Szkolenie: Podstawy automatyki budynkowej (AB2)
Szkolenie: Podstawy automatyki budynkowej (AB2)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Budownictwo i projektowanie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone do następującej grupy osób:
- Elektrycy,
- Firmy, które chcą podnieść kwalifikacje pracowników z zakresu automatyki budynków,
- Pasjonaci inteligentnego budownictwa,
- Programiści systemów BMS.
Usługa również adresowana dla uczestników projektu
- "Opolskie Kształcenie Ustawiczne",
- "Kierunek – Rozwój",
- MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE.
Wymagania wstępne: Ogólna wiedza techniczna, ukończone szkolenie AB1: Instalacje elektryczne obiektowe i budynkowe lub umiejętności na tym poziomie
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji13-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnej pracy w zakresie stosowania automatyki budynkowej, a zwłaszcza oszczędności energii i komfortu użytkowania obiektu oraz elastycznego projektowania i uruchamiania systemu zarządzania w inteligentnym budynku, co sprzyja efektywnemu zarządzaniu energetycznemu z zastosowaniem optymalizacji zużycia energii w oparciu o nowoczesne technologie kluczowe dla zielonej gospodarki i efektywności energetycznej w automatyce.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje projektowanie i uruchamianie systemu zarządzania w inteligentnym budynku | Kryteria weryfikacji charakteryzuje korzyści wynikające ze stosowania automatyki budynkowej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje możliwości rozbudowy i zwiększania funkcjonalności systemów | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Projektuje i uruchamia system zarządzania w inteligentnym budynku, a tym samym minimalizuje zużycie energii, wspiera zrównoważony rozwój i efektywność energetyczną w automatyce. | Kryteria weryfikacji dobiera komponenty stosowane w automatyce budynkowej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykazuje odpowiedzialność za podejmowane decyzje techniczne, uwzględniając ich wpływ na środowisko oraz promując w zespole ekologiczne rozwiązania, które wspierają zrównoważony rozwój i minimalizację zużycia energii w inteligentnym budynku | Kryteria weryfikacji samodzielnie rozwiązuje elementarne problemy dotyczące automatyki budynkowej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Niniejsze szkolenie ma na celu kompleksowe wsparcie osób dorosłych, które z własnej inicjatywy planują podnieść swoje umiejętności/kompetencje, umożliwiające rozwój w kierunku umiejętności zawodowych, niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki, ponadto niezbędnych z punktu widzenia regionalnych/lokalnych specjalizacji dla Śląska (RIS, PRT) przykładowo z obszaru technologicznego: TECHNOLOGIE DLA ENERGETYKI (2.3. Wytwarzanie energii ze źródeł odnawialnych i poprawa efektywności pozyskiwania energii z OZE).
Doskonalenie wiedzy z obszaru Automatyki Budynkowej pozwala na wdrażanie nowych, bardziej efektywnych technologii, co jest kluczowe dla zielonej gospodarki.
Walidacja:
Wybrana metoda walidacji szkolenia: „Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie”, dla której nie jest wymagane wprowadzenie osoby walidującej usługę w sekcji osób prowadzących. Uczestnik szkolenia wypełnia test pod koniec szkolenia w aplikacji dostępnej w sali szkoleniowej.
Zakres tematyczny
Program usługi obejmuje 21 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna to 45 min) = 21 godzin zegarowych, w tym 9 przerw, które łącznie trwają 5 godzin i 15 minut. Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi szkoleniowej.
Dzień 1: 7 godzin dydaktycznych (7 godzin zegarowych, w tym 1 godzina i 45 minut to łączny czas 3 przerw),
Dzień 2: 7 godzin dydaktycznych (7 godzin zegarowych, w tym 1 godzina i 45 minut to łączny czas 3 przerw),
Dzień 2: 7 godzin dydaktycznych (7 godzin zegarowych, w tym 1 godzina i 45 minut to łączny czas 3 przerw).
Część teoretyczna trwa łącznia 6 h, a część praktyczna trwa łącznie 15 h.
Program szkolenia:
- Cel stosowania automatyki budynkowej
- Wykorzystanie automatyki do minimalizacji zużycia energii w obiekcie
- Definicja domu pasywnego
- Czynniki wpływające na zużycie energii
- Wpływ kształtu budynku, zastosowanych materiałów i elementów budowlanych na zużycie energii
- Zalety i wady różnych systemów grzewczych
- Metody automatycznego sterowania systemem grzewczym
- Wykorzystanie energii słonecznej do ogrzewania obiektu i wody użytkowej
- Integracja kilku systemów grzewczych i ich sterowanie
- Zastosowanie systemów wentylacji z odzyskiem energii przy pomocy rekuperatorów
- Jednoczesne sterowanie temperaturą, wentylacją i wilgotnością w celu uzyskania pożądanego klimatu
- Energooszczędne źródła światła
- Zastosowanie automatycznego sterowania oświetleniem w celu zminimalizowania zużycia energii oraz poprawy komfortu użytkowania
- Zastosowanie wyłącznika centralnego
- Urządzenia alarmowe i dozoru wizyjnego
- Rodzaje czujek ruchu, gazu, czadu, dymu i zalania
- Układy automatycznego odcięcia gazu, prądu i wody
- Kontrola dostępu do obiektu
- Zintegrowane sterowanie wszystkimi systemami w obiekcie
- Sterowanie centralne i rozproszone
- Centralne sterowanie, nadzór i kontrola przy pomocy przykładowego systemu BMS
- Walidacja
Warunki niezbędne do osiągnięcia celu usługi
: Ogólna wiedza techniczna, ukończone szkolenie AB1: Instalacje elektryczne obiektowe i budynkowe lub umiejętności na tym poziomie
Warunki organizacyjne:
Szkolenia prowadzone są w Laboratoriach Centrum Szkoleń Inżynierskich EMT-Systems wyposażonych w rzutnik multimedialny i tablicę suchościeralną. Każdy z uczestników szkolenia ma do dyspozycji laptopy wraz z oprogramowaniem i sterownikami programowalnymi. Uczestnicy mają do dyspozycji stanowisko przeznaczone do nauki i rozwiązywania zadań opartych o zagadnienia elektrotechniki i automatyki budynkowej. Zestawy umożliwiają budowę i tworzenie rozbudowanych instalacji, pozwalają na wykonywanie zadań i ćwiczeń w szerokim zakresie tematycznym.
Do wsparcia części praktycznej wykorzystujemy elementy m.in. systemu Sinum - inteligentny system smart home firmy TECH Sterowniki. Wykorzystujemy również rzeczywisty autorski system automatyki budynkowej zarządzający siedzibą Centrum Szkoleniowego - budynkiem CECHOWNIA. System składa się z komponentów różnych dostawców zintegrowanych w aplikacji typu Open Source.
WIELOELEMENTOWA MAKIETA INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ
Kursanci mają do dyspozycji indywidualne stanowisko będące makietą instalacji elektrycznej. Podczas kursu samodzielnie dokonują połączenia przewodami poszczególnych aparatów elektrycznych. W skład stanowiska szkoleniowego wchodzą:
- Trójfazowy licznik energii elektrycznej
- Tablica licznikowa TLR-3F (N+PE)
- Rozdzielnica natynkowa 3x12 modułów
- Wyłącznik różnicowoprądowy trójfazowy w klasie AC 30 mA
- Wyłącznik różnicowoprądowy jednofazowy w klasie A 30 mA
- Ogranicznik przepięć B+C 4P SPBT12-280/4
- Wyłącznik nadprądowy 3P C16, 1P B16, 1P B10,1P B6
- Szyna łączeniowa widełkowa 1 fazowa, 3 fazowa
- Automat zmierzchowy AZ-B PLUS UNI
- Zegar programowalny tygodniowy PCZ-521
- Automat schodowy AS-223 z funkcją przeciwblokady
- Przekaźnik bistabilny BIS-413 230 V
- Lampka sygnalizacyjna LK-712Y 130÷260 V AC/DC, LK-712R 30÷130 V AC/DC, LK-712B 30÷130 V AC/DC
- Lampka sygnalizacyjna LK-713K
- Czujnik kolejności i zaniku fazy CKF-B
- Listwa elektroinstalacyjna LS 40x25
- Puszka n/t hermetyczna PH PG16 75x75x33 5x4mm2
- Przycisk hermetyczny IP44 dzwonek 10A biały
- Łączniki hermetyczne: jednobiegunowy, świecznikowy, schodowy, krzyżowy
- Gniazda hermetyczne: pojedyncze z/u 16A IP44 białe; podwójne z PE 16A IP44 biały
- Gniazdo stałe 16A 5P 400V czerwone IP44
- Dzwonek tradycyjny 230V biały
- Oprawa sufitowa do żarówek MR11/GU11 kwadratowa regulowana – satyna
- Gniazdo GU10 z przewodem
- Źródło światła LED GU11 2W, 10-30 V DC
- Adler Power Zasilacz montażowy slim 2A 24W 12V DO TAŚM I ŻARÓWEK LED
- Oprawa Kanałowa, Garażowa R1, 1xE27, IP44
- Żarówka klasyczna 100 W, 230 V, E27
- Obudowa kasety 2-otworowa 22mm szara
- Napęd przycisku bezpieczeństwa czerwony przez obrót bez podświetlenia M22-PVT
- Główka lampki sygnalizacyjnej 22mm czerwona IP67 M22-L-R
- Oprawka z LED biała 230V AC M22-LEDC230-W
- Styk pomocniczy 1R montaż do ścianki tylnej M22-KC01
- Stycznik mocy 25A 3P 230V AC 1Z 0R DILM25-10-EA
- Łącznik krzywkowy 0-1 3P 25A w obudowie
NARZĘDZIA POMIAROWE
Każdy kursant ma do dyspozycji podstawowe narzędzia miernicze:
- Cyfrowe mierniki wieloczynnościowe - do pomiarów napięcia stałego i przemiennego, pomiarów przepływu i oporu napięcia stałego i przemiennego, pomiary przepływu i pojemności
- Próbnik napięcia - do napięć stałych i przemiennych od 12 V do 1000 V AC / 1000 V DC, IP65
NARZĘDZIA ELEKTROTECHNICZNE WIELOZADANIOWE
Kursanci mają do dyspozycji wielozadaniowe narzędzia monterskie:
- Narzędzie do aplikacji tulejek kablowych zgodnie z DIN 46228-4 0,5 mm² bis 2,5 mm² z blokadą wymuszoną, magazynkiem, jednostką tnącą, ściągającą izolację, skręcającą i zaciskającą.
- Nożyce do kabli.
- Szczypce boczne.
- Szczypce do ściągania izolacji.
- Matryce do zaciskania.
- Szczypce kombi.
- Szczypce półokrągłe.
- Klucze nastawne.
- Wkrętaki VDE płaskie: 0,4x2,5/0,5x3,0/1,0x4,0/1,0x 5,5, krzyżakowe: PHO/PH1/PH2.
- Klucze do szaf sterowniczych.
- Zestawy tulejek.
- Noże.
- Taśmy miernicze.
Szkolenie "Podstawy automatyki budynkowej" w kontekście zielonych kompetencji odnosi się do kilku kluczowych aspektów związanych z ekologicznym i zrównoważonym rozwojem w sektorze budownictwa. W szczególności, szkolenie to przyczynia się do promowania rozwiązań, które pozwalają na oszczędność energii, minimalizowanie zużycia zasobów oraz poprawę komfortu użytkowania obiektów w sposób zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju. Oto kilka głównych powiązań:
- Oszczędność energii – Jednym z kluczowych celów automatyki budynkowej jest zmniejszenie zużycia energii w budynkach poprzez inteligentne zarządzanie systemami grzewczymi, wentylacyjnymi, oświetleniowymi i klimatyzacyjnymi. Optymalizacja tych procesów nie tylko pozwala na zmniejszenie kosztów eksploatacji budynku, ale również przyczynia się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, co wspiera realizację celów zrównoważonego rozwoju.
- Zwiększenie efektywności energetycznej – Szkolenie umożliwia uczestnikom zapoznanie się z metodami projektowania i wdrażania systemów zarządzania energią w budynkach. Automatyka budynkowa pozwala na automatyczne dostosowanie zużycia energii do rzeczywistych potrzeb, co prowadzi do bardziej efektywnego wykorzystania zasobów. Na przykład, systemy te mogą zmniejszać zużycie energii w nocy lub podczas nieobecności mieszkańców, a także automatycznie dostosowywać oświetlenie i temperaturę w zależności od pory dnia czy warunków zewnętrznych.
- Zwiększenie komfortu użytkowników – Zrównoważony rozwój nie odnosi się jedynie do ochrony środowiska, ale także do poprawy jakości życia użytkowników budynków. Automatyka budynkowa umożliwia tworzenie bardziej komfortowych warunków, dostosowując parametry takie jak temperatura, wilgotność, jakość powietrza czy oświetlenie do indywidualnych potrzeb użytkowników, co prowadzi do wyższej satysfakcji z użytkowania obiektu.
- Integracja różnych systemów – Szkolenie w zakresie automatyki budynkowej obejmuje integrację różnych systemów, co pozwala na ich skoordynowane działanie. Z perspektywy zielonych kompetencji, integracja systemów takich jak HVAC (ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja), oświetlenie, bezpieczeństwo czy zarządzanie energią w sposób inteligentny i oszczędny przyczynia się do minimalizowania zużycia zasobów naturalnych, jednocześnie poprawiając funkcjonalność budynku.
- Elastyczność i rozbudowa systemów – Jednym z kluczowych aspektów, który odnosi się do zielonych kompetencji, jest możliwość rozbudowy i modyfikacji systemów automatyki budynkowej w przyszłości. Dzięki elastyczności tych systemów można wprowadzać kolejne rozwiązania, które będą bardziej energooszczędne, np. integracja z odnawialnymi źródłami energii, jak panele fotowoltaiczne, systemy odzysku ciepła czy ładowarki do pojazdów elektrycznych, co pozwala na jeszcze większą redukcję wpływu budynku na środowisko.
- Zrównoważony rozwój w projektowaniu – Szkolenie uczy również projektowania systemów, które mogą być dostosowane do nowych technologii i trendów zrównoważonego rozwoju. Dzięki temu uczestnicy zyskują kompetencje umożliwiające tworzenie budynków "zielonych", czyli energooszczędnych, wykorzystujących technologie odnawialne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Cel stosowania automatyki budynkowej. Wykorzystanie automatyki do minimalizacji zużycia energii w obiekcie | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Definicja domu pasywnego. Czynniki wpływające na zużycie energii. Wpływ kształtu budynku, zastosowanych materiałów i elementów budowlanych na zużycie energii | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Zalety i wady różnych systemów grzewczych. Metody automatycznego sterowania systemem grzewczym | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Wykorzystanie energii słonecznej do ogrzewania obiektu i wody użytkowej | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Integracja kilku systemów grzewczych i ich sterowanie. Zastosowanie systemów wentylacji z odzyskiem energii przy pomocy rekuperatorów | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Jednoczesne sterowanie temperaturą, wentylacją i wilgotnością w celu uzyskania pożądanego klimatu | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Energooszczędne źródła światła | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Zastosowanie automatycznego sterowania oświetleniem w celu zminimalizowania zużycia energii oraz poprawy komfortu użytkowania | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Zastosowanie wyłącznika centralnego. Urządzenia alarmowe i dozoru wizyjnego | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Rodzaje czujek ruchu, gazu, czadu, dymu i zalania. Układy automatycznego odcięcia gazu, prądu i wody | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Kontrola dostępu do obiektu. Zintegrowane sterowanie wszystkimi systemami w obiekcie. Sterowanie centralne i rozproszone | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Centralne sterowanie, nadzór i kontrola przy pomocy przykładowego systemu BMS | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Artur Skórkowski | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 460,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto117,14 PLN
- Koszt osobogodziny netto95,24 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Artur Skórkowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje skrypt szkoleniowy, notes i długopis.
Informacje dodatkowe
Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt w celu potwierdzenia dostępności wolnych miejsc.
EMT-Systems Sp. z o. o. zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia szkolenia w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń (min. 6 uczestników). W tej sytuacji uczestnik zostanie poinformowany o najbliższym możliwym do zrealizowania terminie.
Istnieje możliwość zwolnienia usługi z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (DZ.U.2013, poz. 1722 z późn. zm.), w przypadku, gdy Przedsiębiorca/Uczestnik otrzyma dofinansowanie na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych. Warunkiem zwolnienia jest dostarczenie do firmy szkoleniowej stosownego oświadczenia na co najmniej 1 dzień roboczy przed szkoleniem. W innej sytuacji należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
Została podpisana umowa z WUP Kraków i WUP Toruń.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe