PRZERWA | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Moduł 8: Planowanie celów z uwzględnieniem różnic wiekowych | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 PRZERWA | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Moduł 9: Modele skutecznej komunikacji w różnych sytuacjach | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Moduł 10: Rodzaje konfliktów, ich przyczyny i najczęstsze sposoby reagowania | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 PRZERWA | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Moduł 11: Radzenie sobie ze stresem. | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 PRZERWA | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Moduł 12: Budowania zdrowej i zróżnicowanej kultury organizacyjnej. | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 TEST TEORETYCZNY | Prowadzący Gerard Sigmundzik | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 840,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 840,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Gerard Sigmundzik
Zarządzanie zespołami sprzedażowymi i serwisowymi; Wdrażanie międzynarodowych standardów w krajowych strukturach; Logistyka, produkcja, i transport; Coaching w obszarze sprzedaży i zarządzania
Doświadczenie zawodowe:
18 lat doświadczenia w budowaniu, prowadzeniu i rozwijaniu zespołów sprzedażowych i serwisowych w Kompanii Piwowarskiej; Udział we wprowadzaniu międzynarodowych standardów do krajowych struktur Kompanii; 4 lata pracy jako menedżer zespołów produkcyjnych w FPM Mikołów, zarządzanie logistyką, produkcją i transportem; 250 godzin aktywnego coachingu dla klientów indywidualnych z certyfikacją ICF oraz 600 godzin coachingu w terenie dla przedstawicieli handlowych i menedżerów sprzedaży
Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług:
Zrealizował ponad 120 godzin szkoleniowych w tym zakresie w ostatnich dwóch latach (24miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia. Doświadczenie zawodowe w zakresie tematyki HR buduje nieprzerwanie w okresie ostatnich 5 lat.
Wykształcenie:
Ukończył studia na Uniwersytecie Śląskim (mgr) na kierunku Chemia; Certyfikowany coach ICF
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach:
- manuale,
- skrypty,
- schematy działania,
- prezentacje.
Uczestnicy otrzymają komplet materiałów dydaktycznych w formie elektronicznej podczas trwania szkolenia.
Informacje dodatkowe
Uczestnicy po zakończeniu usługi otrzymają zaświadczenie o zakończeniu usługi oraz certyfikat. Warunkiem ich otrzymania jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć.
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej zostanie potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście obecności.
Istnieje możliwość zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. z póź. zmianami- w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień).