Przygotowanie zarządzeń i procedur w praktyce OPS
Przygotowanie zarządzeń i procedur w praktyce OPS
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Pomoc społeczna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy pomocy społecznej
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników500
- Data zakończenia rekrutacji29-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi4
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom wiedzy na temat zarządzeń i procedur wewnętrznych jako kluczowych narzędzi w administrowaniu ośrodkiem pomocy społecznej. Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie konstruować zarządzenia i procedury oraz jak zapewnić ich zgodność z przepisami prawa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy poznają miejsce i znaczenie zarządzenia w hierarchii aktów prawnych oraz podstawy prawne jego wydawania.Nauczą się zasad konstruowania zarządzeń i tworzenia jednolitych procedur wewnętrznych. Zdobędą umiejętność analizowania i opracowywania zarządzeń dotyczących funkcjonowania ośrodka, w tym zapewnienia ciągłości pracy poprzez upoważnienia do zastępowania kierownika/dyrektora. Będą potrafili opracować i wdrożyć procedury wewnętrzne związane z prowadzeniem postępowań administracyjnych, m.in. dotyczących świadczeń, odpłatności za DPS, pomocy asystenta rodziny oraz działań przeciwprzemocowych. Dowiedzą się, jakie są zasady publikacji i udostępniania procedur, w tym procedury związane z udostępnianiem akt postępowań i informacji publicznej. Zyskają praktyczne umiejętności w zakresie stosowania zarządzeń i procedur w codziennej pracy ośrodka. | Kryteria weryfikacji brak | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Zarządzenie – podstawowe narzędzie do administrowania Ośrodkiem w sprawach organizacyjnych.
- Miejsce zarządzenia w hierarchii aktów prawnych.
- Podstawa prawna zarządzenia.
- Ogólne zasady konstruowania zarządzeń
- Analiza przykładowych zarządzeń z zakresu administrowania Ośrodkiem, w tym dotyczących zapewnienia ciągłości pracy ośrodka poprzez wprowadzenie upoważnień do zastępowania kierownika/dyrektora Ośrodka.
II. Procedury wewnętrzne jako podstawa kształtowania jednolitych praktyk związanych z prowadzonymi postępowaniami.
- Podstawa prawna i forma procedur.
- Zasady związane z tworzeniem procedur wewnętrznych.
- Publikacja procedur.
III. Przykładowe procedury dotyczące funkcjonowania ośrodku pomocy społecznej i prowadzenia postępowań administracyjnych.
- Procedury dotyczące przyznawania świadczeń niepieniężnych.
- Procedury związane z ustalaniem odpłatności za pobyt w domach pomocy społecznej.
- Procedury związane z przyznawaniem pomocy asystenta rodziny.
- Procedury związane z inicjowaniem działań przeciwprzemocowych.
- Procedury związane z udostępnianiem akt postępowań administracyjnych i udzielaniem dostępu w ramach informacji publicznej.
IV. KONSULTACJE TELEFONICZNE – 10 minut dla pierwszego zgłoszonego Uczestnika szkolenia:
- termin konsultacji należy umówić najpóźniej w kolejnym dniu roboczym od dnia realizacji szkolenia;
- w celu ustalenia terminu konsultacji prosimy o kontakt telefoniczny: 797-240-556;
- konsultacje nie umówione w terminie określonym powyżej PRZEPADAJĄ
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto499,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto499,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto124,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto124,75 PLN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
FAKTURA zostanie przesłana na adres e-mail podany w karcie zgłoszenia.
WARUNKIEM uruchomienia dostępu do szkolenia jest wcześniejsze opłacenie faktury.
TERMIN KONSULTACJI telefonicznych należy ustalić najpóźniej w kolejnym dniu roboczym od dnia realizacji szkolenia. TERMIN KONSULTACJI prosimy ustalić pod nr telefonu: 797-240-556 – konsultacje nie umówione w powyższym terminie PRZEPADAJĄ.
Wykładowcy
Warunki techniczne
Warunki techniczne
System operacyjny co najmniej Windows 8.
Komputer min. 4 GB RAM.