Technologie zarządzania wiedzą w organizacjach - zielone kompetencje
Technologie zarządzania wiedzą w organizacjach - zielone kompetencje
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Szkolenie dedykowane dla osób, które pragną rozwijać umiejętności w zakresie nowoczesnych technologii, z naciskiem na zielone kompetencje , ubiegających się o stanowisko kierownicze.
- Szkolenie jest dedykowane pracownikom działów HR, menagerów branży IT, pracowników odpowiedzialnych za zarządzanie wiedzą w organizacjach, którzy pragną rozwijać umiejętności w zakresie nowoczesnych technologii, z naciskiem na zielone i cyfrowe kompetencje. Adresatami mogą być także specjaliści, którzy chcą dostosować się, do współczesnych standardów zarządzania wiedzą i podążać za rynkowymi trendami.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji15-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do zdobycia praktycznej wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania technologii zarządzania wiedzą worganizacjach, w tym identyfikacji, tworzenia, przechowywania i dystrybucji wiedzy z zastosowaniem nowoczesnych
systemów informatycznych oraz metodologii. Szkolenie uwzględnia rozwijanie zielonych kompetencji poprzez wprowadzanie innowacyjnych technologii redukujących zużycie zasobów oraz wspierających zrównoważony rozwój
organizacji.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wyjaśnia kluczowe koncepcjezarządzania wiedzą w kontekście zrównoważonego rozwoju (np. wiedza jawna i ukryta, cyfryzacja procesów) | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie wskazuje różnicemiędzy wiedzą jawną a ukrytą w pytaniach testowych. Test teoretyczny Identykuje przykłady cyfryzacji dokumentów jako elementu redukcji zużycia papieru. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje modele zarządzania wiedząwspierające zielony rozwój (np. model SECI w kontekście ekologicznych strategii biznesowych) | Kryteria weryfikacji Poprawnie określa etapy modelu SECI wpytaniach wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje scenariusz i wskazuje, jakelementy cyklu zarządzania wiedzą przyczyniają się do zrównoważenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identykuje technologie wspierającezarządzanie wiedzą w sposób ekologiczny (np. systemy ERP, technologie chmurowe zmniejszające zużycie energii) | Kryteria weryfikacji Wymienia narzędzia i technologiewspierające ekologiczne zarządzanie wiedzą w pytaniach testowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia funkcje systemów ERPwspierające cyfryzację procesów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady wdrażania systemówzarządzania wiedzą w organizacjach w kontekście redukcji śladu węglowego | Kryteria weryfikacji Określa kluczowe kroki wdrażaniasystemu zarządzania wiedzą w pytaniach wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje, które technologieminimalizują zużycie energii i zasobów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Podaje przykłady redukcji śladuwęglowego w pytaniach zamkniętych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przedstawia metody minimalizacjiwpływu zarządzania wiedzą na środowisko (np. cyfryzacja, optymalizacja procesów IT) | Kryteria weryfikacji Wskazuje na technologie wspierającezrównoważony rozwój w praktycznych zadaniach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje role i zadania zespołówzarządzania wiedzą w organizacjach z uwzględnieniem strategii ekologicznych | Kryteria weryfikacji Dopasowuje role i zadania członkówzespołu do scenariuszy związanych z ekologicznym zarządzaniem wiedzą. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa role kluczowe w pytaniachotwartych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje zaangażowanie interesariuszypodczas wdrażania technologii wspierających zarządzanie wiedzą i zrównoważony rozwój | Kryteria weryfikacji Identykuje techniki komunikacji zinteresariuszami w pytaniach wielokrotnego wyboru | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady metodminimalizujących opór wobec zmian w pytaniach zamkniętych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Rozwiązuje problemy teoretycznezwiązane z zarządzaniem wiedzą w kontekście ekologii (np. analiza studiów przypadków) | Kryteria weryfikacji Analizuje problemy i wskazujeoptymalne rozwiązania zgodne z zasadami ekologii w pytaniach otwartych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Poprawnie klasyfikuje problemy wpytaniach zamkniętych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Opisuje metody oceny efektywnościwdrożonych technologii zarządzania wiedzą w kontekście oszczędności zasobów | Kryteria weryfikacji Wymienia wskaźniki efektywności, takiejak zmniejszenie kosztów energii lub czasu wyszukiwania informacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dopasowuje wskaźniki do technologii wpytaniach zamkniętych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe kompetencjespołeczne, np. współpraca i komunikacja, w pytaniach zamkniętych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia rolę kompetencji społecznychw skutecznym i zrównoważonym zarządzaniu wiedzą | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia ich wpływ na zrównoważonezarządzanie wiedzą w pytaniach otwartych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia ideę i skutki zielonejtransformacji dla rynku pracy i życia społecznego oraz zarządzania wiedzą w organizacji. | Kryteria weryfikacji Test kompetencyjny na baziemetodologii Sytuacyjnego Testu Decyzyjnego (Situational Decision Test). Minimum pięć pytań sytuacyjnych odnoszących się do opisanych w kompetencji efektów uczenia.Uczestnik posługuje się pojęciami związanym z zieloną transformacją (zielona gospodarka, zielone miejsca pracy, zielone zawody, zielone kompetencje) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
osiągniętych efektów uczenia się
procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Test zostanie zwerykowany przez osobę wskazaną jako walidator szkolenia.
Program
Program
Dzień 1: Wprowadzenie do zarządzania wiedzą i technologii wspierających
Rozpoczęcie szkolenia: Powitanie uczestników, omówienie celu szkolenia Pre- test
Moduł 1: Wprowadzenie do Zarządzania Wiedzą i Zielonych Kompetencji - Rozmowa , prezentacja multimedialna.
Definicja i rola zarządzania wiedzą w organizacjach. Korzyści z efektywnego zarządzania wiedzą (cyfryzacja, redukcja zużycia zasobów). Kluczowe wyzwania w zarządzaniu wiedzą (budowanie strategii ekologicznych).
Moduł 2: Technologie Wspierające Zarządzanie Wiedzą - Prezentacja multimedialna, studium przypadku, Omówienie technologii wspierających zarządzanie wiedzą: bazy danych, systemy ERP, narzędzia analityczne. Zielone technologie: systemy redukujące zużycie zasobów (np. cyfrowa archiwizacja, narzędzia do analizy śladu węglowego w organizacji, chmura, energooszczędne systemy). Przykłady wdrożeń technologii zarządzania wiedzą wspierających zrównoważony rozwój i zielone kompetencje.
Moduł 3: Analiza Potrzeb Organizacji - Ćwiczenia praktyczne, analiza przypadków, dyskusja .
Identyfikacja kluczowych procesów zarządzania wiedzą w organizacji. Tworzenie raportu analizy potrzeb organizacyjnych z uwzględnieniem zielonych kompetencji Dyskusja o roli interesariuszy i wpływie zarządzania wiedzą na budowanie strategii proekologicznej organizacji.
Podsumowanie dnia 1: Sesja pytań i odpowiedzi, omówienie wniosków z dnia pierwszego.
Dzień 2: Projektowanie i wdrażanie strategii zarządzania wiedzą
Moduł 4: Procesy Zarządzania Wiedzą w Organizacji - ćwiczenia grupowe
Omówienie procesów zarządzania wiedzą: pozyskiwanie, gromadzenie, dystrybucja, stosowanie i zachowanie wiedzy. Budowa kultury organizacyjnej wspierającej dzielenie się wiedzą w kontekście transformacji ekologicznej. Zarządzanie zmianą w przedsiębiorstwie, w tym eliminacja barier wobec wdrażania zielonych technologii zarządzania wiedzą.
Moduł 5: Projektowanie Strategii Zarządzania Wiedzą - Prezentacja multimedialna, analiza przypadków
Kluczowe elementy skutecznej strategii zarządzania wiedzą. Wybór narzędzi i zasobów wspierających strategię – integracja z systemami monitorującymi wpływ ekologiczny (np. technologie AI wspierające oszczędzanie energii). Tworzenie strategii wdrożenia zielonych kompetencji w zarządzaniu wiedzą. Definiowanie wskaźników sukcesu (KPI) z uwzględnieniem efektywności ekologicznej i monitorowania postępów.
Moduł 6: Zielone Kompetencje w Zarządzaniu Wiedzą - Prezentacja multimedialna, analiza przypadków, dyskusja
Wykorzystanie cyfryzacji do zmniejszenia zużycia zasobów (papieru, energii). Strategie zarządzania wiedzą wspierające cele zrównoważonego rozwoju organizacji. Praktyki ekologiczne: tworzenie repozytoriów wiedzy z wykorzystaniem narzędzi wspierających redukcję odpadów.
Moduł 7: Ćwiczenie Projektowe – Tworzenie Systemu Zarządzania Wiedzą
- analiza przypadków,
-Praca w grupach nad projektem systemu zarządzania wiedzą z uwzględnieniem zielonych praktyk. Definiowanie celów systemu, dobór technologii oraz procesów wspierających zrównoważony rozwój. Prezentacja projektów i dyskusja nad proponowanymi rozwiązaniami.
Podsumowanie i zakończenie szkolenia: Sesja pytań i odpowiedzi. Podsumowanie zdobytej wiedzy i omówienie zastosowań praktycznych. Post test . Walidacja
Usługa rozwojowa trwa łącznie 16 godzin lekcyjnych (45 min), czyli 12 godzin zegarowych + 2 x przerwy 15 minutowe Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Pre test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 07:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Moduł 1 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:15 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Moduł 2 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Moduł 2 ciąg dalszy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Moduł 3 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Moduł 4 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Moduł 5 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Moduł 6 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Moduł 7 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Nowak
wdrażaniu programów, systemach technicznych i analizie danych pracowniczych. Specjalizuje się w
zarządzaniu zmianą, transformacji cyfrowej, systemach CRM i ERP oraz nowoczesnych narzędziach
wspierających gospodarkę cyfrową. Posiada ponad 120 godzin doświadczenia szkoleniowego oraz
60 godzin doradztwa z zakresu zbliżonego do tematyki szkolenia, zdobytych w ostatnich dwóch
latach.
Prowadził szkolenia w ramach Akademii Menedżera MŚP i Akademii HR, obejmujące tematy takie
jak zwinne zarządzanie, nowoczesnych narzędzi wspierających MŚP, zarządzanie wirtualnym
zespołem, zarządzanie produktem i usługą, sprzedażą oraz marketing cyfrowy. Wspiera organizacje
w adaptacji narzędzi cyfrowych i automatyzacji procesów.
Wykształcenie:
- Licencjat z Doradztwa Filozocznego i Coachingu
- Tytuł technika mechatronika z wyróżnieniem.
Odbył ponad 50 szkoleń, uzyskując liczne certykaty, dyplomy z zakresu kompetencji biznesowych,
cyfrowych, innowacji, automatyzacji, sprzedaży, marketingu, ochrony środowiska.
Łączy wiedzę techniczną i menedżerską, wspierając rmy w cyfryzacji, automatyzacji procesów oraz
rozwijaniu strategii zarządzania i sprzedaży.
01.2020 - 09.2024 - szkolenia zespołu miedzy innymi ze sprzedaży, CRM, komunikacji, zielonym kompetencji w ramach funkcji Prezesa Zarządu Help For You
08.2023 - 10.2023 - Kompetencje sektorowe, szkolenia z cyfrowych kompetencji, komunikacji
10.2023 - 11.2023 - SWO
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Opracowania własne trenera - prezentacja, skrypt szkoleniowy (materiały w formie elektronicznej). Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz certykat potwierdzający udział i ukończenie szkolenia.
Szkolenie odpowiada celom Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 – Inteligentne Śląskieoraz Programu Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030 poprzez praktyczne wsparcie dla organizacji w implementacji technologii zarządzania wiedzą, które są kluczowe dla innowacyjnego i zrównoważonego rozwoju.
1. Zgodność z celami inteligentnej specjalizacji: Strategia promuje rozwój cyfrowych technologii oraz narzędzi wspierających zarządzanie wiedzą, co przyczynia się do transformacji cyfrowej organizacji i zwiększa ich konkurencyjność na rynku krajowym i międzynarodowym.
2. Wspieranie zielonych kompetencji i zrównoważonego rozwoju: Szkolenie koncentruje się na redukcji zużycia zasobów, takich jak papier czy energia, poprzez cyfryzację i optymalizację procesów IT, co wpisuje się w cele Zielonego Śląska i transformacji gospodarki w kierunku niskoemisyjnej.
3. Rozwój kapitału ludzkiego w kluczowych sektorach: Szkolenie wspiera podnoszenie kwalikacji pracowników w branży IT i zarządzania wiedzą, co jest zgodne z celem Strategii, jakim jest rozwój kompetencji umożliwiających wdrażanie innowacji oraz wspieranie procesów cyfryzacji i ekologizacji przedsiębiorstw.
4. Integracja wiedzy i technologii z innowacjami organizacyjnymi: Moduły szkolenia skupiają się na wdrażaniu technologii takich jak ERP i systemy chmurowe, które wspierają zarządzanie wiedzą oraz wpisują się w strategię wspierania cyfrowej transformacji i efektywnego wykorzystania technologii w przedsiębiorstwach.
5. Praktyczne wsparcie dla organizacji w dostosowaniu się do wyzwań: Program szkolenia pokazuje, jak zarządzanie wiedzą może być elementem strategii ekologicznej organizacji, co odpowiada wyzwaniom wynikającym z potrzeb transformacji gospodarczej i adaptacji do europejskich regulacji w zakresie redukcji emisji oraz efektywności energetycznej. Podsumowując, szkolenie nie tylko teoretycznie odnosi się do celów strategii regionalnych, ale również zapewnia praktyczne narzędzia i umiejętności, które przyczyniają się do ich realizacji.
Dzięki temu uczestnicy szkolenia będą lepiej przygotowani do wdrażania innowacyjnych technologii i strategii wspierających zrównoważony rozwój.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora, do którego składają Państwo dokumenty o donansowanie. Uczestnik musi być obecny na co najmniej 80% czasu zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczyć zajęcia, np. w formie testu wiedzy, testu kompetencyjnego, zadań praktycznych do wykonania lub innych form zaliczenia zajęć.
Informacje dodatkowe
Walidacja jest wliczona w cenę usługi. W ostatnim dniu szkolenia na koniec zajęć przeprowadzony zostanie test teoretyczny oraz warsztaty praktyczne o charakterze walidacyjnym, których czas trwania wliczono w czas trwania usługi. Szkolenie jest prowadzone z wykorzystaniem metod aktywizujących rozumianych jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie nabywanych umiejętności. Metodologia pracy oparta jest o cykl uczenia się ludzi dorosłych, dzięki czemu teoria połączona jest z refleksją, doświadczeniem oraz dyskusją grupy, mającą na celu podsumowanie danego tematu.
Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia. Dane dostępowe do usługi zostaną przekazane Operatorowi nie później niż dwa dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Usługa szkoleniowa zwolniona z podatku VAT na podstawie §3 ustęp 1. pkt.14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013/ Dz. U. 2020.0.1983
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnicy muszą posiadać dostęp do urządzeń mobilnych (laptop, smatfon) lub komputera, aby skorzystać ze szkolenia w formie zdalnej (system ZOOM) PLATFORMA: Usługa bedzie prowadzona za pośrednictwem platformy ZOOM - usługa zdalna w czasie rzeczywistym. OKRES WAŻNOŚCI LINKU: zgodnie z harmonogramem szkolenia. MINIMALNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PARAMETRÓW ŁĄCZA SIECIOWEGO: Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE, 5G) NIEZBĘDNE OPROGRAMOWANIE UMOŻLIWIAJĄCE UCZESTNIKOM DOSTĘP DO PREZENTOWANYCH TREŚCI I MATERIAŁÓW: przeglądarka (Windows) IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+; lub (Mac) Safari 7+, Firefox 27+, MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE: Ekran/Monitor, Głośniki – wbudowane lub podłączane na USB lub bezprzewodowe bluetooth, Klawiatura lub Mikrofon