Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Zarządzanie przedsiębiorstwem przez proces coachingu i mentoringu
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Zarządzanie przedsiębiorstwem przez proces coachingu i mentoringu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Odbiorcami usługi są właściciele i pracownicy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, którzy potrzebują wsparcia w rozwijaniu kompetencji związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem poprzez coaching i mentoring. Szkolenie jest skierowane do pracowników na wszystkich szczeblach organizacyjnych, zarówno do osób początkujących, jak i tych, które posiadają już doświadczenie w tym obszarze, ale chcą podnieść swoje umiejętności. Pracownicy przedsiębiorstw doświadczający czasowych trudności tj. mają mniejsze obroty, pojawiają się odejścia kluczowych pracowników czy problemy w zarządzaniu firmą lub tacy, którzy zauważają pierwsze/początkowe oznaki kryzysu tj. kryzys gospodarczy w regionie, brak terminowych płatności ze strony kontrahentów, spadek popytu na oferowane przez firmę usługi/produkty, utrata wykwalifikowanych pracowników, czasowa choroba właściciela.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji26-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem szkolenia „Zarządzanie przedsiębiorstwem przez proces coachingu i mentoringu” jest zdobycie wiedzy i umiejętności na temat tworzenia przedsiębiorstwa opartego na rozwoju i doskonaleniu pracowników. Zdobycie informacji na temat różnych form nauczania, dopasowanie ich do poziomu kompetencji i potrzeb pracowników, oraz zarządzanie transferem wiedzy między nimi. Umiejętność zaplanowania i zastosowania procesów monitoringowych i coachingowych w praktyce.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje proces zarządzania wiedzą w organizacji, identyfikując kluczowe obszary wiedzy oraz zasoby niezbędne pracownikom w realizacji ich zadań | Kryteria weryfikacji Planuje proces zarządzania wiedzą i wskazuje kluczowe obszary oraz zasoby | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje zasady onboardingu, mentoringu i coachingu oraz rozumie ich zastosowanie w kontekście rozwoju pracowników i organizacji | Kryteria weryfikacji Planuje proces onboardingu, mentoringu i coachingu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje etapy procesu mentoringowego i coachingowego, charakteryzując odpowiednie narzędzia i techniki stosowane w tych procesach | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje etapy procesu mentoringowego i coachingowego, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje i organizuje efektywne procesy onboardingu, mentoringu i coachingu, uwzględniając potrzeby organizacyjne i indywidualne | Kryteria weryfikacji Monitoruje procesy onboardingu, mentoringu i coachingu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje i diagnozuje procesy zarządzania wiedzą w organizacji, wskazując na obszary wymagające usprawnień | Kryteria weryfikacji Monitoruje proces zarządzania wiedzą w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje odpowiednie metody szkoleniowe i coachingowe w zależności od sytuacji, dostosowując je do indywidualnych potrzeb pracowników | Kryteria weryfikacji Monitoruje metody szkoleniowe i coachingowe oraz uwzględnia je w procesie zarządzania wiedzą w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne relacje z pracownikami w ramach onboardingu, mentoringu i coachingu, opierając się na zaufaniu, szacunku i empatii | Kryteria weryfikacji Uzasadnia znaczenie pozytywnych relacji z pracownikami w ramach onboardingu, mentoringu i coachingu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządza procesem mentoringowym i coachingowym | Kryteria weryfikacji Planuje proces mentoringu i coachingu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Angażuje zespół w procesy zarządzania wiedzą, onboardingu, mentoringu i coachingu | Kryteria weryfikacji Monitoruje zaangażowanie zespołów w proces zarządzania wiedzą | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program ramowy usługi
27.03.2025
DZIEŃ 1. WIEDZA W ORGANIZACJI
1. Organizacja zarządzająca wiedzą
- Zarządzanie wiedzą w organizacji jako proces w którym identyfikuje się wiedzę potrzebną pracownikom w realizacji stawianym im zadań.
- Diagnoza procesu zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. Stan obecny a pożądany.
- Określenie obszarów, zasobów wiedzy, formy jej przechowywania, dostępu, wymogów proceduralnych.
2. Onbording – wdrażanie pracownika
- Onbording, jako niezbędny proces w przedsiębiorstwie. Jego zalety i korzyści dla firmy i pracownika.
- Działania, które należy podjąć w czasie onbordingu, czas jego trwania, metody jego weryfikacji.
- Stworzenie checklisty kroków onbordingu w przedsiębiorstwie.
3. Menadżer jako trener
- Zasady uczenia się dorosłych, cykl uczenia wg. cyklu Kolba.
- Metody szkoleniowe a rozwój kompetencji. Co należy uwzględnić w doborze treści i sposobu szkolenia.
- Zapoznanie z metodami uczenia dorosłych: TWI, Roll Play, Prezentacja.
4. Metody szkolenia pracowników - praktyka
- Opracowanie i przećwiczenie w praktyce wybranych metod szkolenia pracowników.
28.03.2025
DZIEŃ 2. MANAGER JAKO MENTOR
1. Menadżer jako mentor
- Mentoring, jego założenia i cele.
- Formy mentoringu.
- Korzyści ze stosowania mentoringu w rozwoju pracownika i organizacji.
- Warunki skutecznego mentoringu w perspektywie indywidualnej i organizacyjnej.
2. Rola mentora w organizacji
- Budowanie postawy i marki mentora.
- Mentoring w perspektywie relacji mentor-meente.
- Określanie potrzeb organizacji w zakresie mentoringu.
- Budowanie programów mentorskich.
3. Proces mentoringu
- Proces i struktura mentoringu.
- Przygotowanie i prowadzenie spotkań mentorskich
- Ustalenie wartości i kryteriów meente.
- Określenie celów osobistych meente.
- Narzędzia stosowane w mentoringu.
- Ocena efektywności mentoringu w perspektywie indywidualnej i organizacyjnej.
4. Mentoring - praktyka
- Trening prowadzenia rozmów mentoringowych.
10.04.2025
DZIEŃ 3. MANAGER JAKO COACH
1. Menedżer jako coach
- Pojęcie coachingu, jego rola i zadania. Rodzaje coachingu.
- Wykorzystanie coachingu w pracy menedżera. Postawa menedżera -coacha.
- Coaching procesowy a rozmowa coachingowa z pracownikiem.
- Struktura procesu coachingowego.
- Planowanie procesu coachingowego dla pracowników
2. Proces coachingu
- Struktura rozmowy coachingowej.
- Przygotowanie własne do poprowadzenia rozmowy coachingowej.
- Ustalenie celu rozmowy.
- Określenie stanu obecnego pracownika, jego mocnych stron i obszarów do rozwoju.
- Określenie różnych możliwości dojścia do celu.
- Ocena efektywności rozmowy coachingowej.
- Techniki i narzędzia w coachingu
- Rodzaje pytań w coachingu.
- Techniki zadawania pytań coachingowych.
- Informacja zwrotna w coachingu.
- Rola zadań w coachingu.
- Przełamywanie impasu.
- Coaching - praktyka
- Trening prowadzenia rozmów coachingowych.
5. WALIDACJA
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Organizacja zarządzająca wiedzą | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Onbording – wdrażanie pracownika | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Menadżer jako trener | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Metody szkolenia pracowników - praktyka | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Menadżer jako mentor | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Rola mentora w organizacji | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Proces mentoringu | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Mentoring - praktyka | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Menedżer jako coach | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Proces coachingu | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Techniki i narzędzia w coachingu | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Coaching - praktyka | Prowadzący Beata Rafałowska-Hilczer | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Przeprowadzenie walidacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 655,04 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 655,04 PLN
- Koszt osobogodziny brutto193,96 PLN
- Koszt osobogodziny netto193,96 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Rafałowska-Hilczer
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna osoba odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kontakt telefoniczny)
Sala szkoleniowa powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki realizacji szkolenia
- regulaminy i instrukcje BHP, zasady ewakuacji, instrukcje bezpieczeństwa pożarowego
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi