"Optymalizacja i Efektywność – Jak Rozpoznawać i Eliminować Straty w Organizacji"
"Optymalizacja i Efektywność – Jak Rozpoznawać i Eliminować Straty w Organizacji"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
"Optymalizacja i Efektywność – Jak Rozpoznawać i Eliminować Straty w Organizacji" to warsztatowe szkolenie dla osób, które chcą podnosić swoje kompetencje w obszarze zarządzania oraz które planują zająć się w swojej karierze zawodowej tworzeniem procesów i procedur w organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji10-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Optymalizacja i Efektywność – Jak Rozpoznawać i Eliminować Straty w Organizacji" przygotowuje uczestnika do identyfikowania obszarów, w których najczęściej identyfikujemy straty, tworzenia ścieżki klienta i wyznaczania obszarów, gdzie mogą pojawić się marnotrawstwa, analizowania swoich codziennych działań w celu identyfikowania i eliminacji marnotrawstw oczywistych i ukrytych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia obszary, w których najczęściejidentyfikujemy straty, tworzy ścieżkę klienta i wyznacza obszary, gdzie mogą pojawić się marnotrawstwa | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać i nazwać kluczowe obszary, w których najczęściej identyfikuje się straty w organizacji. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje potencjalne źródła marnotrawstwa na poszczególnych etapach ścieżki klienta. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje swoje codziennedziałania w celu identyfikowania i eliminowania marnotrawstw oczywistych i ukrytych | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić i zdefiniować swoje codzienne działania związane z identyfikacją strat w organizacji. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Wskazuje konkretne sposoby eliminowania strat w swojej pracy oraz w procesach zespołowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik uzasadnia wewnątrzzespołu swoje spostrzeżenia i proponuje rozwiązania, które wyeliminują straty w codziennych działaniach | Kryteria weryfikacji Identyfikuje konkretne obszary strat i potrafi wskazać ich wpływ na efektywność zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wdraża praktyczne rozwiązania eliminujące straty, dostosowane do specyfiki zespołu i organizacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie ma formę warsztatów, dyskusji moderowanych, pracy indywidualnej, pogadanki, demonstracji. Program usługi szkoleniowej obejmuje część teoretyczną oraz część warsztatową (połączone ze sobą bloki tematyczne).
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych. Przewidziane są przerwy dla uczestników szkolenia i trenera wg potrzeb grupy. Czas przerw wliczony jest w czas szkolenia.
Ramowy program usługi
Moduł 1. MUDA – Wykrywanie i Analiza Marnotrawstwa w Organizacji
Wprowadzenie do koncepcji MUDA – czym jest marnotrawstwo i jakie ma najczęstsze formy w nowoczesnych organizacjach.
Rodzaje marnotrawstwa w różnych sektorach biznesu i codziennych działaniach – case studies oraz interaktywna analiza.
Ćwiczenie: Ile kosztuje nas marnotrawstwo? – praktyczne narzędzie do wyliczania utraconego czasu, zasobów i pieniędzy.
Mapowanie Ścieżki Klienta – identyfikacja kluczowych punktów generujących straty oraz sposoby ich optymalizacji.
Benchmarking – przegląd sprawdzonych rozwiązań stosowanych przez liderów rynkowych.
Ukryte vs. oczywiste marnotrawstwa – pogłębiona analiza oraz warsztat opracowywania planów ich minimalizacji w procesie obsługi klienta.
Moduł 2. Zaawansowane Techniki Identyfikacji Strat w Procesach
Siedem głównych obszarów strat w organizacjach – szczegółowy wykład połączony z interaktywnym warsztatem grupowania obserwacji.
Profesjonalne mapowanie procesów biznesowych – prezentacja narzędzi oraz praktyczne wskazówki do samodzielnej analizy.
Warsztat: Analiza procesów pod kątem efektywności – krok po kroku uczymy, jak identyfikować niepotrzebne działania i wąskie gardła.
Branżowe studia przypadków – konkretne przykłady optymalizacji z różnych sektorów gospodarki.
Praktyczne ćwiczenie: Rozpoznawanie strat w realnych procesach – gotowe schematy i analiza w grupach.
Moduł 3. Eliminacja Marnotrawstwa – Od Strategii do Wdrożenia
Strategie podnoszenia efektywności – przegląd nowoczesnych metod, trendów oraz „best practices” rynkowych.
Warsztat: Tworzenie planu usprawnień – uczestnicy opracowują własne propozycje konkretnych działań eliminujących straty.
Sesja mastermind: Analiza i optymalizacja propozycji – wspólne omówienie przygotowanych rozwiązań i przekucie ich na plan wdrożeniowy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Wprowadzenie, integracja, zapoznanie uczestników | Prowadzący Małgorzata Wierzbicka | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Moduł I | Prowadzący Małgorzata Wierzbicka | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Moduł II | Prowadzący Małgorzata Wierzbicka | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Przerwa lunchowa | Prowadzący Małgorzata Wierzbicka | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Moduł III | Prowadzący Małgorzata Wierzbicka | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Podsumowanie - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto200,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Wierzbicka
Jest pedagogiem z kilkuletnim doświadczeniem, jako szkoleniowiec różnych grup zawodowych – (od 2022 roku min.1000 godzin szkoleniowych : MNODN Kangur – szkolenia dla nauczycieli, wykładowca ASBIRO – zajęcia ze studentami MBA, Adam Grzesik Biznes MBA – szkolenia dla przedsiębiorców, mBON – szkolenia wewnątrz firm).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik po szkoleniu otrzymuje Prezentację ze szkolenia, materiały szkoleniowe – karty pracy, materiały wypracowane podczas szkolenia, wsparcie szkoleniowca podczas omawiania przykładów w trakcie ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Na szkolenie będą kwalifikowane tylko osoby, które spełniają warunki zwolnienia z VAT - tj. osoby, które otrzymały dof inansowanie w ramach naboru i projektu Nabór nr „Nowe perspektywy rozwojowe mieszkańców subregionu centralnego województwa śląskiego” nr FESL.06.06-IP.02-07D2/23
Informacje dodatkowe
W cenę szkolenia wliczona jest cena walidacji
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi