Sztuka promptowania – podstawy i zastosowania AI w życiu codziennym, grafice oraz multimediach
Sztuka promptowania – podstawy i zastosowania AI w życiu codziennym, grafice oraz multimediach
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do zarówno początkujących, jak i osób z doświadczeniem w programowaniu językiem naturalnym, pracy z AI, marketingu, grafice, mediach i branży kreatywnej. Szkolenie skierowane jest do osób, które zamierzają podnieść kompetencje w tym zakresie.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestnika do efektywnego wykorzystania sztucznej inteligencji w usprawnieniu codziennej pracy, życiu codziennym, tworzeniu grafiki i multimediów. Uczestnicy zdobędą umiejętności promptowania, znajomości dobrych praktyk pracy z AI, generowania wysokiej jakości obrazów, animacji oraz interaktywnych treści z użyciem narzędzi AI. Szkolenie umożliwi zrozumienie zasad automatyzacji procesów kreatywnych, optymalizacji grafik oraz ich praktycznego zastosowania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wymienia sposoby na tworzenie unikalnych grafik i ilustracje przy użyciu AI | Kryteria weryfikacji Uczestnik spośród wielu sposób wybiera właściwe dotyczące tworzenia grafik i ilustracji przy pomocy AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opisuje zasady tworzenia grafik i ilustracji przy użyciu AI. | Kryteria weryfikacji Wskazuje podstawowe techniki generowania grafik przez AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje odpowiednie narzędzia AI do generowania obrazów. | Kryteria weryfikacji wybiera spośród wielu popularne narzędzia AI do generowania grafik (np. MidJourney, DALL·E, Stable Diffusion). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wyjaśnia sposoby integracji AI z popularnymi programami graficznymi. | Kryteria weryfikacji Wskazuje spośród wielu do wyboru korzyści wynikające z integracji AI z programami graficznymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje metody tworzenia animowanych i interaktywnych treści multimedialnych z wykorzystaniem AI. | Kryteria weryfikacji Wskazuje spośród wielu do wyboru popularne narzędzia AI do generowania animacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Samodzielnie potrafi dobierać odpowiednie narzędzia AI oraz realizować konkretne zadania zawodowe lub codzienne. | Kryteria weryfikacji Wskazuje spośród wielu do wyboru odpowiednie narzędzia AI do zadań zawodowych lub codziennych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wdraża AI zgodnie z przepisami | Kryteria weryfikacji Wskazuje spośród wielu do wyboru wdrażanie AI zgodnie z przepisami | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych.
Przerwy wliczane są w czas trwania szkolenia.
Walidacja wliczana jest w czas trwania szkolenia.
Przerwy ustalane elastycznie, wg potrzeb. Nie więcej niż 60 minut podczas 8 godzinnego dnia szkoleniowego.
Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom/-czkom na ćwiczenie umiejętności.
Walidacja odbędzie się za pomocą testu online z wynikiem generowanym automatycznie. Warunek rozdzielności funkcji jest zachowany.
Moduł 1 – Podstawy AI: przegląd i pierwsze projekty
Cel modułu:
Zrozumienie czym jest generatywna sztuczna inteligencja, poznanie głównych narzędzi dostępnych na rynku oraz praktyczna realizacja pierwszych projektów.
Zakres tematyczny:
- Wprowadzenie do AI: modele generujące tekst, obrazy, dźwięk i wideo.
- Platformy AI: OpenAI, Google, Anthropic oraz popularne generatory multimedialne.
- Porównanie systemów: charakterystyka pracy, kluczowe różnice, aspekty cenowe.
- Podstawy promptowania: jak tworzyć klarowne polecenia oraz dobre praktyki komunikacji z AI.
- Automatyzacja bez kodowania: integracja aplikacji w celu efektywniejszej pracy.
Projekty:
- Analiza prawna pisma urzędowego wraz z przygotowaniem odwołania.
- Omówienie dokumentacji medycznej wraz z listą pytań dla lekarza i wskazaniem przydatnych narzędzi diagnostycznych.
- Raport due diligence firmy: kluczowe informacje związane z zatrudnieniem w firmie lub z potencjalną współpracą.
Uczestnik uczy się samodzielnie dobierać odpowiednie narzędzia AI, formułować jasne instrukcje oraz realizować konkretne zadania zawodowe lub codzienne.
Moduł 2 – Grafika generatywna: od pomysłu do obrazu
Cel modułu:
Tworzenie atrakcyjnych grafik i ilustracji bez potrzeby zaawansowanych umiejętności graficznych, korzystając z popularnych narzędzi AI.
Zakres tematyczny:
- Generowanie obrazów: praktyczne wykorzystanie Midjourney, DALL·E, Adobe Firefly oraz innych narzędzi.
- Integracja z narzędziami graficznymi: szybkie poprawki w Canvie, Adobe Express, Photoshopie, Illustratorze.
- Skuteczne prompty graficzne: jak efektywnie opisać styl, kolorystykę i kompozycję.
- Kwestie techniczne: formaty, rozdzielczość, prawa autorskie
- Kompletny workflow graficzny: od koncepcji do publikacji.
Projekty:
- Plakat wydarzenia – wersja do druku oraz do mediów społecznościowych.
- Seria trzech spójnych grafik do publikacji na Instagramie lub LinkedIn.
- Wizytówka lub baner reklamowy – identyfikacja wizualna z logotypem AI.
Uczestnik uczy się samodzielnie generować, edytować oraz publikować grafiki zgodne z potrzebami projektu i zasadami licencyjnymi.
Moduł 3 – Interaktywność i multimedia: od pomysłu do realizacji
Cel modułu:
Realizacja krótkich filmów, podcastów i animacji z użyciem intuicyjnych narzędzi AI, bez potrzeby kodowania.
Zakres tematyczny:
- Montaż wideo i audio za pomocą AI: automatyzacja pracy w aplikacjach Runway, CapCut, Descript, Canva.
- Generowanie głosu i muzyki: syntezatory lektorskie, narzędzia do komponowania podkładów muzycznych.
- Tworzenie interaktywnych prezentacji: szybkie animacje i prototypy z wykorzystaniem narzędzi no-code.
- Kompletny workflow produkcyjny: od scenariusza po publikację online.
- Dobre praktyki: formaty oraz prawa autorskie
Projekty:
- Film promocyjny z napisami, muzyką i CTA do publikacji w social mediach.
- Intro podcastu – wygenerowanie głosu, podkładu muzycznego oraz grafiki okładki.
- Animacja slajdowa – dynamiczna prezentacja produktu lub usługi.
Uczestnik uczy się samodzielnie tworzyć atrakcyjne materiały audio-wizualne gotowe do publikacji.
Moduł 4 – Integracja AI, dobre praktyki i aspekty prawne
Cel modułu:
Odpowiedzialne korzystanie z AI z uwzględnieniem aspektów etycznych i prawnych oraz orientacja w przyszłych trendach.
Zakres tematyczny:
- Podsumowanie kluczowych kompetencji: jasność poleceń, weryfikacja rezultatów, ochrona danych osobowych.
- Etyka i dobre praktyki: ochrona danych, rola człowieka jako decydenta.
- Rozwiązywanie problemów: skuteczne doprecyzowanie instrukcji oraz dzielenie zadań na mniejsze etapy.
- Trendy przyszłościowe: modele multimodalne, wyspecjalizowane AI (prawo, zdrowie), lokalne przetwarzanie danych, automatyzacje bezkodowe.
- Ramy prawne UE: omówienie EU AI Act, RODO, prawa autorskiego, zasady odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez AI.
Projekty:
- Checklista bezpieczeństwa AI – narzędzie kontrolne dla własnych projektów.
- Regulamin korzystania z AI – szkic polityki firmowej dla małej organizacji.
- Audyt narzędzia AI – zgodność z EU AI Act oraz RODO.
Uczestnik uczy się wdrażać AI zgodnie z przepisami, przygotowywać regulacje wewnętrzne oraz oceniać potencjalne ryzyka prawne i etyczne.
Moduł 5 - Walidacja efektów uczenia się - test teoretyczny online z wynikiem generowanym automatycznie
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Podstawy AI: przegląd i pierwsze projekty | Prowadzący Rafał Pelc | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Grafika generatywna: od pomysłu do obrazu | Prowadzący Rafał Pelc | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Interaktywność i multimedia: od pomysłu do realizacji | Prowadzący Rafał Pelc | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Integracja AI, dobre praktyki i aspekty prawne | Prowadzący Rafał Pelc | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja efektów uczenia się - test teoretyczny online z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Rafał Pelc | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 960,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 960,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 248,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 248,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Pelc
Doświadczenie zawodowe: Ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem w grafice 3D, animacji i efektach wizualnych. Specjalizuje się w projektowaniu treści wizualnych i interaktywnych, wykorzystując nowe technologie w szczególności AI. Brał udział w projektach badawczo-rozwojowych (B+R) związanych z innowacyjnymi systemami VR i fotorealistycznymi środowiskami 3D. Laureat prestiżowych nagród za osiągnięcia w modelowaniu i wizualizacji realizując projekty z zakresu grafiki, nowych technologii, gamingu i multimediów.
Doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń - przeprowadził co najmniej 100 godzin szkoleń z niniejszego zakresu w ciągu ostatnich 3 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają dostęp do materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
Informacje dodatkowe
W przypadku dofinansowania w wysokości 70 % i więcej szkolenie będzie zwolnione z VAT. Wówczas uczestnik otrzyma fakturę na koszt netto szkolenia.
Po zapisie prosimy o informację - od jakiego operatora regionalnego oraz w jakiej wysokości % otrzymaliście Państwo dofinansowanie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagane:
- komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu (min 10Mbit/s download i 1Mbit/s upload);
- przeglądarka internetowa Chrome lub Firefox;
- dobrej jakości mikrofon lub słuchawki;
- ciche miejsce, wolne od zakłóceń i hałasu zewnętrznego
- Szkolenie odbędzie się na platformie audio-video
- Uczestnik otrzyma link do zajęć na trzy dni przed planowanym rozpoczęciem usługi; link będzie ważny przez cały okres trwania szkolenia .