Racjonalna Terapia Zachowania:Poznawczo-behawioralny program pomocy w kryzysach emocjonalnych. Edukacja zdalna
Racjonalna Terapia Zachowania:Poznawczo-behawioralny program pomocy w kryzysach emocjonalnych. Edukacja zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- coachowie
- trenerzy
- pracownicy HR
- osoby zajmujące się zawodowo pomaganiem i wspierających w zmianie
- pracownikom
- terapeutom
- lekarzom
- nauczycielom
- mentorom
- mediatorom rodzinnych, interwentom kryzysowym
- pracownikom służb medycznych, oświaty, pomocy społecznej
- oraz osobom chcącym nauczyć się skutecznej metody radzenia sobie z emocjami i stresem
- Uczestnicy projektu Kierunek-Rozwój
- Uczestnicy projektu Małopolski Pociąg do Kariery
Uczestnicy spoza projektu Kierunek-Rozwój także mogą brać udział w usłudze.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji27-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi35
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do pracy z przekonaniami ograniczającymi, lękiem w podejściu poznawczo-behawioralnym w oparciu o model Racjonalnej Terapii Zachowań.Osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia pozwoli na prowadzenie procesów coachingowych i terapeutycznych w obszarze pomocy psychologicznej, coachingu, interwencji kryzysowej, biznesie a także w dowolnej pracy z ludźmi. Uczestnik szkolenia pozna skuteczne narzędzia zmiany nawyków poznawczo-emocjonalnych oraz zasady racjonalnego myślenia
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1)charakteryzuje wiedzę wymaganą do pracy z nawykami, emocjami i lękami | Kryteria weryfikacji potrafi zdefiniować naturę nawyków i ich wpływ na kształtowanie zachowań; na strategie zmiany nawyków opartych na zasadach RTZ, posiada umiejętność identyfikowania szkodliwych nawyków i rozumie ich konsekwencje dla zdrowia psychicznego; posiada wiedzę o różnych rodzajach emocji i ich funkcjach; zna mechanizmy regulacji emocji oraz techniki terapeutyczne wspierajace zdrowie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2)definiuje podstawową wiedzę z zakresu psychologii wprowadzania zmian | Kryteria weryfikacji definiuje podstawowe mechanizmy wprowadzania zmian w psychologii; zna modele zmiany, takie jak model stadiów zmian (Prochaska i DiClemente), i umie je zastosować; zna różnorodne techniki terapeutyczne i potrafi je skutecznie stosować w kontekście zmiany nawyków, emocji i lęków; potrafi dokładnie analizować sytuacje wymagające zmiany, tworząc spersonalizowane plany terapeutyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3)charakteryzuje metody i narzędzia wykorzystywane w Racjonalnej Terapii Zachowania | Kryteria weryfikacji opisuje i stosuje model ABC w analizie zachowań, potrafi stosować techniki racjonalnej analizy myśli, identyfikując i modyfikując irracjonalne przekonania; potrafi wykorzystywać techniki terapeutyczne w celu zmiany negatywnych myśli i przekonań; potrafi stosować techniki pracy z emocjami, takie jak terapia racjonalnej wyobraźni emocjonalnej czy ABC lepszego samopoczucia; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4)rozróżnia modele pracy z emocjami i przekonaniami ograniczającymi: ABC emocji, RSA, WRB | Kryteria weryfikacji omawia techniki Racjonalnej Samoanalizy i potrafi je stosować w celu monitorowania i analizy własnych myśli, emocji i zachowań; potrafi identyfikować irracjonalne przekonania przy użyciu narzędzi RSA; potrafi zastosować odpowiednie strategie interwencji z zakresu modelu ABC emocji, RSA i WRB w pracy z klientem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 5)stosuje poznane modele i narzędzia skuteczne w pracy poznawczo-behawioralnej w modelu RTZ w pracy z przekonaniami ograniczającymi, lękiem, stresem, obniżona samooceną | Kryteria weryfikacji skutecznie identyfikuje irracjonalne przekonania związane z obniżoną samooceną, lekiem, stresem i korzysta z narzędzi RTZ do budowania pozytywnej samooceny; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 6)posługuje się formularzem RSA | Kryteria weryfikacji potrafi właściwie wypełniać formularz Racjonalnej Samoanalizy (RSA), uwzględniając kluczowe obszary, takie jak myśli, emocje, i zachowania; potrafi precyzyjnie zidentyfikować irracjonalne przekonania, wykorzystując informacje zebrane za pomocą formularza RSA; analizuje zmiany w myśleniu, emocjach i zachowaniach, które następują w wyniku zastosowania Racjonalnej Samoanalizy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 7)posługuje się modelem WRE | Kryteria weryfikacji identyfikuje irracjonalne przekonania klienta, korzystając z informacji zgromadzonych za pomocą formularza WRE; skutecznie analizuje zmiany w równoważeniu przekonań, które zachodzą w wyniku zastosowania modelu WRE; potrafi dostosować plan terapeutyczny i techniki pracy, bazując na informacjach zebranych za pomocą formularza WRE, w celu skuteczniejszego wsparcia klienta w równoważeniu przekonań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 8)stosuje Model ABC pracy z emocjami | Kryteria weryfikacji identyfikuje składowe modelu ABC; precyzyjnie analizuje związek między myślami (B) a emocjami (C), identyfikując, jak irracjonalne przekonania wpływają na reakcje emocjonalne; potrafi skutecznie modyfikować irracjonalne przekonania (B), wykorzystując różnorodne techniki terapeutyczne w ramach modelu ABC; stosuje model ABC w praktyce terapeutycznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 9)stosuje techniki radzenia sobie ze stresem | Kryteria weryfikacji skutecznie identyfikuje różne źródła stresu, uwzględniając zarówno czynniki zewnętrzne, jak i wewnętrzne; potrafi zastosować różnorodne techniki radzenia sobie ze stresem, takie jak relaksacja, techniki oddychania, czy skuteczne planowanie czasu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 10)kształtuje odpowiedzialności i rzetelności wykonywanej pracy | Kryteria weryfikacji wykazuje pełne zrozumienie zakresu swoich obowiązków oraz odpowiedzialności wynikających z wykonywanej pracy; skutecznie wykonuje powierzone zadania zgodnie z ustalonymi standardami i terminami; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 11)wykazuje etyczne postępowanie | Kryteria weryfikacji przestrzega zasad etyki zawodowej, związanych z konkretną dziedziną pracy; zachowuje integralność i uczciwość w działaniach zawodowych, unikając konfliktów interesów i działając zgodnie z wartościami etycznymi; ponosi odpowiedzialność za podejmowane decyzje, kierując się etycznymi normami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Wprowadzenie do Racjonalnej Terapii Zachowań
- Zdrowe spojrzenie na emocje
- Co to jest zdrowe myślenie
- Zdrowa semantyka
- ABC lepszego samopoczucia- Praca z emocjami
- Techniki Terapeutycznej samopomocy
- Zastosowanie Racjonalnej Samoanalizy RSA
- Racjonalna Wyobraźnia Emocjonalna
- Edukacja i re-edukacja emocjonalna: uczenie się i zmiana nawyków
- Dysonans poznawczo-emocjonalny
- Model stadiów zmiany (Prochaska i DiClemente)
- Radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
- Podejście salutogenetyczne w psychologii zdrowia
- Walidacja: test wiedzy oraz zadanie praktyczne
Narzędzia i metody pracy zdalnej:
treningu umiejętności, mini-wykłady, rozmowy na żywo, współdzielenie ekranu, dyskusje
pokoje wirtualne do ćwiczeń symulacji sesji oraz technik pomiędzy 3-osobami: uczestnik w roli terapeuty, klienta i obserwatora udzielającego informacji zwrotnej zgodnie z opisem matrycy umiejętności wraz z superwizją dokonywaną przez trenera.
Usługa liczy 35 h zegarowych. Przerwy 15-minutowe wliczone są w czas trwania usługi i odbywają się w godz.12.00-12.15 w dany dzień szkolenia.
80 % zajęcia prowadzone są treningowo
20% to mini-wykłady i współdzielenie ekranu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Magdalena Zubiel
Kognitywistka, ekspert w obszarze komunikacji i neuromarketingu, psycholog i trener biznesu, certyfikowany coach VCC i terapeuta w nurcie TSR i RTZ, wykładowczyni na kierunkach Psychologia, Psychologia w biznesie oraz Pedagogika. Specjalizuje się w szkoleniach biznesowych w obszarze komunikacji interpersonalnej i grupowej, autorka programów szkoleniowych ukierunkowanych na usprawnienie pracy zespołów oraz kompetencji z szeroko pojętej komunikacji, współpracy w zespole i zarządzania zespołami. Zapalona orędowniczka psychologii pozytywnej, nowej pedagogiki i neuronauk.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- skrypt w pdf
- konspekty ćwiczeń
- ćwiczenia do dalszej pracy nad rozwijaniem umiejętności
- dostęp do testu psychologicznego PCT-A Ja i emocje , Ja i samoocena
Informacje dodatkowe
Usługodawca zawarł ramową umowę z WUP Toruń dotyczącą realizacji i rozliczenia usług z wykorzystaniem bonów elektronicznych w ramach Projektu Kierunek-Rozwój oraz WUP Kraków projekt Małopolski Pociąg do Kariery
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pomocą aplikacji ZOOM.
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2GB pamięci RAM ( lun 4-rdzeniowy)
System operacyjny Windows 8 ( zalecany Windows 10) Mac wersja 10.13,
Przeglądarka internetowa GOOGLE Chrome, Mozilla,Firefox
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 mbps
kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,( ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny stały link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.