„Zielona gospodarka- narzędzia edukacji ekologicznej - szkolenie dla nauczycieli i edukatorów” - zielone kompetencje
„Zielona gospodarka- narzędzia edukacji ekologicznej - szkolenie dla nauczycieli i edukatorów” - zielone kompetencje
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
- „Zielona gospodarka- narzędzia edukacji ekologicznej - szkolenie dla nauczycieli i edukatorów” - zielone kompetencjejest skierowane do nauczycieli, edukatorów (pracujących w organizacjach pozarządowych, instytucjach kultury, parkach narodowych itp.) oraz instruktorów artystycznych (pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi), trenerów i animatorów, którzy chcą wykorzystywać metody teatralne do kształtowania świadomości ekologicznej, którzy pragną wykorzystywać gry sceniczne i zabawy teatralne jako narzędzia w procesie edukacji ekologicznej. Usługa dla osób z doświadczeniem w pracy dydaktycznej, edukacyjnej lub artystycznej, które mają otwartość na metody aktywizujące i chęć wdrażania technik teatralnych w edukacji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji16-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Zielona gospodarka- narzędzia edukacji ekologicznej - szkolenie dla nauczycieli i edukatorów” - zielone kompetencje przygotowuje i wyposaża uczestników w umiejętność prowadzenia zajęć edukacyjnych o tematyce ekologicznej, wykorzystując gry sceniczne i zabawy teatralne. Zdobyte umiejętności pozwolą tworzyć i prowadzić fabularne gry sceniczne o tematyce ekologicznej,angażować uczestników w twórcze, offline’owe aktywności edukacyjne, moderować dyskusje i udzielać konstruktywnego feedbacku
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie mechanizmy wpływu gier scenicznych na rozwój kompetencji społecznych i postaw proekologicznych | Kryteria weryfikacji Definiuje, w jaki sposób udział w grach scenicznych może wspierać budowanie więzi międzyludzkich oraz świadomość ekologiczną | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i klasyfikuje różne rodzaje gier scenicznych stosowanych w edukacji ekologicznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje zasady projektowania i prowadzenia gier scenicznych o tematyce ekologicznej | Kryteria weryfikacji Wymienia i omówia kluczowe elementy mechaniki gier scenicznych wykorzystywanych w edukacji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje i prowadzi gry sceniczne z elementami fabularyzacji, angażujące grupę w tematykę ekologiczną | Kryteria weryfikacji Tworzy i przedstawia autorski scenariusz gry edukacyjnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik dostosowuje mechanikę gry scenicznej do celów edukacyjnych i specyfiki grupy docelowej | Kryteria weryfikacji Dostosowuje poziom trudności i dynamikę gry do wieku i możliwości uczestników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Ocenia skuteczność gry w realizacji założonych celów edukacyjnych | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje pozytywne relacje w grupie i motywuje uczestników do aktywnego udziału w grze | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki angażowania uczestników oraz tworzenia atmosfery sprzyjającej współpracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I
- Wprowadzenie: zapoznanie uczestników i trenera, pre-test.
- Naukowe podstawy wpływu gier i zabaw na dobrostan psycho-fizyczny człowieka. Dlaczego i w jaki sposób gra sceniczna wiąże się z tematyką przyrody?
- Jaką grę wybrać i jakie cele można dzięki niej osiągnąć? Przykłady i rodzaje gier.
- Przerwa lunchowa – 45 minut.
- Czym jest mechanika gry scenicznej i jak skutecznie nią zarządzać?
- Jak gra teatralna uwrażliwia na kontakt z drugim człowiekiem oraz światem przyrody?
Dzień II – Jak charyzmatycznie przekazywać wiedzę dzięki technikom teatralnym?
- Dlaczego gry sceniczne czynią edukatorów bardziej skutecznymi? Teorie naukowe i dyskusja.
- Jak fabularyzować gry, aby osiągnąć cele edukacyjne? Czy gra sceniczna może być skutecznym narzędziem do nauki o przyrodzie?
- Jak zakończyć grę asertywnym i pozytywnym feedbackiem? Rola sharingu jako końcowego elementu gry.
- Przerwa lunchowa – 45 minut.
- Jak prowadzić grę w zgodzie z własnym potencjałem i efektywnie angażować uczestników. Symulacja prowadzenia gier przez uczestników szkolenia-walidacja.
- Jak pozostać „zielonym edukatorem” w pracy metodą gier scenicznych, nawet bez podejmowania fabularyzacji ekologicznej?
- Podsumowanie szkolenia: post-test, walidacja.
Szkolenie ma formę warsztatów, dyskusji moderowanych, pracy indywidualnej, pogadanki, demonstracji. Program usługi szkoleniowej obejmuje część teoretyczną oraz część warsztatową (połączone ze sobą bloki tematyczne).
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych. Przewidziane są przerwy dla uczestników szkolenia i trenera wg potrzeb grupy. Czas przerw wliczony jest w czas szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wprowadzenie: zapoznanie uczestników i trenera | Prowadzący Agnieszka Gorzkiewicz | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Naukowe podstawy wpływu gier i zabaw na dobrostan psycho-fizyczny człowieka. Dlaczego i w jaki sposób gra sceniczna wiąże się z tematyką przyrody? | Prowadzący Agnieszka Gorzkiewicz | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Jaką grę wybrać i jakie cele można dzięki niej osiągnąć? Przykłady i rodzaje gier. | Prowadzący Agnieszka Gorzkiewicz | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Przerwa lunchowa | Prowadzący Agnieszka Gorzkiewicz | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Czym jest mechanika gry scenicznej i jak skutecznie nią zarządzać? | Prowadzący Agnieszka Gorzkiewicz | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Jak gra teatralna uwrażliwia na kontakt z drugim człowiekiem oraz światem przyrody? | Prowadzący Agnieszka Gorzkiewicz | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Dlaczego gry sceniczne czynią edukatorów bardziej skutecznymi? Teorie naukowe i dyskusja | Prowadzący Agnieszka Gorzkiewicz | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Jak fabularyzować gry, aby osiągnąć cele edukacyjne? Czy gra sceniczna może być skutecznym narzędziem do nauki o przyrodzie? | Prowadzący Agnieszka Gorzkiewicz | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Jak zakończyć grę asertywnym i pozytywnym feedbackiem? Rola sharingu jako końcowego elementu gry | Prowadzący Agnieszka Gorzkiewicz | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Przerwa lunchowa | Prowadzący Agnieszka Gorzkiewicz | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Jak prowadzić grę w zgodzie z własnym potencjałem i efektywnie angażować uczestników? Symulacja prowadzenia gier przez uczestników szkolenia-walidacja. | Prowadzący Agnieszka Gorzkiewicz | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Jak pozostać „zielonym edukatorem” w pracy metodą gier scenicznych, nawet bez podejmowania fabularyzacji ekologicznej? | Prowadzący Agnieszka Gorzkiewicz | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Podsumowanie szkolenia, walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto212,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto212,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Gorzkiewicz
Prowadzę warsztaty z gier scenicznych dla nauczycieli, wspierając ich w wdrażaniu nowych metod edukacyjnych oraz poprawianiu komunikacji w grupie. Tworzę także szkolenia dla edukatorów, którzy chcą popularyzować metodę gry i zabawy scenicznej jako narzędzie do budowania więzi społecznych oraz odkrywania radości z autentycznej ekspresji. Poprzez improwizację i teatr pomagam rozwijać kreatywność, pewność siebie i umiejętność współpracy, inspirując do twórczego myślenia i świadomej komunikacji.
Moje warsztaty koncentrują się na uważności, świadomości ciała, poprawie komunikacji międzyludzkiej oraz powrocie do spontaniczności, swobody i więzi ze światem przyrody. Pracuję poprzez gry i ćwiczenia teatralne, klowningowe oraz improwizacyjne, które łączą dobrą zabawę z głębokim wglądem osobistym.
Prowadziłam warsztaty poznawczo-teatralne dla kobiet, młodzieży w kryzysie psychiatrycznym, animatorów kultury, nauczycieli i uczestników kursów improwizacji scenicznej – łącznie ponad 140 warsztatów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje notatnik i potrzebne materiały do wykonania zadań i poleceń trenera.
Warunki uczestnictwa
Na szkolenie będą kwalifikowane tylko osoby, które spełniają warunki zwolnienia z VAT - tj. osoby, które otrzymały dofinansowanie w ramach naboru i projektu Nabór nr FESL.10.17-IP.02-070/23 (dot. zielonych kompetencji dla województwa Śląskiego).
Informacje dodatkowe
____
W cenę szkolenia wliczona jest cena walidacji.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja