Skuteczne Zarządzanie Projektami (Zielone Kompetencje*)
Skuteczne Zarządzanie Projektami (Zielone Kompetencje*)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Osoby rozpoczynające pierwszy projekt, które w krótkim czasie chcą poznać techniki i narzędzia krytyczne dla jego powodzenia
- Specjaliści awansujący na stanowisko kierownika projektu, szukający solidnych podstaw zarządzania projektami
- Członkowie zespołów realizujących projekty, dla lepszego zrozumienia zasad procesu projektowego i swojej roli na każdym jego etapie
- Członkowie zespołów projektowych z sektora zielonej energii, ochrony środowiska oraz innych branży związanych z ekologiczną transformacją gospodarki. (Zielone Kompetencje*)
- Uczestnicy Projektu Kierunek-Rozwój.
- Uczestnicy Projektów „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” oraz „Nowy start w Małopolsce z EURESem”
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podczas szkolenia Skuteczne Zarządzanie Projektami przybliżamy podstawy zarządzania projektami, które powinien znać każdy kierownik projektu oraz członek zespołu projektowego. Przekazywana przez nas wiedza przygotowuje do prowadzenia projektów o niewysokiej złożoności. Udział w szkoleniu pozwala na zdobycie wiedzy o narzędziach i technikach wykorzystywanych w praktyce oraz umiejętności zastosowania jej w prowadzonych projektach proekologicznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumie podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem projektami | Kryteria weryfikacji - Definiuje pojęcie "projektu" i wskazuje jego kluczowe cechy.- Rozróżnia główne typy projektów (np. projekty techniczne, marketingowe). - Charakteryzuje podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem projektem, takie jak cykl życia projektu, interesariusze, harmonogram. - Podaje przykłady projektów w różnych branżach i identyfikuje ich charakterystyki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna główne fazy i procesy w projekcie | Kryteria weryfikacji - Wymienia etapy cyklu życia projektu (rozpoczęcie, planowanie, realizacja, zamknięcie).- Charakteryzuje procesy zarządzania projektem w każdej z faz. - Identyfikuje kluczowe zadania i dokumenty związane z każdą fazą projektu (np. karta projektu, harmonogram). - Omawia znaczenie i rolę procesów zarządzania ryzykiem, zmianami i zasobami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi przygotować projekt do realizacji | Kryteria weryfikacji - Opracowuje kartę projektu, uwzględniając cele, zakres, interesariuszy i zasoby.- Przeprowadza analizę interesariuszy i identyfikuje ich oczekiwania oraz wpływ na projekt. - Zrealizuje spotkanie otwierające (Kick-off meeting), w tym określi cele, zasoby i harmonogram. - Określa wymagania projektu i definiuje cele w zgodzie z interesariuszami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umie tworzyć strukturę podziału pracy (WBS) | Kryteria weryfikacji - Tworzy strukturę podziału pracy (Work Breakdown Structure) dla projektu.- Określa zadania i podzadania w ramach struktury. - Przedstawia sposób podziału pracy na etapy oraz wskazuje kluczowe zasoby wymagane do realizacji zadań. - Zastosowuje technikę WBS do planowania harmonogramu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje harmonogram i budżet projektu | Kryteria weryfikacji - Tworzy harmonogram projektu, uwzględniając wszystkie etapy i zadania.- Określa terminy realizacji poszczególnych zadań oraz przypisuje odpowiedzialnych. - Opracowuje budżet projektu, uwzględniając koszty zasobów, materiałów, usług i innych wydatków. - Wskazuje metody monitorowania i kontroli realizacji budżetu oraz harmonogramu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna podstawy zarządzania ryzykiem w projekcie | Kryteria weryfikacji - Wskazuje możliwe źródła ryzyka w projekcie.- Określa sposób identyfikacji, oceny i zarządzania ryzykiem. - Charakteryzuje metody minimalizowania ryzyka i opracowywania planu awaryjnego. - Rozróżnia ryzyko wewnętrzne i zewnętrzne oraz opisuje techniki ich analizy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efektywnie komunikuje się w zespole projektowym | Kryteria weryfikacji - Rozróżnia różne techniki komunikacji w zespole projektowym.- Opisuje metody efektywnego przekazywania informacji w zespole projektowym. - Omawia rolę spotkań statusowych i raportów projektowych w komunikacji. - Identyfikuje najczęstsze problemy komunikacyjne w zespole i proponuje sposoby ich rozwiązania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje i kontroluje postępy projektu | Kryteria weryfikacji - Opisuje metody monitorowania postępów projektu (np. statusy, raporty).- Określa, jak analizować wykonanie zadań w porównaniu do harmonogramu. - Rozpoznaje niezgodności i proponuje działania korygujące. - Umie wprowadzać zmiany w projekcie w odpowiedzi na problemy i zmiany zewnętrzne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządza zmianami w projekcie | Kryteria weryfikacji - Omawia proces zarządzania zmianami w projekcie (np. zmiany zakresu, budżetu).- Wskazuje metody oceny wpływu zmian na projekt. - Potrafi wprowadzać zmiany w projekcie, zapewniając zgodność z celami i wymaganiami interesariuszy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zamyka projekt | Kryteria weryfikacji - Opisuje procedury zamknięcia projektu (np. formalne przekazanie wyników, analiza końcowa).- Przygotowuje dokumentację zamknięcia projektu, w tym raport końcowy i ocenę efektywności. - Oceni wyniki projektu w kontekście założonych celów i zakresu. - Podsumowuje nauki wyniesione z realizacji projektu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie zasady zrównoważonego zarządzania projektami i integruje aspekty ekologiczne w planowanie i realizację projektów (Zielone Kompetencje*) | Kryteria weryfikacji - Charakteryzuje pojęcie zrównoważonego rozwoju w kontekście zarządzania projektami.- Rozpoznaje wpływ projektu na środowisko i przedstawia metody minimalizowania negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne. - Określa zasady zrównoważonego zarządzania zasobami w projekcie, takie jak efektywne wykorzystanie energii, materiałów i wody. - Projektuje plany projektowe, które uwzględniają aspekty ekologiczne, takie jak zarządzanie odpadami, emisją CO2, oraz wybór ekologicznych materiałów i technologii. - Wskazuje możliwości zastosowania podejścia "zielonego zarządzania projektami" w różnych branżach (np. budownictwo, IT, produkcja). - Określa metodologię oceny wpływu środowiskowego projektu oraz integruje cele zrównoważonego rozwoju w planowanie projektów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Program
Program
- Podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem projektami
- Główne fazy i procesy w projekcie
- Rozpoczęcie projektu, karta projektu i analiza interesariuszy
- Spotkanie otwierające (Kick-off meeting)
- Planowanie i definiowanie wymagań projektu
- Struktura podziału pracy (WBS)
- Harmonogram i budżet projektu
- Wstęp do zarządzania ryzykiem
- Zespół projektowy i komunikacja w grupie
- Realizacja, monitorowanie i kontrola projektu
- Zarządzanie zmianami w projekcie
- Zamykanie projektu
Szkolenie łączy zarówno elementy teoretyczne, jak i praktyczne, co sprawia, że trudno jest przypisać konkretne ramy czasowe do poszczególnych części programu. Prowadzący aktywnie angażuje uczestników, organizując różnorodne ćwiczenia, które sprzyjają nauce przez praktykę. W zależności od liczebności grupy, w trakcie ćwiczeń uczestnicy mogą być dzieleni na mniejsze zespoły, co pozwala na bardziej efektywne i spersonalizowane podejście do nauki.
Praktyczną część szkolenia stanowi interaktywna dyskusja między uczestnikami, podczas której proponują oni różne elementy i rozwiązania związane z omawianymi zagadnieniami. Tego rodzaju wymiana doświadczeń i pomysłów umożliwia głębsze zrozumienie tematu oraz pozwala uczestnikom na wspólne opracowanie rozwiązań w oparciu o zdobywaną wiedzę.
Dodatkowo prowadzący szkolenie ma możliwość bieżącej weryfikacji poziomu zrozumienia tematu przez uczestników, analizując zaproponowane przez nich rozwiązania. Dzięki temu może na bieżąco dostosować podejście, udzielić niezbędnych wyjaśnień i zapewnić, że uczestnicy skutecznie przyswajają omawiane zagadnienia.
Przerwy w czasie szkolenia przewidziane są w godzinach: 10:30-10:45, 13:00-14:00, 15:15-15:30.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Dzień 1 | Prowadzący Arkadiusz Urbański | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Walidacja - test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:20 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 168,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto146,06 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Arkadiusz Urbański
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały w formie prezentacji przygotowanej przez dostawcę usługi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- System operacyjny:
- Windows 10 (wersja 1903 lub nowsza) lub nowszy
- macOS 10.14 (Mojave) lub nowszy
- Linux (dystrybucje obsługujące aplikację Teams)
- Aplikacja mobilna MS Teams: iOS 12.0 lub nowszy / Android 5.0 lub nowszy
- Procesor:
- Procesor Intel Core i3 2,0 GHz lub równoważny
- Procesor AMD Ryzen 3 lub równoważny
- Minimalna liczba rdzeni: 2
- Pamięć RAM:
- Minimum 4 GB RAM (zalecane 8 GB lub więcej)
- Karta graficzna:
- Karta graficzna zgodna z DirectX 9 lub nowsza, z obsługą sterowników WDDM 2.0
- Dysk twardy:
- Minimum 1 GB wolnego miejsca na dysku twardym (dla instalacji aplikacji Teams)
- Urządzenie wejściowe:
- Mysz lub gładzik
- Klawiatura
- Aparat i mikrofon (jeśli wymagane):
- Kamera internetowa (zalecana rozdzielczość HD)
- Mikrofon (z wbudowaną funkcją redukcji szumów)
Wymagania dotyczące łącza internetowego:
- Prędkość pobierania (download):
- Minimum 1,5 Mbps na uczestnika (dla jakości standardowej)
- Zalecana prędkość: 3 Mbps lub wyższa
- Prędkość wysyłania (upload):
- Minimum 1,5 Mbps na uczestnika
- Zalecana prędkość: 3 Mbps lub wyższa
- Stabilność połączenia:
- Połączenie szerokopasmowe (np. Wi-Fi, Ethernet) o stabilnym sygnale, minimalizującym opóźnienia i przerwy w transmisji
Dodatkowe zalecenia:
- Przeglądarka internetowa (w przypadku korzystania z wersji przeglądarkowej):
- Google Chrome (zalecana wersja)
- Microsoft Edge
- Mozilla Firefox
Zajęcia realizowane są w formie spotkań live z trenerem na platformie Teams.
Konieczne jest wcześniejsze założenie konta na platformie.
Najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy otrzymają, na podany przy rejestracji adres e-mail, indywidualne wiadomości organizacyjne, zawierające:
- Potwierdzenie terminu realizacji szkolenia.
- Informacje o godzinach realizacji poszczególnych spotkań.
- Linki i hasła, niezbędne do zalogowania na poszczególne spotkania.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe na podany przy rejestracji adres e-mail.