Akademia HR - budowa prorodzinnej kultury pracy.
Akademia HR - budowa prorodzinnej kultury pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- Pracownicy/Pracownice odpowiedzialni/e za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi. Menadżerowie/menadżerki lub kandydaci/kandydatki na menadżerów.
- Menadżerów i specjalistów HR – osób odpowiedzialnych za zarządzanie kapitałem ludzkim, które chcą rozwijać swoje kompetencje w zakresie integrowania procesów HR z celami biznesowymi firmy.
- Kierowników zespołów i liderów projektów – osób, które zarządzają zespołami i są odpowiedzialne za rozwój pracowników w kontekście strategicznych celów firmy.
- Przedsiębiorców i właścicieli firm – osób, które chcą lepiej rozumieć procesy biznesowe i ich wpływ na zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Pracowników działów strategicznych – osób zajmujących się planowaniem i analizą działań w firmie, szczególnie w obszarze zarządzania zmianą i adaptacji do trendów rynkowych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji21-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do tworzenia prorodzinnej kultury pracy poprzez rozwój kompetencji w zakresie pozyskiwania pracowników o wysokich kwalifikacjach, zwiększania lojalności i satysfakcji osób planujących założenie rodziny oraz pracowników-rodziców w różnych fazach życia rodzinnego. Uczestnicy nauczą się kształtować praktyki i rozwiązania prorodzinne, dostosowane do potrzeb organizacji, oraz efektywnie wspierać role kadry jako partnera biznesowego w tym obszarze.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje znaczenie procesów demograficznych (np. wchodzenie wyżu demograficznego w wiek emerytalny, niski wskaźnik dzietności) w kontekście funkcjonowania i rozwoju firmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia, jak zmiany demograficzne wpływają na rynek pracy oraz funkcjonowanie firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje konsekwencje spadku liczby osób w wieku produkcyjnym dla zatrudnienia i organizacji pracy. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje i charakteryzuje potrzeby stabilności i elastyczności zatrudnienia wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje potrzeby związane z elastycznością pracy dla różnych grup pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia, jak dostosowanie form zatrudnienia wpływa na satysfakcję i efektywność pracowników. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje i analizuje ofertę pracowniczą (EVP), która uwzględnia potrzeby pracowników w różnych fazach życia rodzinnego, wpływając na ich lojalność i satysfakcję. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje EVP firmy w kontekście pracowników-rodziców i planujących rodzinę.. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje modyfikacje EVP dostosowane do potrzeb określonych grup. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje cechy pracowników w różnych fazach życia rodzinnego oraz ich wpływ na styl pracy i organizację zespołu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje typowe cechy pracowników w różnych fazach życia rodzinnego. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje wpływ tych cech na dynamikę zespołu i zarządzanie pracą. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje regulacje prawne dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia kluczowe regulacje prawne związane z urlopami macierzyńskimi, ojcowskimi i wychowawczymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia, jak stosowanie tych regulacji wpływa na organizację pracy. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje dobre praktyki prorodzinne i inicjuje ich wdrażanie w firmie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia przykłady dobrych praktyk w zakresie wspierania pracowników-rodziców. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje plan wdrożenia wybranych praktyk w firmie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje pakiety korzyści pracowniczych dostosowane do potrzeb pracowników w różnych fazach życia rodzinnego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje pakiet korzyści uwzględniający potrzeby rodziców i osób planujących rodzinę. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia, w jaki sposób zaprojektowane rozwiązania wpływają na retencję i zadowolenie pracowników. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Uczestnik monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowników w kontekście prorodzinnych działań firmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje narzędzia monitorowania satysfakcji (np. ankiety). | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje dane dotyczące zadowolenia pracowników w różnych grupach demograficznych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje narzędzia komunikacyjne i rekrutacyjne do promowania prorodzinnej kultury pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje narzędzia employer branding wspierające prorodzinne działania. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje komunikaty rekrutacyjne podkreślające prorodzinne wartości firmy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Wprowadzenie i kluczowe zagadnienia demograficzne
Czas trwania: 8 godzin
- Wprowadzenie do szkolenia (Teoria)
- Omówienie celu szkolenia i zakładanych efektów uczenia się.
- Prezentacja struktury programu.
- Dyskusja wstępna: Dlaczego kultura prorodzinna jest istotna?
- Procesy demograficzne a rynek pracy (Teoria i praktyka)
- Opis kluczowych zmian demograficznych: spadek liczby osób w wieku produkcyjnym, wchodzenie wyżu demograficznego w wiek emerytalny.
- Wpływ demografii na funkcjonowanie firm.
- Warsztat: Analiza wpływu demografii na firmę uczestnika (Praktyka).
- Potrzeby pracowników w różnych fazach życia rodzinnego (Teoria i praktyka)
- Charakterystyka potrzeb stabilności i elastyczności zatrudnienia.
- Warsztat: Praca grupowa – identyfikacja potrzeb w oparciu o profile pracowników.
- Praca zespołowa i organizacja w kontekście życia rodzinnego (Teoria):
- Omówienie wpływu faz życia rodzinnego na styl pracy i organizację zespołów.
- Studium przypadków: Przykłady rozwiązywania konfliktów w zespole.
- Regulacje prawne związane z rodzicielstwem (Teoria i praktyka)
- Kluczowe przepisy prawa pracy dotyczące pracowników-rodziców.
- Warsztat: Rozwiązywanie przykładów prawnych przypadków.
- Sesja pytań i odpowiedzi.
Dzień 2: Dostosowanie działań HR do potrzeb prorodzinnych
Czas trwania: 8 godzin
- Employee Value Proposition (EVP) w kontekście prorodzinnym (Teoria i praktyka)
- Analiza EVP: Czym jest i jak ją projektować?
- Przykłady dobrych praktyk w firmach prorodzinnych.
- Ćwiczenie: Opracowanie propozycji EVP dla firmy uczestnika (Praktyka).
- Tworzenie prorodzinnej kultury organizacyjnej (Teoria i praktyka):
- Jak dostosować środowisko pracy do potrzeb różnych grup pracowników?
- Ćwiczenie: Projektowanie pakietu korzyści pracowniczych uwzględniającego różne fazy życia rodzinnego.
- Zarządzanie potrzebami i ryzykiem interesariuszy (Teoria i praktyka):
- Identyfikacja potrzeb interesariuszy w firmie.
- Warsztat: Konsultacja i ustalanie kompromisowych rozwiązań.
- Monitorowanie satysfakcji pracowników (Teoria i praktyka)
- Metody monitorowania poziomu satysfakcji pracowników.
- Warsztat: Tworzenie ankiety monitorującej i interpretacja wyników.
Dzień 3: Komunikacja i walidacja efektów uczenia się
Czas trwania: 8 godzin
1. Narzędzia komunikacyjne i rekrutacyjne w promowaniu prorodzinnej kultury pracy (Teoria i praktyka):
- Omówienie narzędzi employer branding, takich jak komunikacja wewnętrzna, media społecznościowe i kampanie rekrutacyjne.
- Przykłady skutecznych komunikatów prorodzinnych w kampaniach rekrutacyjnych.
- Ćwiczenie praktyczne: Projektowanie komunikatu rekrutacyjnego z podkreśleniem prorodzinnych wartości firmy.
- Opracowanie planu komunikacji wewnętrznej wspierającej prorodzinną kulturę pracy.
2. Opracowanie strategii prorodzinnej kultury pracy (Praktyka):
- Zadanie praktyczne: Projektowanie strategii prorodzinnej kultury pracy, uwzględniającej potrzeby różnych grup pracowników i kluczowe cele organizacji.
- Wymiana doświadczeń: Dyskusja grupowa nad przykładami strategii wprowadzonych w innych firmach.
- Prezentacja strategii w grupach:Uczestnicy przedstawiają swoje propozycje strategii prorodzinnej kultury pracy i uzasadniają ich wybór.
3.Walidacja efektów uczenia się (Praktyka)
Walidacja efektów uczenia się realizowana jest w trzecim dniu szkolenia podczas egzaminu końcowego. Aby skutecznie ocenić osiągnięcie zakładanych efektów, stosowane są różnorodne metody dostosowane do formy online.
Wymagania dla uczestników przed walidacją:
- Aktywne uczestnictwo w trzech dniach szkoleniowych (21 godzin).
- Wykonanie zadań praktycznych, takich jak analiza potrzeb pracowników w różnych fazach życia rodzinnego i opracowanie propozycji EVP.
- Przesłanie wymaganych dokumentów i materiałów (np. raport EVP, projekt pakietu korzyści pracowniczych) przed rozpoczęciem walidacji.
Elementy walidacji:
Test teoretyczny (30 minut):
- Forma: Pytania jednokrotnego wyboru i otwarte dotyczące demografii, regulacji prawnych oraz dobrych praktyk.
- Cel: Weryfikacja wiedzy teoretycznej zdobytej podczas szkolenia.
Obserwacja w warunkach symulowanych (1 godzina i 30 minut):
- Zadanie: Analiza EVP lub pakietu korzyści pracowniczych na podstawie case study.
- Cel: Ocena umiejętności stosowania zdobytej wiedzy w praktyce.
Prezentacja strategii prorodzinnej kultury pracy (45 minut):
- Forma: Uczestnik przedstawia zaprojektowaną strategię prorodzinnej kultury pracy oraz uzasadnia jej wybór.
- Cel: Weryfikacja umiejętności argumentowania i zastosowania praktycznych rozwiązań.
Warunki zaliczenia walidacji:
- Uczestnik musi uzyskać pozytywne wyniki z każdego elementu walidacji.
- Co najmniej 75% poprawnych odpowiedzi w teście teoretycznym.
- Spełnienie kryteriów oceny dla pozostałych elementów (SWOT, prezentacja strategii, wywiad, debata).
- Brak zaliczenia jednego z elementów uniemożliwia uzyskanie certyfikatu ukończenia szkolenia.
Wyniki walidacji i certyfikacja:
- Wyniki są omawiane podczas krótkiej sesji podsumowującej. Uczestnicy, którzy zaliczą wszystkie elementy, otrzymują certyfikat w formie elektronicznej.
Dodatkowe informacje:
- Walidacja jest realizowana w czasie rzeczywistym z pełnym wsparciem technicznym.
Podsumowanie egzaminu i certyfikacja (15 minut):
- Omówienie wyników walidacji.
- Wręczenie certyfikatów uczestnikom, którzy zaliczyli wszystkie elementy walidacji.
Warunki organizacyjne szkolenia „Budowa prorodzinnej kultury pracy”
1. Forma realizacji:
Szkolenie online:Całość zajęć odbywa się w formie zdalnej za pomocą platformy e-learningowej (np. Zoom, Microsoft Teams lub innej wskazanej przez organizatora).
Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności, tj.:
Ćwiczenia praktyczne - Warsztaty skupione na zastosowaniu teorii w praktyce, takie jak projektowanie pakietów korzyści pracowniczych, tworzenie EVP oraz monitorowanie satysfakcji różnych grup pracowników.
Burza mózgów - Generowanie pomysłów i rozwiązań dotyczących prorodzinnych inicjatyw w miejscu pracy, uwzględniających potrzeby pracowników w różnych fazach życia rodzinnego.
Studium przypadków - Analiza rzeczywistych przykładów firm wdrażających prorodzinną kulturę pracy, ilustrujących wyzwania, rozwiązania i ich efekty.
Dyskusje moderowane - Wymiana doświadczeń i refleksja nad wprowadzaniem prorodzinnych praktyk w organizacjach. Dyskusje obejmują również regulacje prawne i ich praktyczne zastosowanie.
Praca grupowa - Wspólne opracowywanie narzędzi, takich jak ankiety satysfakcji, strategie komunikacji wewnętrznej czy plany wdrożeniowe dla prorodzinnych rozwiązań.
Prezentacje - Przedstawienie opracowanych strategii prorodzinnej kultury pracy oraz pakietów korzyści pracowniczych, wraz z uzasadnieniem ich wartości i skuteczności.
Debaty ustrukturyzowane i swobodne - Analiza argumentów za i przeciw wprowadzeniu określonych praktyk prorodzinnych w organizacji, wspierająca rozwój kompetencji społecznych uczestników.
Obserwacje w warunkach symulowanych - Symulacje rozmów z zarządem i pracownikami, dotyczące wdrażania prorodzinnych rozwiązań, analiz EVP oraz rozwiązywania potencjalnych konfliktów.
Test wiedzy - Krótkie testy sprawdzające opanowanie wiedzy z zakresu demografii, regulacji prawnych, dobrych praktyk i narzędzi rekrutacyjnych w kontekście prorodzinnym.
2. Harmonogram:
- Szkolenie trwa 3 dni, w sumie 24 godziny zegarowych:
- Dzień 1 i Dzień 2: 8 godzin zegarowych zajęć teoretycznych i warsztatowych
- Dzień 3: 5 godzin zegarowych zajęć teoretycznych i warsztatowych i 3 godziny zegarowe przeznaczone na walidację efektów uczenia się, podsumowanie walidacji i certyfikację
- Dla szkolenia trwającego 8 godzin przewidziany jest łączny czas przerw 60 minut - 2 razy 15 plus 30 minut obiad wg harmonogramu.
3. Liczba uczestników:
- Grupa szkoleniowa liczy maksymalnie 6 uczestników, co umożliwia indywidualne podejście trenera i efektywną pracę grupową.
4. Certyfikacja:
- Po zakończeniu szkolenia i pomyślnym zaliczeniu egzaminu uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia szkolenia, przesłany w formie elektronicznej.
5. Kontakt z organizatorem:
- Organizator zapewnia pełne wsparcie techniczne oraz merytoryczne w trakcie szkolenia.
- Możliwość kontaktu z trenerem w wyznaczonych godzinach konsultacyjnych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Wprowadzenie do szkolenia (Teoria) - rozmowa na żywo | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Procesy demograficzne a rynek pracy (Teoria) - rozmowa na żywo, udostępnianie ekranu | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Przerwa | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Potrzeby pracowników-rodziców w różnych fazach życia rodzinnego (Teoria i praktyka) - rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Lunch | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Charakterystyka pracowników w różnych fazach życia rodzinnego (Teoria). Praca zespołowa i organizacja w kontekście życia rodzinnego (Teoria) - rozmowa na żywo | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Przerwa | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Regulacje prawne dotyczące rodzicielstwa w miejscu pracy (Teoria i praktyka) - rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Employee Value Proposition (EVP) w kontekście prorodzinnym (Teoria i praktyka)- rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Przerwa | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Tworzenie prorodzinnej kultury organizacyjnej (Teoria i praktyka) - rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Lunch | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Zarządzanie potrzebami i ryzykiem interesariuszy (Teoria i praktyka) - rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Przerwa | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Monitorowanie satysfakcji pracowników (Teoria i praktyka) - rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Narzędzia komunikacyjne i rekrutacyjne w promowaniu prorodzinnej kultury pracy (Teoria i praktyka) - rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Przerwa | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Opracowanie strategii prorodzinnej kultury pracy (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Lunch | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Prezentacja strategii w grupach:propozycje strategii prorodzinnej kultury pracy i uzasadniają ich wybór (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja efektów uczenia się (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, udostępnianie ekranu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 480,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 480,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Waluś
Jako ekspert w zarządzaniu procesami technologicznymi, wspiera firmy w skutecznej integracji nowych technologii, optymalizacji procesów oraz wdrażaniu rozwiązań zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Wyróżnia się zaawansowaną wiedzą z zakresu cyfryzacji, marketingu i strategii wizerunkowych, co doceniają zarówno firmy z sektora beauty, jak i inne branże.Jego działania opierają się na połączeniu ekologicznych rozwiązań i zielonych umiejętności, promując odpowiedzialne praktyki biznesowe.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia „Budowa prorodzinnej kultury pracy” otrzymuje dostęp do zestawu materiałów wspierających naukę, które są dostosowane do formy online i umożliwiają efektywne przyswajanie wiedzy oraz przygotowanie do egzaminu końcowego.
1. Materiały wstępne
- Plan szkolenia: Szczegółowy harmonogram z wyszczególnieniem modułów i tematów, obejmujący zagadnienia takie jak analiza potrzeb pracowników, projektowanie EVP, narzędzia komunikacyjne i rekrutacyjne.
- Case studies: Przykłady sytuacji związanych z wdrażaniem prorodzinnych praktyk w firmach, które będą analizowane podczas warsztatów i ćwiczeń praktycznych.
- Instrukcja techniczna: Wytyczne dotyczące korzystania z platformy e-learningowej oraz dostępnych narzędzi (np. Zoom, Google Forms), umożliwiających uczestnictwo w zajęciach i egzaminie online.
2. Materiały dydaktyczne
Prezentacje multimedialne:
- Slajdy ilustrujące kluczowe zagadnienia omawiane w trakcie każdego modułu, takie jak znaczenie procesów demograficznych, potrzeby pracowników w różnych fazach życia rodzinnego oraz projektowanie pakietów korzyści.
- Dostępne do pobrania w formacie PDF po zakończeniu każdej sesji.
Podręcznik uczestnika:
- Zestawienie teorii z przykładami i opisami dobrych praktyk prorodzinnych, narzędzi HR oraz analizy potrzeb pracowników-rodziców.
- Zawiera pytania pomocnicze do refleksji i przygotowania do egzaminu końcowego.
Arkusze ćwiczeń i szablony:
- Formularze do pracy indywidualnej i grupowej, w tym:
- Szablon analizy potrzeb pracowników.
- Szablon raportu EVP.
- Arkusz do opracowania pakietu korzyści pracowniczych.
Bibliografia i dodatkowe źródła:
- Lista zalecanych lektur, artykułów i źródeł online związanych z tematyką prorodzinnych praktyk w biznesie (np. raporty branżowe, publikacje o zarządzaniu HR).
3. Materiały końcowe
Podsumowanie kluczowych zagadnień:
- Skrót najważniejszych treści z każdego modułu w formie graficznej (np. mapy myśli, diagramy), podsumowujący procesy demograficzne, potrzeby pracowników oraz narzędzia employer branding.
Zestaw pytań egzaminacyjnych (do ćwiczeń):
- Przykładowe pytania przygotowujące do egzaminu, obejmujące wszystkie efekty uczenia się.
Certyfikat ukończenia szkolenia:
- Elektroniczny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu i osiągnięcie efektów uczenia się.
Dostępność materiałów:
- Wszystkie materiały są udostępniane w formie cyfrowej i przesyłane e-mailem lub poprzez platformę szkoleniową.
- Uczestnicy mogą je pobrać na własne urządzenia i korzystać z nich zarówno podczas szkolenia, jak i w przyszłej pracy zawodowej.
Informacje dodatkowe
PODSTAWA ZWOLNIENIA z VAT:
W przypadku, jeśli powyższa usługa rozwojowa jest co najmniej w 70% finansowana ze środków publicznych w myśl § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2023r., poz. 955) to usługa może być zwolniona z naliczenia podatku VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Wymagania techniczne:
- Urządzenie: komputer, laptop, tablet lub smartfon z kamerą internetową.
- Stabilne połączenie internetowe: minimalna prędkość 2 Mb/s (zalecana 4 Mb/s).
- Mikrofon oraz zestaw słuchawkowy lub wbudowane głośniki i mikrofon.
- Zainstalowana aplikacja do komunikacji (MS Teams, Google Meet, Zoom).
- Przygotowanie do szkolenia:
- Uczestnicy na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia otrzymają e-mail z linkiem i szczegółowymi instrukcjami dotyczącymi logowania na platformę.
- Zaleca się wcześniejsze przetestowanie urządzenia i połączenia internetowego.
- Platforma szkoleniowa:
- Zajęcia odbywają się na wybranej platformie e-learningowej (MS Teams, Google Meet, Zoom).
- Platforma umożliwia:
- Prezentację materiałów dydaktycznych (slajdy, filmy instruktażowe).
- Sesje pytań i odpowiedzi w czasie rzeczywistym (czat, audio).
- Rejestrację obecności uczestników.
- Materiały dydaktyczne:
- Materiały szkoleniowe (np. skrypty, prezentacje) udostępniane są w formacie cyfrowym (PDF).
- Uczestnicy mają możliwość ich pobrania i zapoznania się przed oraz podczas zajęć.
- Zasady udziału w zajęciach:
- Obecność na zajęciach online jest obowiązkowa i monitorowana przez system lub moderatora.
- Uczestnicy muszą mieć włączoną kamerę podczas sesji teoretycznej, aby potwierdzić swoją obecność i zaangażowanie.
- Szkolenie trwa 24 godziny (z przerwami), zgodnie z harmonogramem.
- Interaktywność:
- Szkolenie zdalne ma charakter interaktywny – uczestnicy mogą zadawać pytania, brać udział w dyskusjach i odpowiadać na pytania weryfikujące zrozumienie materiału.
- Wsparcie techniczne:
- Instytucja szkoleniowa zapewnia wsparcie techniczne na wypadek problemów z logowaniem, dostępem do platformy lub połączeniem internetowym.
- Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy mogą skontaktować się z działem technicznym, aby przetestować swoje połączenie i przygotowanie sprzętu.