Ewaluacja szkoleń i wydarzeń rozwojowych
Ewaluacja szkoleń i wydarzeń rozwojowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do Trenerów, pracowników działu HR, specjalistów zajmujących się rozwojem kompetencji, w tym także dla doradców prowadzących Usługi rozwojowe w BUR.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji19-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i praktyczne narzędzia umożliwiające skuteczną ewaluację szkoleń oraz innych działań rozwojowych w organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie znaczenie ewaluacji szkoleń i jej wpływ na efektywność organizacji | Kryteria weryfikacji Identyfikuje powiązania między skutecznością działań szkoleniowych a realizacją celów organizacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi dobrać odpowiedni model ewaluacji do specyfiki działań rozwojowych w organizacji | Kryteria weryfikacji oprawnie klasyfikuje i opisuje modele ewaluacji (np. Model Kirkpatricka, Model Philipsa, Model CIPP) i wybiera najbardziej adekwatny model ewaluacji w zależności od rodzaju szkolenia i celów organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zaprojektować skuteczne narzędzia ewaluacyjne | Kryteria weryfikacji Tworzy ankiety, testy i formularze dostosowane do różnych poziomów ewaluacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi analizować dane ewaluacyjne i prezentować wyniki decydentom | Kryteria weryfikacji Interpretuje dane zebrane w ramach procesu ewaluacji i wyciąga z nich wnioski i proponuje działania optymalizujące. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opracowuje raporty i prezentacje wyników ewaluacji w sposób czytelny dla zarządu i menedżerów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1️⃣ Cele i znaczenie ewaluacji w procesach rozwojowych
- Rola ewaluacji w doskonaleniu programów szkoleniowych i wydarzeń rozwojowych.
- Wpływ systematycznej ewaluacji na efektywność działań HR oraz realizację celów strategicznych organizacji.
- Kluczowe wyzwania i korzyści płynące z wdrożenia skutecznych metod ewaluacji.
2️⃣ Ewaluacja jako narzędzie oceny skuteczności działań HR
- Jak mierzyć realne efekty procesów HR, aby wspierały rozwój organizacji?
- Wskaźniki sukcesu działań rozwojowych i ich wpływ na efektywność pracy.
- Priorytety organizacyjne w zakresie ewaluacji – jak dopasować metody do potrzeb biznesu?
3️⃣ Zastosowanie ewaluacji w kluczowych procesach zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL)
- Rekrutacja i selekcja kadr – jak oceniać efektywność procesów pozyskiwania talentów?
- Onboarding i offboarding pracowników – mierzenie skuteczności wdrażania i procesu zakończenia współpracy.
- Zarządzanie szkoleniami i rozwojem – ewaluacja efektów szkoleń, mentoringu, tutoringu i doradztwa.
- Systemy ocen pracowniczych i feedbacku – od bieżącej informacji zwrotnej po zaawansowane systemy SOOP (System Okresowych Ocen Pracowniczych).
- Zarządzanie talentami i sukcesją – jak mierzyć skuteczność programów rozwoju kluczowych pracowników?
- Zarządzanie wiedzą w organizacji – jak oceniać proces transferu wiedzy i jego wpływ na efektywność pracy?
4️⃣ Modele ewaluacji szkoleń i działań rozwojowych stosowane w praktyce
- Przegląd najczęściej stosowanych modeli ewaluacyjnych w organizacjach.
- Model Kirkpatricka w wersji klasycznej i nowoczesnej – jak dostosować go do realiów biznesowych?
- Inne modele ewaluacji (m.in. model Philipsa, model CIPP) – kiedy warto z nich korzystać?
5️⃣ Projektowanie i wdrażanie narzędzi ewaluacyjnych
- Tworzenie skutecznych narzędzi oceny szkoleń – formularze, testy, ankiety, analiza wskaźników efektywności.
- Optymalizacja narzędzi ewaluacyjnych pod kątem potrzeb organizacji i specyfiki szkoleń.
- Automatyzacja procesu ewaluacji – nowoczesne rozwiązania IT wspierające HR.
6️⃣ Kluczowe wyzwania i dobre praktyki w ewaluacji procesów rozwojowych
- Najczęstsze problemy działów HR związane z pomiarem efektywności działań rozwojowych.
- Jak przeciwdziałać nieskutecznej ewaluacji? Praktyczne rekomendacje i sprawdzone rozwiązania.
- Case studies – przykłady wdrożenia skutecznych systemów ewaluacyjnych w organizacjach.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 dzień 1 | Prowadzący Elżbieta Sucharska | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto959,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto780,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto119,93 PLN
- Koszt osobogodziny netto97,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Sucharska
Certyfikaty:
Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej
Szkoła Trenerów i Doradców Biznesu
Management Trainers School MATRIK
Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense
Mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji
Mediatora w postępowaniu cywilnym i gospodarczym
2 z 2
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma zdalna usługi. Szkolenie prowadzone jest za pośrednictwem Microsoft Teams
- uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: urządzenie przenośne/mobilne lub stacjonarne (komputer/laptop/tablet) z kamerą, mikrofonem i głośnikami; procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy) lub Core i5 Kaby Lake; min. 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); system operacyjny taki jak min. Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS; w zależności od platformy/rodzaju komunikatora, aktualne wersje przeglądarki np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Brave, Safari, Microsoft Edge, Opera, Internet Explorer, Yandex;
- uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: dostęp do internetu o zalecanej szybkości - minimalna prędkość pobierania 2 Mb/s, prędkość wysyłania 512 kb/s;
- uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów;
Ważność linku - od rozpoczęcia szkolenia do jego zakończenia zgodnie z harmonogramem w karcie.
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.