Styl komunikacji i predyspozycje zawodowe – szkolenie praktyczne oparte na certyfikowanym narzędziu DISC
Styl komunikacji i predyspozycje zawodowe – szkolenie praktyczne oparte na certyfikowanym narzędziu DISC
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą świadomie rozwijać kompetencje komunikacyjne i skutecznie dopasowywać swój styl komunikacji do potrzeb współpracowników, klientów oraz partnerów biznesowych. Szczególnie polecane jest osobom zainteresowanym praktycznym wykorzystaniem wyników certyfikowanego testu diagnostycznego DISC do budowania efektywnych relacji zawodowych, lepszego zarządzania sobą oraz podnoszenia jakości współpracy w organizacji.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji28-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie „Styl komunikacji i predyspozycje zawodowe – szkolenie praktyczne oparte na certyfikowanym narzędziu DISC” przygotowuje uczestników do świadomego stosowania efektywnej komunikacji dopasowanej do stylów zachowań współpracowników, klientów i partnerów biznesowych. Uczestnicy po zakończeniu szkolenia będą potrafili praktycznie wykorzystać wiedzę o własnych predyspozycjach zawodowych wynikających z profilu DISC do budowania satysfakcjonujących relacji, skutecznego zarządzania sobą oraz zwiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik definiuje cztery style zachowań DISC (D, I, S, C). | Kryteria weryfikacji Wymienia charakterystyczne cechy każdego ze stylów zachowań DISC. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik opisuje wpływ stylów DISC na komunikację interpersonalną w środowisku zawodowym. | Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby komunikacji typowe dla każdego ze stylów DISC. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Podaje przykłady sytuacji zawodowych, w których widoczne są różnice między stylami komunikacji DISC. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik identyfikuje swój dominujący styl zachowania na podstawie wyników testu DISC. | Kryteria weryfikacji Określa własny styl komunikacji na podstawie raportu z testu DISC. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje swoje mocne strony oraz obszary do rozwoju wynikające z profilu DISC. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik stosuje techniki dopasowania własnego stylu komunikacji do stylu rozmówcy. | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednią strategię komunikacyjną do konkretnego stylu DISC rozmówcy w sytuacjach zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje praktyczne przykłady skutecznego dopasowania stylu komunikacji do potrzeb współpracowników, klientów i partnerów biznesowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Uczestnik przejawia gotowość do świadomego budowania efektywnych relacji interpersonalnych na podstawie wiedzy o stylach DISC. | Kryteria weryfikacji Wykazuje świadomość wpływu własnego stylu zachowania na relacje zawodowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Deklaruje gotowość do adaptacji własnego stylu komunikacji w celu zwiększenia efektywności współpracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Uczestnik docenia znaczenie różnorodności stylów zachowań DISC w zespole. | Kryteria weryfikacji Wskazuje korzyści wynikające z uwzględnienia różnorodności stylów DISC w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Deklaruje chęć wykorzystywania różnic wynikających z odmiennych stylów zachowań współpracowników dla poprawy jakości współpracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
📍 1. Wprowadzenie do metodologii DISC
🔹 Podstawowe założenia modelu DISC
🔹 Cztery style zachowań: D – Dominujący, I – Wpływowy, S – Stały, C – Sumienny
🔹 Charakterystyka stylów: jak myślą, działają i komunikują się
🧭 2. Diagnoza własnego stylu komunikacji
🔹 Omówienie raportów indywidualnych uczestników
🔹 Analiza mocnych stron i obszarów do rozwoju w kontekście zawodowym
🔹 Autorefleksja: moje preferencje komunikacyjne i ich wpływ na relacje
👥 3. Rozpoznawanie stylów zachowań u współpracowników i klientów
🔹 Praktyczne wskazówki: jak identyfikować styl DISC u innych
🔹 Typowe zachowania, potrzeby i reakcje każdego stylu
🔹 🛠️ Warsztat: analiza realnych przykładów z życia zawodowego
💬 4. Dopasowanie stylu komunikacji do rozmówcy
🔹 Techniki skutecznego dostosowywania przekazu
🔹 Jak unikać nieporozumień wynikających z różnic w stylach
🔹 🎭 Symulacje scenariuszy komunikacyjnych i feedback trenerski
🤝 5. DISC w budowaniu efektywnej współpracy
🔹 Budowanie zespołów z uwzględnieniem różnorodności stylów
🔹 Jak styl wpływa na pracę zespołową, motywację i konflikty
🔹 Korzyści organizacyjne z wdrożenia podejścia DISC
📝 6. Plan wdrożenia DISC w codziennej praktyce
🔹 Tworzenie indywidualnych planów działania
🔹 DISC jako narzędzie rozwoju osobistego i zawodowego
🔹 Inspiracje, dobre praktyki i zakończenie szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Wprowadzenie do metodologii DISC | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Przerwa kawowa | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Diagnoza własnego stylu komunikacji cz. 1 | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Przerwa kawowa | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Diagnoza własnego stylu komunikacji cz. 2 | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Przerwa obiadowa | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Rozpoznawanie stylów zachowań u współpracowników cz. 1 | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Przerwa kawowa | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Rozpoznawanie stylów zachowań u współpracowników cz. 2 | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Dopasowanie stylu komunikacji do rozmówcy cz. 1 | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Przerwa kawowa | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Dopasowanie stylu komunikacji do rozmówcy cz. 2 | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Przerwa kawowa | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Symulacje scenariuszy komunikacyjnych | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Przerwa obiadowa | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Wykorzystanie DISC w budowaniu efektywnej współpracy | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Przerwa kawowa | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Plan wdrożenia poznanych technik w praktyce | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Przerwa kawowa | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Podsumowanie i test końcowy (walidacja efektów uczenia się) | Prowadzący Grażyna Mikusek | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 480,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 480,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto155,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto155,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Grażyna Mikusek
Specjalizuje się w coachingu indywidualnym i doradztwie zawodowym – przeprowadziła ponad 1000 indywidualnych sesji coachingowych oraz ponad 700 sesji doradztwa zawodowego. Realizowała także warsztaty grupowe: 810 godzin z zakresu doradztwa zawodowego oraz 350 godzin warsztatów przedsiębiorczości, obejmujących m.in. tematykę zakładania działalności gospodarczej.
Istotnym obszarem jej działalności jest praca terapeutyczna z rodzinami sprawującymi pieczę zastępczą – zrealizowała 612 sesji terapeutycznych oraz 360 godzin warsztatów dla rodziców.
Trenerka stale rozwija swoje kompetencje, posiadając liczne certyfikaty, w tym certyfikat Konsultanta Biznesowego MaxieDISC® (2020) oraz International Coach ICC (2011). Jest dyplomowanym nauczycielem oraz absolwentką studiów magisterskich z zakresu prawa gospodarczego (UMK Toruń), a także studiów podyplomowych z doradztwa zawodowego, przedsiębiorczości i pedagogiki.
W pracy szkoleniowej korzysta z certyfikowanych narzędzi diagnostycznych oraz sprawdzonych metod edukacyjnych, koncentrując się na praktycznym wymiarze zdobywanej wiedzy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Indywidualny raport DISC – zawierający szczegółową analizę stylu zachowania, mocnych stron, obszarów do rozwoju oraz rekomendacje dotyczące efektywnej komunikacji i współpracy zawodowej.
- Podręcznik uczestnika – materiał w formie drukowanej, obejmujący:
- podstawowe informacje o metodologii DISC,
- charakterystykę czterech stylów zachowań,
- wskazówki dotyczące rozpoznawania i dopasowywania stylów komunikacyjnych,
- ćwiczenia i zadania warsztatowe,
- narzędzia do autorefleksji i planowania działań rozwojowych.
- Zestaw arkuszy ćwiczeniowych – do pracy indywidualnej i grupowej podczas szkolenia.
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia – potwierdzające udział i zdobycie kompetencji zgodnych z założonymi efektami uczenia się.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi