GRUPOWY kurs języka francuskiego - poziom A2.
GRUPOWY kurs języka francuskiego - poziom A2.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Francuski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla osób dorosłych oraz młodzieży, które posiadają podstawową znajomość języka francuskiego (poziom A1) i chcą kontynuować naukę na wyższym poziomie - A2.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników7
- Data zakończenia rekrutacji12-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi100
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest rozwijanie umiejętności językowych uczestników na poziomie A2 zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). Kursanci poszerzą swoje umiejętności komunikacyjne, opanują bardziej złożone struktury gramatyczne oraz wzbogacą zasób słownictwa, co pozwoli im na swobodniejsze porozumiewanie się w codziennych sytuacjach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczeń poprawnie stosuje zaimki względne (qui, que, à qui) w zdaniach podrzędnych. | Kryteria weryfikacji - Uzupełnianie luk w zdaniach, transformacja zdań z dwoma prostymi na zdanie z zaimkiem względnym, test wyboru poprawnej formy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń rozróżnia i poprawnie stosuje passé composé i imparfait w opowiadaniach i opisach przeszłości. | Kryteria weryfikacji - Transformacja zdań między czasami, uzupełnianie luk poprawną formą czasownika, test wyboru właściwego czasu do kontekstu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń stosuje poprawnie mowę zależną (discours indirect) w czasie przeszłym. | Kryteria weryfikacji - Przekształcanie zdań z mowy bezpośredniej na zależną, test wielokrotnego wyboru, uzupełnianie luk w dialogach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń używa poprawnie czasowników opisujących zmiany relacji i charakteru (devenir, rester, changer, améliorer). | Kryteria weryfikacji - Tworzenie zdań opisujących zmiany w relacjach, dopasowanie czasownika do kontekstu, test wyboru poprawnej formy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń rozróżnia znaczenie i poprawnie używa homofonów (qu’elle, qui elle, qu’il) w zdaniach. | Kryteria weryfikacji - Uzupełnianie luk, test wymowy, transformacja zdań z homofonami. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń stosuje poprawnie przymiotniki opisujące cechy charakteru i dostosowuje ich formę do rodzaju i liczby rzeczownika. | Kryteria weryfikacji - Uzupełnianie luk poprawną formą przymiotnika, test wyboru, tworzenie opisów osób | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń poprawnie używa czasowników do opisywania spotkań miłosnych i budowania narracji. | Kryteria weryfikacji - Tworzenie krótkich opowiadań, transformacja zdań z czasownikami relacyjnymi, uzupełnianie luk w tekstach narracyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Walidacja wliczona jest w czas trwania kursu.
Przerwy wliczone są w czas szkolenia.
Szkolenia odbywa się w godzinach lekcyjnych (45 minut).
PROGRAM KURSU JĘZYKA FRANCUSKIEGO
Poziom A2
Dossier 1: J’ai des relations ! (Mam relacje!)
- Tematy:
- Relacje przyjacielskie: cechy, zalety i wady
- Relacje sąsiedzkie, mowa zależna
- Spotkanie miłosne, opowiadanie historii
- Struktury gramatyczne: zaimki względne (qui, que, à qui), passé composé vs imparfait, discours indirect
- Słownictwo: relacje międzyludzkie, cechy charakteru, czasowniki opisujące zmiany
- Fonetyka: homofony (qu’elle, qui elle, qu’il), wymowa czasów przeszłych
Dossier 2: Vers la vie active (W stronę życia zawodowego)
- Tematy:
- Program Erasmus, praktyki zawodowe
- Szukanie pracy, pisanie CV i listu motywacyjnego
- Rozmowa kwalifikacyjna, udzielanie rad
- Struktury gramatyczne: plus-que-parfait, subjonctif dla konieczności, formy doradcze (il faut que…)
- Słownictwo: edukacja, zawody, dokumenty aplikacyjne
- Fonetyka: wymowa akronimów, różnice w homofonach
Dossier 3: La France vue par… (Francja oczami innych)
- Tematy:
- Stereotypy o Francuzach
- Życie we Francji vs za granicą (zmiana stylu życia)
- Jakość życia w Paryżu i na prowincji
- Struktury gramatyczne: zaimki względne (où, dont), superlatif, pronoms démonstratifs (celui, celle…)
- Słownictwo: stereotypy, emocje, różnice kulturowe
- Fonetyka: wymowa liczebników i procentów, pytania inwersyjne
Dossier 4: Médiamania (Świat mediów)
- Tematy:
- Nowe media i blogosfera
- Tradycyjne media: prasa, radio, telewizja
- Wydarzenia medialne, relacjonowanie informacji
- Struktury gramatyczne: pronoms interrogatifs, si + imparfait, nominalizacja
- Słownictwo: media, prasa, blogowanie
- Fonetyka: rytm zdania, wymowa w blogosferze
Dossier 5: Instants loisirs (Chwile wolnego czasu)
- Tematy:
- Festiwal filmowy w Cannes, recenzje filmowe
- Domy kultury, życie kulturalne
- Rodzaje turystyki, rezerwowanie pobytu
- Struktury gramatyczne: gérondif, pronoms de lieu (en, y), forma bierna
- Słownictwo: kino, kultura, turystyka
- Fonetyka: różnice [ɑ̃] / [an], wymowa gérondif
Dossier 6: Le monde est à nous ! (Świat należy do nas!)
- Tematy:
- Marzenia i plany na przyszłość
- Praca humanitarna, cele i działania
- Podróże i relacje z podróży
- Struktury gramatyczne: conditionnel, subjonctif (życzenia), connecteurs logiques (car, donc…)
- Słownictwo: cele życiowe, podróże, wolontariat
- Fonetyka: wymowa futur simple vs conditionnel
Dossier 7: Alternatives (Alternatywy)
- Tematy:
- Zmiany życiowe i kariery
- Sukcesy i osiągnięcia
- Wyrażanie żalu, alternatywne scenariusze
- Struktury gramatyczne: discours rapporté au passé, si + plus-que-parfait / conditionnel passé
- Słownictwo: biografie, zawody, sukcesy i porażki
- Fonetyka: różnice [e] / [ɛ], wymowa czasowników nieregularnych
Dossier 8: Éduc-actions (Edukacja i działanie)
- Tematy:
- Ekologia i działania prośrodowiskowe
- Czytelnictwo i inicjatywy związane z książkami
- Zdrowie i profilaktyka, edukacja zdrowotna
- Struktury gramatyczne: subjonctif vs indicatif (opinia, wątpliwość), zdania warunkowe
- Słownictwo: ekologia, książki, profilaktyka zdrowotna
- Fonetyka: wymowa subjonctif, e caduc
Walidacja efektów uczenia się
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto50,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Pobłocka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi:
- materiały piśmienne - ćwiczenia autorskie, materiały z prasy, telewizji i internetu (również video), materiały dostępne na rynku wydawniczym
Warunki uczestnictwa
Wyrażenie zgody na nagrywanie zajęć/zrzuty ekranu na potrzeby monitoringu zajęć.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe:
Zastrzegamy, że osoba prowadząca może ulec zmianie.
Kursant otrzymana po ukończeniu kursu:
- Zaświadczenie o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej
- Oświadczenie dotyczące prawidłowości realizacji usługi prowadzącej do nabycia kompetencji
Warunkiem zaliczenia kursu jest 80% obecności potwierdzonego listą obecności.
Adres
Adres
Lista naszych oddziałów:
Gdynia:
Gdynia Dąbrowa – ul. Gorczycowa 4F
Gdynia Centrum – ul. Świętojańska 44
Gdynia Chylonia – ul. Gniewska 21/Ł-29
Gdynia os. Fikakowo – ul. Lipowa 16
Gdynia Obłuże – ul. Unruga 11
Gdynia Witomino – ul. Wielkokacka 5
Gdańsk:
Gdańsk Główny – ul. Targ Drzewny 3/7
Gdańsk Chełm – ul. Szpora 5/52
Gdańsk Morena – ul. Adamowicza 16
Gdańsk Kowale os. Olimp – ul. Zeusa 12
Gdańsk Ujeścisko – ul. Płocka 4,
Gdańsk Orunia Górna – ul. Gen. Sosnkowskiego 3C,
Gdańsk Zaspa – ul. Hynka 30
Gdańsk Wrzeszcz – ul. Klonowa 1
Gdańsk Zakoniczyn – ul. Dulina 2
Reda - ul. Obwodowa 31A
Pruszcz Gdański - ul. Jana z Kolna 1/S1
Sopot - Al. Niepodległości 813-815 (nad Biedronką)
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi