Przygotowanie do egzaminu CAPM® - szkolenie w języku angielskim (Zielone Kompetencje*)
Przygotowanie do egzaminu CAPM® - szkolenie w języku angielskim (Zielone Kompetencje*)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Początkujący kierownicy projektów pragnący zdobyć wiedzę niezbędną do skutecznego zarządzania projektami oraz uzyskać swój pierwszy międzynarodowy certyfikat
- Członkowie zespołów projektowych, którzy chcą dobrze rozumieć swoją rolę w projekcie i wnieść do zespołu specjalistyczną wiedzę
- Studenci, którzy chcą podnieść poziom wiedzy, poszerzyć horyzonty i zwiększyć swoje szanse na wymagającym, międzynarodowym rynku pracy
- Osoby, które chcą zmienić kierunek kariery i zdobyć niezbędne narzędzia, by móc rozwijać się w roli kierownika projektów
- Kierownicy projektów, którzy chcą potwierdzić swoje kompetencje w zarządzaniu projektami, ale nie kwalifikują się jeszcze do certyfikacji PMP®
- Członkowie zespołów projektowych z sektora zielonej energii, ochrony środowiska oraz innych branży związanych z ekologiczną transformacją gospodarki.
- Uczestnicy Projektu Kierunek-Rozwój.
- Uczestnicy Projektów „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” oraz „Nowy start w Małopolsce z EURESem”
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji03-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie do Egzaminu CAPM® to akredytowane szkolenie PMI® (Project Management Institute) kompleksowo przygotowujące uczestników do egzaminu certyfikacyjnego CAPM®. Podczas intensywnego, 3-dniowego szkolenia przechodzimy przez elementy wiedzy niezbędnej do zdania tego rygorystycznego egzaminu. Omawiamy zasady certyfikacji, rekomendowane materiały dodatkowe, strukturę egzaminu, terminy i akronimy, a także rodzaje pytań egzaminacyjnych wraz ze sposobami eliminacji błędnych odpowiedzi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumie podstawy zarządzania projektami i rolę kierownika projektu | Kryteria weryfikacji - definiuje pojęcie projektu oraz charakterystyki projektów,- rozróżnia projekt od pracy operacyjnej, - omawia wyzwania w zarządzaniu projektami, - identyfikuje role i odpowiedzialności kierownika projektu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zastosowuje zasady analizy biznesowej w kontekście projektów | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje znaczenie analizy biznesowej w procesie projektowym,- wskazuje rolę interesariuszy i analityka biznesowego w projekcie, - omawia wpływ podejścia do projektu na analizę biznesową. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy kartę projektu oraz wybiera odpowiednie podejście do zarządzania projektem | Kryteria weryfikacji - przygotowuje kartę projektu, określając uzasadnienie biznesowe,- omawia proces tworzenia i zarządzania komunikacją w projekcie, - rozróżnia różne podejścia do zarządzania projektem (np. predykcyjne, adaptacyjne). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planowanie projektu przy użyciu podejścia predykcyjnego i adaptacyjnego | Kryteria weryfikacji - definiuje cykl życia projektu w kontekście podejścia predykcyjnego,- sporządza plan zarządzania projektem obejmujący zakres, harmonogram, zasoby i ryzyko, - omawia zasady planowania i realizacji projektów adaptacyjnych (wydań, iteracji). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Angażuje interesariuszy i monitoruje postępy w projekcie | Kryteria weryfikacji - identyfikuje interesariuszy i określa ich wpływ na projekt,- omawia proces monitorowania i kontroli w projekcie, rozróżnia problemy i podejmuje odpowiednie działania naprawcze, - stosuje metody mierzenia wydajności projektu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zamyka projekt, przekazując produkt końcowy | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje proces zamykania projektu,- omawia zasady walidacji wymagań i przekazania produktów, - rozumie rolę i proces oceny wyników projektu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje się do egzaminu CAPM® | Kryteria weryfikacji - omawia strukturę i zakres egzaminu CAPM®,- analizuje przykłady pytań egzaminacyjnych i stosuje techniki rozwiązywania zadań, - identyfikuje najważniejsze zagadnienia i tematy wymagające powtórzenia przed egzaminem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się terminologią zarządzania projektami zgodnie ze standardami PMI® | Kryteria weryfikacji - definiuje kluczowe pojęcia zarządzania projektami zgodnie z PMI®,- stosuje poprawnie terminologię zarządzania projektami w dyskusjach i rozwiązaniach problemów projektowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie zasady zrównoważonego zarządzania projektem i integruje zielone kompetencje w cyklu życia projektu | Kryteria weryfikacji - omawia podstawowe zasady zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu projektami,- identyfikuje działania związane z ekologicznymi i społecznymi aspektami projektu, w tym minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko, - wskazuje metody oceny wpływu projektu na środowisko oraz sposoby zmniejszania jego negatywnego wpływu (np. efektywność energetyczna, recykling materiałów), - charakteryzuje rolę interesariuszy w kontekście zrównoważonego rozwoju i ich oczekiwania wobec projektów, - stosuje zasady zrównoważonego zarządzania w tworzeniu i realizacji planów projektowych, uwzględniając zarówno cele biznesowe, jak i ekologiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Program
Program
Dzień 1: Podstawy i analiza biznesowa
Lekcja 1 – Wstęp
- Definicja projektu
- Charakterystyka egzaminu CAPM®
- Podstawowe informacje nt. PMI®
- Zakres szkolenia CAPM® Exam Prep
Lekcja 2 – Podstawy zarządzania projektami – zrozumienie specyfiki pracy kierownika projektu
- Co to jest projekt?
- Wyzwania w zarządzaniu projektami
- Projekt a praca operacyjna
- Programy i portfele projektów
- Środowisko prowadzenia projektu
Lekcja 3 – Przygotowanie do efektywnego prowadzenia projektu – skuteczny zespół
- Interesariusze
- Rola sponsora projektu
- Rola kierownika projektu
- Zespół projektowy
Lekcja 4 – Podejście do rozwoju produktu i cykl życia – określenie sposób pracy zespołu (WoW)
- Podstawy cyklu życia projektu
- Dopasowanie cyklu życia projektu i podejścia do rozwoju produktu
- Aktywności projektowe, produkty i kamienie milowe
Lekcja 5 – Schematy analizy biznesowej – dopasowanie rozwiązań do celów biznesowych
- Znaczenie analizy biznesowej
- Rola analityka biznesowego
- Wymagania jako kluczowy punkt analizy biznesowej
- Interesariusza i analityk biznesowy
- Wpływ podejścia do projektu na analizę biznesową
Lekcja 6 – Rozpoczynanie projektu – zrozumienie aktywności powiązanych z rozpoczynaniem projektu
- Zrozumienie uzasadnienia biznesowego
- Tworzenie karty projektu
- Określanie sposobów komunikacji
- Wybór i dopasowanie podejścia do projektu
Dzień 2: Planowanie predykcyjne i adaptacyjne
Lekcja 7 – Predykcyjna, oparte o plan metodologia projektu – zrozumienie tradycyjnego podejścia do zarządzania projektami
- Dopasowanie predykcyjnego cyklu życia
- Tworzenie planu zarządzania projektem – zakres i harmonogram (obejmuje szacowanie zasobów i kosztów)
- Tworzenie planu zarządzania projektem – jakość
- Tworzenie planu zarządzania projektem – niepewność i ryzyko
- Integracja projektu
Lekcja 8 – Podejścia adaptacyjne – planowanie podejść opartych na zmianie
- Podstawy i możliwe opcje dla projektów adaptacyjnych
- Typowe kroki w projekcie adaptacyjnym
- Wymagania w podejściach adaptacyjnych
- Planowanie wydań i iteracji
- Podejścia i schematy adaptacyjne
Dzień 3: Realizacja prac i dostarczanie
Lekcja 9 – Praca w projekcie i dostarczanie – realizowanie planu, monitorowanie i śledzenie postępów, optymalizowanie pracy w trakcie dostarczania i zamykanie
- Angażowanie interesariuszy
- Proces monitorowania i kontroli
- Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów
- Mierzenie wydajności
- Zastosowanie kontroli i prognozowania
- Walidowanie wymagań w trakcie dostarczania
- Zamykanie projektu i przekazywanie produktów
Lekcja 10 – Podsumowanie
Szkolenie łączy zarówno elementy teoretyczne, jak i praktyczne, co sprawia, że trudno jest przypisać konkretne ramy czasowe do poszczególnych części programu. Prowadzący aktywnie angażuje uczestników, organizując różnorodne ćwiczenia, które sprzyjają nauce przez praktykę. W zależności od liczebności grupy, w trakcie ćwiczeń uczestnicy mogą być dzieleni na mniejsze zespoły, co pozwala na bardziej efektywne i spersonalizowane podejście do nauki.
Praktyczną część szkolenia stanowi interaktywna dyskusja między uczestnikami, podczas której proponują oni różne elementy i rozwiązania związane z omawianymi zagadnieniami. Tego rodzaju wymiana doświadczeń i pomysłów umożliwia głębsze zrozumienie tematu oraz pozwala uczestnikom na wspólne opracowanie rozwiązań w oparciu o zdobywaną wiedzę.
Dodatkowo prowadzący szkolenie ma możliwość bieżącej weryfikacji poziomu zrozumienia tematu przez uczestników, analizując zaproponowane przez nich rozwiązania. Dzięki temu może na bieżąco dostosować podejście, udzielić niezbędnych wyjaśnień i zapewnić, że uczestnicy skutecznie przyswajają omawiane zagadnienia.
Przerwy w czasie szkolenia przewidziane są w godzinach: 10:30-10:45, 13:00-14:00, 15:15-15:30.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Dzień 1 | Prowadzący Maciej Krupa | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Dzień 2 | Prowadzący Maciej Krupa | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Dzień 3 | Prowadzący Maciej Krupa | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Walidacja - test | Prowadzący Maciej Krupa | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:20 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 628,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto157,76 PLN
- Koszt osobogodziny netto128,26 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Krupa
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały w formie prezentacji przygotowanej przez dostawcę usługi.
Szkolenie Przygotowanie do Egzaminu CAPM® jest akredytowane przez Project Management Institute (PMI®) na podstawie Umowy Partnerskiej oraz spełnia wymagania akredytacyjne.
Egzamin nie jest wliczony w koszt szkolenia.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat autoryzowanego partnera szkoleniowego PMI® Authorized Training Partner oraz 23 tzw. Contact Hours wymagane przy aplikacji do CAPM®.
Trener prowadzący szkolenie to akredytowany przez PMI® trener CAPM®, praktyk z wieloletnim doświadczeniem, uzupełniający teorię przykładami z realnych projektów
Szkolenie prowadzone jest w kameralnych grupach umożliwiających swobodną dyskusję, umożliwiamy również kontakt w trenerem po zakończeniu szkolenia.
Szkolenie trwa 3 dni, zajęcia zaplanowane są w godzinach 8:00-16:00 lub 9:00-17:00. W czasie szkoleń przewidziane są dwie krótkie przerwy kawowe oraz jedna dłuższa przerwa lunchowa. Dokładny harmonogram zostanie przesłany uczestnikom na tydzień przed szkoleniem.
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu “Kierunek-Rozwój”.
Zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach Projektów „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” oraz „Nowy start w Małopolsce z EURESem”
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- System operacyjny:
- Windows 10 (wersja 1903 lub nowsza) lub nowszy
- macOS 10.14 (Mojave) lub nowszy
- Linux (dystrybucje obsługujące aplikację Teams)
- Aplikacja mobilna MS Teams: iOS 12.0 lub nowszy / Android 5.0 lub nowszy
- Procesor:
- Procesor Intel Core i3 2,0 GHz lub równoważny
- Procesor AMD Ryzen 3 lub równoważny
- Minimalna liczba rdzeni: 2
- Pamięć RAM:
- Minimum 4 GB RAM (zalecane 8 GB lub więcej)
- Karta graficzna:
- Karta graficzna zgodna z DirectX 9 lub nowsza, z obsługą sterowników WDDM 2.0
- Dysk twardy:
- Minimum 1 GB wolnego miejsca na dysku twardym (dla instalacji aplikacji Teams)
- Urządzenie wejściowe:
- Mysz lub gładzik
- Klawiatura
- Aparat i mikrofon (jeśli wymagane):
- Kamera internetowa (zalecana rozdzielczość HD)
- Mikrofon (z wbudowaną funkcją redukcji szumów)
Wymagania dotyczące łącza internetowego:
- Prędkość pobierania (download):
- Minimum 1,5 Mbps na uczestnika (dla jakości standardowej)
- Zalecana prędkość: 3 Mbps lub wyższa
- Prędkość wysyłania (upload):
- Minimum 1,5 Mbps na uczestnika
- Zalecana prędkość: 3 Mbps lub wyższa
- Stabilność połączenia:
- Połączenie szerokopasmowe (np. Wi-Fi, Ethernet) o stabilnym sygnale, minimalizującym opóźnienia i przerwy w transmisji
Dodatkowe zalecenia:
- Przeglądarka internetowa (w przypadku korzystania z wersji przeglądarkowej):
- Google Chrome (zalecana wersja)
- Microsoft Edge
- Mozilla Firefox
Zajęcia realizowane są w formie spotkań live z trenerem na platformie Teams.
Konieczne jest wcześniejsze założenie konta na platformie.
Najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy otrzymają, na podany przy rejestracji adres e-mail, indywidualne wiadomości organizacyjne, zawierające:
- Potwierdzenie terminu realizacji szkolenia.
- Informacje o godzinach realizacji poszczególnych spotkań.
- Linki i hasła, niezbędne do zalogowania na poszczególne spotkania.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe na podany przy rejestracji adres e-mail.