Pozyskiwanie nowych klientów - PROSPECTING - sztuka nawiązywania kontaktów biznesowych i skutecznego inicjowania procesu sprzedaży.
Pozyskiwanie nowych klientów - PROSPECTING - sztuka nawiązywania kontaktów biznesowych i skutecznego inicjowania procesu sprzedaży.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane do: osób, które sprzedają produkty i usługi, przedstawicieli handlowych (B2B, B2C), konsultantów i doradców oraz specjalistów ds. sprzedaży. Zapraszamy również szefów sprzedaży - zawsze możesz podzielić się swoją wiedzą ze swoimi współpracownikami.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji12-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do- nawiązywania kontaktów biznesowych i skutecznego inicjowania procesu sprzedaży,
- rozwijania bazy wartościowych klientów
- skutecznego szukania i znajdowania klientów B2B
- pozyskiwania wartościowych klientów
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - analizuje i dobiera efektywne metody dotarcia do klientów i nawiązania z nimi kontaktu- precyzyjnie określa grupy potencjalnych i wartościowych klientów i nawiązuje z nimi kontakt - planuje działania sprzedażowe, by osiągna postawione przed nami cele - organizuje działania prospectingowe na potrzeby realizacji celów sprzedażowych | Kryteria weryfikacji Podsumowanie i informacje zwrotne dla uczestników.Informacja zwrotna dla uczestników po ćwiczeniach i warsztatach oraz innych aktywnościach wymagających efektów uczenia się. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - nie marnuje szans sprzedażowych, wie jak przejmować klientów konkurencji- podejmuje działania inicjujące i usprawniające relację, poznaje proces inicjowania sprzedaży - planuje działania prospectingowe | Kryteria weryfikacji Podsumowanie i informacje zwrotne dla uczestników.Informacja zwrotna dla uczestników po ćwiczeniach i warsztatach oraz innych aktywnościach wymagających efektów uczenia się. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wprowadzenie do prospektingu.
Proces poszukiwania potencjalnych klientów jako pierwszy
etap cyklu sprzedaży.
Kluczowe czynniki sukcesu – co robić, aby prospekting był
skuteczny.
Aktywne poszukiwanie klienta – obawy i korzyści.
Poszukiwanie potencjalnych klientów – pierwsze kroki.
Idealny klient – segmentacja i tworzenie bazy klientów.
Lejek sprzedażowy - magia liczb w poszukiwaniu
potencjalnych klientów.
Gdzie szukać klientów - źródła poszukiwania potencjalnych
nabywców.
Skuteczne działania prospektingowe.
Aktywne i pasywne metody pozyskania potencjalnych
klientów.
Pierwszy kontakt z klientem – najważniejsze zasady skutecznej
rozmowy.
„Proszę wysłać ofertę” – skuteczny metody mailingu do
klientów.
Nowoczesne narzędzia prospektingowe.
Portale społecznościowe w służbie sprzedaży – jak korzystać z
mediów społecznościowych.
Networking jak „gorące” źródło klientów.
Prospekting wg Joe Girarda – najskuteczniejszego sprzedawcy
świata.
Indywidualny plan prospektingowy.
Przygotowanie kompletnego planu działań prospektingowych.
Karta działań prospektingowych – narzędzie wspierające w
codziennej pracy.
Kontrola i analiza wyników – ocena efektywności działań
prospektingowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Wprowadzenie do prospectingu. | Prowadzący Piotr Janowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 przerwa | Prowadzący Piotr Janowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Poszukiwanie potencjalnych klientów. Idealny klient – segmentacja i tworzenie bazy klientów. Lejek sprzedażowy. Gdzie szukać klientów? | Prowadzący Piotr Janowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 przerwa | Prowadzący Piotr Janowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Skuteczne działania prospektingowe | Prowadzący Piotr Janowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 przerwa | Prowadzący Piotr Janowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Nowoczesne narzędzia prospektingowe. Indywidualny plan prospectingowy. | Prowadzący Piotr Janowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja i konsultacje indywidualne | Prowadzący Piotr Janowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 463,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 190,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,96 PLN
- Koszt osobogodziny netto148,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Janowski
Najlepsze praktyki i doświadczenia stanowią kluczowe elementy szkoleń dedykowanych dla ludzi zajmujących się sprzedażą na co dzień. Siła 25 lat praktyki to wyróżnik, który stanowi zdecydowaną wartość dla uczestników szkoleń. W ich zakres wchodzą, m.in: praca z trudnym klientem, sprzedaż w sektorze bankowym, strategie skutecznej sprzedaży, negocjacje handlowe, standardy profesjonalnej obsługi klienta, finalizacja sprzedaży, budowanie wartości produktu/usługi/firmy, upselling i crosselling.
Absolwent zarządzania i finansów na dwóch uczelniach. Szkolił się m.in. u T.Harva Ekera, Roberta Cialdiniego, Blaira Singera. Certyfikowany trener biznesu. Licencjonowany trener STRUCTOGRAM® Training System - metodologii bazującej na analizie biostrukturalnej. Konsultant modelu psychometrycznego MTQ48, badającego odporność psychiczną, wykorzystywanego w pracy z wydajnością i efektywnością.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymują:
- skrypty szkoleniowe (w formie elektronicznej)
-
karty pracy do ćwiczeń
Kurs obejmuje 8h dydaktycznych.
1 godzina dydaktyczna to 45 min.
Informacje dodatkowe
INFORMACJE DODATKOWE:
- ❕Szkolenie będzie rejestrowane/ nagrywane w celu umożliwienia monitoringu i kontroli przez instytucję nadzorującą realizację usług z dofinansowaniem. Wykorzystanie nagrania w innym celu niż kontrola/audyt wymaga zgody Trenera i Uczestników
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku w wyżej wymienionych celach.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom.
Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online.
Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari).
Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w czasie szkolenia oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego.
Uczestnicy widzą i słyszą siebie wzajemnie. Mogą brać aktywny udział w szkoleniu. Uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu.
Uczestnicy rozmawiają, wymieniają doświadczanie mają aktywny kontakt z grupą i trenerem.
Dodatkowo wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online.
Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie). Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg harmonogramu szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie link oraz wpisanie imienia i nazwiska
Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć do szkolenia.
❕Jak przygotować się do szkolenia:
- sprawdź łącza internetowego, zadbaj o jego dobrą jakość
- przygotuj
- miejsca na czas szkolenia, gdzie możesz się skupić
- notes, długopis
- szklanka wody czy kawa/herbata
- pamiętaj, by twój sprzęt był naładowany.
- opcjonalnie wydrukuj ćwiczenia, jakie dostaniesz przed szkoleniem, aby na bieżąco pracować z trenerem i grupą
- kamera i mikrofon ułatwiają pracę i integrację, zwykle każdy uczestnik ma włączoną kamerę i dostęp do mikrofonu, dlatego sprawdź, czy działaj u Ciebie.
.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych
W trakcie szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego