SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Turystyka i hotelarstwo
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe pragnące zdobyć nowe kompetencje.
Uczniowie i studenci szkół i studiów kierunkowych, pragnący zdobyć kompetencje praktyczne.
Osoby poszukujące zatrudnienia w branży turystycznej.
Osoby planujące rozpoczęcie działalności gospodarczej w branży turystycznej.
Osoby pragnące rozwinąć posiadane kompetencje.
Szkolenie szczególnie dedykowane jest tym, którzy pragną połączyć pasję podróżowania z pracą w branży turystycznej.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji27-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi16
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przeznaczone jest dla osób zainteresowanych podniesieniem kompetencji oraz nabyciem wiedzy teoretycznej i praktycznej przygotowującej na stanowisko specjalista ds. turystyki.Szkolenie przygotuje uczestników z zakresu podstawowej wiedzy dotyczącej branży turystycznej. Uczestnicy poznają analizę identyfikacji potrzeb klientów, narzędzia przygotowania ofert, komunikację, dokumentację i obsługę posprzedażową.
Szkolenie pozwoli nabyć umiejętności obsługi wybranych systemów rezerwacyjnych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Szkolenie przygotuje uczestników w zakresie wiedzy dotyczącej najważniejszych aspektów branży turystycznej, obsługi klientów oraz obsługi systemów rezerwacyjnych. | Kryteria weryfikacji Bieżąca ocena postępów przyswajania wiedzy poprzez obserwację i analizę. Przeprowadzenie testu kończącego szkolenie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
- Wykłady interaktywne: teoretyczne wprowadzenie do kluczowych zagadnień
- Praca grupowa: analiza wybranych przypadków
- Warsztaty praktyczne: symulacje, ćwiczenia z zakresu sprzedaży i komunikacji
- Studia przypadków: analiza rzeczywistych wyzwań w turystyce
- Dyskusje panelowe: wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk
Czas trwania poszczególnych sesji oraz tematyka mogą być dostosowane do potrzeb uczestników i specyfiki danej grupy.
W trakcie każdego dnia szkolenia przewidziane są 3 przerwy - kawowe oraz 1 przerwa obiadowa wliczone w czas szkolenia. Uczestnicy otrzymają będą uczestniczyć w prezentacji opracowanej autorsko przez trenerów - praktyków.
PROGRAM SZKOLENIA
SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Dzień I
MODUŁ 1. ROZPOCZĘCIE SZKOLENIA
● Omówienie celów i harmonogramu szkolenia
● Omówienie zasad szkolenia, poznanie uczestników szkolenia.
● Przeprowadzenie ankiety wstępnej oceniającej wiedzę posiadaną przez uczestników.
MODUŁ 2. NAJWAŻNIEJSZE ELEMENTY BRANŻY TURYSTYCZNEJ
● Ustawa o usługach turystycznych - krótkie omówienie.
● Obowiązkowe zabezpieczenia organizatorów turystyki - TFP (Turystyczny Fundusz pomocowy) + TFG (Turystyczny Fundusz Gwarancyjny).
● Biura podróży - Organizatorzy turystyki, Agenci turystyczni, Przedsiębiorca Ułatwiający Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych (PUNPUT).
MODUŁ 3. PODSTAWY BRANŻY TURYSTYCZNEJ
● Współpraca agencyjna pomiędzy Organizatorem a Agentem turystycznym.
● Najważniejsze pojęcia i definicje w turystyce.
● Specyfikacja wyjazdów turystycznych - omówienie wybranych typów wyjazdów (pobytowe, objazdowe, objazd + wypoczynek itd.).
MODUŁ 4. KLIENT W BIURZE PODRÓŻY
● Dekalog turysty - jak podróżować?
● Najważniejsze elementy udanej podróży.
● Co warto wiedzieć i przekazać turyście - obowiązek informacyjny w praktyce.
● Ubezpieczenie turystyczne - obowiązkowe i dobrowolne ubezpieczenia kosztów leczenia oraz
kosztów rezygnacji.
● Warunki Imprez Turystycznych - najważniejsze informacje dla klientów.
● Prawa i obowiązki Organizatora i Klienta w umowie o udział w imprezie turystycznej.
● Analiza i połówkowa ocena procesów przyswajania wiedzy poprzez obserwację, rozmowę i odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Dzień II
MODUŁ 1. ROLA SPECJALISTY DS. TURYSTYKI
● Obowiązki i zadania na stanowisku specjalisty ds. turystyki.
● Kluczowe umiejętności i kompetencje.
● Najpopularniejsze destynacje wraz z krótkim omówieniem.
● Obsługa klientów w formie: stacjonarnej, telefonicznej, obsługa online.
MODUŁ 2. STRATEGIE SPRZEDAŻY USŁUG TURYSTYCZNYCH
● Jak sfinalizować sprzedaż?
● Sprzedaż internetowa vs. sprzedaż tradycyjna: jak dostosować podejście?
MODUŁ 3. WARSZTATY PRAKTYCZNE
● Case study – omówienie wybranych przypadków.
● Ćwiczenia praktyczne.
MODUŁ 4. PODSUMOWANIE DNIA
● Podsumowanie dnia, omówienie i utrwalenie pozyskanej wiedzy.
● Podsumowanie kluczowych tematów szkolenia
● Panel pytań i odpowiedzi
Dzień III
MODUŁ 1. SYSTEMY REZERWACYJNE – KRÓTKI WSTĘP
● Definicja i rola systemów rezerwacyjnych w turystyce
● Rozwój systemów rezerwacyjnych - co to oznacza dla agenta?
● Podstawowe funkcje systemów rezerwacyjnych
MODUŁ 2. OBSŁUGA WYBRANYCH SYSTEMÓW REZERWACYJNYCH
● Interfejs użytkownika
● Wyszukiwanie i filtrowanie ofert
● Tworzenie rezerwacji
● Najważniejsze funkcje dodatkowe
MODUŁ 3. OBSŁUGA SYSTEMU W UJĘCIU PRAKTYCZNYM + NAJCZĘŚCIEJ SPOTYKANE PROBLEMY I PYTANIA
● Przygotowanie oferty z wykorzystaniem informacji pozyskanych od klienta.
● Prezentacja oferty i omówienie szczegółów
● Kiedy nie można założyć rezerwacji wstępnej?
● Dane dokumentów Klientów przy zakładaniu rezerwacji – czy zawsze konieczne?
● Mam problem z rezerwacją – gdzie się zgłosić?
MODUŁ 4. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA
● Podsumowanie szkolenia, omówienie i utrwalenie pozyskanej wiedzy.
● Przeprowadzenie testu kończącego szkolenie (uzyskanie pozytywnego wyniku testu, jako obowiązkowy element kończący szkolenie)
● Ogłoszenie wyników testu oraz omówienie szczegółów.
● Certyfikaty potwierdzające szkolenie wraz z szczegółowym podsumowaniem osiągniętych efektów i celów szkolenia.
● Ankieta oceniająca osiągnięte cele i efekty szkolenia, a także posiadaną wiedzę po szkoleniu.
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 829,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto176,81 PLN
- Koszt osobogodziny netto143,75 PLN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w postaci prezentacji i wybranych instrukcji zostaną udostępnione uczestnikom podczas szkolenia oraz po realizacji szkolenia.
Informacje dodatkowe
Metodyka szkolenia:
Szkolenie oparte jest na mini wykładach, prezentacjach systemów rezerwacyjnych, dyskusji.
Certyfikat oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zostanie wydane jeśli uczestnik zaliczy pozytywnie test na poziomie min. 85%.
Usługa zwolniona jest z podatku VAT jeśli przedsiębiorca uzyskuje dofinansowanie na poziomie 80% ze środków publicznych*
W przypadku finansowania własnego należy do ceny netto doliczyć 23% VAT.
*Wg rozporządzenia Ministra Finansów z dnia z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2018, poz. 701)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Usługa szkoleniowa będzie prowadzona w formie zdalnej w czasie rzeczywistym.
- Szkolenie zdalne prowadzone będzie za pośrednictwem platformy ZOOM lub Microsoft Teams.
- Link do uczestnictwa w szkoleniu zdalnym zostanie przekazany uczestnikom najpóźniej dzień przed rozpoczęciem szkolenia.
- Ważność linku określono zgodnie z harmonogramem w karcie produktu czyli od daty rozpoczęcia do zakończenia szkolenia zdalnego w czasie rzeczywistym
- Minimalne wymagania sprzętowe: komputer stacjonarny lub laptop z procesorem dwurdzeniowy 2GHz lub lepszym, pamięć RAM 4GB lub więcej, System operacyjny Windows 7 lub 10 Dostęp do sieci Internet ( łącze sieciowe ) o minimalnej szybkości pobierania/ przesyłania: 128 kb/s Dostęp do internetu: minimalne wymagania ( wyrażone w prędkości łącza internetowego): - 1-4 Mbps/ Obowiązkowo: uaktualniona wersja przeglądarki internetowej: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera; Wbudowane lub zewnętrzne głośniki lub słuchawki Wbudowany lub zewnętrzny mikrofon.