Rozwojowa usługa szkoleniowa: Akademia ADR* - Szkoła Mediacji Masterclass (*Alternative Dispute Resolution - alternatywne wobec sądu sposoby rozwiązywania konfliktów)
Rozwojowa usługa szkoleniowa: Akademia ADR* - Szkoła Mediacji Masterclass (*Alternative Dispute Resolution - alternatywne wobec sądu sposoby rozwiązywania konfliktów)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Rozwojowa usługa szkoleniowa: Akademia ADR* - Szkoła Mediacji Masterclass
(*Alternative Dispute Resolution - alternatywne wobec sądu sposoby rozwiązywania konfliktów)
jest adresowana jest do grupy docelowej którą stanowią wszystkie osoby dorosłe zajmujące się mediacjami lub pragną się nimi zająć niezależnie od posiadanego rodzaju wykształcenia czy zawodu. Usługa adresowana jest także do zwolenników, sympatyków oraz propagatorów mediacji jako elementu życia w społeczeństwie obywatelskim demokratycznego państwa prawa. Oto przykładowa lista grup zawodowych, które w Polsce mogą być szczególnie zainteresowane wykonywaniem mediacji: Mediatorzy, Prawnicy, Sędziowie, Prokuratorzy, Psycholodzy, Pracownicy socjalni, Nauczyciele, Pedagodzy, Konsultanci HR, Menedżerowie, Specjaliści ds. zarządzania konfliktami, Doradcy zawodowi, Trenerzy rozwoju osobistego, Pracownicy organizacji pozarządowych, Dziennikarze, Specjaliści ds. komunikacji, Pracownicy administracji publicznej, Mediatorzy rodzinni etc
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji01-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkoleniowa usługa rozwojowa przygotowuje uczestnika do profesjonalnego podnoszenia jakości pracy sprawnego działania sądów poprzez umiejętne podejmowanie i przeprowadzanie mediacji między stronami. Uczy wspierania wymiaru sprawiedliwości poprzez świadczenie przez uczestnika kompleksowej usługi mediacyjnej realizowanej przez kwalifikowanych mediatorów.Rozwija kompetencje, wiedzę i umiej. społ. podnoszące jakość pracy uczestnika jako mediatora w oparciu o kształcenie masterclass i superwizję
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Nabycie przez uczestnika wiedzy, kompetencji i umiejętności społecznych niezbędnych do prowadzenia projektowania i mediacji we wszystkich rodzajach konfliktów, ze szczególnym uwzględnieniem konfliktów o podłożu gospodarczym, w sprawach restrukturyzacyjnych, konsultacjach społecznych, w sprawach inwestycyjnych i konfliktach lokalnych.W zakresie wiedzy uczestnik szkolenia: posiadł znajomość podstaw odnośnego prawa cywilnego, w tym gospodarczego, restrukturyzacyjnego i konsumenckiego; w zakresie mediacji posiadł wiedzę o procedurze mediacji klasycznych, poznał techniki komunikacyjne stosowane w mediacji, posiadł wiedzę na temat motywacji i zachowań różnych typów negocjatorów, poznał techniki przełamywaniu impasu w procesie mediacji. W obszarze umiejętności uczestnik umie: - przeprowadzać misje dobrej woli i przygotowywać argumenty mediacyjne; umie samodzielne przeprowadzać mediacje zgodnie z procedurą mediacji klasycznych; umie rozpoznawać potrzeby/wartości/interesy stron mediacji; umie przeprowadzać analizy realistyczności rozwiązań prezentowanych przez strony mediacji; umie nawiązywać kontakt i współpracę z profesjonalnymi pełnomocnikami; umie prowadzić profesjonalne notatki i sporządzać protokoł z mediacji; w sferze kompetencji społecznych uczestnik szkolenia modeluje i zarządza procesem dialogu między stronami w mediacji; wykazuje się trwałością stabilnych zachowań w mediacji, Wykazuje cierpliwość i konsekwencję w swoim postępowaniu oraz współpracą ze stronami niezależnie od napięć emocjonalnych i sytuacji impasowych. buduje konsensus wobec budowanego kompromisowego porozumienia | Kryteria weryfikacji 80% obecności na zajęciach, aktywneuczestnictwo w zajęciach oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z testu teoretycznego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Blok 1/ (pierwszy dzień) 9:00-13:00 (5 godzin dydaktycznych po 45 minut + przerwa 15 min)
- diagnoza konfliktów - przyczyny, dynamika,
- misja dobrej woli - podejmowanie mediacji w konfliktach
- komunikacja interpersonalna - Powszechny Standard Komunikacyjny
- procedura mediacji - model "zegar"
Blok 2/ (pierwszy dzień) 14:00-16:30 (3 godziny dydaktyczne po 45 minut + przerwa 15 min)
- modelowa symulacja mediacji
- komunikacja interpersonalna - dekalog komunikacyjny,
Blok 3/ (drugi dzień) 9:00-13:00 (5 godzin dydaktycznych po 45 minut + przerwa 15 min)
- negocjacje w konflikcie modelu harwardzkim
- typy negocjatorów
- trening negocjacyjny
Blok 4/ (drugi dzień) 14:00-16:30 (3 godziny dydaktyczne po 45 minut + przerwa 15 min)
- prowadzenie mediacji przez uczestników - symulacje w trzyosobowych zespołach
- superwizja mediacji
- ewaluacja i walidacja szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 065,04 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto254,07 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jerzy Śliwa
kont: facebook.com/mediacje, jsliwa@mediacje.pl, tel.+48 601 637 984 Dom Mediacji 52-2-213Wrocław, ul. Kutrzeby 5, Kraj.Cent.Med.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie elektronicznej - akty prawne regulujące zasady mediacji w Polsce
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez operatora, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie.
Warunkiem uczestnictwa dla osób pełnoletnich w województwie śląskim usłudze dofinansowanej jest przejście procesu rekrutacji i podpisanie umowy o dofinansowanie z jednym z Operatorów projektu Fundusze Europejskie dla Śląska na przykład Subregion Centralny https://funduszeue.slaskie.pl/czytaj/subregion_centralny_6_6_wup oraz wybór niniejszej Karty Usługi.
Informacje dodatkowe
1. Usługa szkoleniowa składa się z 16 godzin dydaktycznych ; przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi szkoleniowej
2. W celu ukończenia usługi frekwencja uczestników szkolenia nie może być niższa niż 80%
3.Po zakończeniu usługi każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie potwierdzające fakt udziału w usłudze oraz jej ukończenia.
Informacje dodatkowe
Zajęcia będą prowadzone metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności z zakresu przewidzianego w programie usługi.
Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Heliar Sp. z o.o. w związku z chęcią wzięcia udziału w szkoleniu.
Szczegółowe informacje: Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Katowicach
Al. Korfantego 79 40-160 Katowice poniedziałek 7.00-17.00 wtorek-piątek 7.30-15.30 +48 32 77 44 724 +48 32 77 44 721
+48 32 77 44 720 pife_katowice@slaskie.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Ogólnodostępna kuchnia z kącikiem kafeteryjnym na kilka stolików, bezpłatna drukarka, ksero, wi-fi