Podstawowy kurs pierwszego stopnia operatora żurawia pływającego.
Podstawowy kurs pierwszego stopnia operatora żurawia pływającego.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Obsługa maszyn i urządzeń
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby pełnoletnie z wyksztalceniem podstawowym, które maja zamiar zdobyć umiejętności w obsłudze żurawi pływających i/lub podejść do egzaminu na żurawie pływające przeprowadzanego przez Polski rejestr Statków.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji20-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podstawowy kurs operatora żurawia pływającego przygotowuje uczestnika do obsługi żurawi pływających i zaplanowania operacji przeładunkowych. Ukończenie kursy pozwala na uczestnictwo zaawansowanym kursie żurawia pływającego. Ukończenie kurs jest z jednych wymogów do podejścia egzaminu na żurawie pływające przeprowadzonego przez Polski Rejestr Statków.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się • Aby wyjaśnić role i obowiązki personelu zaangażowanego w operacje podnoszenia dźwigu na jednostkach pływających.• Aby wyjaśnić podstawową terminologię operacji dźwigowych, w tym podnoszenie, wciąganie i obracanie. • Aby zidentyfikować główne komponenty dźwigu, ich położenie na dźwigu i wyjaśnić ich główne funkcje. • Aby wyjaśnić typowe kryteria inspekcji dźwigu, kontrole przed rozpoczęciem, kontrole przedoperacyjne, kontrole podczas pracy, procedurę wyłączenia i rejestrowanie tych czynności. • Aby wyjaśnić podstawowe zasady stabilności dźwigu i konfiguracje. • Aby zidentyfikować typowe urządzenia bezpieczeństwa dźwigu i wyjaśnić ich przeznaczenie; w tym: systemy ograniczające podnoszenie, wciąganie i obracanie. • Aby wyjaśnić podstawowe zasady operacyjne dźwigu; w tym wykresy obciążenia. • Aby interpretować sygnały ręczne sygnalisty. • Aby zidentyfikować podstawowe metody komunikacji w operacjach dźwigowych oraz ustalić protokoły i procedury komunikacyjne używane przy radiotelefonach. • Aby móc interpretować informacje z wskaźników dopuszczalnej pojemności dźwigu i wyjaśnić, jak są one używane. • Aby wyjaśnić, jak wizualnie sprawdzić podstawowy stan i nawijanie liny stalowej dźwigu. • Aby zidentyfikować typowe działania konfliktowe, które mogą wpływać na operacje podnoszące. • Aby zidentyfikować warunki środowiskowe, które mogą wpływać na operację podnoszenia. • Aby zidentyfikować zasady bezpiecznego podnoszenia, w tym: planowanie, wyśrodkowanie haka, znajomość wagi ładunku i ścieżki ładunku, identyfikacja zagrożeń na ścieżce ładunku i dobra komunikacja. • Aby wyjaśnić techniki operacyjne dźwigu, w tym: kontrolę huśtania, ocenę wysokości i koordynację kontroli. • Aby zidentyfikować odpowiednie przepisy dotyczące operacji podnoszenia dźwigów. | Kryteria weryfikacji 75% wynik testu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się • Aby zidentyfikować kluczowe elementy Systemu Pracy Bezpiecznej (SSOW) stosowanego w operacjach podnoszenia dźwigów, w tym systemy techniczne, behawioralne i proceduralne.• Aby zidentyfikować typowe zagrożenia związane z operacjami podnoszenia dźwigu. • Aby wyjaśnić cel przeprowadzenia inspekcji dźwigu przed użyciem. • Aby wyjaśnić, jak planowana jest typowa operacja podnoszenia. • Aby wyjaśnić cel oceny ryzyka operacji podnoszenia. • Aby wyjaśnić kluczowe elementy rozmowy narzędziowej (TBT) dotyczącej operacji podnoszenia. • Aby wyjaśnić, dlaczego ważne jest, aby wszyscy pracownicy zaangażowani w operację podnoszenia znali i rozumieli swoje obowiązki i odpowiedzialność. • Aby zidentyfikować typowe niebezpieczne obszary i pozycje personelu podczas operacji podnoszenia. • Aby wyjaśnić, jak sprawdzić odpowiedniość obszarów składowania dla ładunku dźwigu. • Aby wyjaśnić normalne i awaryjne trasy dostępu i ewakuacji dla operatora dźwigu. | Kryteria weryfikacji 75% wynik testu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kontrole przedstartowe i przedoperacyjnePodstawowa kontrola dźwigu bez ładunku na haku Podnoszenie, przenoszenie i umieszczanie lekkich ładunków (w odniesieniu do tonażu) Podnoszenie, przenoszenie i umieszczanie ładunków pośrednich (w odniesieniu do tonażu) Obsługa dźwigu zgodnie z zaplanowaną ścieżką ładunku, unikając zagrożeń. Bezpieczne techniki operacyjne podczas obsługi dźwigu Dobra koordynacja kontroli dźwigu Techniki oceniania wysokości/odległości Techniki sterowania obrotem Obsługiwanie trzech funkcji kontrolnych dźwigu jednocześnie (luff/jib, podnoszenie i obrót), gdzie typ dźwigu ma możliwość jednoczesnej obsługi funkcji kontrolnych. Prawidłowa reakcja na sygnały ręczne i instrukcje radiowe banksmana. Prawidłowe wyłączenie i zabezpieczenie dźwigu po symulowanym alarmie instalacyjnym. | Kryteria weryfikacji wykonanie prawidlowe czynnosci | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Godzina | Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek |
0830-1000 | Rejestracja na kurs – 20 min Orientacja HSE szkoły Wprowadzenie do kursu Cele i założenia kursu. Moduł 1 – Role i obowiązki zespołu podnoszącego Moduł 1 – Terminologia dźwigu | Moduł 2 – Operacja dźwigowa międzynarodowe i polskie ustawodawstwo Moduł 2 – Dokument planu podnoszenia | Symulator – Dźwig z wysięgnikiem – Ćwiczenie 1 - Zapoznanie się z procedurą uruchamiania i zatrzymywania Symulator – Ćwiczenie 2 - Zapoznanie się ze sterowaniem dźwigu i interfejsem. | Symulator – Dźwig KBC – Ćwiczenie 5 - Zapoznanie się z procedurą uruchamiania i zatrzymywania Symulator – Ćwiczenie 6 - Zapoznanie się ze sterowaniem dźwigu i interfejsem. |
1000-1015 | Przerwa na kawę | Przerwa na kawę | Przerwa na kawę | Przerwa na kawę |
1015-1200 | Moduł 1 – Główne komponenty dźwigu i listy kontrolne przed uruchomieniem dla dźwigu wysięgnikowego i KBC Moduł 1 – Podstawowe zasady dźwigu | Moduł 2 – SSOW (Bezpieczny system pracy) wprowadzenie do PTW – role i obowiązki | Symulator Dźwig wysięgnikowy – Ćwiczenie 3 - Ćwiczenie obsługi za pomocą haka pomocniczego. | Symulator Dźwig KBC – Ćwiczenie 7 - Ćwiczenie obsługi za pomocą haka pomocniczego. |
1200-1230 | Obiad | Obiad | Obiad | Obiad |
1230-1400 | Moduł 1 – Limity i urządzenia zabezpieczające – SWL Moduł 1 – Zasady działania dźwigu KBC Moduł 1 – Zasady działania wysięgnika, podnoszenia i obracania | Moduł 2 – SSOW (Bezpieczny system pracy) Ocena ryzyka | Symulator – Dźwig z wysięgnikiem– Ćwiczenie 4 - Ćwiczenie za pomocą haka pomocniczego i głównego oraz zwracanie uwagi na otoczenie | Symulator – Dźwig KBC– Ćwiczenie 8 - Ćwiczenie za pomocą haka pomocniczego i głównego oraz zwracanie uwagi na otoczenie |
1400-1415 | Przerwa na kawę | Przerwa na kawę | Przerwa na kawę | Przerwa na kawę |
1415-1500 | Moduł 1 – Tabele załadunkowe Moduł 1 – Standard komunikacji radiowej | Moduł 2 – SSOW (Bezpieczny system pracy) – zagrożenia związane z operacją dźwigu | Symulator – Dźwig z wysięgnikiem– Ćwiczenie 4 - Ćwiczenie za pomocą haka pomocniczego i głównego oraz zwracanie uwagi na otoczenie | Symulator – Dźwig KBC– Ćwiczenie 8 - Ćwiczenie za pomocą haka pomocniczego i głównego oraz zwracanie uwagi na otoczenie |
1500-1620 | Moduł 1 – Wskaźnik LMI, RCI LI Moduł 1 – Podstawowe wytyczne dotyczące kontroli przewodów | Moduł 2 – Praktyka – tworzenie planu liftingowego, ocena ryzyka dla prostych operacji podnoszenia | Symulator – Dźwig z wysięgnikiem– Ćwiczenie 4 - Ćwiczenie za pomocą haka pomocniczego i głównego oraz zwracanie uwagi na otoczenie | Symulator – Dźwig KBC– Ćwiczenie 8 - Ćwiczenie za pomocą haka pomocniczego i głównego oraz zwracanie uwagi na otoczenie |
1620-1630 | Przerwa na kawę | Przerwa na kawę | Przerwa na kawę | Przerwa na kawę |
1630-1730 | Moduł 1 Wpływ warunków środowiskowych na operację dźwigu Moduł 1 – Zasady bezpiecznego podnoszenia | Moduł 2 – Praktyka – tworzenie planu liftingowego, ocena ryzyka dla prostych operacji podnoszenia | Symulator – Dźwig z wysięgnikiem– Ćwiczenie 4 - Ćwiczenie za pomocą haka pomocniczego i głównego oraz zwracanie uwagi na otoczenie | Symulator – Dźwig KBC– Ćwiczenie 8 - Ćwiczenie za pomocą haka pomocniczego i głównego oraz zwracanie uwagi na otoczenie |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Wyklad | Prowadzący PRZEMYSŁAW SZCZEPANIK | Data realizacji zajęć 24-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Wyklad | Prowadzący PRZEMYSŁAW SZCZEPANIK | Data realizacji zajęć 25-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Symulator VR | Prowadzący PRZEMYSŁAW SZCZEPANIK | Data realizacji zajęć 26-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Symulator VR | Prowadzący PRZEMYSŁAW SZCZEPANIK | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto166,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto166,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
PRZEMYSŁAW SZCZEPANIK
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma prezentacje w formacie PDF
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe