Jak myśleć, działać poza schematami. Trening kreatywności
Jak myśleć, działać poza schematami. Trening kreatywności
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest dedykowane dla menedżerów, liderów zespołów, przedsiębiorców oraz wszystkich osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności kreatywnego myślenia i innowacyjnego rozwiązywania problemów. Grupa docelowa obejmuje pracowników różnych szczebli organizacji, od specjalistów po kadry kierownicze, którzy pragną zwiększyć swoją efektywność w pracy oraz umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych. Szkolenie jest również idealne dla osób zajmujących się projektowaniem, marketingiem, HR oraz wszelkimi dziedzinami wymagającymi twórczego podejścia do wyzwań.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji01-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności przełamywania ograniczających schematów myślowych i stosowania zaawansowanych technik kreatywnego myślenia. Uczestnicy nauczą się wdrażać innowacyjne rozwiązania w praktyce, zwiększać elastyczność i adaptacyjność w myśleniu oraz wzmacniać współpracę zespołową poprzez kreatywność. Dzięki temu będą bardziej efektywni i innowacyjni zarówno w sferze zawodowej, jak i osobistej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje pojęcia kreatywności i innowacyjności oraz ich znaczenie w pracy zespołowej. | Kryteria weryfikacji W teście teoretycznym uczestnik poprawnie definiuje co najmniej 3 pojęcia związane z kreatywnością i innowacyjnością. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia zasady myślenia lateralnego i jego zastosowanie w rozwiązywaniu problemów. | Kryteria weryfikacji W teście teoretycznym uczestnik opisuje co najmniej dwie zasady myślenia lateralnego i podaje przykłady ich zastosowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje różne techniki kreatywnego rozwiązywania problemów, takie jak brainstorming czy mapowanie myśli. | Kryteria weryfikacji W teście teoretycznym uczestnik wymienia i opisuje co najmniej dwie techniki kreatywnego myślenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje mapy myśli jako narzędzie wizualizujące problemy i rozwiązania. | Kryteria weryfikacji W teście teoretycznym uczestnik opisuje proces tworzenia mapy myśli, wskazując co najmniej 5 kluczowych elementów problemu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje myślenie lateralne do opracowania nieszablonowych rozwiązań problemów. | Kryteria weryfikacji W teście teoretycznym uczestnik opisuje przynajmniej jedno rozwiązanie problemu z zastosowaniem myślenia lateralnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje zadania kreatywne w ograniczonym czasie. | Kryteria weryfikacji W teście teoretycznym uczestnik przedstawia plan działania dla przykładowego zadania, uwzględniając ograniczenia czasowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wspiera zespół w generowaniu i wdrażaniu kreatywnych rozwiązań. | Kryteria weryfikacji W teście teoretycznym uczestnik opisuje co najmniej jedno działanie wspierające zespół w procesie twórczym oraz jego wdrożenie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1
- Wprowadzenie do kreatywnego myślenia
- Definicja kreatywności i jej rola w rozwoju osobistym oraz zawodowym. Wprowadzenie do metod i narzędzi wykorzystywanych w procesie twórczym.
- Prezentacja przykładów innowacyjnych rozwiązań w różnych branżach
- Analiza przypadków, które ilustrują myślenie poza schematami. Dyskusja na temat zastosowania innowacji w różnych sektorach.
- Teoretyczne wprowadzenie do schematów myślowych i barier kreatywności
- Omówienie, jak nawyki myślowe mogą ograniczać twórcze myślenie. Zrozumienie, jak schematy myślowe wpływają na nasze podejście do problemów.
- Identyfikacja schematów myślowych poprzez introspekcję i narzędzia diagnostyczne
- Praca nad rozpoznawaniem własnych nawyków myślowych. Ćwiczenia praktyczne w identyfikowaniu barier w myśleniu kreatywnym.
- Wprowadzenie do koncepcji myślenia lateralnego według Edwarda de Bono
- Omówienie techniki myślenia lateralnego jako narzędzia do generowania nieszablonowych rozwiązań. Zastosowanie w rozwiązywaniu problemów.
- Zastosowanie myślenia lateralnego w rozwiązywaniu przykładowych problemów
- Ćwiczenia praktyczne z użyciem myślenia lateralnego w pracy nad rzeczywistymi problemami.
- Omówienie zasad skutecznego brainstormingu
- Prezentacja technik ułatwiających generowanie pomysłów. Omówienie zasad selekcji i oceny pomysłów w procesie burzy mózgów.
- Tworzenie map myśli i sesja brainstormingu w grupach
- Ćwiczenia grupowe polegające na tworzeniu map myśli. Prezentacja wypracowanych pomysłów oraz dyskusja nad ich potencjalnym zastosowaniem w praktyce.
DZIEŃ 2
- Prezentacja przykładów wdrażania kreatywnych rozwiązań w firmach i organizacjach
- Omówienie strategii sukcesu oraz wyzwań związanych z wdrażaniem kreatywnych rozwiązań. Przykłady zastosowań innowacji w firmach.
- Opracowanie indywidualnych planów działania w zakresie wdrażania kreatywnych rozwiązań
- Praca nad planami działania, które uczestnicy mogą wdrożyć w swoim środowisku pracy. Określenie kluczowych kroków i metod implementacji.
- Znaczenie elastyczności i adaptacyjności w dynamicznym środowisku pracy
- Omówienie roli elastyczności w kontekście zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych. Jak dostosować się do nowych wyzwań?
- Prezentacja technik budowania kreatywnych zespołów
- Omówienie znaczenia komunikacji, różnorodności i zaufania w zespołach kreatywnych. Jak tworzyć i zarządzać zespołami, które skutecznie generują pomysły?
- Współpraca zespołowa w kontekście kreatywności - ćwiczenia
- Ćwiczenia praktyczne w grupach, które mają na celu rozwijanie umiejętności współpracy i efektywnego wykorzystywania potencjału zespołu.
- Wprowadzenie do myślenia wizualnego jako narzędzia wspierającego kreatywność
- Omówienie technik tworzenia wizualnych reprezentacji problemów i rozwiązań, takich jak mapy myśli, diagramy, infografiki.
- Tworzenie wizualizacji problemów i rozwiązań, planowanie zadań kreatywnych w ograniczonym czasie
- Ćwiczenia polegające na tworzeniu wizualnych przedstawień problemów i rozwiązań, oraz planowanie działań kreatywnych w warunkach czasowych.
- Test teoretyczny. Walidacja
Szkolenie to kompleksowy program składający się z 16 modułów, które łączą teorię z praktyką, koncentrując się na rozwijaniu umiejętności kreatywnego myślenia oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań w organizacjach. Program został stworzony z myślą o osobach, które chcą wzmocnić swoje kompetencje w zakresie generowania nieszablonowych pomysłów i efektywnego rozwiązywania problemów. Uczestnicy zapoznają się z technikami wspierającymi kreatywność, metodami wdrażania innowacji oraz sposobami budowania zespołów kreatywnych.
Każdy moduł realizowany jest w godzinach dydaktycznych, co oznacza, że jedna godzina szkoleniowa wynosi 45 minut. Szkolenie przewiduje 15-minutowe przerwy każdego dnia, które nie są wliczane w czas trwania zajęć. Uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczne w formie cyfrowej, co pozwala na łatwy dostęp do treści i narzędzi wykorzystywanych podczas zajęć.
Dzięki zdalnej formie szkolenia uczestnicy mają możliwość wzięcia udziału z dowolnego miejsca, co sprawia, że program jest elastyczny i dostępny dla szerokiego grona odbiorców. Celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji w zakresie kreatywnego rozwiązywania problemów, budowania kultury innowacyjności oraz skutecznego wdrażania nowatorskich rozwiązań w organizacjach.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Wprowadzenie do kreatywnego myślenia | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Prezentacja przykładów innowacyjnych rozwiązań w różnych branżach | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Teoretyczne wprowadzenie do schematów myślowych i barier kreatywności | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Identyfikacja schematów myślowych poprzez introspekcję i narzędzia diagnostyczne | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Wprowadzenie do koncepcji myślenia lateralnego według Edwarda de Bono | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Przerwa | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Zastosowanie myślenia lateralnego w rozwiązywaniu przykładowych problemów | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Omówienie zasad skutecznego brainstormingu | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Tworzenie map myśli i sesja brainstormingu w grupach | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Prezentacja przykładów wdrażania kreatywnych rozwiązań w firmach i organizacjach | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Opracowanie indywidualnych planów działania w zakresie wdrażania kreatywnych rozwiązań | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Znaczenie elastyczności i adaptacyjności w dynamicznym środowisku pracy | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Prezentacja technik budowania kreatywnych zespołów | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Współpraca zespołowa w kontekście kreatywności - ćwiczenia | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Przerwa | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Wprowadzenie do myślenia wizualnego jako narzędzia wspierającego kreatywność | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Tworzenie wizualizacji problemów i rozwiązań, planowanie zadań kreatywnych w ograniczonym czasie | Prowadzący Kornelia Panasiewicz | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Test teoretyczny. Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 444,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto215,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto175,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Kornelia Panasiewicz
Specjalizuje się w realizacji szkoleń miękkich i coachingu, które dedykowane są różnorodnym grupom zawodowym, w tym przedstawicielom środowiska biznesowego, kadrze samorządowej, pracownikom instytucji publicznych, liderom społecznym, a także osobom zatrudnionym w organizacjach non-profit. Dzięki szerokiemu wachlarzowi doświadczeń rozumie potrzeby uczestników i dostosowuje programy do ich specyficznych oczekiwań i wyzwań zawodowych.
W ciągu ostatnich trzech lat przeprowadziła ponad 250 godzin szkoleń i warsztatów, podczas których poruszała kluczowe tematy, takie jak motywowanie pracowników – techniki budowania zaangażowania i zwiększania efektywności zespołów, zarządzanie zespołem – skuteczne prowadzenie i rozwój grup projektowych oraz zarządzanie w środowisku zmian, budowanie relacji z klientem – umiejętność prowadzenia efektywnej komunikacji, rozwijanie lojalności klientów, strategia wizerunkowa – kształtowanie pozytywnego wizerunku organizacji na rynku oraz w środowisku cyfrowym, marketing.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie pliku PDF.
Informacje dodatkowe
Ujęte godziny szkoleniowe są godzinami dydaktycznymi tzn 1h dydaktyczna = 1h lekcyjna( 45 min)
Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Trener przygotowuje walidację: zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom . Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.
Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa w formie zdalnej poprzez platfromę: ZOOM
Wymagania komputer:
Procesor Jednordzeniowy 1 GhZ lub wyższy
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Dwurdzeniowy procesor 2Ghz lub wyższy (i3/i5/i7) lub AMD equivalen;
Przeglądarki:
- Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30
- Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+Linux: Firefox 27+, Chrome 30+;
- Linux: Firefox 27+, Chrome 30+;
Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G or 4G/LTE/5G); 8.1 Surface PRO 3 z systemem Win 10 iOS i urządzenia AndroidBlackberry
Link do programu: https://zoom.us/support/download. Link będzie wysłany uczestnikom drogą mailową dwa dni przed rozpoczęciem usługi. Ważność linku obejmuje czas usługi.