Kaskadowanie celów i KPI. Jak zbudować strategię działu i Action Plan? - szkolenie
Kaskadowanie celów i KPI. Jak zbudować strategię działu i Action Plan? - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób które chcą skutecznie przełożyć cele strategiczne na zadania operacyjne w organizacji. Szkolenie adresowane jest m.in. do właścicieli firm, dyrektorów zarządzających, operacyjnych, dyrektorów zakładów i fabryk, działów funkcjonalnych finansów, controllingu, strategii, rozwoju, produkcji, zakupów, logistyki, IT, administracji, dyrektorów personalnych i HR, sprzedaży, marketingu, linii biznesowych, Product Managerów.
Zachęcamy do wypełnienia bezpłatnego testu Czy wiesz jak stworzyć Action Plan i wybrać KPI dla działu?
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeWL0_q3DnBtU_R0_eQlh5Sd52IoDpPtYcm2F4_I-_n-HilEQ/viewform
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji15-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po zakończonym szkoleniu Uczestnik samodzielnie formułuje strategię działu, formułuje cele i KPI oraz działania operacyjne. Samodzielnie dopasowuje strategię firmy do poziomu działu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kaskadowanie strategii firmy na poziom działu. | Kryteria weryfikacji Formułuje i komunikuje misję działu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kaskaduje strategię firmy na poziom ośrodka (pion, dział itp.). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kaskaduje i formułuje cele działu wynikające z celów firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wybiera KPI działu, w procesie kaskadowania KPI firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Buduje operacyjne plany działań (Action Plan). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Inspiruje pracowników do realizacji strategii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie trwa 16 godzin zegarowych, w tym 2x10 minut przerwa każdego dnia.
Każdy uczestnik otrzymuje krzesło + stolik/biurko(max.2 osoby przy stoliku).
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
Kaskadowanie celów i strategii
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- Czym jest strategia firmy i jakie są warunki jej skutecznego wdrożenia?
- Cele strategiczne a strategia. Czym się różnią? – Ćwiczenie
- Co powinna zawierać strategia „ONE PAGE”?
- Rola komunikacji strategii firmy w procesie kaskadowania i operacjonalizacji strategii. – Ćwiczenie
- Kaskadowanie strategii firmy na niższe szczeble organizacji. Rola strategii działów w realizacji strategii firmy.
- Wybór działów/ ośrodków w procesie kaskadowania strategii firmy, dla których formułowane są strategie. – Ćwiczenie
- Misja firmy a misje działów. Formułowanie misji działów w procesie kaskadowania.
- Co powinna zawierać strategia działu? Wybór kluczowych treści adresowanych do pracowników działów
- Strategie działów biznesowych a strategie działów wspierających. – Ćwiczenie
- Czym musimy dysponować, aby zrealizować cele spółki? Kaskadowanie kluczowych czynników sukcesu firmy na poziom działów. – Ćwiczenie
- Jak kaskadować cele firmy na poziom działów?
- Identyfikacja celów firmy, na które mają wpływ poszczególne działy/ jednostki.
- Budowa map celów działów.
- Weryfikacja spójności pomiędzy celami działów a celami firmy. – Ćwiczenie
- Czy wszystkie działy powinny posiadać cele i KPI finansowe?
- Podsumowanie dnia.
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
Kaskadowanie KPI i działań
- Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
- Jak kaskadować KPI i Inicjatywy Strategiczne firmy na poziom działów?
- Identyfikacja KPI’ów firmy, na które mają wpływ poszczególne działy/ jednostki.
- Identyfikacja nowych KPI’ów w działach.
- Ustalanie wartości wyjściowych i docelowych KPI’ów w działach.
- Weryfikacja spójności pomiędzy KPI’ami działów i firmy. – Ćwiczenie
- Jak znaleźć partnera w realizacji strategii działu w ramach organizacji? Kim są kluczowi klienci wewnętrzni działu?
- Wybór kluczowych klientów wewnętrznych działu i ich oczekiwań.
- Identyfikacja produktów współpracy wewnętrznej. – Ćwiczenie
- Kim chcemy być dla naszych klientów wewnętrznych? Propozycje wartości dla klientów wewnętrznych. – Ćwiczenie
- Jak identyfikować i priorytetyzować działania oddolne wspierające strategię firmy? Kreatywne poszukiwanie sposobów realizacji KPI. Budowa „Action Plan” działu.
- Projekty strategiczne firmy a projekty działu.
- Metodyka opisu projektów działu: zakres, harmonogram i budżet.
- Czy wystarczy nam zasobów do realizacji projektów firmy i działu? Planowanie i uzgadnianie zasobów.
- Priorytetyzacja i selekcja projektów realizowanych przez dział. – Ćwiczenie
- Jak wdrożyć z sukcesem strategię działu? Zarządzanie zespołem/ podwładnymi kierunkowane na realizację celów:
- Kto? Co? Kiedy? – Rola menedżera w planowaniu działań zespołu.
- Sztuka stawiania celów moim zespołom. Jak określić cele i zadania dla kierowników?
- Jak zdobyć zaangażowanie zespołu w realizację Action Planu? Delegacja odpowiedzialności za realizację zadań.
- Podsumowanie zajęć.
- Walidacja-test
- Usługa realizowana w godzinach zegarowych
- Sala szkoleniowa wyposażona jest w niezbędne elementy do przeprowadzenia szkolenia (rzutnik), każdy uczestnik zajmuje jedno stanowisko - nie zmieniamy miejsca w trakcie szkolenia
- Warto, aby w szkoleniu wzięły udział wszystkie osoby odpowiedzialne za kaskadowanie celów i KPI
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 842,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 750,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto365,16 PLN
- Koszt osobogodziny netto296,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Kałużna
We Francuskim Instytucie Gospodarki prowadzi m.in. warsztaty otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:
„Balanced Scorecard. Budowa i wdrożenie strategii w oparciu o system Kart Wyników i KPI”.
„Jak zbudować strategię działu i Action Plan? Kaskadowanie celów i KPI”.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, stypendystka programu Socrates-Erasmus w Jonkoping International Business School w Szwecji.
Posiada bogate doświadczenie praktyczne prowadząc jako menedżer operacyjny projekty doradcze w zakresie budowy i wdrożenia strategii oraz systemów Balanced Scorecard, m.in. w spółkach: Ambra, Pafana, Maskpol, PCM, PCO - Przemysłowym Centrum Optyki. Brała udział w projektach doradczych w zakresie opracowania i wdrożenia strategii rozwoju oraz implementacji systemów zarządzania przez cele strategiczne, m.in. w: ECO – Energetyce Cieplnej Opolszczyzny, EGIS Polska, Kross, Lumel, Ortis, Rockwool Polska, Work Service oraz w dwóch spółkach hotelarskich.
Współpracowała przy wdrożeniu systemów zarządzania przez cele (MBO) w firmach Ciech, Exatel, Kolbud, OLPP (Operatorze Logistycznym Paliw Płynnych), Poznańskiej Hodowli Roślin oraz w Zakładach Azotowych „Puławy”.
Piotr Pokrzywa
Posiada bogate doświadczenia zawodowe w zakresie kreowania i implementacji strategii rozwoju przedsiębiorstw, realizowania projektów inwestycyjnych, nadzoru właścicielskiego i restrukturyzacji firm, zdobyte m.in. w branżach nowych technologii.
Aktywny przedsiębiorca i inwestor. Były członek zarządu, współzałożyciel i twórca sukcesów spółki GaguGadu Network, były dyrektor inwestycyjny i członek zarządu Warsaw Equity Holding, były dyrektor finansowy w Astra-Zenith.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
segregator z prezentacją i skryptem
Warunki uczestnictwa
* Warunkiem przyjęcia zgłoszenia jest przesłanie formularza zgłsozenia
Informacje dodatkowe
* więcej informacji na www.figpolska.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi