Identyfikacja potrzeb szkoleniowych i projektowanie działań rozwojowych
Identyfikacja potrzeb szkoleniowych i projektowanie działań rozwojowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Szkolenie skierowane jest do Trenerów, pracowników działu HR, specjalistów zajmujących się rozwojem kompetencji, w tym także dla doradców prowadzących Usługi rozwojowe w BUR.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji19-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w praktyczne narzędzia i metody pozwalające na skuteczną identyfikację i analizę potrzeb szkoleniowych oraz projektowanie działań rozwojowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi identyfikować potrzeby szkoleniowe na poziomie organizacji, zespołów i pracowników | Kryteria weryfikacji Analizuje dane z rozmów, ocen okresowych, KPI organizacyjnych, audytów kompetencyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wybiera i stosuje odpowiednie narzędzia do diagnozy potrzeb (np. ankiety, wywiady, testy kompetencyjne). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi dobrać skuteczny model projektowania interwencji szkoleniowej | Kryteria weryfikacji Potrafi dopasować metodę projektowania do specyfiki organizacji i jej strategii rozwojowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zaprojektować kompleksowy plan szkoleniowy wraz z narzędziami ewaluacyjnymi | Kryteria weryfikacji Tworzy kartę projektu szkoleniowego, uwzględniając cele, wskaźniki sukcesu, metody uczenia się i harmonogram, wskazując sposoby wdrażania nowych kompetencji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi analizować skuteczność wdrażanych działań rozwojowych i raportować ich efekty | Kryteria weryfikacji Rekomenduje działania usprawniające przyszłe procesy rozwojowe na podstawie zebranych danych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1.Identyfikacja potrzeb szkoleniowych – skąd czerpać dane?
- Źródła informacji o potrzebach rozwojowych:
- Na poziomie organizacyjnym – analiza strategii firmy, KPI, wyniki audytów.
- Na poziomie zespołów – potrzeby wynikające z ról zawodowych i struktury zespołu.
- Na poziomie indywidualnym – rozmowy rozwojowe, oceny pracownicze, testy kompetencji.
- Rola działu HR w diagnozie potrzeb szkoleniowych – aktywności na różnych poziomach organizacji.
- Skuteczna analiza potrzeb uczestników i organizacji – jak łączyć perspektywę biznesową i indywidualną?
2. Jak dopasować metody uczenia się do poziomu potrzeb?
- Analiza potrzeb organizacyjnych i rekomendacja form szkolenia:
- Poziom strategiczny – rozwój kompetencji kluczowych dla strategii firmy.
- Poziom zawodowy – szkolenia dostosowane do specyfiki ról i stanowisk.
- Poziom indywidualny – personalizowane plany rozwojowe.
- Macierz identyfikacji potrzeb szkoleniowych – jak dopasować treści, metody i sposób transferu wiedzy?
3.Interesariusze procesu szkoleniowego – kto bierze udział w diagnozie i wdrożeniu?
- Wąski i szeroki kontekst odpowiedzialności za sukces szkolenia.
- „Kwintet szkoleniowy” – kluczowe role w procesie planowania i realizacji szkoleń.
- Odpowiedzialność za efekty działań rozwojowych – kto i za co odpowiada na różnych etapach?
4.Jak analizować braki kompetencyjne i kwalifikacyjne?
- Identyfikacja luk w kompetencjach i kwalifikacjach na różnych poziomach organizacji.
- Zastosowanie analiz kompetencyjnych dla:
- Pracowników merytorycznych.
- Specjalistów technicznych.
- Kadry menedżerskiej na różnych szczeblach.
5.Badania w procesie identyfikacji potrzeb – jakie metody stosować?
- Typy badań wykorzystywane w diagnozie potrzeb szkoleniowych:
- Eksploracyjne – identyfikacja nowych obszarów do rozwoju.
- Eksplanacyjne – pogłębiona analiza przyczyn deficytów kompetencyjnych.
- Horyzont czasowy w metodach diagnostycznych i prognostycznych – jak dopasować badanie do cyklu rozwojowego organizacji?
6.Projektowanie skutecznej interwencji rozwojowej – jak dobrać odpowiednie podejście?
- Metody projektowania interwencji szkoleniowej:
- Podejście kaskadowe – od ogółu do szczegółu.
- Model ewolucyjny – stopniowe wprowadzanie zmian.
- Spiralne i przyrostowe podejście do procesu rozwojowego.
- Realność planu rozwojowego – jak dopasować szkolenia do rzeczywistych możliwości organizacji i potrzeb uczestników?
- Przesłanki ustalania priorytetów szkoleniowych – jak połączyć oczekiwania biznesu z realnymi wyzwaniami pracowników?
7.Narzędzia identyfikacji i analizy potrzeb szkoleniowych – praktyczny zestaw rekomendacji
- Karta aktywności rozwojowej – strukturyzacja obszarów do rozwoju.
- Karta projektu szkolenia – planowanie cyklu szkoleniowego.
- Macierz realizacji projektu – organizacja i harmonogram wdrożenia.
- Raport otwarcia – dokumentacja procesu przed rozpoczęciem szkolenia.
- Macierz weryfikacji dostawców – jak wybrać najlepszą firmę szkoleniową?
- Polityka szkoleniowa – wzorcowy dokument regulujący procesy rozwojowe.
- Dokumentacja Rozwojowego Trójkąta – narzędzie do monitorowania efektów wdrożenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 dzień 1 | Prowadzący Elżbieta Sucharska | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto959,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto780,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto119,93 PLN
- Koszt osobogodziny netto97,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Sucharska
Certyfikaty:
Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej
Szkoła Trenerów i Doradców Biznesu
Management Trainers School MATRIK
Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense
Mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji
Mediatora w postępowaniu cywilnym i gospodarczym
Kamila Dąbrowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma zdalna usługi. Szkolenie prowadzone jest za pośrednictwem Microsoft Teams
- uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: urządzenie przenośne/mobilne lub stacjonarne (komputer/laptop/tablet) z kamerą, mikrofonem i głośnikami; procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy) lub Core i5 Kaby Lake; min. 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); system operacyjny taki jak min. Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS; w zależności od platformy/rodzaju komunikatora, aktualne wersje przeglądarki np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Brave, Safari, Microsoft Edge, Opera, Internet Explorer, Yandex;
- uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: dostęp do internetu o zalecanej szybkości - minimalna prędkość pobierania 2 Mb/s, prędkość wysyłania 512 kb/s;
- uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów;
Ważność linku - od rozpoczęcia szkolenia do jego zakończenia zgodnie z harmonogramem w karcie.
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.