Skuteczne delegowanie zadań i uprawnień w pracy zespołowej - szkolenie otwarte w formie zdalnej połączonej ze zdalną w czasie rzeczywistym.
Skuteczne delegowanie zadań i uprawnień w pracy zespołowej - szkolenie otwarte w formie zdalnej połączonej ze zdalną w czasie rzeczywistym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane do kierowników o różnym stażu pracy na różnych poziomach w hierarchii, osób zarządzających projektami, zespołami, odpowiedzialnych za podział obowiązków i odpowiedzialności na różnych poziomach organizacyjnych, chcących podnieść swoje kompetencje związane ze skutecznym delegowaniem zadań i uprawnień, jasną komunikacją, egzekwowaniem ich realizacji, z kontrolą i feedbackiem.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji07-04-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego rozdzielania zadań pracownikom i przekazywania im niezbędnych uprawnień do podejmowania decyzji - zarówno w kontekście działań cyklicznych jak i powtarzalnych projektów, co przekłada się na sprawność działań całej organizacji - w szczególności dbania o jednoznacznie zdefiniowany i sprawiedliwy podział obowiązków i zakresów odpowiedzialności, kontrolowania i przekazywania informacji zwrotnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje obszary i zasady, w jakich można stosować system delegowania zadań | Kryteria weryfikacji Planując zadania wykorzystuje wiedzę na temat czynników mających znaczenie dla złożoności i trudności zadań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Określa jasne zasady podziału odpowiedzialności i wynikających z nich zadań | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Definiuje etapy procesu delegowania zadań w zależności od fazy wdrożenia pracownika w organizacji | Kryteria weryfikacji Identyfikuje istniejące dylematy w trakcie wdrażania pracowników i delegowania im zadań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Zarządza etapem delegowania w celu skutecznego zarządzania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Identyfikuje, jakie zasoby indywidualne i organizacyjne są niezbędne do zrealizowania zadań | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Opiera wybór delegowanych odpowiedzialności o stopień wdrożenia pracownika i zakres jego kompetencji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Identyfikuje różnice między delegowaniem zadań a delegowaniem odpowiedzialności uprawnień | Kryteria weryfikacji Buduje atmosferę zaufania, umiejętnie delegując zadania i uprawnienia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Jasno komunikuje zakres odpowiedzialności pracownika i wyjaśnia, jak powiązane są z nimi konkretne zadania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Określa przyczyny nierealizowania wydelegowanych zadań | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Zapewnia szczegółową informację zwrotną na etapie realizacji zadań i uprawnień | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Stosuje odpowiednią strukturę rozmowy do delegowania zadań wśród pracowników | Kryteria weryfikacji Realizuje poszczególne etapy struktury | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Zachowuje właściwą postawę - oferując odpowiedni poziom wsparcia oraz stawianie wyzwań o poziomie dostosowanym do możliwości pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Pre-test
- Czym tak naprawdę jest delegowanie? Zrozumienie sensu delegowania jako procesu przekazywania zadań do wykonania oraz całościowego przejęcia odpowiedzialności za obszar działania, co pozwala menedżerom skupiać się na strategicznych działaniach. Kluczowe jest zrozumienie, które zadania można delegować, umiejętność wyboru odpowiednich pracowników oraz zapewnienie im wsparcia i zasobów, aby mogli skutecznie realizować powierzone im obowiązki. - Video 10 min. - część zdalna do pracy samodzielnej.
- Co mogę oddelegować? - Ćwiczenie „Co mogę oddelegować ? (cz.1) ma na celu zidentyfikowanie zadań, które można przekazać innym, aby zwiększyć efektywność pracy - ćwiczenie 15 min. - część zdalna do pracy samodzielnej.
- Zanim znów wpadnę w wir… - Ćwiczenie „Zanim znów wpadnę w wir zadań” ma na celu pomóc menedżerom w refleksji nad swoim stylem pracy i efektywnością. Daje kontrolę nad codziennymi obowiązkami, aby uniknąć wypalenia i chaosu. - ćwiczenie 15 min. - część zdalna do pracy samodzielnej.
- Wprowadzenie do szkolenia - omówienie programu, prezentacja agendy szkolenia - część zdalna w czasie rzeczywistym - spotkanie z prowadzącą.
- Zasady delegowania zadań i odpowiedzialności - Trener przekazuje wiedzę dotyczącą obszarów stosowania systemu delegowania zadań w poszczególnych fazach wdrożenia pracownika. Uczestnicy oceniają przydatność tych obszarów (wykład, dyskusja, ćwiczenia) - część zdalna w czasie rzeczywistym - spotkanie z prowadzącą.
- Czym jest matryca motywacji i kompetencji? - Matrycę motywacji i kompetencji można wykorzystać do efektywnego delegowania zadań poprzez identyfikację pracowników z wysoką motywacją i umiejętnościami, którym można powierzyć odpowiedzialne projekty. Umożliwia to również zlokalizowanie osób, które wymagają wsparcia lub szkolenia, co pozwala na optymalizację zespołu i rozwijanie jego potencjału - Video 10 min. - część zdalna do pracy samodzielnej.
- Komu oddelegować i dlaczego właśnie tej osobie? - Celem ćwiczenia jest określenie komu oddelegujesz zadania / obszary odpowiedzialności – biorąc pod uwagę: chęć rozwoju, aspiracje i zaangażowanie oraz umiejętności, skuteczność, predyspozycje do nauki nowych umiejętności. Ważne jest także monitorowanie obciążenia pracą, aby unikać przeciążania wybranych pracowników, co może prowadzić do wypalenia zawodowego. Odpowiednie delegowanie powinno uwzględniać balans między obowiązkami a możliwościami rozwojowymi - ćwiczenie 15 min. - część zdalna do pracy samodzielnej.
- Etapy procesu delegowania. Trener przekazuje widzę o dylematach, które napotykamy w trakcie delegowania zadań w zależności od etapu wdrożenia na jakim jest pracownik. Wskazuje szanse izagrożenia dla skuteczności oraz zwraca uwagę na związek stosowania wyboru strategii delegowania (prezentacja trenera z omówieniem, ćwiczenia) - część zdalna w czasie rzeczywistym - spotkanie z prowadzącą.
- Jak się przygotuję? - Menadżer przed rozmową delegującą powinien sporządzić listę celów oraz szczegółowych oczekiwań związanych z zadaniami. Ważne jest, aby zrozumieć kontekst i zasoby potrzebne do realizacji, a także dopasować zadania do umiejętności pracownika. Przygotowanie pytań i przewidywanie ewentualnych obaw pozwoli na efektywną komunikację - ćwiczenie 15 min. - część zdalna do pracy samodzielnej.
- Czym różni się delegowanie zadań od delegowania odpowiedzialności. Trener identyfikuje różnicę wynikające z różnicy delegowania zadań a odpowiedzialności. Wyjaśnia pojęcia odpowiedzialności i wskazuje różnicę przy wyborze systemu delegowania (prezentacja trenera z omówieniem, ćwiczenia w grupach i indywidulanie) - część zdalna w czasie rzeczywistym - spotkanie z prowadzącą.
- Oddelegowałem i do mnie wróciło. O małpach Onckena - Małpy na plecach - O tendencji do nadmiernego zajmowania się i rozwiązywania nie swoich problemów. Problemy do rozwiązania symbolizują małpy przeskakujące z pleców na plecy. O tendencji do permanentnego myślenia i robienia wszystkiego za innych: ofiarowania się z pomocą, wsparcia, poświęcania się, wyręczania, dawania z siebie itp. O świadomości, proporcji i granicach. O wyzwaniu związanym z oddawaniem odpowiedzialności innym - z jednej strony zmuszając siebie do nadmiernego wysiłku, z drugiej nie dopuszczają do rozwoju kompetencji, samodzielności i potencjału otoczenia - Video 10 min. - część zdalna do pracy samodzielnej.
- Gdzie są moje małpy? - Ćwiczenie koncentruje się na zapewnieniu skuteczności delegowania.
- Jasne cele
- Dokumentacja
- Wsparcie
- Feedback
- Zaufanie
- ćwiczenie 15 min. - część zdalna do pracy samodzielnej.
- Struktura rozmowy delegującej. Trener przekazuje wiedzę na temat etapów delegowania, uwzględniając kluczowe narzędzia informacji zwrotnej. Uczestnicy w grupach budują zarys przykładowego modelu. Omówienie na forum efektów pracy w grupach - część zdalna w czasie rzeczywistym - spotkanie z prowadzącą.
- Budowa modelu rozmowy delegującej (ćwiczenie w grupach, omówienie) - część zdalna w czasie rzeczywistym - spotkanie z prowadzącą.
- Podsumowanie szkolenia - sesja poświęcona wyjaśnieniu elementów zawartych w części zdalnej, co do których uczestnicy będą chcieli pogłębić wiedzę. - część zdalna w czasie rzeczywistym - spotkanie z prowadzącą.
- Zadanie praktyczne - zastosowanie umiejętności i wiedzy zdobytej podczas szkolenia, post-test (praca indywidualna) - część zdalna w czasie rzeczywistym - spotkanie z prowadzącą.
- Post-test
Aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie jej głównego celu, uczestnicy szkolenia powinni przeanalizować swoje codzienne, realne sytuacje problematyczne i przygotować je przed warsztatami, a w trakcie warsztatu wypracować za pomocą poznanych narzędzi i technik adekwatne i skuteczne rozwiązania, które będą mogli wdrożyć w codziennej pracy.
Uczestnicy otrzymują dostęp do pierwszej części materiałów na platformie e-learningowej 5 dni przed pierwszym spotkaniem z prowadzącą. Kolejne dostępy do samodzielnego opracowania otrzymują po każdym spotkaniu, dostęp do całości mają przez okres 3 miesięcy po zakończeniu szkolenia.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest łącznie:
- uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć w formie zdalnej w czasie rzeczywistym
- realizacja całości części zdalnej
- uzyskanie wyniku pozytywnego z testu teoretycznego
- uzyskanie pozytywnego wyniku z walidacji w postaci analizy dowodów i deklaracji opartej o wyniki zadania praktycznego
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Praca podczas szkolenia w formie zdalnej w czasie rzeczywistym możliwa jest w parach lub grupach (rozmiar grup określa każdorazowo trener) – w zależności od zadanego podczas warsztatów ćwiczenia.
Usługa jest realizowana i rozliczana w godzinach zegarowych (60 min.).
Proces kształcenia będzie przeprowadzony przez Martę Dębowiec.
Walidacja zostanie przeprowadzona w oparciu o:
- test wykonany przy pomocy narzędzi cyfrowych, zaprojektowany i oceniony przez Weronikę Należytą
- zadanie praktyczne wykonane na zakończenie szkolenia, a ocenionego przez Weronikę Należytą
Wyniki walidacji będą przesłane uczestnikom do trzech dni roboczych po szkoleniu drogą elektroniczną
Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie. Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarach: wiedza, umiejętności i kompetencji społecznych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Wprowadzenie do szkolenia - omówienie programu, prezentacja agendy szkolenia, doprecyzowanie potrzeb merytorycznych uczestników szkolenia | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 21-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Zasady delegowania zadań i odpowiedzialności (dyskusja, ćwiczenia, wykład) | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 21-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Etapy procesu delegowania (prezentacja trenera z omówieniem, ćwiczenia) | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Czym różni się delegowanie zadań od delegowania odpowiedzialności. Delegowanie zadań. (dyskusja, ćwiczenia, wykład) | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Struktura rozmowy delegującej. (prezentacja trenera z omówieniem, ćwiczenia w grupach i indywidulanie) | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Budowa modelu rozmowy delegującej (ćwiczenie w grupach, omówienie) | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Podsumowanie szkolenia, q&a dotyczące części zdalnej | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Post-test i zadanie praktyczne (praca indywidualna) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 680,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 680,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marta Dębowiec
Przez blisko 20 lat pracowała głównie na stanowiskach menedżerskich w sieciach, korporacjach, oraz w sektorze MŚP powiązanych ze sprzedażą. Posiada praktyczne doświadczenie w zarządzaniu, sprzedaży, budowaniu zespołów w tym rozproszonych, rekrutacji i selekcji personelu.
Absolwentka studiów z zakresu ZZL Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Mediacji Sądowych i Pozasądowych, Coachingu, Psychologii Biznesu, Trener Treningu Interpersonalnego Zaawansowane Narzędzia Trenerskie. Ukończyła szereg kursów i szkoleń między innymi MTQ-odporność psychiczna, AC/DC Assessment Center/Development Center w centrum szkoleń Meritum, Szkołę Trenerów Biznesu SET, Coaching Prowokatywny, Zarządzanie Kulturą Organizacji, certyfikat standardu HRD BP i inne. Prowadziła szereg projektów rozwojowych w zakresie budowania działów sprzedaży, treningu i coachingu pracowników. Specjalizuje się w układaniu relacji w organizacjach, oraz szkoleniach dla Menedżerów. Prowadzi również szkolenia ogólnorozwojowe, komunikacyjne i sprzedażowe. Jest certyfikowanym trenerem standardu HRD BP stawiając na efektywność biznesową szkoleń. Jest wykładowcą w Wyższej Szkole Biznesu gdzie prowadzi zajęcia dla studentów na kierunku Zarządzanie.
Łączy pasję z pracą. Blisko 20 000 godzin jako trener instruktor, około 1200 godzin jako trener kompetencji miękkich. Jest również trenerem jeździeckim i instruktorem hipoterapii, posiada II klasę sportową PZJ.
Prywatnie pasjonatka i m
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacje, autorskie materiały do opracowania w ramach warsztatów i ćwiczeń - przekazywane uczestnikom po zakończeniu każdego modułu drogą elektroniczną przez trenera
Prezentacje i ćwiczenia do samodzielnego opracowania w ramach części zdalnej - udostępnione na platformie szkoleniowej
Nagrania wprowadzające do materiałów części zdalnej - udostępnione na platformie szkoleniowej
Informacje dodatkowe
Usługa Szkoleniowa została stworzona na podstawie licencji Planer BUR zakupionej z dofinansowaniem projektu "USŁUGI ROZWOJOWE 4.0 - wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii
Uczestnicy po ukończeniu szkolenia otrzymują Zaświadczenie o zakończeniu udziału w usłudze szkoleniowej.
Warunkiem otrzymania Zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć części zdalnej w czasie rzeczywistym, realizacja całości części zdalnej oraz uzyskanie pozytywnego wyniku walidacji opisanej w ramowym programie.
Karta niniejszej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z obowiązującym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych, w tym m in. w zakresie powierzania usług.
- Cena usługi rozwojowej nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do materiałów części zdalnej zostanie przekazany zapisanym uczestnikom pierwszego dnia szkolenia. Materiały znajdują się w systemie Planer BUR, w którym każdy uczestnik będzie miał swój indywidualny dostęp pozwalający na monitorowanie postępów w realizacji szkolenia.
Szkolenie w części zdalnej w czasie rzeczywistym będzie przeprowadzony na platformie MS Teams.
Jeden link będzie obowiązywał na cały czas trwania kursu - będzie to zaplanowane spotkanie cykliczne o stałych ustalonych porach. W przypadku zmian w harmonogramie z powodu konieczności przeniesienia spotkania na inny termin w razie potrzeby zostatnie wygenerowany nowy link.
Można korzystać z aplikacji Microsoft Teams (bezpłatnej) na urządzeniu przenośnym lub stacjonarnym. Są to minimalne wymagania dotyczące korzystania z Microsoft Teams (bezpłatnej).
Uwaga: Aby uzyskać najlepsze rezultaty, użyj najnowszej wersji systemów Android i iOS.
Telefony i tablety z systemem Android:
Microsoft aplikacja Teams (bezpłatna) współdziała z urządzeniami z systemem Android przy użyciu ostatnich czterech głównych wersji systemu operacyjnego.
Telefony iPhone, tabletach iPad i odtwarzacze iPod:
Microsoft aplikacja Teams (bezpłatna) współdziała z urządzeniami korzystającymi z dwóch ostatnich głównych wersji systemu iOS.
Wymagania sprzętowe dla Teams na Windows PC
Składnik | Wymaganie |
Komputer i procesor | Co najmniej 1,1 GHz lub szybszy, dwurdzeniowy Uwaga: W przypadku procesorów Intel należy wziąć pod uwagę maksymalną prędkość osiąganą przy użyciu technologii Intel Turbo Boost (Max Turbo Frequency) |
Pamięć | 4,0 GB pamięci RAM |
Dysk twardy | 3,0 GB dostępnego miejsca na dysku |
Wyświetlać | Rozdzielczość ekranu 1024 x 768 |
Sprzęt graficzny | System operacyjny Windows: sprzętowa akceleracja grafiki wymaga programu DirectX 9 lub nowszego, z WDDM 2.0 lub nowszym dla systemu Windows 10 (lub WDDM 1.3 lub nowszym dla Windows 10 Fall Creators Update) |
System operacyjny | Windows 11, Windows 10 (z wyjątkiem aplikacji komputerowej Windows 10 LTSC for Teams), Windows 10 na ARM, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server 2016, Windows Server 2012 R2. Uwaga: Zalecamy korzystanie z najnowszej wersji systemu Windows i dostępnych poprawek zabezpieczeń. |
Wersja platformy .NET | Wymaga środowiska .NET 4.5 CLR lub nowszego |
Wideo | Kamera wideo USB 2.0 |
Urządzeń | Standardowa kamera laptopa, mikrofon i głośniki |
Rozmowy wideo i spotkania |
|
Wydarzenia na żywo w zespołach | Jeśli przygotowujesz wydarzenie na żywo w usłudze Teams, zalecamy użycie komputera z procesorem Core i5 Kaby Lake, 4,0 GB pamięci RAM (lub więcej) i koderem sprzętowym. Zobacz Zalecenia dotyczące sterowników dekoderów sprzętowych i koderów, aby uzyskać listę nieobsługiwanych dekoderów i koderów. |
Wymagania sprzętowe aplikacji Teams na komputerze Mac
Składnik | Wymaganie |
Komputer i procesor | Procesor Intel Core Duo |
Pamięć | 4,0 GB pamięci RAM |
Dysk twardy | 1,5 GB dostępnego miejsca na dysku |
Wyświetlać | Rozdzielczość 1280 x 800 lub wyższa |
System operacyjny | Jedna z trzech najnowszych wersji systemu macOS. Informacje o najnowszych wersjach systemu macOS i sposobie uaktualnienia wersji systemu macOS można znaleźć tutaj. Na przykład, gdy zostanie wydana nowa wersja systemu macOS, nowa wersja i dwie bezpośrednio ją poprzedzające stają się obsługiwanymi wersjami. |
Wideo | Zgodność z kamerą internetową |
Głos | Zgodny mikrofon i głośniki, zestaw słuchawkowy z mikrofonem lub równoważne urządzenie |
Rozmowy wideo i spotkania |
|